Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
AndělČK píše: Přesně tak. Dokonce existuje i dokument Schwarze Liste LPG, kde jsou vyjmenované problémové motory. (ke stažení třeba na uloz.to)
Nejlepší hlavy(sedla) mají koncernová auta VW. Menší či větší problémy mají prakticky všichni ostatní. Nejhorší poslední dobou jsou "japonská" auta.
to jsi mne moc nepotěšil, plánoval jsem jako další vůz nějakého toho japonce,v naftě to nechci a LPG se mi taky vzdávat nechce..
Hele když tě tu mám, trocho OT snad neuškodí : mou filcku MPI už jsme spolu jednou řešili, mouchy více méně vyřešeny, ale co přetrvává - výjezd z obce, zařazená trojka, v 5Okm/h přidám plyn, začne se to rozmotávat a najednou 1-2 vteřiny jakoby výpadek.V normálním režimu to nedělá, jen pokud je motor v tahu.
Plynař mi řekl, že je blbost aby tam nestíhal dotékat plyn, že to konstrukčně není možný, že se mám zaměřit na zapalování, svíčky apod. A že na benzín to může fungovat, ale LPG je náchylnější na jiskru atd. Má pravdu?
Jinak se chystám vyměnit celej motor a dát novou lambdu, tak teda možná zkusím i jinou lištu zapalování, nový kabely ke svícím a svíce. Víc mě nenapadá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dva_hrnce píše: to jsi mne moc nepotěšil, plánoval jsem jako další vůz nějakého toho japonce,v naftě to nechci a LPG se mi taky vzdávat nechce..
Hele když tě tu mám, trocho OT snad neuškodí : mou filcku MPI už jsme spolu jednou řešili, mouchy více méně vyřešeny, ale co přetrvává - výjezd z obce, zařazená trojka, v 5Okm/h přidám plyn, začne se to rozmotávat a najednou 1-2 vteřiny jakoby výpadek.V normálním režimu to nedělá, jen pokud je motor v tahu.
Plynař mi řekl, že je blbost aby tam nestíhal dotékat plyn, že to konstrukčně není možný, že se mám zaměřit na zapalování, svíčky apod. A že na benzín to může fungovat, ale LPG je náchylnější na jiskru atd. Má pravdu?
Jinak se chystám vyměnit celej motor a dát novou lambdu, tak teda možná zkusím i jinou lištu zapalování, nový kabely ke svícím a svíce. Víc mě nenapadá.
Čidlo polohy kliky...klasická závada na filcce...taky mě to kdysi potkalo, já na to nepřišel, nějak s tím jezdil a nakonec to auto prodal - nový majitel hned věděl která bije, čidlo vyměnil a jezdil o106...
Naposledy editováno 01.08.2014 11:14:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dva_hrnce píše: to jsi mne moc nepotěšil, plánoval jsem jako další vůz nějakého toho japonce,v naftě to nechci a LPG se mi taky vzdávat nechce..
Hele když tě tu mám, trocho OT snad neuškodí : mou filcku MPI už jsme spolu jednou řešili, mouchy více méně vyřešeny, ale co přetrvává - výjezd z obce, zařazená trojka, v 5Okm/h přidám plyn, začne se to rozmotávat a najednou 1-2 vteřiny jakoby výpadek.V normálním režimu to nedělá, jen pokud je motor v tahu.
Plynař mi řekl, že je blbost aby tam nestíhal dotékat plyn, že to konstrukčně není možný, že se mám zaměřit na zapalování, svíčky apod. A že na benzín to může fungovat, ale LPG je náchylnější na jiskru atd. Má pravdu?
Jinak se chystám vyměnit celej motor a dát novou lambdu, tak teda možná zkusím i jinou lištu zapalování, nový kabely ke svícím a svíce. Víc mě nenapadá.
LPG je skutečně náchylnější na zapalovací jiskru. Potřebuje větší energii jiskry. Moderní auta s plně elekronickým zapalováním už s tímto nemají žádný problém. Mezi ně patří i felicia MPI.
Proč budeš měnit motor? Proč budeš měnit lambdu? Proč budeš měnit zapalovací lištu? A proč budeš měnit kabely je svíčkám, když tam žádné nejsou.
Chtělo by to více diagnostiky, než zkoušet výměným způsobem, kde je problém.
Kdyby skutečně byl špatný snímač kliky, že dojde i k 2s výpadku, tak se to bude projevovat v různých jízdních režimech. Těžko totiž ten snímač pozná, že zrovna teď máš nohu na podlaze a proto má mít výpadek.
Nejlepší by připojit feldu např. před VAG a vyrazit na cestu. Hned budeš vědět, kde je problém.
Naposledy editováno 03.08.2014 13:24:32