JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html
AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/
VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/
-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.
VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.
AMS jawa prodává pro motokáry.
Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost
????
Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01
Nejsů jich zástupy, ale jsou - kupodivu je dost těch, kteří chtějí motorku, kerá trochu jede a nesežere je zaživa - ani pořizovací cenů, ani provozem.
Protože ale na trhu nic "normálního" není, jen samá čistokrevná čína, tak se pořád opravujů staré Zetky a Jawy - pro běžný provoz, nemyslím veterány.
Jsou na světě aj motocyklisti, keří nemusí lítat nízko nad zemí .
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Škoda že Jawa nedokázala jít podobnou cestou jako právě KTM.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Zdenalbenal píše: Ricard> Značka Jawa je spojena s jednoduchýma, odolnýma, nenáročnýma a spolehlivýma motorkama (teda třinda je asi vyjímka, no...), ne příliš výkonnýma, ale to pro cílového zákazníka asi moc důležité nebylo.
....
Moje osobní zkušenosti končí u 634-ky, nicméně:
634 - motor sklony ke kousání
Bizon - velmi rád odcházel na písty
Půlitr - konstrukčně možná mazlík, ale pro spotřební užívání zbytečně komplikovaný
Všechny JAWy - totální absence poprodejního servisu, naprostá nedostupnost náhradních dílů, o servisu jako takovém ani nemluvě.
Naprosto nesmyslná snaha využívat již jinde použité, pro něco jiného vyvinuté komponenty. Bizon to měl dokonce v oficiálním názvu Unifikovaná Řada, ale obdobně se daly najít takové díly už i na půllitru.
To byly věci, který JAWu, ale i ČíZu, na zdejším trhu znechutili natolik, že jakmile přišla možnost, tak každej radši hráb po olítaným křápu z Německa, než aby si koupil tuzemskou funglovku.
Od konce kejvačky (ale spadal do toho už i ten půllitr) technický zaostávání za světem, které bylo pak už bylo natolik okaté, že to kritizoval i místní, oficiální tisk. A to už bylo opravdu co říct, když tyhle kritiky prošly i přes tehdejší cenzory.
Na tohle se fakt dá navázat už jenom špagát a na něm se oběsit, nic víc.
Možná měla JAWA zapřemýšlet o orientaci na endura, jako souťěžácký mašiny svůj zvuk bezesporu měly.Jenomže to měly, to je dnes už taky spíš kdysi měly, a pokud, tak to JAWA měla udělat okamžitě, když tahle obliba ve světě začala klíčit. Tehdy JAWA mohla konkurovat tak možná KTMce a Husce. Dneska by v tomhle segmentu musela konkurovat celýmu světu, snad s vyjímkou DUCATI, Moto Guzi a Harykům. I ten Bawor v tom svý želízko.
Motocykl jakožto dopravní prostředek (s vyjímkou skůtrů v jižních státech) skončil v Evropě někdy s koncem šedesátejch let. Dneska ho nikdo nechce jako levný přibližovadlo, ale chce po něm zábavu. A tu nenabídneš levným, nic neříkajícím, jednoduchým dvoukolákem. Může to být třeba malorážka, ale musí mít nějakou pointu. A ta se v JAWě jako pojmu hledá dost těžko.
JAWA má v podstatě dvě možnosti: buď se začlenit do nějakýho konglomerátu, který má svojí prodejní a servisní síť a JAWA do toho dá svoji značku. Tak jako to udělal mladoboleslavská Škoda. Nebo najít nějaký zaslepený nadšence, který ji budou dělat určitou prodejní síť a který zblbnou několik dalších stejně postižených exhibicionistů, tak jako to udělal Dněpr. Obé je ale víc než dost obtížné. A až teprve
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |