globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě F 800 GS
5.12.2014 v 14:34
Zdravím stávajicí a bývalé majitele BMV F 800 GS a mám jednoduchou otázku na co si dát pozor při nákupu tohoto stroje a to ročník 2008 který již prošel svolavacíma akcema BMW k tomuto modelu ..... díky za odpověď

1 reakcí na tento příspěvek Koupě F 800 GS

8.12.2014 v 21:19 | Nahoru | #61
Převodovky jsou mazane olejem, ktery tlaci cerpadlo do dutych hrideli prevodovky a odtud se malymi otvory dostava primo k ulozeni kolecek na hridel. Jakmile nebezi motor, neni tlak oleje, z hrideli nic nevyteka a casem se to kousne.

Koupě F 800 GS

8.12.2014 v 23:41 | Nahoru | #62
Zajímavé vlákno a téma...

Naposledy editováno 08.12.2014 23:41:42

Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 10:02 | Nahoru | #63
tady je článek o bmw šímy po 138tkm: http://www.bikes.cz...092-3b2424a8c3b2.pdf

(reakce na) Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 11:47 | Nahoru | #64
JwKS_Pavel> Mluvíš mi z duše...
milanek81:To je ten správný pohled na věc.Jsem rád,že existují takoví majitelé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 17:39 | Nahoru | #65

vilemx píše: Převodovky jsou mazane olejem, ktery tlaci cerpadlo do dutych hrideli prevodovky a odtud se malymi otvory dostava primo k ulozeni kolecek na hridel. Jakmile nebezi motor, neni tlak oleje, z hrideli nic nevyteka a casem se to kousne.

Víš to přesně nebo jsi to plácl, jak ten tlakový olej se dostane do tych hřídelí? Jestli je to tak jak píšeš, tak ti ji prodám s 20% slevou a plnou nádrží. Ještě napiš, že ten tlakový olej maže řetěz.

Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 19:17 | Nahoru | #66
petrumr: vilemx má pravdu. je to naprosto běžný konstrukční řešení mnoha motorů se společnou náplní motoru a skříně: převodovka je mazaná tlakově a dlouhodobé tažení je možné jen se sundaným řetězem. žádná novinka, měly to japonské motory už před čtvrt stoletím. jak bys asi chtěl mazat hřídele a kola, který jsou často mnohem výš ve skříni než klikovka? Jarda Šíma přesně z toho důvodu zničil cestou na laně i špajzku. já mu říkal už dlouho před dosažením 100 000 km, že to ten motor prostě nedá...

Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 20:28 | Nahoru | #67
Nejsem znalec přes motorky, ale tlakový mazání převodovky jsem ještě u manuálu neviděl. Vysvětli, kudyma tam ten olej jde, když jsou tam dvě hřídele a jedno gufero. Já říkám, že se to zničilo velkým rozdílem otáček a jehlový ložiska nejsou stavěny na rychlost, ale na tlak. Přes jehličkovou klec na 100% to nejde a šály tam nejsou, tak tlakově není mazaná, je rostřikem.

Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 20:39 | Nahoru | #68
A já myslel,že to všichni vědí...
Olej se přivádí většinou jedním uložením hřídele v bloku.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 21:26 | Nahoru | #69
Nevíme to, je moc konstrukčních řešení a chceme vědět, jak to bylo a je. Tak twin má jedno olejový čerpadlo, plnoprůtokový filtr a výměník olej- voda.jestli není roztřikem, tak je mazaná odvodem oleje z hlavy. Ale nebudu se hádat, tlakově to nebude a já se odtahu nebojím, protože nemám sajdu

1 reakcí na tento příspěvek Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 21:47 | Nahoru | #70
petrumr: to je tak, když se dvě hodiny mele, namísto aby se dvě minuty hledalo, když už se chce vědět:

http://www.ashonbike...dry-sump-lubrication

Něco neznat je v pořádku, ovšem neznat a kecat, to už chce kule.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě F 800 GS

9.12.2014 v 21:48 | Nahoru | #71
Tu

(reakce na) Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 12:55 | Nahoru | #72

petrumr píše: Víš to přesně nebo jsi to plácl, jak ten tlakový olej se dostane do tych hřídelí? Jestli je to tak jak píšeš, tak ti ji prodám s 20% slevou a plnou nádrží. Ještě napiš, že ten tlakový olej maže řetěz.



Tak kdy si VilemX může přijet? sice to není afrika, ale myslím, že tu nabídku v klidu využije

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 13:24 | Nahoru | #73
petrumr> Jaká je aktuální cena? Jestli i s tou nabízenou slevou (klidně s prázdnou nádrží) nepůjdeš pod padesát, tak o ni nemám zájem, vic peněz v motorce mít nechci Proto mi tak nějak mi stačí, co mám doma

Snad mi i napodruhé uvěříš, že tvá doměnka - zadření kvůli tažení vysokou rychlostí - je chybná. U běžné motocyklové převodovky se jedničková kolečka (vlastně všechna kolečka) otáčejí i když jedeš na jakýkoliv jiný kvalt nebo neutrál. Jen ta zrovna nezařazená kolečka nejsou v záběru vůči jedné ze hřídelí, ale otáčejí se. Rychlost jejich otáčení vůči hřídeli je přímo úměrná rychlosti motorky, takže i jedničkové kolečko musí zvládnout maximálku motorky!

Jo a když ti odejde výstupní gugero nebo ložisko, tak ti ten tlakový olej klidně namaže i řetěz

Naposledy editováno 10.12.2014 16:48:36

Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 17:34 | Nahoru | #74
dobře, nikdy jsem to nezpochybnil to vaše tvrzení, ale je tady ale. Tím tlakovým olejem je mazaná první hřídel a ta druhá, co se ŠÍMOVI točila není mazaná tlakově a zdřelo se to, jak už jsem psal velkým rozílem otáček. Na tym obrázku je jakéj motor, ten nemám a ani šíma ho neměl?

(reakce na) Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 17:37 | Nahoru | #75

JwKS_Pavel píše: petrumr: to je tak, když se dvě hodiny mele, namísto aby se dvě minuty hledalo, když už se chce vědět:

http://www.ashonbike...dry-sump-lubrication

Něco neznat je v pořádku, ovšem neznat a kecat, to už chce kule.

ano a dát odkaz na nějakéj jinéj blok a vanu je taky vopruz.

(reakce na) Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 17:39 | Nahoru | #76

vilemx píše: petrumr> Jaká je aktuální cena? Jestli i s tou nabízenou slevou (klidně s prázdnou nádrží) nepůjdeš pod padesát, tak o ni nemám zájem, vic peněz v motorce mít nechci Proto mi tak nějak mi stačí, co mám doma

Snad mi i napodruhé uvěříš, že tvá doměnka - zadření kvůli tažení vysokou rychlostí - je chybná. U běžné motocyklové převodovky se jedničková kolečka (vlastně všechna kolečka) otáčejí i když jedeš na jakýkoliv jiný kvalt nebo neutrál. Jen ta zrovna nezařazená kolečka nejsou v záběru vůči jedné ze hřídelí, ale otáčejí se. Rychlost jejich otáčení vůči hřídeli je přímo úměrná rychlosti motorky, takže i jedničkové kolečko musí zvládnout maximálku motorky!

Jo a když ti odejde výstupní gugero nebo ložisko, tak ti ten tlakový olej klidně namaže i řetěz

Druhá hřídel není mazaná tlakem. Bez plné to neprodám, kam asi bych ten benzín vylil. Uznávám chybu a dám ti ji za 49tkč. Mám novou přilbu a ještě cosi, tak to ti připočítám a tu plnou dostaneš grátis.

Naposledy editováno 10.12.2014 17:42:30

(reakce na) Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 17:55 | Nahoru | #77

Anti píše: Tu


Takto nevypadá můj motor.

Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 18:06 | Nahoru | #78

Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 18:15 | Nahoru | #79
To je zase debata
Ano, zadřelo se to rozdílem otáček (tím vzniká tření a bez oleje i zadření). Ale nikoliv kvůli velkému rozdílu otáček, ale kvůli dlouhotrvajícímu rozdílu otáček bez přísunu maziva - prostě by se mu to kouslo, i kdyby to delší dobu táhnul dvacítkou, popřípadě by to celou cestu tlačil pěšky.
Kola i hřídele převodovky jsou (a teď to beru odhadem, protože F800 jsem neměl rozkuchnutou) nad úrovní hladiny oleje, takže při vypnutém motoru se nemá jak dostat olej k převodovce. Navíc v motoru není ani rozstřikován otáčením kliky, ani tam nevzniká olejová mlha od víření vzduchu.

Naposledy editováno 10.12.2014 18:16:45

Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 18:56 | Nahoru | #80
tahle debata se mně líbí a doufám, že bude pokračovat. Já jsem to taky neměl rozkuchaný, ale nezdá se mně, když čerpadlo má dva rotory-sací a druhý tlakový, že ta převodovka bude mazaná tlakem, to bude mazaný jen rotorem sacím a před vstupem do tlakáče a to ještě jenom nějakým kanálkem, protože tlakový olej jde hned do filtru. Spojka je určitě aspon spodek ponořen v oleji a je pravda, že šímovi se spojka netočila. 1 a 2 na druhé hřídely jsou poměrně velká kolečka, ale jestli sahají do oleje, nebot je tam tá přepážka je na debatu, ale tady nikdo nechce diskutovat.

(reakce na) Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 19:02 | Nahoru | #81
seikos> No seikos si opět připsal jednu čárku za komentář v diskuzi aby stihnul těch 10k komentářů do konce roku, bo co a teď k věci na kterou se ptáš: v roce 2011 jsem vybíral novou motorku, vybral jsem GS a nelituju. Na KTM jsem jel a v terénu je to možná o fous lepší, ale upřímně abych to využil musel bych bejt trochu jinej jezdec - mých 15kkm/rok (z čehož optimistických 15 procent v terénu) ze mě kdejakýho jezdce nedělá. Za těch cca 30tkm co jsem na GSu odjel jsem zaznamenal jednu závadu - chladič - je to konstrukčně trošku neadventure řešený a mě po jedný divočejší jízdě prasknul držáček a bohužel ten co se nedá vyměnit. Opravu budu řešit přes zimu a stále ještě nejsem rozhodnutej, zda novej, nebo držák zavařit a držáky vyztužit zesílením od TT.

Co se týče motoru, problémy jsem zatím žádné nezaznamenal (ale jak bych taky mohl, ta motorka "ještě není ani zajetá")

Podvozek: podívej se zda s tím předchozí majitel nelítal nějak moc v terénu a není poškozená šavle předních USD. Stalo se (ne mě) že tam vlítnul nějakej kámen, kterej poškodil kluzák, následně gufero a byly s tim starosti. Dál jsem slyšel od servisáka, že první verze měly v kolech nějaký ložiska a ty nebyly nic moc (výměna je však nevelká investice)

Brzdy: po 30kkm ani zadní ani přední brzda nemá žádný náznak hrany. Jestli budeš vybírat a motorka bude mít 50k na budíku a na předních i zadních kotoučích hrany tak těch 50k má už třeba podruhý...

Plexi: Mám na záruku měněné touringové plexi, protože to moje mělo vadu (takové vlásenkové praskliny kolem šroubů) vyměnili a upozornili, že to není vada, že to je technologií tlakového stříkání toho plexi. Na novém se to projevilo taky ale tam už jsem neměl chuť to řešit, nepostupuje to a do budoucna stejně asi namontuju Desierto. Upozorňuju, že se to děje asi jen u toho touringového...

Nic jiného mě nenapadá. Jinak nelámej si hlavu tím co je lepší v terénu - pokud chceš jezdit v těžkym terénu, tak si kup nějakej MX. Co ti však můžu za sebe říct, že na silnici, kde najezdím 85%+ km je F800GS moc dobrý (samozřejmě ne jako Seikosovo Stelvio ) a v terénu je to velmi dobrý...

Dobře vyber

Koupě F 800 GS

10.12.2014 v 19:36 | Nahoru | #82
no konečně se řeč otočila tam, kde to vlákno má směrovat. Stelvio je dobrá motorka, akorát má velkou spotřebu na ten malý výkon a nejhorší na ní je, že má vše dole na hliníku. GS to má vše stavěný, aby to vydrželo, když už se to zohne, tak kladivem nebo CO2 se to opraví.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě F 800 GS

11.12.2014 v 09:59 | Nahoru | #83
GS jako Genialni Stroj :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě F 800 GS

11.12.2014 v 12:57 | Nahoru | #84
kocharowski>
...no asi tak. Mám 2008, najeto 38 000, pravidelně servis. Žádný problém, absolutně spokojen. Jen sem si nenechal zatím přehrát palivovou mapu protože ta původní způsobuje lehkou ucukanost, ale dá se na to zvyknout, jen v terénu si musím hlídat ruku na plynu.

Koupě F 800 GS

11.12.2014 v 17:21 | Nahoru | #85
prý ta jiná mapa zvedá spotřebu, kolik je volnoběh na nové mapě? Na jaře jak bude akce v brně u bmw, tak tam si to taky asi nechám přehrát, ale na forech psali, že je lepší vykuchat kat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě F 800 GS

11.12.2014 v 22:04 | Nahoru | #86

pb píše: kocharowski>
...no asi tak. Mám 2008, najeto 38 000, pravidelně servis. Žádný problém, absolutně spokojen. Jen sem si nenechal zatím přehrát palivovou mapu protože ta původní způsobuje lehkou ucukanost, ale dá se na to zvyknout, jen v terénu si musím hlídat ruku na plynu.



Co jsem slyšel tak jsou tam údajně dvě možnosti map-při používání normálního benálu natural 95 a pak mapa při použití mota v destinacích kde nejkvalitnější palivo je ,,oslí nebo velbloudí moč" jinými slovy na méně kvalitní benzín pochybného původu.Ta ucukanost nevím -já to mám z anglie od 10 000km ,jestli někdo něco přede mnou přestavoval nevím ale asi na 99% ne,ten plyn se mi zdál ostřejší asi první den a pak jsem na to rychle zvyknul a teď se mi to zdá normální,terén kde by to možná bylo více znát nejezdím pokud to není nevyhnutelné (a to se ještě nestalo) Tak že za mě zatím ok

(reakce na) Koupě F 800 GS

12.12.2014 v 08:28 | Nahoru | #87

BorisVTR píše: GS jako Genialni Stroj :)



Spíše Grand Steril

(reakce na) Koupě F 800 GS

12.12.2014 v 08:41 | Nahoru | #88
kocharowski> ta druha mapa je o něco min ucukana je to zpusobeny tim ze při zavreni plynu se porad vstrikuje nejaky minimalni množství benzinu - pozna se to i PC s okamžitou spotřebou - se starou mapou si zavrel plyn a hned tam byla nula s novou tam naskoci 0,6-0,7 a pomalinku klesa - prakticky nikdy se neukaze 0,0 - v náročných pasážích se s tim lip jezdi ale casem si zvyknes a pak uz nevis jaky to bylo předtím jinak dan za to je o 0,2-0,3 vyssi prumerna spotřeba

Koupě F 800 GS

15.12.2014 v 14:19 | Nahoru | #89


Bodaj by sa tie GeeSa nesipali jestli takto na nich jezda

Koupě F 800 GS

2.1.2016 v 18:17 | Nahoru | #90
Oživím trochu vlákno........nechci zakládat další
Mám možnost koupit bmw f 800 gs ale rok 2008.Je v podstatě od prvního majitele,když nepočítám motosalon BMW(předváděčka) v Německu.
Motorka má najeto poctivých 17 500km.Všechny svolávačky udělány.Jetá pouze silnice.Motor běží jako hodinky bez pazvuků.Motorku majiteli dovezl můj kamarád co ji i celou dobu ve své motoopravně i servisoval.
Docela mne láká ji koupit.Ale po tom, co se všude dočítám o problémech prvních ročníků 2008/2009 tak jsem z toho celkem na rozpacích

Před časem jsme vlastnili 1200 gs/2006 .To je další alternativa,že se k ní vrátím nazpátek.Mám v hledáčku jednu 1200gs/2005 z Anglie doložených 47 000km i servis.Svolávačky zatím neprovedeny.

a babo raď co teď jakou z nich vybrat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 Včera v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS rimbo 5 1.2.2024 v 13:18 MartasUS
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist