globalmoto_kveten





Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 07:52 | Nahoru | #1
vstřikování směsi je dávno vyřešeno dneska diesel ventil na vstřiku umí třeba 5 jednotlivě rozfázovaných vstřiků na jedno zapálení pokusy bimoty jsou dávná historie výpočetní výkon je dnes uplně někde jinde problém bych spíše viděl v době hoření směsi která je trochu limitována výfukovým a sacím kanálem nicméně zřejmě je vše řešitelné nšjakou rekuperací spalin provozní teplotou a přesném dávkování směsi ve všech režimech a teplotách. Odklon od 2t byl vyvolán hlavně lobingem Hondy která v tom neviděla ani tak ekologii jako konkurenční výhodu v tom smyslu že efektivní výrobu 4taktů měli zvládnutou nejlépe na světě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

23.3.2013 v 13:25 | Nahoru | #2

sxs525 píše: výpočetní výkon je dnes uplně někde jinde



no možná že to bude jeden z problémů. Dvoutaktní přímý vstřik sériově vypustily snad jenom Rotax a Aprilia

pozorně sledujte 2:19 tohodle videa, ty modrý šlahouny co propojujou motor s řídící jednotkou nejsou kabely, ale chladící trubky. Řídící jednotka tohoto motoru potřebuje chladit vodou!!

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist