globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639 primární řetězové kolo
1.11.2015 v 16:02
Čau jawablázni,

včera jsem si zkontroloval spojku a primární řetěz a jsem teď na vážkách, jestli je už primární dvojité ozubené kolo vhodné na výměnu, nebo jestli je ještě ok. Chci koupit i nový řetěz, protože ten aktuální mi už připadne dost vytahaný. Ano vím, když se mění řetěz, mělo by se vyměnit i ozubení. Pod spojkovým košem jsem nepozoroval vůbec žádné opotřebení zubů ale u toho předního ozubence, no nevím, posuďte sami, jestli by jste měnili nebo ne.

Díky za názory. Procko.













1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 primární řetězové kolo

2.11.2015 v 00:16 | Nahoru | #1
To ozubení takhle vypadá normálně. Ty primární kola mají takovýhle lajdácký tvar zubů už z výroby.
Řetěz vyměň, nicméně po 10.000km bude vytahaný znova, pač je to šunt z bláta. Ostatně co očekávat za 200kč. Dělá ho jediný výrobce, tak na výběr nemáš.

Jo a vyhoď tu velkou gumičku, je to kurvítko, místo ní si sežeň pružnou plechovou lamelu - je z pevnějšího pružného plechu než ty normální plechové a má vyhlé zuby asi o milimetr. Patří dospod zubama směrem do motoru.
Ten gumový kroužek je Jawí omyl a šlendrián. Ta gumička ztratí pružnost asi tak po týdnu a neplní svou pružící funkci. Někdy dokonce praskne, namotá se do lamel a sabotuje vypínání spojky.
Jawa ke konci výroby tohoto typu spojky přišla s řešením - potřebný pružný element vytovřila naohýbáním zubů na spodní plechové lamele. Jen musí být s pružného plechu, ne z toho měkkého bláta jako většina, to se prostě narovná a nepruží.
To že to nepruží se projevuje cukáním a drnčením spojky při pokusu o svižný rozjezd.

Pro srovnání, Honda CB má ke stejnému účelu ve spojce talířovou pružinu, předepnutou a zajištěnou velkou segerovkou.

(reakce na) Jawa 350/639 primární řetězové kolo

15.11.2015 v 20:17 | Nahoru | #2

Deadman píše: Řetěz vyměň, nicméně po 10.000km bude vytahaný znova, pač je to šunt z bláta. Ostatně co očekávat za 200kč. Dělá ho jediný výrobce, tak na výběr nemáš.



No hele nevím, na 634 mám z "novodobé" výroby primár už 15.000km a když jsem ho teď kontroloval byl naprosto OK ;) důležitý je mít vyrovnanej koš a prim. kolečko, pak nečochtá koš na hřídeli, nerachotí..a neníčí se řetěz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist