Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
rrss píše:
petr62: tu pohádku o Schwetatu si můžeš... rafinérky v ČR jely na 60% kapacity a přestaly vyrábět... katalogový list Vervy si v pohodě vygooglíš na orlen.pl - zkus to. Dávno to Poláci koupili, i s vrátným :) kdo tankuje Vervu, nemůže už říkat, že neví, co tankuje. Pohádky o "bez bio" - ano, není tam etanol, ale MTBE atd. - což neváže vodu, ale také je to bio, tj. řeči o EROI si dotyční kritici mohou nechat někde.
V Polsku prodávaná Verva 98 je něco jiného, než u nás prodávaná Verva 100. Verva 98 v Polsku je sajrajt, kde je oktanového čísla dosaženo zejména přidáním bioethanolu. Takže polský katalogový list na stránkách Orlenu je na polskej sajrajt. Verva 100 prodávaná v Česku je stále ještě rakouský benzín z Lobau s aditivy VIF, protože poláci prostě 100 oktanů nedokážou (zaplaťbůh zatím) levněji efektivně vyrobit. Bude ale třeba zbystřit pozornost, až odstraní to "100" z názvu, protože jejich šetřivé nápady neberou konce ani zvonce.
ETBE je složka která se sice s bioethanolu vyrábí, za biosložku se ve smyslu zákona skutečně považuje, nicméně ve vysokooktanových benzínech slouží hlavně ke zvyšování oktanového čísla. A používala se ještě dávno před povinným přidáváním biopaliv, protože bylo kdysi třeba něčím nahradit jedovaté olovo. Ano, je to i jeden ze způsobů, jak dodat do benzínu povinnou biosložku, nicméně v ČR se šlo v zákoně cestou biolihu, nikoliv ETBE, opět jen díky nenažranosti některých lobistů. Ale u vysokoktanových benzínů biolíh prostě přidávat nejde z důvodu dlouhé obrátkovosti v prodeji, s touto biosračkou by benzín nevyhověl na pumpách v oxidační stabilitě.
Takže Vervu zatím nepomlouvat, ta je ještě OK!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Naposledy editováno 11.05.2015 12:41:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |