bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: NEW Yamaha MT-07
5.11.2013 v 00:06


Naposledy editováno 05.11.2013 00:08:56

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 13:28 | Nahoru | #601
Tak nepršelo a strávil jsem na ní (MT-70 :o) 60 minut.
Úžasný !
Skvěle ovladatelná, lehká, do otáček jde krásně, brždění motorem OK, jak už zde někde padlo.
Měřím 183 a posez úplně v pohodě, naprosto žádný dyskomfort.
Řidítka široká tak akorát, zrcátka pro mne nízko - pro sebe si pořídím extendery aspoň o 4cm, jinak vidím prd, resp. musím uhýbat.
Trošku jsem "bojoval" s blinkry, ten přepínač je na dámské prstíky :o), ale je to asi o zvyku.
No a cukání - opravdu je tam, ale podle mne je to "v rukách". Ze začátku mi to cukalo dost, ale ke konci už znatelně méně nebo vůbec. Jak už zde kdosi psal, chce to jemnou ruku a ev. podřadit atd.

Jsem na pořadníku č.1 (šedá) a měl bych ji mít v květnu....ach jo..

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 13:57 | Nahoru | #602
mmechl> super postřehy, dík
Tak květen už je ne? To bys to moh čekat každym dnem jako já
Stejně je teď kentus počasí, a má bejt hnusnej celej květen, jako loni

NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 16:53 | Nahoru | #603
zní pěkně ale podle mě se k tý motorce hodí víc provedení ten buřtík pod motorem, jak dělá třeba Akrapovič

2 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 17:29 | Nahoru | #604
Zdravím všechny příznivce MT...čka, kukal jsem na mobile.de a tam asi o nové kusy nemají nouzi
http://suchen.mobile...delDescription=mt-07

Naposledy editováno 09.05.2014 17:29:42

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 17:51 | Nahoru | #605
Saruskin> jo maj tam i nějaký ojetý už.. Ale ty nový bejt na krámě můžou nebo taky nemusí Ale v přepočtu mastnější

Zítra prej bude v Autosalónu na Primě emtéčko testovat Sršeň , tk sem zvědavej

NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 18:00 | Nahoru | #606
Kolik je rezerva na kabelu do toho displeje? Napadlo me udělat malej nastavec a posunout si ten displej dal do zornyho pole.

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 18:47 | Nahoru | #607
 
Tak soudruzi, právě jsem se vrátil z Hradu...

Abych se jednak o tomto stroji, který v našich motorkářských kruzích předcházela a provází vesměs pozitivní šeptanda, a hlavně o mé případné symbióze s ním dozvěděl něco víc než jen z časopisů a z internetových recenzí podobných si skoro jako vejce vejci, zapůjčil jsem si předváděcí MT-07.

Mašina už byla předchozí jízdou zahřátá a dle odometru měla celkový dosavadní nájezd 1.300 km.
A tak jestli za to v minulých týdnech moji předchůdci hodně tahali (jako že asi jo), dalo by se snad říct, že už byla "skoro zajetá".

Takže sedám si... a první pocit - je to docela malá a lehoučká motorka s velmi snadnou manipulací na místě, a vhodná proto mj. třeba klidně i pro autoškolu a pro motorkychtivá děvčata.

 





 

Dooblíkám se... a ještě helmu a rukavice. Následuje hodně nedůvěřivý pohled na zataženou oblohu a po něm už to raději dál nezdržuju a startuju neobvyklým (inovovaným) posuvným spínačem starteru kombinovaným spolu se chcípákem - chcípák dopředu (od sebe), starter dozadu (k sobě).

Letmo si ještě vyzkouším reakci plynu, k tomu pohled na pulzující otáčkoměr, pokřižuju se a zamávám majiteli zapůjčeného stroje, stisknu snadno ovladatelnou spojku, dávám za jedna a vyjíždím...

A hned druhý pocit - já snad jedu na ještě menší motorce, než na které jsem před malou chvílí seděl na parkovišti!

Kolena
musím mít hodně pokrčená, řídítka se mi jeví svými rozměry snad až zbytečně skromná a i jejich rukojeti jsou docela malé (kratší než u mých motorek s mnohem menšíma kubaturama).

Sedadlo jezdce je naopak příjemné - vcelku pohodlné (mohl bych to ale říct i po mnohahodinové jízdě?), měkké, a na můj posed tak akorát široké. I svojí délkou umožňuje posouvat se dopředu k nádrži nebo dozadu ke spolujezdci, což je vždycky plus, když začne z delší jízdy bolet zadek.

Zatáčím na křižovatce a zjišťuju, že tlačítko blinkrů je dosti titěrné - avšak funguje, a zvyknout si na něho nebude snad problém, takže co, že jo. Chválím ale existenci varovných blinkrů - občas se hodí.

Zato však zpětná zrcátka jsou na dvě věci - na parádu a na  h.o.v.n.o. Ale ne, dělám si legraci, vždyť přece ty futuristický zrcátka na krátkých pahýlech jsou vlastně úplně geniální - můžu v nich pozorovat svoje bicepsy a neruší mě přitom pohled na dopravní situaci za mnou...

Ovladatelnost za jízdy je však skvělá - pokud jsem nezrychloval a nevyužíval sílu motoru, měl jsem dojem, že jedu na synově civilní 20 koňové dvěstěpadesátce nebo dokonce na dváce Honda CBF125.

Palubní displej je docela velký a neměl jsem problém číst i otáčky "schované" při dolním okraji panelu. Co bych ale být designérem zlepšil, je jakékoliv olemování či zapuštění vystouplého displeje kvůli jeho ochraně proti mechanickému poškození i proti slunci a vodě (chytnul jsem pár přeháněk - viz fotka).

 





 

Kvalitu podsvícení displeje ani dosvit hlavního světlometu nemůžu posoudit - jel jsem ve dne.

Další výhradu mám k přepínání zobrazovaných údajů - těch možností zobrazení je tam celkem dost, a tak by se velmi hodil přepínač na řídítkách, a zvlášť u takto vybaveného displeje.
Třeba to bude jedno z nabízejících se zlepšení u další verze, pokud bude výrobce chtít vychytávat mušky, mouchy i jiný ještě větší hmyz - uvidíme.

Šířka nádrže je tak nějak na hranici - není to sice nic, na co by nešlo si zvyknout, a nedá se ani říct, že by větší člověk musel mít vyloženě nohy do praku, to jistě ne, ale u takto výkonného a současně lehkého stroje by bylo fajn, kdyby byla nádrž štíhlejší a lépe by umožnila obemknutí kolenama na zatáčkovitých trasách.

Zvuk výfuku je celkově spíš decentní, stejně jako jeho hlasitost - ne moc nápadná. Koncovka výfuku při pohledu zezadu připomíná nejspíš chobot, ale co - jezdec to ze sedla nevidí, a ostatní ať se nedívají, jestli jim to vadí...

Na jezdce fouká přiměřeně tomu, že je to naháč, a pro nějaké vážně míněné dálkové cestování a kór ve dvou (relativně malá motorka a méně prostoru pro spolujezdce i zavazadla) to stejně není určeno.

K tomu hlavnímu, a tím je u MT-07 určitě motor: S předchozím přirovnáním (a pouze na základě grafu z brzdy) k předpokládanému "skoro elektromotoru" jsem to trochu přepísknul. Sice se opravdu nechá jet bez podtáčení i na tu šestku pouhou padesátkou - při zhruba 2.200 ot/min, ale to skoro bez zátěže, čili rovnoměrnou rychlostí, plynule a nejlépe po rovině. Dokonce i pozvolného pomalejšího zrychlování (bez podřazení) je motor v tomto režimu schopen, jenže stále (až do vytracena při zhruba 4 tisíc ot/min) se při razantním přidání plynu pod zátěží jeho projev podobá velkoobjemovému jednobuchu typu např. BMW F650GS, s hodně tvrdým chodem a s vibracemi - prostě do cca 3500 až 4000 ot/min za to raději ještě moc netahat! Ovšem pak už dál, od řekněme 5 tisíc ot/min a výš, to je motor zcela ve svém živlu a chová se potom naprosto suverénně a jako v silném cestovním enduru - okamžitý silný zátah a velká chuť jít za plynem doprovázená odpovídajícím zvukovým projevem.

Převodovka je přesná a celkem dobře odstupňovaná, a velký indikátor aktuálně zařazeného kvaltu uprostřed displeje taky nemá chybu.

Problém ucukanosti motoru nebo cukání obecně při přechodu z jednoho režimu do druhého (zátah/brzdění a naopak): cukání je sice přítomno, ale v míře zhruba podobné jako u většiny ostatních motorek se vstřikováním, co jsem jezdil - s typickou výjimkou např. skvělého vidlicového dvouválce v Hondě VT750 Shadow, kde ten evolučně vypiplaný robustní, podkoňovaný a extrémně úsporný motor má zcela plynulý chod i při změnách režimu jízdy.

Stížnosti na větší ucukanost, které tu v diskuzi (a např. při dosavadním nájezdu na novém motocyklu pouze okolo 100 km) zazněly, bych proto přisuzoval spíš ještě syrovým motorům než nedoladěnému motormanagementu a použitým palivovým mapám - alespoň v to doufám. Po záběhu a s dále narůstajícím nájezdem se to pravděpodobně bude pozvolna zlepšovat; podobně jako tomu bylo a je třeba i u mé výkonné jednoválcové Yamahy WR250X, jejíž motor měl zpočátku (při koupi nového stroje) taky velmi tvrdý chod a ostré přechody mezi jízdními režimy.

Co se spotřeby paliva týče, nevím sice ještě, jak moc boardcomputer kecá (o kolik podměřuje), ale za celou testovací 50 km jízdu jsem měl nakonec udávanou průměrnou spotřebu jen 3.4 l/100 km, a to jsem přitom v rámci této jízdy absolvoval i 3 nebo 4 zkoušky akcelerace (bacha na jedničku, dvojku a možná dokonce i na trojku - šlo by to snadno na zadní i bez spojky) a testy přechodů mezi různými jízdními režimy. Ale na druhou stranu, já jsem spíš poklidný jezdec a nemám ani na motorce ve zvyku benzín zbytečně pálit jízdou stylem brzda plyn, takže většina se asi na tuto spotřebu nedostane.

V souvislosti s měřičem spotřeby výtka programátorům nebo možná spíš přímo zadavateli jejich úkolu: Měřič okamžité spotřeby se jednak aktualizuje dost pomalu (odhaduju zhruba tak až po 4 sekundách), ale to by nebylo tak podstatný. Horší je, že ať děláte co děláte, pod 2.5 l/100 km se nikdy NA DISPLEJI nedostanete! Můžete se přitom třeba rozkrájet - nebo jenom brzdit z kopce motorem při zavřeném plynu (okamžitá spotřeba by měla v tomto režimu jít limitně k nule) anebo jet vyšší rychlostí na neutrál s volnoběžnýma otáčkama, ale udávané minimum okamžité spotřeby paliva je pořád nesmyslných 2.5 l/100 km...


Závěrem:

MT-07 se mi dost líbí i přes to zdánlivě velké množství větších i méně významných nedostatků až prkotin, které jsem PRO SEBE dosud zjistil (ono jich zřejmě bude víc, ale to by se ukázalo až časem).

Takže - koupil bych si fungl novou MT-07 ?

Pokud bych žádnou mašinu neměl a právě něco jako MT-07 bych preferoval, tak na 90 % ano.
Takže ANO, pořídil bych si ji - za ty peníze je to myslím slušná porce docela dobré muziky.


P.S.
Omlouvám se za upřímnost svého SUBJEKTIVNÍHO hodnocení a doufám, že tím nikoho nenaštvu.
Přišlo by mi ale nesmyslné věnovat tolik času nějakému přikrášlování reality nebo naopak třeba zdůrazňování nedostatků. A pokud někomu tato skromná soukromá "recenze" v něčem pomůže, budu samozřejmě jenom rád.

Naposledy editováno 11.05.2014 16:30:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 20:26 | Nahoru | #608
Dovi> Děkujem za další vlastní zkušenost. A kolik to třeba ukazuje okamžitou spotřebu, když dáš fullgas?

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 20:42 | Nahoru | #609
 

SuperSic58 píše: Dovi> Děkujem za další vlastní zkušenost. A kolik to třeba ukazuje okamžitou spotřebu, když dáš fullgas?


Člověče, přitom jsem neměl vůbec kdy koukat se na displej.

Já se musel při fulgazu pevně držel řídítek, abych nevystoupil za jízdy a zapůjčená mašina aby mi nezmizela za obzorem, jakej je to divoch...
 

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 22:16 | Nahoru | #610
Saruskin> co jsem četl na motorradonline.de, tak němci maj přiděleno 3000ks. v čechách jich je podle toho co vim zatim 50 ze 150ti objednaných...

NEW Yamaha MT-07

10.5.2014 v 09:21 | Nahoru | #611
Jak jste si jistě všimli, žádný emtéčko dnes v Autosalonu nebylo.. Takže sršeň na festbuku kecal.. Bude to až příští sobotu

NEW Yamaha MT-07

10.5.2014 v 09:24 | Nahoru | #612
Všimli. A jelikož je venku krásně, jdu si do kapsy přimontovat kameru a na celej den na moto.

NEW Yamaha MT-07

10.5.2014 v 11:13 | Nahoru | #613
no počasí, sice nechčije, ale neni to nic, co by mě zlákalo na výlet na moto. Ale pojedem jezdit do haly na minibajku

NEW Yamaha MT-07

13.5.2014 v 17:07 | Nahoru | #614

NEW Yamaha MT-07

14.5.2014 v 16:38 | Nahoru | #615
Tady to zas umírá za vlast koukám

Tak jsem dnes opět volal svému dealerovi, a už se to začíná trochu hejbat, prý už tam bylo i nějaké echo od centrálního dovozce, ale že prý přijde pouze jeden kus(a ta bude moje ) A co to bude za barvu, ví Bůh, ale buď prý červená nebo race blue. Vůbec sem má dorazit fakt minimální množství, skoro všechno to pobere západ a my čekáme na drobky. V Pemmu v Brně jim prý minulej týden dorazilo pár kousků(už prodanejch samozřejmě), že by tedy někteří dealeři dostávali víc a někteří míň??
Před chvílí jsem obvolal pár dalších dealerů (Písek, Boleslav, Vary) a ti mi to potvrdili, že je to velkej průser, že taky dostanou 1, maximálně 2 kousky v průběhu května až července a přitom maj deset a více zájemců... Takže kdo objedná dnes, možná příští rok bude jezdit...

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

14.5.2014 v 16:47 | Nahoru | #616
Já mám dodání stále 25.5. Včerejší info z ymota... Jsem první, po mě je 42 lidí, abych si prej uvědomil jakou mám top pozici :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

14.5.2014 v 16:52 | Nahoru | #617

PetrA3 píše: Já mám dodání stále 25.5. Včerejší info z ymota... Jsem první, po mě je 42 lidí, abych si prej uvědomil jakou mám top pozici :D



já jdu dneska s Lenkou do hospody, tak se schválně poptám na tu tvoji top pozici

NEW Yamaha MT-07

14.5.2014 v 20:01 | Nahoru | #618
PetrA3>To muj dealer mi konkrétní datum neni sto říct, já to mam "květen červen"
No jestli tam maj 42 lidí v pořadníku, tk si ten poslední, vzhledem k tempu, jakym to japonci posílaj do Evropy, počká tak 8 let

NEW Yamaha MT-07

14.5.2014 v 21:16 | Nahoru | #619
Mne dealer pred tydnem rekl, ze to bude cerven, tak budu doufat, ze se to nejak neposune. Objednano posledniho brezna v motomo.

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

14.5.2014 v 21:54 | Nahoru | #620

rydlas píše: já jdu dneska s Lenkou do hospody, tak se schválně poptám na tu tvoji top pozici



Ok, no já jim moc nevěřim, co ti budu povidat :D

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 06:30 | Nahoru | #621
Teď jen aby jim nepřišla verze s ABS Nebo barva, kterou nechci. Myslim, že tyhle věci tam neřešej, hlavně, když nějaká dorazí:-S

NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 07:48 | Nahoru | #622
Já už mám číslo motoru, motorka by měla přijít přístí týden (šedá).
Zálohovanou ji mám od začátku března.

NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 09:55 | Nahoru | #623
No prej má dorazit bílá bez abs... prej... :D každopádně jinou nechci, leda červenou :)

NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 10:06 | Nahoru | #624
Ciste ze zvedavosti - to abs nechcete kvuli priplatku nebo zeho nepotrebujete?

NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 10:43 | Nahoru | #625
Kvuli příplatku a tak proto, že přebírám rezervaci a nebylo na výběr, jinak bych ho chtěl strašně moc. Mám ho na hornetovi a nedám na to dopustit.. Nejsem zas takovej pilot, jestli to u 50 lidí v republice brzdou dráhu prodlužuje, tak já mezi ně fakt nepatřim...

NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 12:05 | Nahoru | #626
No určitě hlavně kvůli tomu příplatku, za 20 litrů mam skoro dovolenou pro dva u moře Druhá věc je že, nechci mít na motorce další změť kabelů a hadic a věc, co se může v budoucnu posrat. Nehledě na další 3kg navíc. Proti samotný funkci nic nemam, ale nikdy sem ho na motorce nepostrádal a jsem tady. Kde mi ale ABS sere, jsou auta, kde prodlužuje brzdnou dráhu, protože nedovolí zablokování kol(což je u motorky nežádoucí). Až vám v autě vlétne děcko do cesty, může se stát, že díky ABS z vás bude vrah... Jinak ale nesrovnávat auta s motorkama pánové, auto se chová uplně jinak

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 12:14 | Nahoru | #627
V autě mi to taky vadí 3kg nemyslíš ale vážně, ne? to jsou 4litry v nádrži, nebo jeden oběd den bez záchodu :D to podle mě nepozná ani rossi... :D

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 14:32 | Nahoru | #628
PetrA3> každý kilo dolu dobrý, je to každopádně pozitivum vzhledem k dynamice. Jezdec to nepozná, ale při měření by to čísla ukázala

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 14:38 | Nahoru | #629
supersic58: Kilo v F1 dělá prej na kolo - cca 5km asi 0,1s Podle toho je tý motorce jedno, možná nákýmu skutru se 3 koněma by se dalo možná něco změřit. Ale hádat se nechci, jen názor.

Naposledy editováno 15.05.2014 14:50:23

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

15.5.2014 v 15:57 | Nahoru | #630
PetrA3> By ses divil, jaká je honba za nízkou hmotností motorek a kolik vývojářů se tim zabejvá U toho ABS mi jde hlavně o těch 20 kolíků, tamto už jsou jen takový malý bonusy(šidítka) na papíře
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos


TOPlist