Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Hygienik: Já to narval do Punta při 150tis., Zatím najeto 10tis. za půl roku.
Podle propočtů mám návratnost za 25tis. km
Hondabanán: to vyjetí nádrže benzínu se opravdu jenom říká. Vždy když LPG startuješ tak jen na benzín, takže se to na přimazávání stačí. S tím výfukem máš pravdu, a s tím jsem i počítal, ale při ceně výfuku 1200Kč je mi to tak nějak jedno.
Někteří tu argumentují tím, že nemůžou do garáží, to není můj problém. Moje auto v mojí garáži mi nevadí a jinak parkuju před obchoďákem. Za ty ušetřený prachy si najmu černocha, kterej mi auto pohlídá.
Dave-lister: to přimazávání ventilů mi bylo vysvětleno, že to záleží hodně na hlavě. U aut se to do některých dávat nemusí a do některých jo, u motorek to bude možná podobný. Taky si vem, že motorka točí 8tis. bez problémů, u auta si jinde a možná to taky mít vliv nebude.
Naposledy editováno 01.08.2014 08:32:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
ffugas píše: BorekS> Já dám na skůtru cca 10tis. za rok a to už se vyplatí. Stačí si to pouze spočítat.
No tak já s LPG nemám žádné zkušenosti, ale přesto to zkusím spočítat...
1) zástavba plynu do skůtra (oficiální-včetně glejtů) přijde alespoň na 15000 Kč
2) spotřeba na Majesty 3 l /100 (cena benzínu nadsazená 40 Kč/litr) jezdíš tedy za 1,2 Kč na
km
3) pokud bys s LPG jezdil za půlku nákladů na palivo, ušetříš 0,6 Kč na km
4) znamená to, že musíš najet 25000 km, než se ti to vrátí a až pak začneš šetřit.
Jsi si jistý, že bude motor Majesty hýkat radostí, že na něm 3 sezony lítáš na LPG a nenasypeš do něj výrazně víc než při provozu na původně předepsané palivo?
Nevím, zdá se mi to zbytečné, ale je to jen můj osobní pocit...
3 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
hondabanán píše: mi_psi> (nepodávalo čerpadlo na benzín a nádrž byla vyschlá).... to je další problém. Lidi jezdí bez benzínu, když je plyn tak levnej a pak jim shoří čerpadlo
to bylo fáčko, to mělo ještě membránu. Felda s normálním čerpadlem jede furt. ta má na plyn už asi 100tkm. Jinak nevidím důvod proč by mělo "shořet".. :-/
Jinak benzín je těkavej, takže se odpařuje. Za půl roku tam máš z 5 litrů hovno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
miguel323 píše: Primazavani ventilu se pouziva u mekkych sedel kde dochazi k vyraznemu zaklepavani,diky tomu Lpg......treba Fordy...viz muj Focus...20 000 bez toho a ted mam kebuli na repasi ..jeden ventil upalenej a jeden podpalenej...Je potreba casteji kontrolovat vule...Nechavam dat tvrzeny sedla pro Lpg a bude to parada...jinak ja nadrandim 35 000 rocne,takze me se to jezdeni na lpg jednoznacne vyplati...usetrim balik,.,,
Přesně tak. Dokonce existuje i dokument Schwarze Liste LPG, kde jsou vyjmenované problémové motory. (ke stažení třeba na uloz.to)
Nejlepší hlavy(sedla) mají koncernová auta VW. Menší či větší problémy mají prakticky všichni ostatní. Nejhorší poslední dobou jsou "japonská" auta.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
AndělČK píše: Přesně tak. Dokonce existuje i dokument Schwarze Liste LPG, kde jsou vyjmenované problémové motory. (ke stažení třeba na uloz.to)
Nejlepší hlavy(sedla) mají koncernová auta VW. Menší či větší problémy mají prakticky všichni ostatní. Nejhorší poslední dobou jsou "japonská" auta.
to jsi mne moc nepotěšil, plánoval jsem jako další vůz nějakého toho japonce,v naftě to nechci a LPG se mi taky vzdávat nechce..
Hele když tě tu mám, trocho OT snad neuškodí : mou filcku MPI už jsme spolu jednou řešili, mouchy více méně vyřešeny, ale co přetrvává - výjezd z obce, zařazená trojka, v 5Okm/h přidám plyn, začne se to rozmotávat a najednou 1-2 vteřiny jakoby výpadek.V normálním režimu to nedělá, jen pokud je motor v tahu.
Plynař mi řekl, že je blbost aby tam nestíhal dotékat plyn, že to konstrukčně není možný, že se mám zaměřit na zapalování, svíčky apod. A že na benzín to může fungovat, ale LPG je náchylnější na jiskru atd. Má pravdu?
Jinak se chystám vyměnit celej motor a dát novou lambdu, tak teda možná zkusím i jinou lištu zapalování, nový kabely ke svícím a svíce. Víc mě nenapadá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dva_hrnce píše: to jsi mne moc nepotěšil, plánoval jsem jako další vůz nějakého toho japonce,v naftě to nechci a LPG se mi taky vzdávat nechce..
Hele když tě tu mám, trocho OT snad neuškodí : mou filcku MPI už jsme spolu jednou řešili, mouchy více méně vyřešeny, ale co přetrvává - výjezd z obce, zařazená trojka, v 5Okm/h přidám plyn, začne se to rozmotávat a najednou 1-2 vteřiny jakoby výpadek.V normálním režimu to nedělá, jen pokud je motor v tahu.
Plynař mi řekl, že je blbost aby tam nestíhal dotékat plyn, že to konstrukčně není možný, že se mám zaměřit na zapalování, svíčky apod. A že na benzín to může fungovat, ale LPG je náchylnější na jiskru atd. Má pravdu?
Jinak se chystám vyměnit celej motor a dát novou lambdu, tak teda možná zkusím i jinou lištu zapalování, nový kabely ke svícím a svíce. Víc mě nenapadá.
Čidlo polohy kliky...klasická závada na filcce...taky mě to kdysi potkalo, já na to nepřišel, nějak s tím jezdil a nakonec to auto prodal - nový majitel hned věděl která bije, čidlo vyměnil a jezdil o106...
Naposledy editováno 01.08.2014 11:14:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
mam 3. auto s LPG, vzdycky v pohodě, akorát měnim častějc svíčky, páč cca po 20tis začíná auto cukat v nízkejch otáčkách, přestavba stála 28tis, za 30tis se mi zaplatila, což pro mě bylo 9 měsíců, i s dražšíma emisema +400kč a častější výměnou svíček se to secakra vyplatí, a navíc jezdim s 2.0 benzinem, 9L LPG na 100km, a aspoň to jede, ne jako nějaká 1.2 htp, kera aby jela tak žere všecko kolem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Jen pri předjíždění to je napicu kdyz to ztratí tah..
dva_hrnce píše: 2stroke> tak ta picovina stojí sedm kil, to at to radeji občas cukne
Jen pri předjíždění to je napicu kdyz to ztratí tah..
Jestli je to jedinej trabl,tak ho vymen...nebud k tomu sluzebnickovi takovej skrt....ja vim je to plna nadrz do Brevy...
Nápadu fandím a asi bych zkusil tu cestu podtlakového systému z nějaké staré škodovky (na inzerátech za pár kč) a normální malé bomby 2kg. Kamarádův strýc má takhle předělaný zahradní traktorek, no bohužel na vlastní oči jsem to neviděl.
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Ve všech autech jsem měl LPG (podotýkám, že vždy do nového) ... nájezd ročně cca 40.000 km. Naprosto bez problémů, bez jediné závady. Nevím co víc chcete slyšet.
Porterfield píše: Problém je v tom, že Ti co LPG mají tak vědí ... Ti co LPG nemají, tak jen blbě kecaj.
Ve všech autech jsem měl LPG (podotýkám, že vždy do nového) ... nájezd ročně cca 40.000 km. Naprosto bez problémů, bez jediné závady. Nevím co víc chcete slyšet.
přesně tak plynu zdar
Lpg nádrž do skútra dělaj poláci.
jinak lze sehnat reduktor na moto tuším s výkonem asi do 11kw a není potřeba voda.
Dále ventil na zavření benzínu, přepínač a pár hadiček a trubiček a musí to frčet.
Naposledy editováno 01.08.2014 19:59:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Hodně diskutujících zde píše, že mění auto každé cca 4roky. Já mám bohužel podprůměr českého platu a nemohu si dovolit každé 4 roky auto a hlavně mi to přijde jako nesmysl.
Jelo to jako kráva fakt živý jako svině a rychlý, ale taky to zvonilo jak klíče na václaváku v 89. Druhý den přestal ukazovat korektně palivoměr a pak zdech uplněp od té doby už nejde, blbě to chytalo studený. A ukápla mi nakonec svíce. Tak na další pokusy jsem se vyprd. Je to Kentoya zoom 09 najeto 9000 bez vážnější závady, dokonce má pořád původní řemen. Nešetřím jí, bydlí na ulici i přes zimu ani nevyndavám baterku. Mám jí asi tak 3 roky, jezdím na tom po Praze. A pořád plnej, jednou jsem vyměnil olej. Jináč nic. Mám 120kg a utíká to se mnou po rovině 60.
ffugas píše: BorekS> No nevím jestli někdo jezdí po městě za 3litry s majesty 250, já teda ne. Jestli někdo tvrdí opak tak kecá a nevěřím mu to ani náhodou. Ta návratnost je zhruba těch 20-25tis. km což není moc. A pak nevím proč by se měl motor kurvit, sám tady vidíš příspěvky, které říkají pravý opak. Ještě tu vlastně nikdo nenapsal logický důvod proč by se měl motor kurvit, zatím pouze spekulace.
Hodně diskutujících zde píše, že mění auto každé cca 4roky. Já mám bohužel podprůměr českého platu a nemohu si dovolit každé 4 roky auto a hlavně mi to přijde jako nesmysl.
Nové auto není rozmařilost, ale nutnost. Při nájezdu cca 40.000 km ročně je údržba auta po čtyřech letech ( 160.000 km) tak náročná, že je lepší a hlavně výhodnější koupit nové. Uvědom si, že to auto vydělává peníze. Jestli máš auto pro své vlastní soukromé účely s nájezdem 10.000 km, tak pak je to jasný, vydrží Ti skoro do smrti .... :o)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
ffugas píše:
Dave-lister: to přimazávání ventilů mi bylo vysvětleno, že to záleží hodně na hlavě. U aut se to do některých dávat nemusí a do některých jo, u motorek to bude možná podobný. Taky si vem, že motorka točí 8tis. bez problémů, u auta si jinde a možná to taky mít vliv nebude.
Tak jako tak stejně mažeš jen sací ventily.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
BorekS píše: No tak já s LPG nemám žádné zkušenosti, ale přesto to zkusím spočítat...
1) zástavba plynu do skůtra (oficiální-včetně glejtů) přijde alespoň na 15000 Kč
2) spotřeba na Majesty 3 l /100 (cena benzínu nadsazená 40 Kč/litr) jezdíš tedy za 1,2 Kč na
km
3) pokud bys s LPG jezdil za půlku nákladů na palivo, ušetříš 0,6 Kč na km
4) znamená to, že musíš najet 25000 km, než se ti to vrátí a až pak začneš šetřit.
Jsi si jistý, že bude motor Majesty hýkat radostí, že na něm 3 sezony lítáš na LPG a nenasypeš do něj výrazně víc než při provozu na původně předepsané palivo?
Nevím, zdá se mi to zbytečné, ale je to jen můj osobní pocit...
Pokud se budeš živit jako kurýr najedeš 25000km za půl letní sezóny a pokud budeš jezdit i v zimě najedeš ještě víc. Takovým lidem by se to určitě vyplatilo.
miguel323 píše: Primazavani ventilu se pouziva u mekkych sedel kde dochazi k vyraznemu zaklepavani,diky tomu Lpg......treba Fordy...viz muj Focus...20 000 bez toho a ted mam kebuli na repasi ..jeden ventil upalenej a jeden podpalenej...Je potreba casteji kontrolovat vule...Nechavam dat tvrzeny sedla pro Lpg a bude to parada...jinak ja nadrandim 35 000 rocne,takze me se to jezdeni na lpg jednoznacne vyplati...usetrim balik,.,,
Ale to bude nějakej starej motor s litinovou hlavou a bez hydraulickýho vymezení vůle ventilů. U motorů s hliníkovejma hlavama jsou tvrzený sedla vždy. Všechny auta který jezděj na bezolovnatej benzín by měli mít tvrzený sedla. Ale zřejmě kvalita kolísá....
Creck píše: rrss> Spotreba o pulitru vetsi ? Vyrobci udavaji 15% narust, tudiz u nejbeznejsi spotreby okolo 8L cca 1,2 L
9L LPG / 100km = 153Kc
8L 95 / 100km = 288Kc
Tudiz realna uspora je nekde okolo 10 - 13 000 kc za rok , za dva roky mam splaceno a teprve pak zacinam setrit.
To nepocitam ze ten benzin stejne musis na ohrati mit, musis casteji menit olej ......
Pokud bych chtel zhruba tu tisicovku mesicne setrit koupim si radsi diesel
Naposledy editováno 02.08.2014 20:28:58