globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lidl nabíječka
Dívám se, že letos Lidl modernizoval oblíbenou nabíječku: http://www.lidl.cz/...owDetail&id=4162

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

8.3.2014 v 13:56 | Nahoru | #1
Ahoj, koupil jsem si předchozí verzi (bez displeje) Ultimete speed z Lidlu, ale spokojen moc nejsem.

Baterku jsem začal nabíjet celkem vybitou, protože mi při startování motorky neotočila motorem ani jednou. Za cca 10-15 minut mi hlásila, že je plně nabitá skrz zelenou diodu Full. Po napojení na motorku to zase neotočilo ani jednou. Nechal jsem to přes noc nabíjet (opět ukazovala za 10 minut Full). Ráno už nastartovala v pohodě, změřil jsem si dobíjení a motor zase vypl. Za 2 hodiny jsem se chtěl projet, ale zase neotočila ani jednou. Baterka je rok stará, proto nepředpokládám, že je chyba v ní.

Zdá se, že nejsem jediný, kdo to řešil (viz příspěvek od Kibitz v 16. 10. 2013 10:00 )

Dělalo vám to někomu taky? Jak to obejít?

Díky

(reakce na) Lidl nabíječka

9.3.2014 v 07:54 | Nahoru | #2

Speer píše: Ahoj, koupil jsem si předchozí verzi (bez displeje) Ultimete speed z Lidlu, ale spokojen moc nejsem.

Baterku jsem začal nabíjet celkem vybitou, protože mi při startování motorky neotočila motorem ani jednou. Za cca 10-15 minut mi hlásila, že je plně nabitá skrz zelenou diodu Full. Po napojení na motorku to zase neotočilo ani jednou. Nechal jsem to přes noc nabíjet (opět ukazovala za 10 minut Full). Ráno už nastartovala v pohodě, změřil jsem si dobíjení a motor zase vypl. Za 2 hodiny jsem se chtěl projet, ale zase neotočila ani jednou. Baterka je rok stará, proto nepředpokládám, že je chyba v ní.

Zdá se, že nejsem jediný, kdo to řešil (viz příspěvek od Kibitz v 16. 10. 2013 10:00 )

Dělalo vám to někomu taky? Jak to obejít?

Díky


Máš (máme) holt nabíječku Ultimate Speed - s ultimativní rychlostí rozsvícení zelené LEDky...

Ale teď vážně. Nabíječka nemá schopnost vždy (za všech okolností) zcela spolehlivého rozpoznání stupně nabití baterky a vychází proto kvůli bezpečnosti a šetrnosti k nabíjenému akumulátoru (snaha za žádných okolností nepřebíjet) z dosaženého svorkového napětí. U dobré baterky je to celkem spolehlivá indikace, ale v Tvém případě selhala, protože u vybité baterky ponechané v tomto stavu nějakou dobu a následně zatížené starterem se zvýšil její vnitřní odpor - následkem toho pak baterce stačí i poměrně krátké připojení na nabíječku a její svorkové napětí rychle vyletí nahoru, a to aniž by už byla baterka použitelně nabita...

Baterce samozřejmě tyto nežádoucí stavy na životnosti nepřidávají, a snižuje se i její využitelná kapacita ve zbývající fázi jejího života, i když zpravidla ještě není na odpis. Časem se obvykle zase postupně po pár cyklech dostane do kondice a může pak ještě i pár dalších sezón relativně spolehlivě sloužit. Akorát už bude náchylnější na samovybíjení a delší přestávky (typicky při zimních odstávkách). Takže je velmi žádoucí ji preventivně občas dobít (a raději "zbytečně" častěji než nedostatečně často) - prostě kyselinovo-olověnou baterku je potřeba udržovat nabitou.

Co se momentálního řešení situace týče, připoj nabíječku a nechej ji aspoň 24 hodin nebo i déle připojenou - nedbej na to, že tou zelenou LEDkou signalizuje cca 80% dobití. To by byla pravda u baterky v dobré kondici, ale Ty ji ponechej dál připojenou (baterku to nepoškodí, nabíječka přejde do udržovacího režimu). Případně pokud bys chtěl to oživení urychlit, opakovaně tu nabíječku připojuj a odpojuj - pragmaticky řečeno: na začatku si to testuje a přitom do ní láduje...

Další možností je pak po nastartování motorky se na ní projet delší trasu - po několika hodinách jízdy a v mezičase s několika vypnutími a opětovnými nastartováními motoru absolvuje "načnutá" baterka potřebných několik cyklů a je předpoklad, že její stav se oproti současnému výrazně zlepší.


P.S.
Na závěr zbývá jenom říci, že nabíječka a nejspíš ani baterka za momentální stav nemohou, a hlavně do budoucna pak obecně všem uživatelům doporučit, aby nenechávali olověnou auto-moto baterii samovolně nebo z nedbalost (rozežraný alarm, nezhasnutá světla apod.) vybíjet víc než je zdrávo, a udržovali ji pokud možno vždy ve stavu nabitém!

Zlom vaz!

Naposledy editováno 09.03.2014 08:41:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 standa34 2 3.6.2024 v 20:56 standa34
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 108 21.5.2024 v 19:26 Rooks
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK


TOPlist