globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Demontáže a drobný servis svépomocí
24.8.2014 v 22:00






Naposledy editováno 24.08.2014 22:14:00
Předchozí
1 2
Následující

Demontáže a drobný servis svépomocí

24.8.2014 v 22:18 | Nahoru | #1
Nerozumím řeči tvého kmene.

1 reakcí na tento příspěvek Demontáže a drobný servis svépomocí

24.8.2014 v 22:37 | Nahoru | #2
Stručně jak na to, dostat se MT-07 pod kabát.

Začni sundáním sedla.





Pak
1) Sundat vrchní černou krycí lištu na nádrži.
2) Povolit boční černé šrouby z každé strany.
3) Vycvaknout plastovou sponku na obou stranách zatlačením na středový kolík.

















4) Odstraň dalších 12 šroubů







Tento šroub ne.







5) Vytáhni spodní část plastového krytu v místech kde je pružné uložení












6) Vycvakni horní okraj plastu ze středového panelu, rukou bez použití nástrojů a opatrně ať něco neulomíš.













No a je oddeklováno

Naposledy editováno 24.08.2014 23:34:03

Demontáže a drobný servis svépomocí

24.8.2014 v 22:57 | Nahoru | #3
Dál pro výměnu vzduchového filtru je potřeba uvolnit a nadzvednout nádrž.
1) Povol šroub blíž u řídítek a vyšroubuj ty k sedlu.







2) Nadzvedni nádrž a něčím podlož, pak vyšroubuj tyto 4 šrouby.













3) Povol šroub filtru, vyměň filtr a máš hotovo tedy až to zpět složíš.





Demontáže a drobný servis svépomocí

24.8.2014 v 23:01 | Nahoru | #4
Před montáží doporučuju máznout ty trny vazelínou nebo mazadlem na řetěz,při další demontáži to půjde líp vycvaknout.

Demontáže a drobný servis svépomocí

24.8.2014 v 23:20 | Nahoru | #5
Připojení zásuvky 12V nejrychlejší způsob.

1) Demontuj přední světlomet







2) Připoj se k parkovacímu světlu červenomodrý plus a černý mínus.
Jištění je dostatečné pro běžné použití (mobil, navigace)





Demontáže a drobný servis svépomocí

24.8.2014 v 23:29 | Nahoru | #6
Originál přípojka pro příslušenství s vlastním jištěním.
12V při zapnutém klíčku.
Červenožlutý plus a černobílý mínus
Špatný přístup












Pojistka





Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 06:32 | Nahoru | #7
Super práce! Díky! Zas sem o něco chytřejší

Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 07:40 | Nahoru | #8
Když už máš zvednutou tu nádrž, tak rovnou odpoj ten podtlak z airboxu a hadičku zaslep

1 reakcí na tento příspěvek Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 07:54 | Nahoru | #9
Podtlak z airboxu - to je to samé co odvětrání klikovky?

Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 08:03 | Nahoru | #10
Pekna prace. Snad to nezapadne v hloubi fora.

1 reakcí na tento příspěvek Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 08:08 | Nahoru | #11
Když se na to tak dívám, tak abys vyměnil vzduchový filtr, musíš rozebrat půlku motorky, respektive vyšroubovat 20 kilo šroubů, se vším manipulovat opatrně, aby se něco nepoškodilo... To je v hajzlu, kam to spěje... Mě stačí pomocí klíčku sundat sedlo, odšroubovat 2 šrouby bočních krytů, 2 šrouby od nádrže a jsem u filtru. Ty dnešní motorky... Já nevím. Kryt kryjící kryt, který zakrývá něco úplně zbytečně... Strašné!

Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 08:45 | Nahoru | #12
chvalim ....moooooc pekny......,

(reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 08:52 | Nahoru | #13

jack.fx píše: Podtlak z airboxu - to je to samé co odvětrání klikovky?

ne. Podtlak v airboxu je jen ekoteroristické opatření. Airbox nedýchá a je uškrcen klapkou pro nižší emise. Až někde nad 4-5 tis otáček ti klapku otevře

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 08:54 | Nahoru | #14

MEK0TA píše: Když se na to tak dívám, tak abys vyměnil vzduchový filtr, musíš rozebrat půlku motorky, respektive vyšroubovat 20 kilo šroubů, se vším manipulovat opatrně, aby se něco nepoškodilo... To je v hajzlu, kam to spěje... Mě stačí pomocí klíčku sundat sedlo, odšroubovat 2 šrouby bočních krytů, 2 šrouby od nádrže a jsem u filtru. Ty dnešní motorky... Já nevím. Kryt kryjící kryt, který zakrývá něco úplně zbytečně... Strašné!

v kontextu dnešní doby? Dnešní mladíci (těm je MT-07 primárně určena) si nedokážou vyměnit ani žárovku, natož vzduchový filtr. Je to práce na servis, pokud víš že na to nemáš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 09:42 | Nahoru | #15
seikos> To máš pravdu. Já bych s tím problém neměl, jen mě udivuje, jak dokážou výrobci zkomplikovat takovou rutinní záležitost, jakou je výměna filtru...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 10:34 | Nahoru | #16

MEK0TA píše: seikos> To máš pravdu. Já bych s tím problém neměl, jen mě udivuje, jak dokážou výrobci zkomplikovat takovou rutinní záležitost, jakou je výměna filtru...

tuším že u TDM, MT-07 a MT-09 je výměna filtru doporučena jednou za 40tis, tak to asi nebude nezbytně častý servisní úkon. Tzn tak 1x - 2x za "životnost" stoje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 10:39 | Nahoru | #17

seikos píše: tuším že u TDM, MT-07 a MT-09 je výměna filtru doporučena jednou za 40tis, tak to asi nebude nezbytně častý servisní úkon. Tzn tak 1x - 2x za "životnost" stoje

přesně tak,to není endůro.

Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 11:39 | Nahoru | #18
Já bych to zas tak tragicky neviděl, je to tak udělaný, aby byla nižší cena. Přeci jen filtr nebo svíčky se nemění každej měsíc... A má to i výhodu, když se s tim někde plácne, tk to odsere ten plast a ne nádrž, která je kardinálně dražší...

Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 14:00 | Nahoru | #19
No já zírám, taková kupa plastů... Ale návod je supr

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 14:19 | Nahoru | #20

XTeZeto píše: přesně tak,to není endůro.


No zrovna endůro XTZ taky v tomhle není úplně user friendly, na to že je to dakarskej speciál, kterej bych si měl být schopnej opravit klackem a izolačkou....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 14:21 | Nahoru | #21

Jindřej píše: No zrovna endůro XTZ taky v tomhle není úplně user friendly, na to že je to dakarskej speciál, kterej bych si měl být schopnej opravit klackem a izolačkou....



aspoň ty plasty bys klackem vobouchal

(reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 14:25 | Nahoru | #22

Stev píše: aspoň ty plasty bys klackem vobouchal


na to bys potřebova kládu hele XTZ má ty plasty celekm pevný.....

(reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 15:10 | Nahoru | #23
seikos> To mi přijde jako blbost. Když si člověk kupuje motorku, tak snad ví, že do toho bude muset sám sáhnout. Lítat s každou blbostí (výměna filtru, svíčka, olej, atd.) do servisu je přece kravina.

(reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 15:47 | Nahoru | #24

Jindřej píše: No zrovna endůro XTZ taky v tomhle není úplně user friendly, na to že je to dakarskej speciál, kterej bych si měl být schopnej opravit klackem a izolačkou....

je to odvozený od Dakarskýho speciálu. Na to abych se dostal ke vzducháčům mi stačí krátkej křížák na filtry. Třeba Afrika to má řešený líp,tam stačí křížák,jen nesmí zareznout šroubky.Pak je to celkem problém. A klackem a izolačkou se spravuje něco co upadne,to není běžná údržba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 16:18 | Nahoru | #25

seikos píše: tuším že u TDM, MT-07 a MT-09 je výměna filtru doporučena jednou za 40tis, tak to asi nebude nezbytně častý servisní úkon. Tzn tak 1x - 2x za "životnost" stoje



tak tohle by dopustil jen magor...vzducháč má být co nejčistší...osobně měním/peru vždy s olejovým při výměně oleje......to je totiž ta příčina témat "Hééélp nestartuje, hééélp nedrží volnoběh, héééélp, cuká " a spousta dalších helpů...

Naposledy editováno 25.08.2014 16:18:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

25.8.2014 v 19:10 | Nahoru | #26

Bandaska píše: tak tohle by dopustil jen magor...vzducháč má být co nejčistší...osobně měním/peru vždy s olejovým při výměně oleje......to je totiž ta příčina témat "Hééélp nestartuje, hééélp nedrží volnoběh, héééélp, cuká " a spousta dalších helpů...

magor nemagor, lidi se drží servisních intervalů

(reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

26.8.2014 v 07:34 | Nahoru | #27

seikos píše: magor nemagor, lidi se drží servisních intervalů


Ideální servisní interval je "nudím se, tak to vyměním teď".

Demontáže a drobný servis svépomocí

26.8.2014 v 09:13 | Nahoru | #28
Pěkně zpracovaný návod. Přiznám se, že jsem taky v šoku z komplikovanosti kroků, vedoucích k výměně filtru.
ER5 to měla na jeden šroub a Raptor asi na 5,ale to hlavně kvůli krytu spínačky. Nic se nesundává, nádrž se jen zvedne na kloubu a pak vyšroubuju šrouby, co drží filtr samotný.

(reakce na) Demontáže a drobný servis svépomocí

26.8.2014 v 10:23 | Nahoru | #29

seikos píše: magor nemagor, lidi se drží servisních intervalů


nedávno tu byla diskuze na téma "olejový filtr měním ob výměnu oleje, protože to tak píše výrobce v manuálu a ten ví, jak to je nejlepší" sice fanatičtí zastánci manuálu uznali, že to asi není nic proti ničemu (jak zajímavé zjištění), ale že to stejně dělat nebudou, protože co kdyby...

Zas na druhou stranu-pokud nejezdím v pískovém lomu, tak měnit vzducháč s každou výměnou oleje-tzn. třeba i co 6000km mi přijde absolutně zbytečné.

Demontáže a drobný servis svépomocí

26.8.2014 v 14:19 | Nahoru | #30
AKUSTICKÁ SIGNALIZACE BLIKAČŮ

1) Demontuj přední světlo viz. zapojení 12V zásuvky
2) najdi 10ti pinový konektor, který je na kabelu vedoucím od pravé rukojeti. Plus sirénky, pípáku či co připoj na hnědý kablík s bílým pruhem a mínus na černý v konektoru, nebo od žárovky světlometu.

ZAPOJENÍ BLIKAČŮ K ALARMU KTERÝ MÁ STANDARDNĚ VÝSTUP POUZE NA KLAKSON

pokud místo toho chcete pouze blikače použijete dvě jednoampérové diody např. 1N4007 a zapojíte dle obrázku. Pokud chcete zachovat výstup i na klakson přidáte třetí diodu. Výstup od alarmu přijde na smotané konce jedna dioda na hnědý kablík druhá na zelený v tom samém konektoru jak je psáno o akustické signalizaci a třetí dioda na klakson. Vždy dávejte pozor na orientaci diod (propustný směr - proužek), proudovou zatížitelnost výstupu alarmu a kvalitní spojení. Nepoužívejte rychlospojky co se mačkají jen kleštěma, oxiduje to a věčně zlobí.







Naposledy editováno 26.08.2014 14:19:41
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos


TOPlist