globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639 primární řetězové kolo
1.11.2015 v 16:02
Čau jawablázni,

včera jsem si zkontroloval spojku a primární řetěz a jsem teď na vážkách, jestli je už primární dvojité ozubené kolo vhodné na výměnu, nebo jestli je ještě ok. Chci koupit i nový řetěz, protože ten aktuální mi už připadne dost vytahaný. Ano vím, když se mění řetěz, mělo by se vyměnit i ozubení. Pod spojkovým košem jsem nepozoroval vůbec žádné opotřebení zubů ale u toho předního ozubence, no nevím, posuďte sami, jestli by jste měnili nebo ne.

Díky za názory. Procko.













1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 primární řetězové kolo

1.11.2015 v 20:15 | Nahoru | #1
obecne plati, ze pokud nebrousi o karter, tak je jeste dobry

(reakce na) Jawa 350/639 primární řetězové kolo

1.11.2015 v 20:30 | Nahoru | #2
danycb> ano, to vím ale protože nejsem první majitel a nikdy jsem tedy neviděl, jak to vypadalo před tím, tak nemůžu říct, jestli to už bylo obroušené nebo ne ale každopádně to a) drhlo už kředtím b) drhne právě teď a protože jsem tam viděl trošku hliníkových špon, řekl bych spíš ta možnost b) právě teď to drhne







Naposledy editováno 01.11.2015 20:32:17

Jawa 350/639 primární řetězové kolo

1.11.2015 v 22:12 | Nahoru | #3
Vyměň řetěz a podložku pod spojkovou matkou nezajišťuj kladivem, ale sikovkama, ať neohneš hřídel. Ozubení na pastorku je ok. Důležitější než mírné opotřebení zubů je zákryt ozubených kol v namontovaném stavu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 primární řetězové kolo

2.11.2015 v 00:16 | Nahoru | #4
To ozubení takhle vypadá normálně. Ty primární kola mají takovýhle lajdácký tvar zubů už z výroby.
Řetěz vyměň, nicméně po 10.000km bude vytahaný znova, pač je to šunt z bláta. Ostatně co očekávat za 200kč. Dělá ho jediný výrobce, tak na výběr nemáš.

Jo a vyhoď tu velkou gumičku, je to kurvítko, místo ní si sežeň pružnou plechovou lamelu - je z pevnějšího pružného plechu než ty normální plechové a má vyhlé zuby asi o milimetr. Patří dospod zubama směrem do motoru.
Ten gumový kroužek je Jawí omyl a šlendrián. Ta gumička ztratí pružnost asi tak po týdnu a neplní svou pružící funkci. Někdy dokonce praskne, namotá se do lamel a sabotuje vypínání spojky.
Jawa ke konci výroby tohoto typu spojky přišla s řešením - potřebný pružný element vytovřila naohýbáním zubů na spodní plechové lamele. Jen musí být s pružného plechu, ne z toho měkkého bláta jako většina, to se prostě narovná a nepruží.
To že to nepruží se projevuje cukáním a drnčením spojky při pokusu o svižný rozjezd.

Pro srovnání, Honda CB má ke stejnému účelu ve spojce talířovou pružinu, předepnutou a zajištěnou velkou segerovkou.

(reakce na) Jawa 350/639 primární řetězové kolo

15.11.2015 v 20:17 | Nahoru | #5

Deadman píše: Řetěz vyměň, nicméně po 10.000km bude vytahaný znova, pač je to šunt z bláta. Ostatně co očekávat za 200kč. Dělá ho jediný výrobce, tak na výběr nemáš.



No hele nevím, na 634 mám z "novodobé" výroby primár už 15.000km a když jsem ho teď kontroloval byl naprosto OK ;) důležitý je mít vyrovnanej koš a prim. kolečko, pak nečochtá koš na hřídeli, nerachotí..a neníčí se řetěz

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 primární řetězové kolo

16.11.2015 v 22:20 | Nahoru | #6
Malken: taky nemám problém s primárem ze současné výroby - ten můj má asi 55 000 km a je klid. Na druhou stranu nutno uznat, že ve skříni 634 je víc místa než u 638, kde se začne řetěz dost brzy blížit stěně.

(reakce na) Jawa 350/639 primární řetězové kolo

18.11.2015 v 15:11 | Nahoru | #7
JwKS_Pavel> Ano to lze uznat ale i tak se na dýlku "ke karteru" nevytahne hned
Nejvíc na řetězu dělá správné podložení spojk. koše-pouzdro bez vůle.

Jawa 350/639 primární řetězové kolo

20.11.2015 v 23:50 | Nahoru | #8
Kola nechej řetěz vyměň. Řetězy stojí za hovno a jiné se sehnat nedají, budeš měnit do 10 tisíc, dle stylu jízdy.
Jestli máš problémy se spojkou tak napiš do zpráv. Většinou má nějaké cukání na svědomí ´úplně něco jiného než nějaká přiblblá gumička. A myslím, že spojku 638 se mi podařilo vychytat, že šlapala jako hodinky.

Jawa 350/639 primární řetězové kolo

7.3.2016 v 17:08 | Nahoru | #9
Ahoj. A jaký podložky používáte na vypodložení spojkovýho koše? Teda je mi jasný, že ocelový, ale jestli si je necháváte stočit, nebo se daj sehnat? A pak jestli je normální, že potřebuju podložit 1,8mm....mě to přijde strašně moc. Dík

Jawa 350/639 primární řetězové kolo

8.3.2016 v 17:30 | Nahoru | #10
Gumový "O" kroužek v motorech nemám, dokonce ani pružnou lamelu. Spojky zabírají v pohodě, nemraští a nevibrujou. Chce si to pohrát s nastavením.
Určitě NE kladivo na podložku pod matici spojky, jde to krásně zmáčknout kleštěma. /okem nepoznáš málinko ohlou hřídel, ale projeví se to na vibracích/.
Pod spojkový koš jsem dal vždy origo položku - nebylo nikdy potřeba laborovat s tloušťkou podložky a zubatý kola mám v zákrytu.
Očisti si hřídel klikovky a vnitřek zubatýho kola a dotáhni. To musí jet.

Jawa 350/639 primární řetězové kolo

9.3.2016 v 22:06 | Nahoru | #11
Nechal jsem tam původní o-kroužek a vše funguje v pohodě. Ale jako jo, při prvním zařazení se na to prostě musí citovka a ono to jde krásně, prostě je to stroj s duší a ne elektronikou přeplácané stroj

To s těma kleštěma na ohnutí podložky jsem samozřejmě udělal, nejsem prase, abych bouchal po hřídeli kladivem

Jen byl problém upilovat ten nálitek u menší ozubence, aby šel sundat řetěz. Někdo se zřejmě zamyslel, že to malé ozub kolečko půjde stáhnout -> nešlo

Jawa 350/639 primární řetězové kolo

9.3.2016 v 22:45 | Nahoru | #12
no vidíš, super. Kolečko raději stahovákem, nestojí moc. Nemusíš brousit kartr.

Jawa 350/639 primární řetězové kolo

13.6.2016 v 22:10 | Nahoru | #13
Taky jsem měnil primární řetěz , kolečko je dobré. Nešlo mi stáhnout Ozubené kolo tak jsem piloval ...

Před ...






Po výměně..




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist