globalmoto_kveten





Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 18:17 | Nahoru | #1
2takt a ricín
není lepši kombince pro uši a čichový aparát
za mne

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 18:43 | Nahoru | #2
Nemoderní uřvaný a neúsporný čtyřtakty zachvíli uplně vymizí. Každý kdo má rozum již moderní, úsporný dvoudobý aparát doma má ! .. Aď si prodávaj a melou co chtěj.

Naposledy editováno 22.03.2013 18:43:54

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 19:01 | Nahoru | #3
za mě též 2T jsou skvělý mašiny, jak silnice tak krondy.. Ten zvouček

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 19:13 | Nahoru | #4
Jsem zvědavý jak jim to pojede když zkoušeli 2T vstřikovaní u Bimoty V-due tak jim to moc nefungovalo protože řídící jednotka nezvladalá ty vysoké otáčky

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 19:24 | Nahoru | #5
Na enduro jedině 2T!!
Je ale zase fakt že KTM ten 2t pořád zdokonaluje a snaží se posouvat dál. (i když ta cena nelahodí mému uchu a oku KTM je celkově předražená ) Narozdíl od japonců. To mi přijde že Japonsky endura s 2T zaspali dobu ačkoli si myslím že je to celkem škoda...

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 19:25 | Nahoru | #6
Pokud to vyjde, je to jednoznačně pozitivní zpráva

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 19:47 | Nahoru | #7
postavte mi sem silniční 4V 2T 150kg/80kw pětikuli a GSX-R letí do světa

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 19:52 | Nahoru | #8

paulyrsv píše: Jsem zvědavý jak jim to pojede když zkoušeli 2T vstřikovaní u Bimoty V-due tak jim to moc nefungovalo protože řídící jednotka nezvladalá ty vysoké otáčky



no jo ale v jakej to bylo době? to bylo CD zázrak počítačové doby. dneska bych se toho nebál a věřim jim

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 21:08 | Nahoru | #9
Nabízí se otázka,zda skutečně plní emisní normy,nebo zda je zaplacena ekovyjímka pro tento motocykl.Každopádně pokud by byl dvoutakt silnice tak bych ho bral všema deseti .

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 21:47 | Nahoru | #10
Muj sen je 2T se vstrikovanim, ktere bude zaroven do smesi spolehlive davkovat olej. Tim by byla odstranena pro me hlavni nevyhoda 2T.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 23:02 | Nahoru | #11

SirIndy píše: Muj sen je 2T se vstrikovanim, ktere bude zaroven do smesi spolehlive davkovat olej. Tim by byla odstranena pro me hlavni nevyhoda 2T.



Kompresorem přeplňovanej dvoutakt s přímým vstřikem a oběhovým mazáním (jako maj 4T, při přeplňování a přímým vstřiku není potřeba hnát cokoli pod pístem), to je imho ta správná cesta. Nízká hmotnost, až na kompresor jednoduchost a ekologický to taky bude až za roh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 23:16 | Nahoru | #12
FiZzeR> a jezdit by to mohlo na naftu

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 23:19 | Nahoru | #13

Velkobouchač píše: FiZzeR> a jezdit by to mohlo na naftu



A mohlo by to bejt čtyry patra vysoký a točit 60 za minutu... otáček, né tisíc Vlastně počkat, s tímdle agregátem už prej drandil nějakej Valdez za stáj Exxon...

Nafta do traktoru, benzín do motoru

Naposledy editováno 22.03.2013 23:20:39

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

22.3.2013 v 23:32 | Nahoru | #14

gorkin píše: 2takt a ricín
není lepši kombince pro uši a čichový aparát
za mne



Absolútny súhlas, krátke a úplne výstižné!!! Máš sto bodov!!!

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 00:00 | Nahoru | #15
Nemate nekde stranku kde je popis jak to vstrikovani u dvoutaktu funguje ? Nechapu vyhodu vstrikovani u dvoutaktu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 00:37 | Nahoru | #16
Creck> Motor se místo směsí "vyplachuje" samotným vzduchem, takže odpadají ztráty únikem směsi do výfuku. Mazání může být rovněž tlakové jako u čtyřtaktu - ostatně některé typy starých naftových dvoutaktů měly rovněž plnění "spodní kompresí" z karteru a karter se při pohybu pístu nahoru plnil vzduchem přes jednosměrný samočinný ventil. A i tyto motory měly oběhové mazání, ať už s mokrou, nebo suchou vanou.

Pokud je motor plněn (a vyplachován) nuceně kompresorem, pak vůbec není třeba prostor pod pístem využívat, takže karter pak klidně může být konstruován jako u čtyřtaktu, bez přepážek.
Ale jak už tu zaznělo, u moderních vysokootáčkových motorů může být problém s tím, zda řídicí jednotka a hlavně vstřikovací element samotný zvládne dávkovat benzin při tak vysoké frekvenci vstřiků.

Jinak k tématu... dvoutakty jistě vyskočí z popela jako vyplašený zajíc v momentě, kdy se povede zlikvidovat ty všelijaké "ekonesmysly". Což bude bohužel běh na velmi douhou trať, ne-li nekonečnou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 00:44 | Nahoru | #17

J.M.K. píše: Creck> Motor se místo směsí "vyplachuje" samotným vzduchem, takže odpadají ztráty únikem směsi do výfuku. Mazání může být rovněž tlakové jako u čtyřtaktu - ostatně některé typy starých naftových dvoutaktů měly rovněž plnění "spodní kompresí" z karteru a karter se při pohybu pístu nahoru plnil vzduchem přes jednosměrný samočinný ventil. A i tyto motory měly oběhové mazání, ať už s mokrou, nebo suchou vanou.

Pokud je motor plněn (a vyplachován) nuceně kompresorem, pak vůbec není třeba prostor pod pístem využívat, takže karter pak klidně může být konstruován jako u čtyřtaktu, bez přepážek.
Ale jak už tu zaznělo, u moderních vysokootáčkových motorů může být problém s tím, zda řídicí jednotka a hlavně vstřikovací element samotný zvládne dávkovat benzin při tak vysoké frekvenci vstřiků.

Jinak k tématu... dvoutakty jistě vyskočí z popela jako vyplašený zajíc v momentě, kdy se povede zlikvidovat ty všelijaké "ekonesmysly". Což bude bohužel běh na velmi douhou trať, ne-li nekonečnou.



Dvoutakt bez spalovani oleje, to by bylo uplne nejlepsi, ten by s temi ekonesmysly asi nemel mit problem. Pises ze jsou problem vysoke otacky - tak co treba litrovej dvoutakt co nebude muset tolik tocit?

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 00:45 | Nahoru | #18
To já mám na silnici i mimo rozhodně radši 4T .

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 01:06 | Nahoru | #19
SirIndy> Při nižších otáčkách a vyšším objemu se hlavní výhody dvoutaktu (především vysoký litrový výkon) ztrácejí. Vysokootáčkové dvoutakty nejlépe fungují při relativně malých objemech. Platí to ostatně i pro čtyřtakt - experimentálně bylo odzkoušeno, že válec se nejlépe plní a vyplachuje při objemu kolem 400ccm. To byl ostatně hlavní důvod, proč legendární motor Audi S1 (rally speciál dnes již zakázané kategorie B - nadupané speciály, prototypy skoro bez omezení, v praxi přemotorovaná a téměř nezvladatelná zvířata) byl pětiválcový.

Motory Jawa 350 jsou toho opakem - nejlépe pracují kolem 3500RPM, sice déle vydrží, ale moc efektivní nejsou. Jenže je třeba vzít v potaz, že ten motor je konstrukčně přes 60 let starý. Podobně motor Trabant by neměl přesáhnout 4750RPM, zatímco soudobé čtyřtakty v klidu točily přes 6000RPM.

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 06:23 | Nahoru | #20
Kawasaki Mach III - co by si clovek mohl prat vic: jen ho mit v garazi!
Urazi me jeceni silenejch ekoteroristu . Mne ricin voni a ti chudacci kdyz nekam letej protestovat - za ten let znecistej vzduch vic nez dvoutaktni motorka za celej zivot! Ale oni debilove bojujou za svatou vec AT TO STOJI CO TO STOJI! Meli by zacit chodit pesky: to by jicb ubylo!
2x edit pismenko

Naposledy editováno 23.03.2013 06:26:50

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 07:05 | Nahoru | #21
Přibližně před dvaceti lety jsem četl v časopise stoplusjedna o australském vynálezci snad jugoslávského původu.Nějaký pan Sarich(jestli si dobře pamatuju) si nechal patentovat litrový dvoutaktní třívalec se vstřikováním a oběžným mazáním který předčil své čtyřtaktní kolegy ve všech parametrech.
Takže je to jako se vším.Koncepce je dávno známá,ale záleží na "mocipánech",jestli se daná věc dostane do výroby,jestli se jim "hodí do krámu".

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 07:52 | Nahoru | #22
vstřikování směsi je dávno vyřešeno dneska diesel ventil na vstřiku umí třeba 5 jednotlivě rozfázovaných vstřiků na jedno zapálení pokusy bimoty jsou dávná historie výpočetní výkon je dnes uplně někde jinde problém bych spíše viděl v době hoření směsi která je trochu limitována výfukovým a sacím kanálem nicméně zřejmě je vše řešitelné nšjakou rekuperací spalin provozní teplotou a přesném dávkování směsi ve všech režimech a teplotách. Odklon od 2t byl vyvolán hlavně lobingem Hondy která v tom neviděla ani tak ekologii jako konkurenční výhodu v tom smyslu že efektivní výrobu 4taktů měli zvládnutou nejlépe na světě

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 08:27 | Nahoru | #23
J.M.K.: asi nemá smysl"hrát tu obehranou písničku", že motor Jawa 350
prostě nemůže mít přijatelný parametry, když jede "furt" na
stejné, čtyřkvaltové, převodovce "z Péráka" a
pro DVA válce má jen JEDEN karbec

Naposledy editováno 23.03.2013 08:58:29

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 08:45 | Nahoru | #24
IvanDvoutakťák> kolik aut ma na ctyri a vic valcu JEDEN karbec? I Wartas dvoutakt na 50 kobylek si vystacil s jednim!
No a moto prevodovky? Ony udelaly v manualu nejakej prevratnej vyvoj? Nevsiml jsem sj!

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 08:53 | Nahoru | #25
tak karburátor jakkoli je to zábavná a světu přínosná záležitost je již překonán bez ohledu na to jestli je jeden pro dva tři nebo třeba 8 válců

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 09:00 | Nahoru | #26
"Beru", když je někdo příznivcem Jawy(tak jako já Suzuki),
ale srovnávat motory aut s motocyklovými...

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 09:05 | Nahoru | #27
Připomíná mně to ty "hrdé nápisy 4V" na zadních čelech autokaroserií,
hlásající světu, že "náš motor" má čtyřventilovou hlavu válců,
když (např.Suzuki) vyráběla sériově motocyklové čtyřventily
už od začátku 80.let

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 09:11 | Nahoru | #28
No jo, SXS, ale když má jeden karbec "krmit" víc než jeden válec,
není to "právě ideální" a kdykoliv V MINULOSTI šel někdo
"do tuningu"(především aut!, protože máloplatný,
Jawa je koncepcí dvouválec/jeden karbec unikátní),
tak každému z válců "dopřál" vlastní karburátor

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 09:19 | Nahoru | #29
Pesastore, všechno v dobrým ,
ale i z tohoto důvodu "dával" TŘÍVALEC Wartburg 353(a miloval jsem ho!)
z 1000 ccm jen 50 kobylek
a "třeba" Suzuki GT750(!!)tříválec se TŘEMI karburátory
koníků SEDMDESÁT (a řekl bych, že byl starší)...

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 09:24 | Nahoru | #30
Crecku, ta výhoda vstřikování je pro všechny motory,
řekl bych, stejná - rozptýlení paliva na daleko menší
částice a tak kvalitnější směs se vzduchem .
Nejsem ale v této oblasti "profík", že ...
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist