globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pionýr - zdroj na dobíjení elektroniky
 
11.4.2014 v 16:55
Zdravíčko, řeším problém jak při cestování na fichtlu nabíjet elektroniku.

Mimo telefonu chci pořídit kameru na helmu, k tomu něco jako tablet abych videa mohl zpracovávat a možná ještě foťák, což je dost věcí a po zkušenosti z loňska kdy jsem každou chvíli hledal zásuvku to chci vyřešit nějak pohodlněji (podrobnosti o loňský cestě se v dohledný době oběví v cestopisech)

Zde jsou možnosti ke kterým jsem zatim dospěl:
1. Vape a 12V zásuvka, tady je problém že fichtlí Vape je 6V, udajně tam lze s nějakýma úpravama nacpat Simsoňácký, problém je s baterkou (kam s ní ?) a žádalo by si to celkově předělat elektriku, navíc bych přišel o tu radost cestou ladit kladívka

2. Další možností je solární nabíječka s powerbankou, tady je celkem problematická spolehlivost, prodejci se sice chvástaj ale názory z internetu nejsou moc optimistický.. je to celkem drahá záležitost a užitek nejistý, máte s tím někdo zkušenosti ? např. www.solarninabijecky.cz/

3. Zatim poslední řešení vidim v nabastlení extra dynama na 12V zásuvku, umístění pod nádrží a pohon řetězem na tomto přincipu www.elektroo.cz/product/usb-dynamo-na-kolo-nabijecka-baterii-univerzalni-670/, tady mám hlavní problém v tom, kde sehnat vhodné dynamo které by umělo řádně napájet zásuvku bez vedlejších účinků jako třeba destrukce nabíjené elektroniky. Tohle řešení by se mi líbilo nejvíc ale zatim nevim jaké problémy by to kromě montáže obnášelo..

4. Jiný nápad ?

rady typu zajdi si do hospody, ubytuj se v kempu a nabíjej ze sítě neberu. Jsem socka. Spim v lesích a jím chleba .
Mimo to vítám všechny rady, návrhy, názory a tak dále

omlouvám se za román a děkuji velice



Anketa: Jak vyřešit nabíjení elektroniky při cestování na Pionýru ?
Nabastlení Simsoňáckého Vape + 12V baterka
0%
0
Solární nabíječka + powerbanka
41%
7
Extra dynamo, pohon kolo ? řetěz ?
12%
2
Jiný nápad
47%
8

1 reakcí na tento příspěvek Pionýr - zdroj na dobíjení elektroniky

14.4.2014 v 18:27 | Nahoru | #1
Tady do toho přemotávání a podobných úprav bych se nerad pouštěl, zas tak tomu nerozumim. Takhle to vyřešil jeden babetář, v podstatě totéž co tu spousta lidí navrhovala, přijde mi to jako nejelegantnější řešení. Samozřejmě to bude chtít proměřit jestli to ta cívka utáhne spolu se zadním světlem ale myslim že jo:

Naposledy editováno 14.04.2014 18:27:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr - zdroj na dobíjení elektroniky

14.4.2014 v 20:23 | Nahoru | #2

Martaffon píše: Tady do toho přemotávání a podobných úprav bych se nerad pouštěl, zas tak tomu nerozumim. Takhle to vyřešil jeden babetář, v podstatě totéž co tu spousta lidí navrhovala, přijde mi to jako nejelegantnější řešení. Samozřejmě to bude chtít proměřit jestli to ta cívka utáhne spolu se zadním světlem ale myslim že jo: si taky přispět malou zkušeností elektrobastlíře amatéra . To babbetářovo řešení vypadá docela schopně . Četl jsem si jeho popis pod videem. Píše tamquote]Kdo si už něco podobného stavěl na 6V motorku, tak ví, jaký je problém dostat nějaký výkon pro 5V stabilizátor z alternátoru, když už svítí žárovky. Po usměrnění při zátěži naměříte sotva 4-5V cca a ještě to chcete stabilizovat na 5V a ejhle, ono to moc to nejde, protože každý stabilizátor chce na vstupu min 1-2V víc než dá na výstup.

... Já jsem před pár lety vyráběl v podstatě to samé u Jawy 20, jen s rozdílem, že tam mám stabilizátor 78S05 (zvládne trochu větší proud - asi 1,5A) a napájím s tím jen LED v zadním světle + přídavné LED světlo vepředu. Kupodivu mi to tam funguje už několik let a to na něm táta jezdí skoro každý den do práce. Mám to napájené z cívky, která je normálně určená pro zadní světlo a houkačku (5W cívka). Problém s nedostačujícím napětím jsem neměl, spíše naopak . Když jsem se nejdřív snažil dosáhnout co největší účinnosti usměrňovače pomocí usměrňovacího můstku (+ samozřejmě vyhlazovací kondenzátor), usměrněné napětí bylo tak vysoké, že v max. otáčkách zasahovala vnitřní ochrana stabilizátoru (tuším, že je to při cca 35V) a světla v maximálních otáčkách zhasínaly. Tak jsem musel trochu ošidit usměrnění, aby to stabilizátor pobral. Ostatně, i když ta cívka asi nemá žádný zázračný výkon, mám zkušenosti, že běžně likviduje zadní 6V 5W sufitky, která se proto často nahrazuje třeba žárovkou s voltáží 24V a podobně. Výkon za tím stabilizátorem jsem nezkoušel měřit a já z toho odebírám sotva 0,5A, ale věřím, že i na nabíjení mobilu by to mohlo stačit. Akorát by to určitě chtělo zadní žárovku vyměnit za LED, protože s žárovkou už by to asi ta cívka neuživila. Jinak, nevím jak to zvládá regulovat nějaký prudký kolísání otáček a prudké změny odběru proudu, ale můžu říct, že i na volnoběh mi svítí LEDky stejnou intenzitou jako na plný točky. Zařízení je to jednoduchý, za pár korun (nebo ze součástek z vyhozenýho PC zdroje ) a zásah do stroje je s tím minimální. Určitě bych se vyprdnul na nějaký Vapeta (kladívko je kladívko ) a dynamům bych taky moc nefandl. Jak tu už ostatní psaly, dynamo bude jednak dělat dost odpor, což ale nevidím jako hlavní problém. Hlavně, přidělat ho nějak rozumně na stroj by byl problém a pokud by bylo poháněné od kola nebo od sekundáru, výroba šťávy by závisela na pohybu stroje, což mi nepřipadá zrovna ideální, nehledě k tomu, že by se mohlo při velký rychlosti zozskočit . Navíc, stejnak by tam muselo být usměrnění a stabiliazace napětí . A s tím převíjením a přimotáváním závitů na cívky nevím. Podle mého názoru by to nemuselo být potřeba (viz můj případ). Napětí na té 5ti-Wattové cívce je zřejmě i při volnoběhu bezpečně nad 6ti Volty. Spíš jde o to, jak velký proud budeš potřebovat. Ještě doplním, že jsem kdysi zkoušel dát místo té 5W cívku ještě druhou 15ti-Wattovou, jako je pro přední světlo. Bohužel, u 20W magneta (Jawa 20 a 21) tam na ní není dostatek místa. Jawa 23 má magneto 30W a ty 2 světelné cívky (zapojené tuším do série!) jsou tam nějak vhodněji poskládané.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist