globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
12.3.2013 v 02:50
Hledal jsem hledal a našel jsem už tři české firmy, které mají potenciál na to aby pro výrobce motocyklů Jawa vyráběly české motory:

JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html

AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/

VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/

-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.

VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.

AMS jawa prodává pro motokáry.

Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost

????


Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

23.3.2013 v 21:44 | Nahoru | #121
Zdenalbenal> Prostě koupíš jinou notorku, která ti vyhovuje... vyrábět objemy které vždycky dělali - dneska nikoho asi nezajímají 175.250. a moc ani 350. Jawy byly užitkové motorky, můj otec měl 175 a 250 a auto si koupil až v 45. Jezdilo se na tom hlavně do práce - no prodej dneska někomu motorku, aby jezdil do práce, když buď práce není a nebo s nechce makat, navíc, když dnešní auta za pár šupek mají srovnatelné provozní náklady. Blbé je, že fabrika, teda "fabrika" místo aby uspokojila poptávku entusiastů, a tím nějak měla jisté základní prostředky, z nich dělá neustále na zázrak čekající blbce Jenže žádný zázrak se konat nebude, pokud jawa přijde bude drahá a tím zas bude všecko tak nějak k ničenu, a u vůbec diskuse "jak by měla vypadat nová jawa", to opravdu "tam" nikoho nezajímá

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

24.3.2013 v 21:07 | Nahoru | #122
No já sem právě lidí, co by měli zájem o motorku 250-350ccm, našel dost.
Nejsů jich zástupy, ale jsou - kupodivu je dost těch, kteří chtějí motorku, kerá trochu jede a nesežere je zaživa - ani pořizovací cenů, ani provozem.
Protože ale na trhu nic "normálního" není, jen samá čistokrevná čína, tak se pořád opravujů staré Zetky a Jawy - pro běžný provoz, nemyslím veterány.
Jsou na světě aj motocyklisti, keří nemusí lítat nízko nad zemí .

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

24.3.2013 v 22:33 | Nahoru | #123
To jo, ten si koupí osmu za 10. Lidí, co dnes dají 60-80 tisíc za novou motorku na pojíždění určitě není dost... myslím dost na uživení. Ono je to jak s MZtů 1000 - němcom nešla a nám pude a ešče ju budem aji exportůvat? To těžko Anéžko...

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

24.3.2013 v 22:45 | Nahoru | #124
Kdyby nebyl zájem o maloobjemové stroje na silnici, proč by třeba KTM dělalo Duka 390/200, Kawasaki svoje 250/300, Honda 250/500 a Yamaha 250?
Škoda že Jawa nedokázala jít podobnou cestou jako právě KTM.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

24.3.2013 v 23:37 | Nahoru | #125
DMRS> Jawa dožila a ve skutečnosti nebyla schopná jít žádnou cestou po takové "tarnsformaci", kdy to co dříve trvalo rok nyní trvá tři (nalakovat motorku). To psalo loni v lednu, že v březnu budou motorky nalakované + další rok uplynul. Otázka je, kdo koho lakuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

25.3.2013 v 00:47 | Nahoru | #126

Zdenalbenal píše: Ricard> Značka Jawa je spojena s jednoduchýma, odolnýma, nenáročnýma a spolehlivýma motorkama (teda třinda je asi vyjímka, no...), ne příliš výkonnýma, ale to pro cílového zákazníka asi moc důležité nebylo.
....



Moje osobní zkušenosti končí u 634-ky, nicméně:
634 - motor sklony ke kousání
Bizon - velmi rád odcházel na písty
Půlitr - konstrukčně možná mazlík, ale pro spotřební užívání zbytečně komplikovaný

Všechny JAWy - totální absence poprodejního servisu, naprostá nedostupnost náhradních dílů, o servisu jako takovém ani nemluvě.
Naprosto nesmyslná snaha využívat již jinde použité, pro něco jiného vyvinuté komponenty. Bizon to měl dokonce v oficiálním názvu Unifikovaná Řada, ale obdobně se daly najít takové díly už i na půllitru.
To byly věci, který JAWu, ale i ČíZu, na zdejším trhu znechutili natolik, že jakmile přišla možnost, tak každej radši hráb po olítaným křápu z Německa, než aby si koupil tuzemskou funglovku.

Od konce kejvačky (ale spadal do toho už i ten půllitr) technický zaostávání za světem, které bylo pak už bylo natolik okaté, že to kritizoval i místní, oficiální tisk. A to už bylo opravdu co říct, když tyhle kritiky prošly i přes tehdejší cenzory.

Na tohle se fakt dá navázat už jenom špagát a na něm se oběsit, nic víc.

Možná měla JAWA zapřemýšlet o orientaci na endura, jako souťěžácký mašiny svůj zvuk bezesporu měly.Jenomže to měly, to je dnes už taky spíš kdysi měly, a pokud, tak to JAWA měla udělat okamžitě, když tahle obliba ve světě začala klíčit. Tehdy JAWA mohla konkurovat tak možná KTMce a Husce. Dneska by v tomhle segmentu musela konkurovat celýmu světu, snad s vyjímkou DUCATI, Moto Guzi a Harykům. I ten Bawor v tom svý želízko.

Motocykl jakožto dopravní prostředek (s vyjímkou skůtrů v jižních státech) skončil v Evropě někdy s koncem šedesátejch let. Dneska ho nikdo nechce jako levný přibližovadlo, ale chce po něm zábavu. A tu nenabídneš levným, nic neříkajícím, jednoduchým dvoukolákem. Může to být třeba malorážka, ale musí mít nějakou pointu. A ta se v JAWě jako pojmu hledá dost těžko.

JAWA má v podstatě dvě možnosti: buď se začlenit do nějakýho konglomerátu, který má svojí prodejní a servisní síť a JAWA do toho dá svoji značku. Tak jako to udělal mladoboleslavská Škoda. Nebo najít nějaký zaslepený nadšence, který ji budou dělat určitou prodejní síť a který zblbnou několik dalších stejně postižených exhibicionistů, tak jako to udělal Dněpr. Obé je ale víc než dost obtížné. A až teprve

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

25.3.2013 v 08:38 | Nahoru | #127
Ricard, akurát už Dnepr zanikol, asi si myslel Ural...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

25.3.2013 v 09:02 | Nahoru | #128
Ricard> Proč by měl být motor 634 náchylný ke kousání a proč na bizonech odcházely písty? Nikdy jsem se s tím nesetkal a mám na tehle motorech nejeto dost. A půllitr, zbytečně složitý? Jak by jsi to v té době chtěl udělat? Takhle byly stavěny všechny tehdejší čtyřtakty - viz třeba Norton, apod.. A s tou unifikací u půllitra. OHC nemá s pérákem či kývačkou skoro žádný společný díl. Možná tak páčky a světla..

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

25.3.2013 v 09:31 | Nahoru | #129
MartinED250> celkem souhlasím, to kousání i písty byla chyba asi jinde... OHC musí posuzovat človět podle tehdy, dnes s alternátorem, polovodiči, řetězy nebo řemeny by šlo udělat jednodušší, ale tehdy to byl motor celkem na úrovni. Taky pravda, že už potřebovat trochu servis a ne udernika, co dostal poukaz..
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist