(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější
Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .
Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???
Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
Pokud je motor plněn (a vyplachován) nuceně kompresorem, pak vůbec není třeba prostor pod pístem využívat, takže karter pak klidně může být konstruován jako u čtyřtaktu, bez přepážek.
Ale jak už tu zaznělo, u moderních vysokootáčkových motorů může být problém s tím, zda řídicí jednotka a hlavně vstřikovací element samotný zvládne dávkovat benzin při tak vysoké frekvenci vstřiků.
Jinak k tématu... dvoutakty jistě vyskočí z popela jako vyplašený zajíc v momentě, kdy se povede zlikvidovat ty všelijaké "ekonesmysly". Což bude bohužel běh na velmi douhou trať, ne-li nekonečnou.