globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lidl nabíječka
Dívám se, že letos Lidl modernizoval oblíbenou nabíječku: http://www.lidl.cz/...owDetail&id=4162

(reakce na) Lidl nabíječka

3.2.2014 v 15:22 | Nahoru | #301

Blesk90 píše: moc ne, ukazuje cca o 0,3 V méně. ..

...to bych neřekl,mám taky ten shit a když to porovnám s elektrikářem co má nějakej profi tak je to v setinách skoro stejný ...ano může proměřovat,ale když mu dochází ta 9V baterka

(reakce na) Lidl nabíječka

3.2.2014 v 17:30 | Nahoru | #302
Macek-NX>

skus nechat lidlovku na baterke dlhsie .. ked sa snazi nabit baterku ktora je uplne vystavena, tak jej to dlhsie trva .. ale nabijat zacne

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

3.2.2014 v 17:45 | Nahoru | #303
Macek-NX> nabíječka z lidlu je zdokonalenou sofistykovanější pouťovou hrou "štěstí", jistě pamatuješ doby za socíku, když po zaplacení bábě s kocourem na hrbu pro tebe papoušek vytáh z proutěnýho košíku zamotanej papírek na kterým jsi měl načmáranou "výhru"

(reakce na) Lidl nabíječka

3.2.2014 v 21:17 | Nahoru | #304
osiris> osi neblbni mě to nabilo fšecko

2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

4.2.2014 v 13:28 | Nahoru | #305
Nechal jsem ji napojenou celou noc a beze změny.Zaplať pán bůh za Cteka. na 12V. Připojím zadetekuje a jede..
Tady u té aby člověk testoval, zkoušel, měřil, odpojoval a zapojoval a modlil se za bezproblemovy provoz

(reakce na) Lidl nabíječka

4.2.2014 v 14:56 | Nahoru | #306
Macek-NX> Tak to jseš asi jedinej s problémama po dlouhý době, ale zaze na to množství, co se jich za ty roky prodalo je vás vlastně minimum.....slušná statistika....

(reakce na) Lidl nabíječka

4.2.2014 v 15:24 | Nahoru | #307

Macek-NX píše: Nechal jsem ji napojenou celou noc a beze změny.Zaplať pán bůh za Cteka. na 12V. Připojím zadetekuje a jede..
Tady u té aby člověk testoval, zkoušel, měřil, odpojoval a zapojoval a modlil se za bezproblemovy provoz


----
..ji reklamuj. Dají ti bez problému jinou nebo kačky.. Mám jí dlouho a nabíjí bez problémů. Baterie mám ok. Občas ji nechám bzunět i autovku do rána, když jsou echt mrazáky..

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

4.2.2014 v 16:55 | Nahoru | #308
Ještě teda opravdu zkusím tu baterii vybít, protože jsem ještě neviděl nějakou indikaci nabíjení jak píšou v návodu. Nic mi nebliká, rozsvítí se 4 čárky, 12,5V nebo 6,3V a hotovo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

4.2.2014 v 19:33 | Nahoru | #309
Macek-NX> máš ji nabitou.

(reakce na) Lidl nabíječka

4.2.2014 v 23:29 | Nahoru | #310

osiris píše: Macek-NX> nabíječka z lidlu je zdokonalenou sofistykovanější pouťovou hrou "štěstí", jistě pamatuješ doby za socíku, když po zaplacení bábě s kocourem na hrbu pro tebe papoušek vytáh z proutěnýho košíku zamotanej papírek na kterým jsi měl načmáranou "výhru"

starou co jsem mel z lidlu-nabila za sedum let vzdy dobre a vse-nove-stare-velke male

Lidl nabíječka

5.2.2014 v 01:12 | Nahoru | #311
Lídl je BOMBA !
...povídala Máňa



(reakce na) Lidl nabíječka

5.2.2014 v 14:57 | Nahoru | #312

petrumr píše: Macek-NX> máš ji nabitou.



Za jistých okolností můžeš mít i pravdu. Kouknul jsem se jaké jsou všeobecně uznávané hodnoty pro nabíjení:
100% > 12,60 v pořádku
75% 12,40 - 12,54
50% 12,24 - 12,40 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18
0% < 11,88

Ještě přidám nabíjení gelovek, když už jsme u toho:

Klidové napětí: 12,8V 100%
12,6 75%
12,4 50%
12,2 25%
12 0%
méně než 12 = vybito pod povolenou mez

Jen mi je divné, že ostatní nabíječky nabíjí a tahle ne

Co se týče 6V tak by to nemělo klesat pod 6,2V.

Vzhledem k tomu, že podle mého měřáku Lídl nabíječka ukazuje o 0,1V jinak +-, tak je dost dobře možné že i po 3/4 roce je 6V baterka pořád full a podle této nabíječky nepotřebuje dobít? I když je to dost divné, možné to asi je. Hodně divné, spíš takové nespolehlivé bych řekl spíš...

Naposledy editováno 05.02.2014 15:04:05

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

11.2.2014 v 09:53 | Nahoru | #313
tak jsem učinil pokus se 140Ah baterií k traktoru a :

po připojení nabíječka ukázala 12,2V a tak jsem to tam pustil na hvězdičku v pátek cca 17h nabíječka ukázala dvě čárky a začala indikovat nabíjení v sobotu jsem na cca 2h nabíječku odpojil jelikož jsem ji vyzkoušel na jiné baterce a poté vrátil na traktor již ráno v sobotu ukazovala nabíječka 3 dílky stupnice nabití. Po připojení ukazovala 3 dílky a nabíjela dál na hvězdičku non stop až do neděle 10h kdy jsem ji odpojil kvůli odjezdu z chalupy v tu dobu nabíječka ukazovala 13,8V baterka lehce probublávala ( opravdu lehce) příští víkend budu pokračovat a následně se uvidí při prvním startu jak to dokázala nabít

ps.: za ty peníze na tyhle baterky je to pro naše hobby použití ok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

11.2.2014 v 17:43 | Nahoru | #314
Kamikadze-Ace> tak si myslím,že to značí dobrej výsledek

(reakce na) Lidl nabíječka

11.2.2014 v 18:12 | Nahoru | #315
banda1250> až to nabíječka natluče na těch 120Ah a budou svítit 4články na tom zázraku tak potom to splní účel jinak budu informovat jak se to povedlo

Lidl nabíječka

24.2.2014 v 23:22 | Nahoru | #316
tak jsem zkoušel tu autobaterku, a nevšiml jsem si že by to vylezlo na víc jak 14,4V. Motorku jsem nechal s baterkou dýl jak 3 týdny v dílně kde se teplota pohybuje i kolem nuly někdy lehce pod, a dnes jsem opět připojil nabíječku, ukázala 12,3V takže když sečtu to nabíjení (udržování) až na hodnotu 14,7V a takový pokles napětí za 3 týdny nečinosti myslím že se se mnou baterka brzo rozloučí
v nejbližší době ještě zkusím tu 120Ah z traktoru

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

3.3.2014 v 14:15 | Nahoru | #317
S nabíječkou z lidlu zkušenost nemám, ale dnes sem tam zahlédl kolečkové brusle za litr, nikdy sem na tom nestál, jen na ledních, tak sem to prohrábl a našel jedny vel.45. Tak sem si řekl, že to zkusim a koupil je.
Hned sem to protáhl po chodbách v práci. Na noze jsou příjemný, kolečka jsou měkký, sem zvědavej, jestli z nich něco upadne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

3.3.2014 v 17:40 | Nahoru | #318
PetrL3>Jen blbni. Po delší jízdě tě budou určitě bolet nohy. Tak nevihazuj lístek abys to mohl reklamovat.

(reakce na) Lidl nabíječka

3.3.2014 v 21:02 | Nahoru | #319

Ládínek. píše: PetrL3>Jen blbni. Po delší jízdě tě budou určitě bolet nohy. Tak nevihazuj lístek abys to mohl reklamovat.



Už sem to pojezdil po baráku (venku už byla tma), děti a mladá koukali
Lístek sem si nechal, vím, že v případě jakýkoliv reklamace neremcaj a vracej prachy .

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

8.3.2014 v 13:56 | Nahoru | #320
Ahoj, koupil jsem si předchozí verzi (bez displeje) Ultimete speed z Lidlu, ale spokojen moc nejsem.

Baterku jsem začal nabíjet celkem vybitou, protože mi při startování motorky neotočila motorem ani jednou. Za cca 10-15 minut mi hlásila, že je plně nabitá skrz zelenou diodu Full. Po napojení na motorku to zase neotočilo ani jednou. Nechal jsem to přes noc nabíjet (opět ukazovala za 10 minut Full). Ráno už nastartovala v pohodě, změřil jsem si dobíjení a motor zase vypl. Za 2 hodiny jsem se chtěl projet, ale zase neotočila ani jednou. Baterka je rok stará, proto nepředpokládám, že je chyba v ní.

Zdá se, že nejsem jediný, kdo to řešil (viz příspěvek od Kibitz v 16. 10. 2013 10:00 )

Dělalo vám to někomu taky? Jak to obejít?

Díky

(reakce na) Lidl nabíječka

9.3.2014 v 07:54 | Nahoru | #321

Speer píše: Ahoj, koupil jsem si předchozí verzi (bez displeje) Ultimete speed z Lidlu, ale spokojen moc nejsem.

Baterku jsem začal nabíjet celkem vybitou, protože mi při startování motorky neotočila motorem ani jednou. Za cca 10-15 minut mi hlásila, že je plně nabitá skrz zelenou diodu Full. Po napojení na motorku to zase neotočilo ani jednou. Nechal jsem to přes noc nabíjet (opět ukazovala za 10 minut Full). Ráno už nastartovala v pohodě, změřil jsem si dobíjení a motor zase vypl. Za 2 hodiny jsem se chtěl projet, ale zase neotočila ani jednou. Baterka je rok stará, proto nepředpokládám, že je chyba v ní.

Zdá se, že nejsem jediný, kdo to řešil (viz příspěvek od Kibitz v 16. 10. 2013 10:00 )

Dělalo vám to někomu taky? Jak to obejít?

Díky


Máš (máme) holt nabíječku Ultimate Speed - s ultimativní rychlostí rozsvícení zelené LEDky...

Ale teď vážně. Nabíječka nemá schopnost vždy (za všech okolností) zcela spolehlivého rozpoznání stupně nabití baterky a vychází proto kvůli bezpečnosti a šetrnosti k nabíjenému akumulátoru (snaha za žádných okolností nepřebíjet) z dosaženého svorkového napětí. U dobré baterky je to celkem spolehlivá indikace, ale v Tvém případě selhala, protože u vybité baterky ponechané v tomto stavu nějakou dobu a následně zatížené starterem se zvýšil její vnitřní odpor - následkem toho pak baterce stačí i poměrně krátké připojení na nabíječku a její svorkové napětí rychle vyletí nahoru, a to aniž by už byla baterka použitelně nabita...

Baterce samozřejmě tyto nežádoucí stavy na životnosti nepřidávají, a snižuje se i její využitelná kapacita ve zbývající fázi jejího života, i když zpravidla ještě není na odpis. Časem se obvykle zase postupně po pár cyklech dostane do kondice a může pak ještě i pár dalších sezón relativně spolehlivě sloužit. Akorát už bude náchylnější na samovybíjení a delší přestávky (typicky při zimních odstávkách). Takže je velmi žádoucí ji preventivně občas dobít (a raději "zbytečně" častěji než nedostatečně často) - prostě kyselinovo-olověnou baterku je potřeba udržovat nabitou.

Co se momentálního řešení situace týče, připoj nabíječku a nechej ji aspoň 24 hodin nebo i déle připojenou - nedbej na to, že tou zelenou LEDkou signalizuje cca 80% dobití. To by byla pravda u baterky v dobré kondici, ale Ty ji ponechej dál připojenou (baterku to nepoškodí, nabíječka přejde do udržovacího režimu). Případně pokud bys chtěl to oživení urychlit, opakovaně tu nabíječku připojuj a odpojuj - pragmaticky řečeno: na začatku si to testuje a přitom do ní láduje...

Další možností je pak po nastartování motorky se na ní projet delší trasu - po několika hodinách jízdy a v mezičase s několika vypnutími a opětovnými nastartováními motoru absolvuje "načnutá" baterka potřebných několik cyklů a je předpoklad, že její stav se oproti současnému výrazně zlepší.


P.S.
Na závěr zbývá jenom říci, že nabíječka a nejspíš ani baterka za momentální stav nemohou, a hlavně do budoucna pak obecně všem uživatelům doporučit, aby nenechávali olověnou auto-moto baterii samovolně nebo z nedbalost (rozežraný alarm, nezhasnutá světla apod.) vybíjet víc než je zdrávo, a udržovali ji pokud možno vždy ve stavu nabitém!

Zlom vaz!

Naposledy editováno 09.03.2014 08:41:13

(reakce na) Lidl nabíječka

9.3.2014 v 08:08 | Nahoru | #322

osiris píše: Macek-NX> nabíječka z lidlu je zdokonalenou sofistykovanější pouťovou hrou "štěstí", jistě pamatuješ doby za socíku, když po zaplacení bábě s kocourem na hrbu pro tebe papoušek vytáh z proutěnýho košíku zamotanej papírek na kterým jsi měl načmáranou "výhru"



Asi tak.Já s ní 2x nabil baterku a šla do kytek

Lidl nabíječka

9.3.2014 v 08:35 | Nahoru | #323
Je to jak píše Dovi,praktikuju to tak na lídlovce pět let a baterka je v kondici ...Prostě kašlat na zelenou diodu "full" a nechat připojeno dýl Poradila si i se zanedbanou 55Ah z plechovky a baterka funguje celou zimu

Lidl nabíječka

9.3.2014 v 10:15 | Nahoru | #324
Díky za info, přesně tohle jsem na netu nikde nenašel. Po včerejší vyjíždce už pak naskakovala v pohodě. Zkusím ještě dneska a pro jistotu to pak nechám připojený aspoň 24 hodin.

Ještě jednou díky

Lidl nabíječka

9.3.2014 v 12:42 | Nahoru | #325
Můžeš připojet do série odpor s malou hodnotou (žárovku do předního světla). Některý levný nabíječky pak nabíjej dál i když je plná, některý naopak vypnou dřív. Kdyžtak můžeš zapojit ještě paqralelně větší odpor, třeba 5W žárovku.
Ale jestli baterka nebíjí dál i přes indikaci, že je nabito, pak není co řešit a nabíjej dál. .

Naposledy editováno 09.03.2014 12:44:17

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

13.3.2014 v 07:27 | Nahoru | #326
Ahoj, tak první zprávy o kondici baterie. Po připojení na udržovací režim a 48 hodinách v tomto stavu jsem baterku odpojil. Po 12 hodinách jsem naměřil 12,71V. Podle návodu, který jsem našel někde na internetu, a uvedené tabulky je baterka v 83%. To se mi zdá trochu málo, na to, že jsem ji odpojil před tak krátkou dobou. Další měření udělám dnes v podvečer, uvidím, jak bude držet.







Dá se taková baterka ještě zachránit a nějak oživit (nebo je to normální chování)?

Moc si vážím vašich rad. Díky

(reakce na) Lidl nabíječka

13.3.2014 v 12:14 | Nahoru | #327
 

Speer píše: Dá se taková baterka ještě zachránit a nějak oživit (nebo je to normální chování)?


Ta svorková napětí naprázdno a k nim přináležející kapacity 12 V (6 článkového) olověného akumulátoru mohou sice být vodítkem, ale jen hrubým, orientačním.

S interpretací naměřené hodnoty je totiž několik problémů; zmíním dva asi nejzásadnější:

1)
Přesnost změřené hodnoty:

Při 2% přesnosti měření může skutečná hodnota ležet kdekoli v rozsahu od 12.45V do 12.95V, což by znamenalo kapacity zhruba od 50% do 100%. Takže v tuto chvíli s docela velkou pravděpodobností víš, že baterka alespoň z hlediska své kapacity ještě není aktuálně na vyřazení.

Ale i při přesnosti 1% (přitom málokterý běžným uživatelem používaný měřák ji ZARUČENĚ a DLOUHODOBĚ dosahuje) může hodnota svorkového napětí ve skutečnosti ležet v rozsahu od 12.6V do 12.85V, což by odpovídalo kapacitám cca od 75% do 95%. Takže pořád nevíš přesně, na čem jsi.

2)
Last but not least - jak správně uvádějí, ta tabulka neplatí pro "načnuté" akumulátory:







Takže co s tím? Sám sice taky tuto rychlou metodu používám a můžu potvrdit, že např. necelé dva roky stará značková baterka si po první zimě i bez jakéhokoliv preventivního dobíjení držela napětí naprázdno přes 13 voltů, a letos po druhé zimě má napětí naprázdno cca 12.95 V, a to zhruba po 2 měsících odstávky motorky v podzemní garáži s teplotami bezpečně nad nulou. Ostatní starší baterky v dalších strojích měly před preventivním dobitím napětí naprázdno okolo 12.65 V.

Jenže pro Tebe je v praxi nejdůležitější toto:

1.
Abys byl spolehlivě schopen nastartovat nejenom krátce po dobití baterky nabíječkou nebo alternátorem, ale třeba i po týdenní nebo lépe s rezervou i po měsíční odstávce motorky bez dobíjení.

2.
Jak moc poklesne napětí baterky při velké zátěži (startér v běžné motorce bere bratru tak 100 až 200 ampér - dle mašiny a stavu "zatuhlosti"), a v případě nenastartování hned napoprvé jak rychle a jak moc se potom zase baterka dokáže zvetit (a jestli vůbec) po odpojení té enormní zátěže.

3.
Aby Ti napětí baterky nespadlo po týdnu, po 14 dnech nebo po měsíci apod. o dost níž, třeba až někam k hranici 12.0 až 12.2 voltu, přičemž za mrazu (tuto zimu to ale už asi nehrozí) by ten pád byl ještě rychlejší.

_____


Takže teď ještě dokud bývají teploty v noci a nad ránem dost nízké a hlavně než pořádně začne motosezóna, kdy se jezdí relativně často a kdy alternátor průběžně udržuje baterku ve stavu nabitém a zvýšené samovybíjení u mírněji "načnuté" baterky se tudíž až tak moc neprojeví, dávej na baterku zvýšený pozor - aspoň jednou za týden na ni mrkni (zkontroluj její svorkové napětí naprázdno a jak rychle a jak moc napětí padá při řekněme minutovém rozsvícení světel) a podle potřeby ji dobíjej. Raději častěji než vůbec!

Ale dopředu bych se být Tebou zatím zbytečně neplašil - ta baterka i podle toho, že po zregenerování byla schopna mašinu spolehlivě nastartovat, by ještě neměla být v dohledné době na výměnu. Může (ale nemusí) být, že Ti bude sloužit ještě několik dalších sezón. Čas ukáže, jak moc Tvoje zánovní baterka utrpěla tím vybitím a (kratším či delším?) ponecháním ve stavu vybitém.

Jinak pokud bys chtěl, můžeš např. zkusit na tu nabitou baterku připojit středně velkou zátěž (např. 12V auto-moto žárovku) a řekněme tak hodinu až dvě tři hodiny (to podle wattáže žárovky a kapacity akumulátoru) sledovat klesající napětí a ověřit si, zhruba kolik energie je schopna baterka té zátěži dodat.

Čili součin proudu a času Ti orientačně dá využitelnou kapacitu v ampérhodinách - i když naše baterky nejsou trakční, ale startovací, a nejdůležitější pro nás motoristy je schopnost akumulátoru dodat vysoký startovací proud(!!) a ne to, jak dlouho vydrží baterka krmit svítící žárovku.

Odebíraný proud můžeš buďto přímo měřit dostatečně dimenzovaným ampérmetrem vloženým do série se žárovkou nebo ho můžeš vypočítat dle vztahu "výkon = napětí krát proud" - takže např. u cca 60 wattové žárovky poteče obvodem při napětí 12 voltů proud zhruba 5 ampér.


----------


P.S.
Takže držím Ti palce, ale snad toho ani nebude moc zapotřebí - spíš bych se přikláněl k tomu (a to nejsou žádná těšínská jablíčka), že ta baterka bude mít ještě nějakou rozumně využitelnou dobu života před sebou...

Naposledy editováno 15.03.2014 16:02:41

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

13.4.2014 v 18:46 | Nahoru | #328
Tak už jsem jí od té doby nezkoušel, ale koukám všeobecně nic moc kvalita, většině to nejde, ukazuje hovadiny, nenabíjí, opravdická sázka do loterie. Jestli něco nesnáším, tak to je nekvalitní nespolehlivej vercajk. Je mi jasný, že se do mě hned někdo pustí
Ale nevím, proč bych si u nabíječky měl přidávat odpory, žárovičku apod. aby se milostivě rozchodila A právě, až ji budeš opravdu nutně potřebovat, tak prostě nepůjde, koupil jsem ji na zkoušku a jsem vyléčen

(reakce na) Lidl nabíječka

14.4.2014 v 10:33 | Nahoru | #329
Macek-NX> Ale nevím, proč bych si u nabíječky měl přidávat odpory, žárovičku apod. aby se milostivě rozchodila

Ja tam nic nepridavam a nekolik let nabijim auto i moto baterky a bez problemu.

Lidl nabíječka

25.4.2014 v 11:56 | Nahoru | #330
...jeden dotaz? myslíte že nabiju lídlem toto z dětský tříkolky?





tak asi se zadaří,zatím se to jeví jako že jo a to ta baterka byla prej půl roku po smrti.
Tak snad to pojede

Naposledy editováno 25.04.2014 17:18:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 106 Dnes v 15:44 osiris
Dovoz jawy 350 ze zahranici Jawa 350/634 krystofvelecky 12 Dnes v 15:43 mira008
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol


TOPlist