globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motokára
17.7.2014 v 09:44
Čau chtěl bych si postavit motokáru ale nevím jestli to mám udělat tak aby bylo hnaný jenom jedno zadní kolo a nebo obě kola pridelany na osu ale bez diferencialu myslíte že bez něj to bude špatně ovl
adatelný?

1 reakcí na tento příspěvek Motokára

17.7.2014 v 09:51 | Nahoru | #1
No pokud budeš hnát jen jedno kolo a dáš tam trochu silnější motor, ovladatelnost se bude blížit nule. :) Klasické motokáry jsou hnané přes rozetu na společné hřídeli, která pohání na tvrdo obě zadní kola. U motokáry se na diferenciál nehraje.

1 reakcí na tento příspěvek Motokára

17.7.2014 v 09:52 | Nahoru | #2
Promiňte jak jsem to napsal, protože píšu na mobilu a je to strašný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokára

17.7.2014 v 09:54 | Nahoru | #3
ZX6RR> a nepude to v zatáčce do smyku

Motokára

17.7.2014 v 09:57 | Nahoru | #4
A dal bych tam motor z té 250ky

(reakce na) Motokára

17.7.2014 v 10:02 | Nahoru | #5

lerak99 píše: ZX6RR> a nepude to v zatáčce do smyku



Od toho motokára je, aby se jezdily zatáčky driftem. hm?..

Zadní náprava motokáry

Motokára

17.7.2014 v 10:09 | Nahoru | #6
Natvrdo, rozeta, hřídel, 2 kola.

Motokára

17.7.2014 v 10:15 | Nahoru | #7
když jsme zamlada dělali motokáru, tak byly poháněny soustavně obě kola, měli jsme tam motor z Jawy 90, tehdy jsme vážili pár kilo, takže to s náma lítalo, teď by už to moc nejelo

Motokára

17.7.2014 v 10:16 | Nahoru | #8
To vím ale abych trochu nepootocil volantem a začal dělat hodiny

Motokára

17.7.2014 v 10:23 | Nahoru | #9
to se naucis. Hnat jedno kolo je kravina

Motokára

17.7.2014 v 10:38 | Nahoru | #10
Na každý kolo jeden motor už sem to kdysi viděl

1 reakcí na tento příspěvek Motokára

17.7.2014 v 11:22 | Nahoru | #11
má cenu dávat tam starej dvoutakt? Za pár korun koupíš novější motor..

(reakce na) Motokára

17.7.2014 v 12:20 | Nahoru | #12

CobrettiCZ píše: má cenu dávat tam starej dvoutakt? Za pár korun koupíš novější motor..



Pár korun je dost relativní pojem.. Pro 14 letého chlapce třeba celý rozpočet. :)

2 reakcí na tento příspěvek Motokára

17.7.2014 v 13:46 | Nahoru | #13
Ma to cenu vyrabet?

motokary bazos

e: chtel jsem napsat, se s tim srat...

Naposledy editováno 17.07.2014 13:49:42

(reakce na) Motokára

17.7.2014 v 14:01 | Nahoru | #14

SLEEPER píše: Ma to cenu vyrabet?

motokary bazos

e: chtel jsem napsat, se s tim srat...


Přesně...třeba toto doma za 15ku nepostavíš




Motokára

17.7.2014 v 14:09 | Nahoru | #15
spis tohle uz musi bejt kurva pila

Kamarad porid karu za obdobne penize (125cc 2T chlazeny vzduchem). Lita mu to 160kmh, coz par lidi na vesnici dokaze nazlobit.
Nakoupil vice sad gum a do jedny navrtal srouby, pro pouziti na zamrzly rybniky a to uz je masakr!

Naposledy editováno 17.07.2014 14:10:18

(reakce na) Motokára

17.7.2014 v 17:23 | Nahoru | #16

SLEEPER píše: Ma to cenu vyrabet?

motokary bazos

e: chtel jsem napsat, se s tim srat...



Výborný odkaz, pěkně jsem se u pročítání těch inzerátů pobavil. Hlavně ty doma dělané jsou srandovní.

Motokára

17.7.2014 v 20:37 | Nahoru | #17
něco takovýho vyrob

Naposledy editováno 17.07.2014 22:21:12

1 reakcí na tento příspěvek Motokára

17.7.2014 v 22:00 | Nahoru | #18
Také jsem kdys s bratrancem stavěl "motokáru" Peníze nebyly,jen svářečka a kovošrot....
Právě kvůli vyřešení zadních brzd atd....zkrátka jsme svařily vedle sebe dvě kostry od pionýra.Do pravé kostry a původních úchytů jsme daly motor,cívku,výfuk a celou elektriku a také původní nádrž.Pohon řetězem na pravé kolo,jen přišla o hodně větší rozeta kvůli síle.Byla tuším z nějakého dopravníku a byla velká skoro jako celý ráfek.Řadilo se normálně původní řadičkou,jen již nikoli nohou,ale pravou rukou.
Dokonce byla zadní náprava odpružená - původní krajní tlumiče jsme zachovaly.Vnitřní šly,kvůli úspoře hmotnosti pryč...
Na každé straně bylo kolo s bubnovou brzdou a tedy na pravé hnané kolo jsme natáhly lanko k pedálu, aby se brzdilo jako v autě nohou,a na druhý buben jsme natáhly lanko a udělaly ruční brzdu.
Mezi kostry přišla sedačka a zbývalo vyřešit přední nápravu.
No,nakonec jsme to tak nějak zbastlily.Když už bylo řízení,tak přišlo na řadu osvětlení.Opět se krásně využila původní elektro inastalace a zdroj.
Nakonec zpětná zrcátka a na kapotu znak BMW
Jezdila,jen to chtělo silnější motor.
No motokáru mám ve stodole dodnes a snad ji nějak využije můj syn a přinese mu radost.
Nicméně.S odstupem času,bych to dnes řešil jinak a koupil něco schopnějšího.Na bazaru se dají najít již docela propracované stroje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokára

17.7.2014 v 23:17 | Nahoru | #19
P-M-T-K>Nechci rýpat, ale ty a tvůj bratranec jste holky? Jsme svařily, jsme daly motor, zachovaly, natáhly, zbastlily. Promiň musel jsem.

Naposledy editováno 17.07.2014 23:19:33

(reakce na) Motokára

17.7.2014 v 23:24 | Nahoru | #20

Jiří78 píše: P-M-T-K>Nechci rýpat, ale ty a tvůj bratranec jste holky? Jsme svařily, jsme daly motor, zachovaly, natáhly, zbastlily. Promiň musel jsem.


Vono to vypadá blbě,když by napsal:sem svařil s Tondem,sem dal s Tondem,já a Tonda sme zachovali....

Motokára

18.7.2014 v 11:44 | Nahoru | #21
Kdysi jsme měli domorobo s motorem ČZ150, hnané jedno kolo - kola byly bantamky z koleček a stálo to za hovno, furt se to točilo, takže se to předělalo na tvrdo na obě.

(reakce na) Motokára

18.7.2014 v 12:41 | Nahoru | #22
lerak99> Ahoj, sam si motokaru stavim... Uz druhou... Tu prvni jsem delal na vlastnorucne svarovanem ramu z klasickych topenarskych trubek... Dal jsem tam motor cz 175 typ 477...

Tu druhou delam uz na ramu tovarnim - podarilo semi koupit ram Maranello RS1... Aktualne tam mam motor z MZ 251 - laboruju ted s vyfukem - nemam zatim origos vyfuk a tak jsem vufuk postavil z toho, co jsem mel doma... Problem je ze u 2T motoru potrebujes mit k motoru origos vyfuk, ktery je na motor dimenzovan. (Vyfuk musi mit zpetnou vlnu, ktera ti vraci smes do valce behem sani (aby ti neunikala do vyfuku)).

Uz jsem ale i koupil celou krosku cz 125/516 a budu generalkovat motor a pak ho do motokary nainstaluju. Je to asi nejlepsi 2T motor co tam muzes dat...

Co se tyka pohonu zadni osy - jsou hnane (tak i brzdene) obe zadni kola. Ale pozor - presne jak pises - neni diferencial - problemy se zatecenim... Motokara ma toto osetrene prave dobre a prense udelanym rizenim (coz jsem na ty vlastnorucne svarovany nevychytal - proto jsem radej sehnal tovarni ram). Rizeni je udelane tak, ze poloosy prednich kol jsou k ramu uchyceny pod specialnimi ulhy... Tim je zpusobeno to, ze kdyz zatocis (napr doleva), tak ti leve kolo zacne tlacit smerem do silnice a naopak to prave se trochu prizvedne... To zpusobi to, ze do zatacky pak vlastne jedes "jen" po trech kolech - tedy to leve zadni se ti prizvedne - tudiz se muze protacet a v zatecce to vlastne plni fuknci diferencialu, ktery zajistuje to, aby ti to vnitrni kolo ujelo mensi drahu nez to vnejsi... Presne tohle ti nahradi prave dobre vyresene zataceni...

Zde se muzes podivat pro inspiraci:

Motokara svarovana: http://kodlmotokara...e.idnes.cz/Motokara/
Motokara tovarni rama: http://kodlmotokara...a_motokara_s_MZ_251/

Zde mas pak i naky moje videa:

Motokara s MZ







Motokara stara svarovana:





















Snad ti to k necemu bude...

Motokára

18.7.2014 v 14:08 | Nahoru | #23
ja měl taky motokáru měla i zavodní průkaz byl to speciál. Hnány jsou obě kola. Dost dobře netuším jak by jsi to s tím pohonem jednoho kola chtěl vyřešit. Byl to 6 kvalt a byla tam origo 125 dvoutakt litalo to tenkrát jen 130 ale když sedíš 5 cm nad zemí je to kurva fofr. Ale už je to víc jak 30 let. Dnes jsou ty stroje rychlejší a zase daleko lepší

Motokára

20.7.2014 v 08:15 | Nahoru | #24
Motokara, co jsem mel moznost jezdit, byla cela do vrtule, kdyz se slaplo na predni kolo, zvedlo se zadni naproti.Motor CZ 250, otoceny valec, vyfuk vzady, porad zadreny.

Motokára

20.7.2014 v 09:36 | Nahoru | #25
ono není motokára jako motokára co sní chceš jezdit? my máme z bratrem takovýho drobečka tuc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3879, 3880] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116398 Dnes v 21:03 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist