globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pozdě ale předce
21.12.2013 v 11:51
Ahoj ve svých 45 letech jsem si dodělal papíry na moto a teď si chci pořídit choppra ale nevím jestli mám pořídit na rozježdění 500 kilo nebo rovnou jít do silnější. Nemám z motorkou žádné zkušenosti.Přemýšlím o Hondě shadow nebo yamaha virago. Ještě doplnující otázka je něco na co bych si měl dávat při koupi Shadou větší pozor? Skryté vady?

Naposledy editováno 24.12.2013 10:10:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pozdě ale předce

24.12.2013 v 08:13 | Nahoru | #1

PetrL3 píše: Ex-tchán začínal na intruderu 1400 a zpočátku se s tím docela trápil a já taky trnul, kdy ho budu zvedat. Nakonec to nějak zvládl, ale nějaký padání bylo. Asi bych se učil na slabší levnější ojetině, silnější bych nechal po rozježdění.



Intruder je pohodovka s čím se mohl trápit nechápu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pozdě ale předce

25.12.2013 v 09:22 | Nahoru | #2

MILOS61 píše: Intruder je pohodovka s čím se mohl trápit nechápu .


??
Co je na tom k nepochopení?

Petr přece píše, že dotyčný na tom začínal, a protože se jednalo o generačně staršího člověka (viz info o ex-tchánovi), začínal na velké těžké mašině zřejmě i v trochu vyšším věku než je dnes obvyklé, klidně mohlo být dotyčnému začátečníkovi mezi 45 až 55 lety. Ale to není to nejpodstatnější.

Faktem zůstává, že zvládnout jako zaćátečník čtvrt tuny a více těžkou mašinu, a to za všech situací vyskytujících se v běžném provozu, není vůbec žádná legrace. Je docela snadné se na to poprvé posadit, rozjet se a pak si svým tempem jet za pěkného počasí ideálně po rovné dálnici a nejlíp při minimálním provozu. Jenže mášu je potřeba se naučit rutinně ovládat a bezpečně zvládat všude a za jakýchkoliv okolností - v prvé řadě manipulace na místě, a to nejen vytlačení z garáže, otočení se a rozjezd, ale i bezpečné zastaveni kdekoliv, třeba i na nakloněné silnici nebo v kopci někde v koloně aut, vymanévrováni mašiny nebo otočení se v náklonu atd. Rozjezdy na křižovatce v kopci a do zatácky, jízda ve městě nebo kdekoliv za hustého provozu, projíždění kruhových objezdů s malým poloměrem, nouzové brždění za mokra atd. atd.

Je toho spousta, co se musí člověk stále učit, a nikdy to vlastně dokonale neumí.
A toto všechno chce hodně času, úsilí, trpělivosti a sebekázně, a kór, když se začíná ve vyšším věku na těžším a hůř ovladatelném stroji, jakým je právě čoprkrujzr. Dá se to zvládnout, ale silácké řeči ještě nikomu moc nepomohly, leda tak na invalidní vozík nebo do hrobu.

Naposledy editováno 25.12.2013 09:26:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist