dneska jsem poprvé nastartoval opravený motor, na kterém byla dělaná GO. Byla měněna všechna ložiska, klika, gufera, píst, kroužky, spojka, ventily. Když jsem ho namontoval a nastartoval, tak z prostoru kliky či převodovky šly hrozný rány.
Asi jako když mlátíte kladivem do železa. Je to opravdu hodně hlasitý. A taky jde hrozně špatně řadit. Normálně stačí ťuknout špičkou do řadičky. Ted jsem při pokusu o zařazení jedničky ulomil stupačku i s přepákováním. Nakonec jsem použil 40ti centimetrovaj hasák a zdá se, že to řadí, ale síla nutná pro zařazení je neskutečná.
Prej je normální, že jde motor po GO ztuha a že se musí "rozhejbat", ale opravdu to může bejt tak extrémní? A ty rány, zlepší se to až se to zajede, nebo by to mohlo být ještě něčím jiným?
Předtím byl motor možná hlučnej, ale vždycky cvakaly jen ventily a žádný rány se z něj nešly, ani při řazení.
Díky
Uzavřeno 02.02.2013 v 20:20 uživatelem DRN.
Otevřeno 03.02.2013 v 23:02 uživatelem Hippieguy
Naposledy editováno 24.01.2013 21:46:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
J.M.K. píše: HornisGSX> No vida... další argument jak vrata od zdymadla... bohužel pro něj asi stále nedostatečný. A když mu to vyplivne zrovna na vrcholku, tak alespoň může doslova a do písmene "hodit ten šrot ze skály a po svých jako čára žíznivá zmizet do dáli". Bohužel problém bude v tom, že taváryšči v Esterajchu si takové "hanobení panenské přírody" asi moc páčiť nenechajó, a jemu se to prodraží zase o "kousek" víc - o náklady na odklizení šrotu pod skalou a betelně mastné flastr.
Co kdyby zabrousil cisla a nechal si SPZ? Nedavno jsem od nekoho cetl cestopis, jak jeho kamos v Alpach prepalil zatacku a poslal to do stromu a tu motorku tam proste nechal lezet.
Navíc v tom Teobu zmíněném případě moc nevěřím tomu, že by po nalezení motorky dle výrobních čísel nedohledali, na koho byla psána. Pochybuju o tom, že by měl jezdec s sebou šábr a po havárii se babral s odškrábáním a odbroušením čísel.
Hippieguy> Za takový motor je 5000,- docela slušná částka a když to vezmeš přísně, tak i ta v podstatě přesahuje momentální hodnotu motorky. A když už chceš dělat přestavbu v rámci seminárky, tak si vem k sobě někoho, kdo rozumí výpočtům konstrukcí a udělejte z gruntu stavbu, tzn. původní bude jen motor, kola a možná pár drobností a původní rám rozřežte do šrotu a udělejte nový v rámci stavby. Samozřejmě použít kvalitní materiály, (svařování radeji nechat na mistrech) a to nejen na rám. Stejně pak ale bude nejlepší motorku nechat někde vystavenou coby školní projekt, jelikož po takové echt přestavbě by bylo třeba provést individuální schválení technické způsobilosti a to je tak nákladná procedura, že u takovéto motorky se to vůbec nevyplatí - několikanásobně by to převýšilo její hodnotu.
V tom případě bude lepší už teď nechat motorku odepsat z evidence, pak můžeš zrušit i pojistku, čímž dále ušetříš.
Nebo by se to dalo udělat tak, že rám sice vyrobíte nový z kvalitního matroše, ale bude tvarově a rozměrově stejný jako původní, jen pár drobných změn v rámci bobber úpravy. Pak nebude třeba dělat schválení a pokud bude kvalitně vyražené číslo a rám pořádně vyroben a nalakován, nemusel by to být problém během TK. Samozřejmě pokud budou vychytané i všechny osatní závady, kterých je na motorce požehnaně (viz to vlákno, s čím vším bys neprošel na STK).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | Zadry | 6 | 20.3.2016 v 16:50 hrochino |
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 5 | 25.7.2014 v 20:40 J.M.K. |
Neustálé praskání zadní dvouvláknov... V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 29 | 25.7.2014 v 08:39 J.M.K. |
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 1 | 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy |