Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 06:23 | Nahoru | #1
Kawasaki Mach III - co by si clovek mohl prat vic: jen ho mit v garazi!
Urazi me jeceni silenejch ekoteroristu . Mne ricin voni a ti chudacci kdyz nekam letej protestovat - za ten let znecistej vzduch vic nez dvoutaktni motorka za celej zivot! Ale oni debilove bojujou za svatou vec AT TO STOJI CO TO STOJI! Meli by zacit chodit pesky: to by jicb ubylo!
2x edit pismenko

Naposledy editováno 23.03.2013 06:26:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 16:25 | Nahoru | #2

pesastor píše: Kawasaki Mach III - co by si clovek mohl prat vic: jen ho mit v garazi!
Urazi me jeceni silenejch ekoteroristu . Mne ricin voni a ti chudacci kdyz nekam letej protestovat - za ten let znecistej vzduch vic nez dvoutaktni motorka za celej zivot! Ale oni debilove bojujou za svatou vec AT TO STOJI CO TO STOJI! Meli by zacit chodit pesky: to by jicb ubylo!
2x edit pismenko



Celé jsou to jen fanatické nesmysly. Stejně, jako by byli nejradši, kdyby jezdilo všechno na elektriku, ale že výroba, a následně i likvidace akumulátorů je globálně z ekologického hlediska mnohem horší, než použití jednoduchého spalovacího motoru, to jim jaksi nedochází, nebo se alespoň snaží si to nepřiznávat.
A pokud jde o spotřebu fosilního paliva, tak při výrobě a likvidaci akumulátorů, stejně jako při výrobě a přenosu elektriky pro jejich nabíjení je rovněž potřeba nějaká energie, ať už tepelná, nebo elektrická a ta se získá jak? Opět spálením fosilního paliva, se všemi emisemi a odpady. Takže opět globálně vzato, elektromobil má v takovém případě mnohem vyšší "spotřebu" , než klasika se spalovacím motorem.
Co zatím vím, tak ekoteroristi" všade zatím nadělali jen samou škodu, nevím snad o jediném užitečném počinu.
Jinak kawasaki Mach III - plný souhlas, to bych také doma uvítal a na občasné projetí by nevadil ani ten vír v nádrži.

IvanDvoutakťák> U toho třindového motoru je problém hlavně v těch výrobních nepřesnostech (leckdy jsou kanály jednoho válce odsazené i o 2mm oproti druhému, takže při krmení jedním karbcem pak prakticky není možné motor pořádně seřídit. Každou chvíli potkám někoho s třindou, že mu jeden válec kouří víc, jak druhý a co s tím má dělat? Je pak lepší nastavit směs trochu bohatší a smířit se s tím, že "bohatší" válec bude víc svinit svíčku a výfuk, než jej nastavit správně a pak na druhém válci propálit píst.

Ty staré motory holt mají něco do sebe a havně co při "kloudném" zacházení vydrží. Jawu stačilo večer mrsknout do šojny, ráno omést od peří a slepičinců, šlápnout a jet... ne jako u moderních vysokovýkonných dvoubuchů a kor endur, kde aby člověk co pár desítek motohodin měnil píst.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist