před pár dny jsem byl nucen popojíždět pár desítek minut v kolonách a když mi to pak někde chcíplo (špatná práce se spojkou), tak jsem zjistil, že už nechce motorka nastartovat. Tak jsem roztlačil a naskočil. Nicméně jsem zjistil, že na volnoběh motor jede za baterky (cca 11,95 V na baterce)a až během zvýšených otáček altík dobíjí cca 13,6 V.
Nevíte čím by mohlo být nízké dobíjení při volnoběhu?
Pak jsem dojel domů po cca hodině normální jízdy a napětí na baterce se po odstavení motorky ustálilo na 12,5V a normálně startuje.
Takže vlastně problém není, ale nesmím popojiždět v kolonách.
Díky za tipy, než se v tom začnu hrabat, respektive se mi v tom moc nechce hrabat, když v kolonách popojíždím minimálně. Ale někdy se tomu nevyhnu při společných vyjížďkách.
čus
1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh
No baterka je tam původní 11 let stará Taky mě napadlo, že by mohla už mít krapet pokřivené parametry (např. vnitřní odpor) a dobíjení třeba pak nestíhá. Půjčím si jinou baterku a ozkoušim.
No snad to tu proměřování regulátoru a statoru někde najdu.
Takže jako první zkontroluj štekry (konektory) a pak změř stator magneta a změř regler.
Pro Boss.trx850: volnoběh mám 6 let stále stejný a moto zlobí až teď
gugo koukám vypracoval krásný návod, tak až bude čas, tak na to mrknu.
nicméně nejdříve mrknu na konektory dle Fidži_CZ
Zatim zdar a sílu a snad nezapomenu napsat výsledek - pro další generace
Naposledy editováno 23.05.2014 09:28:14
1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh
tak jsem něco málo promeřil a z výsledku jsem rozpačitý.
Dle gugo návodu jsem změřil napětí na cívkách alternátoru a na prázdno má každá ze tří cívek naindukované napětí pouhých 19V a při zátěži jednou žárovičkou nějákých 14V na volnoběh. Zkrat na kostru žádný není, tak mě zajímá, čím to nízké napětí může být způsobeno?
A při čtení příspěvku od J.M.K. mě napadá jen zeslabený účinek magnetu, ale to mi přijde nějáký podivný.
Díky za další případné návrhy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh
Teď jsem to byl project a nikdy nestoupne dobíjecí napětí nad 13,7V i když v manuálu píšou, že má mít při 5000 ot/min 14V. Už je asi ten alternátor fakt nějákej unavenej
Nicméně, dobíjení na volnoběh jsem vyřešil zvýšením volnoběhu na cca 1400 ot/min a už dobíjí přez 13V když stojim na volnoběh a nedržim brzdu . Ale moto už tak hezky nebrblá jak při původních 1100 ot/min.
1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh
vem merak dej si ho na "diodovej test". pak mer jednoduse faze1 na +, faze 2 na plus, faze 3 na plus - musi tam bejt pruchod 0,4-1V a hlavne u vsech fazi cca stejnej. pak faze proti minusu a to musi bejt nekonecno. no a pak si otocis hroty a promeris diody na minus (pruchody) a na plus (nekonecno)
Naposledy editováno 26.05.2014 16:39:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh
Tu zem ještě zkusim proměřit ale to už jsem myslim taky zkoušel opakování matka moudrosi.
Každopádně děkuji i tvé velkoleposti za radu.
Naposledy editováno 26.05.2014 17:59:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh
udělal jsem test dobíjení pro lamy...
jednotlivé vinutí altíku maj cca 0,3ohmu, což by mělo být ok
v konektoru od altíku je při volnoběhu mezi jednotlivýma fázema cca 12V AC - takže stejné, jako u tebe
Na baterce bez světel 13,5V
Při světlech 12,8V
DIvné je, že ani na altíku, ani na baterce se to nijak cýrazně nezvyšuje s otáčkama
Celkově mi to nedělá žádn problémy, pokud nepoužívám výhřev na heftech.
To se mi pak někdy stane, že se mi při startu vynulujou budíky..
zajímavé je, že budíky zhasnou úplně, ale startér točí a mašina chytne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh
choze69: ...v konektoru od altíku je při volnoběhu mezi jednotlivýma fázema cca 12V AC...
To jsi ale nechal ten konektor zapíchnutý do regulátoru, že? Střídavé napětí na fázích musíš měřit s odpojeným regulátorem, jinak dostaneš zkreslené výsledky.
1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh
byl jsem s mašinou u odborníka a jeho měřák na střídavé napětí ukazoval na volnoběh mezi fázema bez zátěže cca 15V a ve vyšších otáčkách až kolem 50V, což by mělo být OK.
nicméně z regulátoru do baterie jde jen 12,8 - 13,3V a nic se nezměnilo ani po výměně regleru za nový. ani při přímém napojení plusu a kostry od regleru na baterii ( vyloučení přechových odporů v kabeláži )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nízké dobíjení na volnoběh
1 reakcí na tento příspěvek Nízké dobíjení na volnoběh
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer | habrman | 3 | 15.4.2024 v 12:13 Anders |
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer | satanek66 | 24 | 20.3.2024 v 09:15 Mňojo |
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 21 | 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin |
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer | Johny_F | 45 | 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein |
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer | Chabra | 3 | 17.9.2023 v 17:36 gerrik |