řeším problém. Podle mě dost zásadní problém. Chystám se s přítelkyní na moto dovolenou a zjistil jsem že jsme o cca 60 kg těžší než je maximální přípustná hmotnost motorky. V TP je provozní hmotnost motorky 210kg a maximální technicky přípustná hmotnost 355 kg (Cagiva Elefant) což mi dává prostor pro náklad 145kg . Na nápravy je to 125/230. Reálně se ale dostanu někam ke 400kg (já 75, přítelkyně 85, kufry 30). I kdyby jsme jeli hodně na lehko tak se nedostanu pod 390kg :(. Myslíte že je to hodně velký problém? Mám strach aby mi třeba nepraskla zadní guma :(.
Neřeš, guma to dá akorát budeš muset jet opatrněji, bude to měkčí a bude to dostávat víc na prdel, tlumiče a ostatní věci. Hlavně jízda s rozumem a myslet na to, že jste těžcí, bude se to jinak chovat než, když jedeš sám, to je jasné.
1 reakcí na tento příspěvek Přeložená motorka - nosnost
1 reakcí na tento příspěvek Přeložená motorka - nosnost
justyn píše: Jak píše wejrcze ty tlumiče a ještě bych měl obavu z drátů v kolech
Dráty bych kord neřešil, když vidím kolikrát jaké prasátka jezdí na normálních kolech po silnici, tak na motorce bych se nad tím ani nezamýšlel. Dráty musí být předimenzované na x krát větší váhu.
Prosím tě, nalož stroj a jeď.
WhiteX píše: Mě napadá otázka k čemu Ital vyrábí cestovní enduro, které nic neuveze? I můj trapný Japonský hornet uveze papírově 188kg...
Vono jde spíš o italský papíry a pravděpodobně o neschopnost to umět na úřadě přeložit do češtiny a/nebo nesmysly v IT TP. Např. mám GPZ 500S původem z Itálie a v TP je toto: největší tech. přípustná hm. 336 kg, povolená hm. 336 kg, pohotovostní hm. 266 kg. To tedy znamená, že ta motorka smí vézt max. 70 kg, takže bych na ní ani nesměl jet Přitom uveze 2 metráky jako prd a podvozek, brzdy a motor s tim nemají problém. A pohotovostní hm. je u GPZ 500S někde kolem 200 - 205 kg, takže nevim, kde to vlastně vzali ...
1 reakcí na tento příspěvek Přeložená motorka - nosnost
Otázka je co přeložená motorka začne dělat na silnici. Např TDM to snášelo dobře ale CB bez podložek pod péry je jak žvejkačka (nemám to zvážený , ale odhaduji cca 100kg já+60kg mladá + 3x35kg kufry + cca 20kg válce,taknkvak sfoťákama, pití ... takže bratru 270kg na motorce co váží 260 = celková hnotnost "soupravy" 520kg + hadry(kůže docela váží), helmy atd i když to jsou asi drobný
Naposledy editováno 27.07.2014 11:27:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeložená motorka - nosnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeložená motorka - nosnost
Piwell píše: FishX3> Týý jo ... a jakou spotřebu má ta tvoje "souprava" takhle v plný polní?
hele když máš pořádnej motor, nezáleží na zátěži ale na ruce... je opravdu skoro jedno co naložíš - svižnejší jízda u mne znamená cca 7-8l , kdybych jel do 100 pojedu cca za 5.5, když 240 bere to 14 ... vic se mi nepovedlo - asi omezeno průřezem palivové hadice a výkonem řerpadla
horší už to je s brzdovýma deskama (800km svižně dolomity a jsme na pulce), gumama, řetězovkou - tam se ta váha projeví opravdu markantně - relativně zdravá žetězovka byla po mým 7h průletu do rumunska na sračku (celkovy průměr 129km za h až do hotelu). Pak zmíněné odpružení - podle mne ho má CB celkově měkký - i když jezdím sám jezdím na dvě nejtvrdší pozice, jak to zatížíš víc, nedá se na tom jet - o hubu - chová se to podobně jako na prázdnách gumách - mam tam 8mm podložky - tj teď jezdím na 2 nejtvrdší a naložen na nejtvrdší +1 (těch 8mm je jedna pozice na štelování podvozku)
Čau, Tom