globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: NEcistenie retaze
26.7.2015 v 12:53
Ahojte,
natrafil som na internete na dost vela prispevkov kde ludia prestali cistit retaz na motorke pretoze to nema ziaden vyznam. Velakrat sa spomina ze retaz vydrzala dlhsie, sem-tam ze rovnako ako keby sa cistila, ale ani raz som nevidel nikoho aby pisal ze vydrzala kratsie oproti cistenej retazi.

Taky scottoiler je vlastne rovnaky pristup, retaz sa iba dookola maze.

Je tu niekto kto sa rozhodol ist touto cestou a vie sa podelit o svoje poznatky?

NEcistenie retaze

30.7.2015 v 12:19 | Nahoru | #31
Kopletní řetězová sada, průměr cca 3500kč... Nájezd kdybych vzal 20k km, u mě 3-4 sézony tzn. cca 1000kč na sezónu, práce na výměnu hodinku s cigárkem a kafíčkem.. Čistím až je viditelně špinavej, mažu, když se začnou lesknout válečky. Neřeším, halířová položka kč/km

Naposledy editováno 30.07.2015 12:20:39

NEcistenie retaze

30.7.2015 v 14:05 | Nahoru | #32
a ty se umejváš nebo chodíš pořád jen namazanej ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

30.7.2015 v 19:38 | Nahoru | #33

t_freedom píše: oioi01> no něco mi říkalo, že raději novej ... ale myslím, že s vyjetým se stane taky prd. Krom toho je hustší ...



píše člověk na sametovém čtyřválci se cca. 100HP...

Kolem 30t km budu buď skákat přískokama... jak bude nerovnoměrně vytahanej...a kolečka budou bez zubů...


jesli bude po třiceti vytahanej,no tak to jseš prase
to co jsem popsal,píše člověk kterej najel 60tis na řetěz s dr big,a né seriovej na rúznejch soutěžích plus mnoho víkendú doupov a tankodromy,jo a nejsem takhle sám,tak nic nevymejšlej.

ps.máš to kousek,dojeď na rackreyd,dostaneš školení na řetězy

Naposledy editováno 30.07.2015 19:50:00

(reakce na) NEcistenie retaze

30.7.2015 v 20:21 | Nahoru | #34

VlaHa píše: jesli bude po třiceti vytahanej,no tak to jseš prase
to co jsem popsal,píše člověk kterej najel 60tis na řetěz s dr big,a né seriovej na rúznejch soutěžích plus mnoho víkendú doupov a tankodromy,jo a nejsem takhle sám,tak nic nevymejšlej.

ps.máš to kousek,dojeď na rackreyd,dostaneš školení na řetězy



To se pozná, znalec motorek a jejich specifik.

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

31.7.2015 v 07:40 | Nahoru | #35
Zjistil jsem, že nějaká přehnaná péče je akorát ztráta času. To co ušetřím na řetězu stejně vyplejtvám v chemii. Občas namažu a když je hodně zastranej, tak vyčistím. Pod krytem to čistím jen při výměně řetězovky. Řetez měním zhruba s každým druhým olejem.

(reakce na) NEcistenie retaze

31.7.2015 v 07:52 | Nahoru | #36
Buni> Takže měníš řetěz každých 12 tisíc kilometrů??? Nebo jsi banditovi tak brutálně natáhl interval výměny oleje?


Naposledy editováno 31.07.2015 07:55:02

NEcistenie retaze

31.7.2015 v 08:28 | Nahoru | #37
Simsona mám 15 let a řetěz jsem ještě neviděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

31.7.2015 v 08:48 | Nahoru | #38
VlaHa> někteří lidi jsou fakt úzce specifický.,..
proboha chápej, že 130HP na kole...v ucukaným dvouválci je trochu něco jinýho... prostě motor testastretta a i jiný Ducatky takový jsou.... a stejně jako ty znáš Bigy co maj 60tkm (je to sice jednobuch, ale s vyvažovákem/kama...a s třetinovým/ polovičním výkonem)...já znám x lidí s podobnýma motorama co mám já a porostě přes dvacet to moc nedá...co ti mám psát? Myslíš že jsem spadl z jahody na znak? Že tu mašinu mám tejden... že nemám kettenmax a o řetěz se nestarám? ... bože tohle fórum je plný znalců svého stroje a poměřujou tím všechny...
Já věřím že R1 dá na řetěz třeba 30-35t km...už ano...je to prostě hladkej čtyřvál.

Mám SS900 a německej majitel mi říkal, že dá na řetěz běžne 50tkm... nemám proč tomu nevěřit...ta mašina funguje diametrálně jinak, hladčeji, mírněji... a má víc koní jak BIG... často jde o motormanagement než o válce a výkon...

a mám neblahé tušení, že jsme podobnou debatu vedli několik let zpět... když jsem taky plkal nesmysly proti mazání olejem atd... pak si přizval bandasku...co ? No snad tě bude hřát u srdce, že jsem se lobbistických tezí o puchření gumy kroužků a jiných píčovin zřekl ...veř že se starám o svůj řetěz příkladně

Naposledy editováno 31.07.2015 09:08:13

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

31.7.2015 v 10:18 | Nahoru | #39
Čistění je k ničemu, uvnitř řetěz stejně nevyčistíte, proto tam máte ty o kroužky. Základem dlouhé životnosti je mazat, mazat a mazat. Nejlíp olejem, já na ty lepidla ve spreji nevěřím. Hlavně pro ty, kdo jezdí občas ve špinavém prostředí či terénu, to se ten prach a písek nalepí na řetěz a je to jako brusná pasta. /můj názor/

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

31.7.2015 v 11:28 | Nahoru | #40
retez necistim, nemazu ...

ale kdyz jsem retez mel, tak jsem ho cistil, protoze proste nemam rad, kdyz je jak prase. Mozna se mi pece nevrati na zivotnosti, ale i tak mi to prinasi fajn pocit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

31.7.2015 v 12:00 | Nahoru | #41
t_freedom> nech si svou teorii,já si nechám svou pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

31.7.2015 v 12:49 | Nahoru | #42
VlaHa> takže ty máš pravdu a já mám teorii založenou na 3řetězech a x svých kámošů s ducati čtyřventilama...všichni jsme pitomci co se neuměj postarat o řetěz, protože nejezdili BIGa...a soutěže.
Já vás hoši fakt žeru

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

31.7.2015 v 13:09 | Nahoru | #43
Po osmi letech mě začíná docházet 750ml keramik kettenspray z Polo. Tak až dojde, přestanu mazat a mám vyřešeno

(reakce na) NEcistenie retaze

31.7.2015 v 22:01 | Nahoru | #44
sejrac> kamarád taky používá keramiku, ale zdá se mi , že ta vytvrdne a drbe kroužky

(reakce na) NEcistenie retaze

1.8.2015 v 08:14 | Nahoru | #45

Veverčák píše: retez necistim, nemazu ...

ale kdyz jsem retez mel, tak jsem ho cistil, protoze proste nemam rad, kdyz je jak prase. Mozna se mi pece nevrati na zivotnosti, ale i tak mi to prinasi fajn pocit



V první větě ti něco chybí

"Retez necistim, nemazu ... ja ho ani nemam"

NEcistenie retaze

1.8.2015 v 09:32 | Nahoru | #46
Krom normálního mazání sprejem řetěz sem tam namažu olejem, ten rozpustí bordel navrchu a pak jen protočím do hadry při dalším mazání. Jinak čištění v lázni max po 10 000km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

1.8.2015 v 12:11 | Nahoru | #47

Tech píše: Čistění je k ničemu, uvnitř řetěz stejně nevyčistíte, proto tam máte ty o kroužky. Základem dlouhé životnosti je mazat, mazat a mazat. Nejlíp olejem, já na ty lepidla ve spreji nevěřím. Hlavně pro ty, kdo jezdí občas ve špinavém prostředí či terénu, to se ten prach a písek nalepí na řetěz a je to jako brusná pasta. /můj názor/



Naprostý souhlas. Já to mažu tím nejlevnějším převoďákem a nepoužitými zbytky motoráku. Vyjetej olej je špatný, tvrdé kousky karbonu lezou do kroužků. Čas od času otřu hadrem v petroleji včetně koleček a příslušenství, aby se mastnota nehromadila a hotovo. Oleje dávám hodně, bordel z řetězu mi po ohřátí vylítá přirozenou cestou. Jenom je potřeba trochu zauvažovat kdy namazat a jakým stylem po tom ject, olej na gumu nepatří.

(reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 02:31 | Nahoru | #48

Julip píše: Naprostý souhlas. Já to mažu tím nejlevnějším převoďákem a nepoužitými zbytky motoráku. Vyjetej olej je špatný, tvrdé kousky karbonu lezou do kroužků. Čas od času otřu hadrem v petroleji včetně koleček a příslušenství, aby se mastnota nehromadila a hotovo. Oleje dávám hodně, bordel z řetězu mi po ohřátí vylítá přirozenou cestou. Jenom je potřeba trochu zauvažovat kdy namazat a jakým stylem po tom ject, olej na gumu nepatří.


Přesně tohle a různé Scottoilery má s mazáním málo společného!Ano,trochu to maže,ale spíše to zabraňuje usazování bordelu.
Prakticky ten řetěz neustále čistíte-umýváte v oleji.
Chtělo by to oprášit teorii,co,jak a proč mazat,kam je potřeba mazadlo dostat.
Vaše(naše) praktické zkušenosti jsou neocenitelné,ale vědět jak to(něco) funguje taky není k zahození.A to myslím všeobecně.

NEcistenie retaze

2.8.2015 v 08:53 | Nahoru | #49
No, podle mě by měl bejt olej i na válečkách. Sice sevzhledem k rozetě a kolečku nepohybujou, ale vysokou frekvencí ho opouští a zase na ně dosedají. Kov na kov.

NEcistenie retaze

2.8.2015 v 08:59 | Nahoru | #50
Nečistit řetěz a nebo ho dokonce ani nemazat je pěkná blbost. Když o sebe nějaký kovový plochy třou nenamazaný, tak se prostě opotřebovávají mnohem rychleji, to dá rozum. A na druhou stranu, pokud budu něco neustále jenom mazat a nebudu to čistit, tak je výsledek podobnej, protože se mazadlo přes vrstvu špíny ani ke všem potřebným plochám nedostane.
Další věc je ta, že pokud o sebe třou suchý kovový plochy, tak na nich musím logicky ztrácet výkon a zvyšuje se mi spotřeba.
Ikdybych pominul všechny tyhle opodstatněný důvody nečistit a nemazat, tak by mě sralo to, že mám řetěz jak když se prase vyválí v hovnech

Kdo maže, ten jede

(reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 14:45 | Nahoru | #51

fockewulf píše: spíš hodně lidí neumí mazat řetěz...nanesu mazivo, nechám to pár minut působit-těkavé látky donesou mazivo tam, kam mají a za cca 10minut řetěz otřu hadrem! Ne že nechám mazivo na povrchu aby se do toho nalepil bordel.



No to jo, ale nesmíš používat přilnavé mazivo, to z toho za 10minut sundáš už jenom nějakým čističem. Jinak souhlas.

(reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 14:48 | Nahoru | #52

Wakasaki píše: Predpokladam ale ze handrou potom utries iba boky a nie z hora a z dola aby si neutrel mazivo ktore ma byt v styku s rozetou..



Řetěz se nemaže kvůli rozetě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 14:55 | Nahoru | #53
t_freedom> konečně náznak pochopení,ano přesně tak jaks napsal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 18:02 | Nahoru | #54

VlaHa píše: t_freedom> konečně náznak pochopení,ano přesně tak jaks napsal


možná až sundáš klapky z očí pochopíš že existujou i jiný motorky než ty znáš. .. ... dvě (tři? )...no hlavně Big zdaleka ne v originále. ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 18:20 | Nahoru | #55
t_freedom> mlč když vúbec netušíš,změnil bys názor

Naposledy editováno 02.08.2015 18:22:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 18:36 | Nahoru | #56
VlaHa> hele tak mlč taky když stejně netušíš... odjezdi 30tkm na jednom řetězu s demoquattro, nebo testastretta (evoluzione) od Ducati...pak přijď a otevři pusu a placej kdo se jak stará o řetěz ty chytrolíne... ...

Naposledy editováno 02.08.2015 18:42:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 18:44 | Nahoru | #57
t_freedom> když nebudeš prase na mazání tak není problém,ať je to co je to,vím za hodně let na dost motorkách,a né co mi tu vnucuješ dvě tři,,a to co zažil řetěz na dr800 se o tom na tvejch testaresách ani nezdá,koupele brodech na doupvě a td,rázy na doskokách,přechody pole asfalt,.chytrolíny si nech od cesty,děláš ze sebe rouru,dělej si s tím co chceš,maž si třeba hovnem.zdar

Naposledy editováno 02.08.2015 18:47:39

(reakce na) NEcistenie retaze

2.8.2015 v 23:21 | Nahoru | #58
VlaHa> nedá mě to
se divím,že ti výrobci řetězů dávno nezakázali příspěvky(ne,na cenzůru nevěřím!)
...si představ,že by to začali fšichni dělat jako Ty,to by mohli v ČZ řetězy(a nejen tam) rovnou vyhlásit nucenou dovolenou!
...ano,je to neuvěřitelné,co tady prezentuješ,kór pro nás,co si myslíme,že se o moto(řetěz) pravidelně a dobře staráme.
Má osobní zkušenost je taková,že kdybych si origo řetěz(RK) svou blbostí-nezkontrolováním po pravidelném servisu v 24tis.km,kde mě ho iniciativně dopnuli-nevytahal,mohl ještě v klidu sloužit.Stačilo by jen zavčas vyměnit pastorek.Ale jak se říká,není nad to poučit se z vlastních chyb,protože cizí chyby jsou nám většinou(bohužel) k smíchu.
...čistím a mažu i když mě to nebaví! ve 30tis. druhý řetěz,teď 45tis. a ještě něco najedu,než budu měnit sadu.

Naposledy editováno 02.08.2015 23:27:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

3.8.2015 v 10:12 | Nahoru | #59
VlaHa> a kolik závodních dvouválů jezdilo s tebou na Doupově...a jakým právem ty mě označuješ za prase co nemaže VlaHo? Co víš o mým mazání a jak víš že nemažu...? KOLIK TLek, VTRek, Ducatek, Morinek si odjezdil...? Já se s těma lidma bavím...znám jich dost a je to prostě společná vlastnost těhle motorů. ..žerou řetězy. Asi víc než si myslíš. .. víc než kawasaki GPZ Turbo co jsem měl. .. a další 4vály... víc než BIG co skáče a brodí.... v Doupově. A jen ze základů pružnosti a pevnosti - nejhorší namáhání je kombinovaný a rázový. Tak otevři oči a snaž se vymanit z tvé aureoly nedostižnosti...když ti na jednovalci s vyvažovákama s polovičním výkonem vydržel řetěz dlouho.
Neměl jsem vždy jen dvouvál a měnil jsem řetězy i později než ve 22-25tkm.
Nejsem si jistej kdo tady dělá ze sebe zabedněnou rouru ... sedni na TLko...VTRko...Ducati...a udrž ten řetěz přes 30tkm...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

3.8.2015 v 17:06 | Nahoru | #60
t_freedom> jsou jen dvě možnosti,buď na to jednou přijdeš,nebo umřeš ve věčný něvědomosti,ty i tvoji tééelkáři,véétéééeraci,ducatisti,,morííínisti a všichni ti strašní střelci na ukrutných a brutálních strojích olej na řetěz nenahradíš,s tím nikdo nic nezmúže.zdar

Naposledy editováno 03.08.2015 17:19:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 RiosCZE 3 Včera v 15:08 Krautkopf
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 9 27.4.2024 v 09:12 Woodpec
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee


TOPlist