včera jsem si zkontroloval spojku a primární řetěz a jsem teď na vážkách, jestli je už primární dvojité ozubené kolo vhodné na výměnu, nebo jestli je ještě ok. Chci koupit i nový řetěz, protože ten aktuální mi už připadne dost vytahaný. Ano vím, když se mění řetěz, mělo by se vyměnit i ozubení. Pod spojkovým košem jsem nepozoroval vůbec žádné opotřebení zubů ale u toho předního ozubence, no nevím, posuďte sami, jestli by jste měnili nebo ne.
Díky za názory. Procko.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 primární řetězové kolo
Naposledy editováno 01.11.2015 20:32:17
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 primární řetězové kolo
Řetěz vyměň, nicméně po 10.000km bude vytahaný znova, pač je to šunt z bláta. Ostatně co očekávat za 200kč. Dělá ho jediný výrobce, tak na výběr nemáš.
Jo a vyhoď tu velkou gumičku, je to kurvítko, místo ní si sežeň pružnou plechovou lamelu - je z pevnějšího pružného plechu než ty normální plechové a má vyhlé zuby asi o milimetr. Patří dospod zubama směrem do motoru.
Ten gumový kroužek je Jawí omyl a šlendrián. Ta gumička ztratí pružnost asi tak po týdnu a neplní svou pružící funkci. Někdy dokonce praskne, namotá se do lamel a sabotuje vypínání spojky.
Jawa ke konci výroby tohoto typu spojky přišla s řešením - potřebný pružný element vytovřila naohýbáním zubů na spodní plechové lamele. Jen musí být s pružného plechu, ne z toho měkkého bláta jako většina, to se prostě narovná a nepruží.
To že to nepruží se projevuje cukáním a drnčením spojky při pokusu o svižný rozjezd.
Pro srovnání, Honda CB má ke stejnému účelu ve spojce talířovou pružinu, předepnutou a zajištěnou velkou segerovkou.
Deadman píše: Řetěz vyměň, nicméně po 10.000km bude vytahaný znova, pač je to šunt z bláta. Ostatně co očekávat za 200kč. Dělá ho jediný výrobce, tak na výběr nemáš.
No hele nevím, na 634 mám z "novodobé" výroby primár už 15.000km a když jsem ho teď kontroloval byl naprosto OK ;) důležitý je mít vyrovnanej koš a prim. kolečko, pak nečochtá koš na hřídeli, nerachotí..a neníčí se řetěz
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 primární řetězové kolo
Jestli máš problémy se spojkou tak napiš do zpráv. Většinou má nějaké cukání na svědomí ´úplně něco jiného než nějaká přiblblá gumička. A myslím, že spojku 638 se mi podařilo vychytat, že šlapala jako hodinky.
Určitě NE kladivo na podložku pod matici spojky, jde to krásně zmáčknout kleštěma. /okem nepoznáš málinko ohlou hřídel, ale projeví se to na vibracích/.
Pod spojkový koš jsem dal vždy origo položku - nebylo nikdy potřeba laborovat s tloušťkou podložky a zubatý kola mám v zákrytu.
Očisti si hřídel klikovky a vnitřek zubatýho kola a dotáhni. To musí jet.
To s těma kleštěma na ohnutí podložky jsem samozřejmě udělal, nejsem prase, abych bouchal po hřídeli kladivem
Jen byl problém upilovat ten nálitek u menší ozubence, aby šel sundat řetěz. Někdo se zřejmě zamyslel, že to malé ozub kolečko půjde stáhnout -> nešlo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |