bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kontrola zapalovací cívky
Zdravím,
Poradí někdo prosím jak proměřit zapalovací cívku? Mám doma hodně 6V induček a myslím že změřením pouze odporu vinutí nic moc nezjistím. Dá se nějak zjistit, zda se při zátěži chová tak, jak má? Každý typ se hodí, děkuju Jarda

kontrola zapalovací cívky

Skvělá odpověď, děkuji! 5.12.2014 v 16:22 | Nahoru | #1
Přesně tak, jak už bylo odpovězeno na jawamanii

1 reakcí na tento příspěvek kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 16:54 | Nahoru | #2
Mezizávitovej zkrat se dá zjistit osciloskopem.

1 reakcí na tento příspěvek kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 18:34 | Nahoru | #3
Mám tu někde příručku kde je popsáno měření přes žárovku.Pokud bude zájem tak to najdu a ofotím

(reakce na) kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 18:42 | Nahoru | #4
Anti> Pokud máme na mysli příručku od dočkala, tak to už jsem taky četl, určitě to zkusím. Jak už jsem psal na jawamanii, zajimaly by mě správné hodnoty odporů vinutí. Pokaždé jsem se dočetl jiných hodnot. S určitostí vím jen to, že primár má mít v řádech ohmu a sekundár kohm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 18:43 | Nahoru | #5
čoud> Osciloskop nevlastním, ale nejsou někde udány hodnoty izolačního odporu? Megmet doma máme.

kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 19:16 | Nahoru | #6
jediný měření majici vypovídací hodnotu je měření osciloskopem - měřit tlumený kmity. Tímhle způsobem byl resenej kdysi i kombajn z Pal Magnetron kteří tam mel starickej skop Krizik

Naposledy editováno 05.12.2014 19:17:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 19:25 | Nahoru | #7

Jarda.E píše: čoud> Osciloskop nevlastním, ale nejsou někde udány hodnoty izolačního odporu? Megmet doma máme.


Izolační odpor na tom těžko budeš měřit,protože vinutí primáru a sekundáru jsou propojený.
Vyrobit si na to přípravek aby to simulovalo provoz a testovat.Cívka může zlobit po zahřátí.

2 reakcí na tento příspěvek kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 21:46 | Nahoru | #8
Ideální test je v podstatě jednoduchý.Stačí zkoušenou cívku namontovat do funkčního stroje

(reakce na) kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 22:22 | Nahoru | #9
čoud> Jedině ho měřit vůči kostře, v přiručce jsem se taky dočetl že se to projevuje spíš při jízdě. Já jen potřebuju vědět zda je z tý haldy něco funkční :D

(reakce na) kontrola zapalovací cívky

5.12.2014 v 22:24 | Nahoru | #10
Anti> To každopádně, problém je ten, že panelka je v bednovitém stavu :D. díl po dílu jí renovuju a narazil jsem na bedýnku s indučkama, tak zjišťuju která je dobrá :)

kontrola zapalovací cívky

6.12.2014 v 07:50 | Nahoru | #11
Pro zběžné měření jsem zapojil funkční systém-stator s kontakty,baterii a indučku.Pokud se mi podařilo vyloudit po každém rozepnutí kontaktů alespoň centimetrovou jiskru,považoval jsem indučku za funkční.
Primár se dá orientačně proměřit i ampérmetrem při propojení na kostru.Nevím přesnou hodnotu,ale ampérmetr z kejvačky ukazoval cca 4A.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kontrola zapalovací cívky

7.12.2014 v 16:43 | Nahoru | #12

Anti píše: Ideální test je v podstatě jednoduchý.Stačí zkoušenou cívku namontovat do funkčního stroje


opravdu Ydealni: veskere chyby po ohrati [civky] se rozhodne NEPROJEVI!

Naposledy editováno 07.12.2014 16:43:30

(reakce na) kontrola zapalovací cívky

7.12.2014 v 16:52 | Nahoru | #13
sered>Teď jsem to přečetl znova.A kdy jindy se závady cívky projeví,než při zahřátí provozem?

Naposledy editováno 07.12.2014 22:19:38

kontrola zapalovací cívky

Skvělá odpověď, děkuji! 7.12.2014 v 22:10 | Nahoru | #14
na cívce může být špatně
1) vinutí (NN nebo VN) - přerušené nebo mezizávitový skrat
2) izolace - mezi vinutími nebo i jinde
3) ostatní závady- zpravidla viditelné poškození - poškozený obal, jádro, ztráta olejové náplně etc. (nepodceňovat- už jsem viděl cívku co radši házela jiskru bokem skrz prasklinu v obalu na kostru než na svíčce ve válci)
závady 1) a 2) můžou být i tepelně závislé.

Prostým proměřením odporu se zjistí akorát jestli není vinutí přerušeno.
Osciloskopem (nebo změřením indukčnosti vinutí) lze zjistit i jestli není problém s mezizávitovým skratem.

Takže nejspolehlivější test je namontovat do motorky, delším provozem to zahřát a pak se kouknout osciloskopem jak se to chová.

Orientačně stačí proměřit odpor vinutí a připojit na autobaterii (nebo kdo má tu možnost tak na třeba na coiltester ), cívka by měla na testovacím jiskřišti hodit jiskru alespoň 6mm.

kontrola zapalovací cívky

Skvělá odpověď, děkuji! 8.12.2014 v 21:37 | Nahoru | #15
Přidal bych ještě oxidace vinutí.Dělá to pěknou lumpárnu - zažil jsem to.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka Marty634 11 2.4.2024 v 10:55 Johny_R
brzdy Jawa 350/360 panelka petrap 2 1.4.2024 v 20:03 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist