bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nízké dobíjení na volnoběh
22.5.2014 v 12:26
Zdravim,
před pár dny jsem byl nucen popojíždět pár desítek minut v kolonách a když mi to pak někde chcíplo (špatná práce se spojkou), tak jsem zjistil, že už nechce motorka nastartovat. Tak jsem roztlačil a naskočil. Nicméně jsem zjistil, že na volnoběh motor jede za baterky (cca 11,95 V na baterce)a až během zvýšených otáček altík dobíjí cca 13,6 V.
Nevíte čím by mohlo být nízké dobíjení při volnoběhu?

Pak jsem dojel domů po cca hodině normální jízdy a napětí na baterce se po odstavení motorky ustálilo na 12,5V a normálně startuje.

Takže vlastně problém není, ale nesmím popojiždět v kolonách.

Díky za tipy, než se v tom začnu hrabat, respektive se mi v tom moc nechce hrabat, když v kolonách popojíždím minimálně. Ale někdy se tomu nevyhnu při společných vyjížďkách.

čus





Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 12:33 | Nahoru | #1
Můžou to bejt jenom dvě věci. Regulátor a stator.
Návod jak proměřit oboje tu již někde je.

EDIT: Jak stará je ta baterka?

Naposledy editováno 22.05.2014 12:33:52

Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 12:36 | Nahoru | #2
za me regulator, jelikoz rikal ze baterka ted drzi napeti po odstaveni a za druhe...je to ta levnejsi varianta nez altik

Naposledy editováno 22.05.2014 12:36:29

1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 12:48 | Nahoru | #3
Nijak výrazně, stator necháš převinout za 2500-3000,- a bude jak novej.

Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 13:00 | Nahoru | #4
Heh díky za brzké odpovědi.
No baterka je tam původní 11 let stará Taky mě napadlo, že by mohla už mít krapet pokřivené parametry (např. vnitřní odpor) a dobíjení třeba pak nestíhá. Půjčím si jinou baterku a ozkoušim.
No snad to tu proměřování regulátoru a statoru někde najdu.

(reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 13:07 | Nahoru | #5
foky> No pokud jde jen o vinuti a ne neco jinyho, ale porad je to drazsi

simisim: tak to je docela drzak na druhou stranu

Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 13:28 | Nahoru | #6
TADY

Jinak i kdyby bylo KO dobíjení a OK baterka, tak tě pravděpodobně brzo čeká stejně

Naposledy editováno 22.05.2014 13:30:37

Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 13:30 | Nahoru | #7
Regulátor je pod levým plastem vnitřních krytů. Je připojenej šitovníma konektorama, který zoxidují a vyhřejí se. Vždycky, když jsem zapnul světla, tak mi spadly budíky, potom to nešlo ani nastartovat. Konektor jsem vyřadil a mám klid. Jen čekám kdy se vysere něco jiného. Fazer má totiž strašně šitovní elektrický rozvody. Už jsem 4x stál daleko od domova a musel spravovat.

Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 13:33 | Nahoru | #8
Ještě jedna drobnost. Máš správně nastavený volnoběh? Poslední dobou vídávám motorky s nastaveným hodně nízkým volnoběhem, který by i mimo jiné mohl být nedostatečný co se týče dobíjení.

Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 14:18 | Nahoru | #9
Zvýšený vnitřní odpor baterky by se neprojevil poklesem napětí při běžícím motoru, právě naopak, když by baterka neměla takový "příkon". Magneto má každopádně malý výkon, kor při volnoběhu a může být přerušené vinutí jedné, nebo dvou fází, zeslabené magnety rotoru, nebo proražený některý tyristor v regleru (ten pak trvale zkratuje a vyřadí danou fázi, což znamená třetinu výkonu magneta vniveč. Totéž udělá zoxidovaný, nebo vypálení štekr mezi magnetem a reglerem (3 žluté dráty).
Takže jako první zkontroluj štekry (konektory) a pak změř stator magneta a změř regler.

Nízké dobíjení na volnoběh

22.5.2014 v 17:47 | Nahoru | #10
Empriricky si typnu, nesymetrie na altiku nebo regler, diagnostika na 5 minut, klidne se stav .

Nízké dobíjení na volnoběh

23.5.2014 v 09:24 | Nahoru | #11
Díky všem za odpověď.
Pro Boss.trx850: volnoběh mám 6 let stále stejný a moto zlobí až teď

gugo koukám vypracoval krásný návod, tak až bude čas, tak na to mrknu.

nicméně nejdříve mrknu na konektory dle Fidži_CZ

Zatim zdar a sílu a snad nezapomenu napsat výsledek - pro další generace

Naposledy editováno 23.05.2014 09:28:14

1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh

26.5.2014 v 08:38 | Nahoru | #12
Opět zdravím,
tak jsem něco málo promeřil a z výsledku jsem rozpačitý.

Dle gugo návodu jsem změřil napětí na cívkách alternátoru a na prázdno má každá ze tří cívek naindukované napětí pouhých 19V a při zátěži jednou žárovičkou nějákých 14V na volnoběh. Zkrat na kostru žádný není, tak mě zajímá, čím to nízké napětí může být způsobeno?

A při čtení příspěvku od J.M.K. mě napadá jen zeslabený účinek magnetu, ale to mi přijde nějáký podivný.

Díky za další případné návrhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

26.5.2014 v 09:05 | Nahoru | #13
simisim> 19 V by mohlo stacit. Ale zmer to pod zatezi !. PRoste si pichni svorky voltmetru na tu stridavou cast konektoru a zapni to bez rozpojeni. (pokud tedy nechces delat hvezdu ze zarovek)

(reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

26.5.2014 v 09:22 | Nahoru | #14
Tak při zátěži elektrické výbavy motorky je (kolísá) na spojeným konektoru k regulátoru na střídavé složce napětí mězi 11,7 až 12,1 na všech jednotlivých cívkách.

Naposledy editováno 26.05.2014 09:37:45

Nízké dobíjení na volnoběh

26.5.2014 v 11:21 | Nahoru | #15
Kdyby měl někdo ještě nějákej nápad, tak sem s nim.
Teď jsem to byl project a nikdy nestoupne dobíjecí napětí nad 13,7V i když v manuálu píšou, že má mít při 5000 ot/min 14V. Už je asi ten alternátor fakt nějákej unavenej
Nicméně, dobíjení na volnoběh jsem vyřešil zvýšením volnoběhu na cca 1400 ot/min a už dobíjí přez 13V když stojim na volnoběh a nedržim brzdu . Ale moto už tak hezky nebrblá jak při původních 1100 ot/min.

1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh

26.5.2014 v 16:36 | Nahoru | #16
mel jsem to samy a je to vadnej regulator, pripadne spatna zem. nekde je to totiz delany tak ze z baterky vede tlustej na kostru u starteru a od regulatoru taky jen na kostru. v tom pripade by stacil 2,5mm2 kablik od regulatoru k minus polu baterie

vem merak dej si ho na "diodovej test". pak mer jednoduse faze1 na +, faze 2 na plus, faze 3 na plus - musi tam bejt pruchod 0,4-1V a hlavne u vsech fazi cca stejnej. pak faze proti minusu a to musi bejt nekonecno. no a pak si otocis hroty a promeris diody na minus (pruchody) a na plus (nekonecno)

Naposledy editováno 26.05.2014 16:39:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

26.5.2014 v 17:59 | Nahoru | #17
milion> Zdárek,jo to jsem dělal a zdálo se v pořádku. Mě teda ten měřák ukazoval nějákých 500 ohmu (mě neukazuje volty nebo to s tim neumim) u všech šesti diod a v závěrném směru byly všechny odporově nekonečné.
Tu zem ještě zkusim proměřit ale to už jsem myslim taky zkoušel opakování matka moudrosi.
Každopádně děkuji i tvé velkoleposti za radu.

Naposledy editováno 26.05.2014 17:59:57

Nízké dobíjení na volnoběh

20.6.2014 v 17:00 | Nahoru | #18
jenom dodam ze po vymene regulatoru mi to dobiji 14,4 uz pri 1100ot

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

22.6.2014 v 21:00 | Nahoru | #19
simisim> aktuálně řeším totéž...
udělal jsem test dobíjení pro lamy...
jednotlivé vinutí altíku maj cca 0,3ohmu, což by mělo být ok
v konektoru od altíku je při volnoběhu mezi jednotlivýma fázema cca 12V AC - takže stejné, jako u tebe
Na baterce bez světel 13,5V
Při světlech 12,8V
DIvné je, že ani na altíku, ani na baterce se to nijak cýrazně nezvyšuje s otáčkama
Celkově mi to nedělá žádn problémy, pokud nepoužívám výhřev na heftech.
To se mi pak někdy stane, že se mi při startu vynulujou budíky..
zajímavé je, že budíky zhasnou úplně, ale startér točí a mašina chytne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

22.6.2014 v 21:53 | Nahoru | #20

choze69: ...v konektoru od altíku je při volnoběhu mezi jednotlivýma fázema cca 12V AC...


To jsi ale nechal ten konektor zapíchnutý do regulátoru, že? Střídavé napětí na fázích musíš měřit s odpojeným regulátorem, jinak dostaneš zkreslené výsledky.

(reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

22.6.2014 v 22:15 | Nahoru | #21
1100Virago> to jsem měřil včera a bylo to ještě divnější...nějakých +-8V

E: pak jsem ale prostříknul konektor pod nádrží...a už v odpojeném stavu altík neměřil

Naposledy editováno 22.06.2014 22:18:25

1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh

26.6.2014 v 21:39 | Nahoru | #22
tak mám nové informace...
byl jsem s mašinou u odborníka a jeho měřák na střídavé napětí ukazoval na volnoběh mezi fázema bez zátěže cca 15V a ve vyšších otáčkách až kolem 50V, což by mělo být OK.
nicméně z regulátoru do baterie jde jen 12,8 - 13,3V a nic se nezměnilo ani po výměně regleru za nový. ani při přímém napojení plusu a kostry od regleru na baterii ( vyloučení přechových odporů v kabeláži )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

26.6.2014 v 21:42 | Nahoru | #23
choze69> a merili jste to pod zatezi ??? ten altik ?

(reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

27.6.2014 v 06:14 | Nahoru | #24
gugo> pod zátěží (zapojený konektor ) se mezi fázema pohybovaslo napětí kolem 14V
A nevím, jestli to napíšu správně, měřil při odpojeném konektoru zkratový proud mezi vinutíma..a to bylo 15A

1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh

27.6.2014 v 09:03 | Nahoru | #25
Zkoušel jsi jinou baterku?

(reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh

27.6.2014 v 20:03 | Nahoru | #26
mira-xj> to je poslední, co nás ještě napadlo, ale nějak se mi nechce kupovat baterku, když tahle kapacitu drží a motorem vrtí statečně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist