globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
23.7.2014 v 12:14
Zdravím, nevít čím by to mohlo být, jediný co mě napdlo je to že mi někde kostří kabel a pálí to žárovku, ale to by spíš spílilo pojistku ne? už mě nic nenapadá...

1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 12:21 | Nahoru | #1
Vibrace?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 12:24 | Nahoru | #2
DRN.> nikdy to nedělalo, až poslední tejden sem vyměňoval 4x

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 12:25 | Nahoru | #3

xarel píše: DRN.> nikdy to nedělalo, až poslední tejden sem vyměňoval 4x


Mohlo se tam něco povolit a už se to třepe, né že by to na číně byla nějaká náhoda
Jaký tam dáváš? Není to nějaký noname?

e: Netvrdím, že je to 100% tím, ale jedna z příčin by to být mohla.

Naposledy editováno 23.07.2014 12:26:05

1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 12:25 | Nahoru | #4
Jaký si koupil žárovky? Jestli Starline tak se nedivím.

1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 12:30 | Nahoru | #5
Měřil jsi dobíjení?

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 12:32 | Nahoru | #6
dave-lister> Jakýsi Hungarský Tungsram

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 12:33 | Nahoru | #7
kodl77> Přesný hodnoty sem neměřil, ale má to voltmetr a podle něj to dobíjí

Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 13:09 | Nahoru | #8
Čínskýmu voltmetru v budíkách bych nevěřil. Není to spíš ampérmetr?

Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 13:15 | Nahoru | #9
nene je to Voltmetr

Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 15:42 | Nahoru | #10
můžou to dělat vibrace, nebo špatný usměrňovač, u číny bych věřil obojímu, no co tam dát LED? svítivost stejná ne-li větší a je po problému.
http://www.dx.com/p/...nal-light-12v-286854

Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 16:14 | Nahoru | #11

2 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 16:21 | Nahoru | #12
Tomu voltmetru konkrétně u tohoto typu rozhodně nevěřit, u některých kusů (viz třeba Hipík) je zázrak, že budíky vůbec fungují. Rozhodně změřit napětí na baterce při běžícím motoru a zapnutých světlech a to kvalitním měřákem, ne abfálem za 200,- z kaufu, ale příčina bude spíš v těch vibracích. Kámoš měl čínskou kopii Rebela 125 a furt řešil pro změnu praskání přední žárovky - a jako na potvoru tam byla zrovna Ba20d 35/35W a tu nebylo možně nikde "normálně" sehnat.

Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 18:15 | Nahoru | #13
Jak je psáno, dej tam ledky, bude to vibracemi

Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 19:19 | Nahoru | #14
ok, dám tam ledku a uvidím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 19:20 | Nahoru | #15
J.M.K.> já mám ve předu tu samou a měnil sem jednou za 4 000 Km, normálně sem ji sehnal v Mototechně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 20:00 | Nahoru | #16
xarel> Kup si v autodílech světlo z lady a namontuj ho tam, rozměr je stejnej a pak tam budeš mít konečně žárovku, co nepraská a svítí. Ta původní bludička v plastové parabole je k ničemu.
Dobijení to utáhne.

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 20:13 | Nahoru | #17
Hippieguy> To budou na STK radostí skákat, že má na motorce světlo, které není homologováno pro jeho motorku...

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 20:15 | Nahoru | #18
Hippieguy> Tak když tam dám ledku, tak mám vyřešenou svítivost aji praskání a nemusím předělávat celou lampu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 20:42 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: Tomu voltmetru konkrétně u tohoto typu rozhodně nevěřit, u některých kusů (viz třeba Hipík) je zázrak, že budíky vůbec fungují. Rozhodně změřit napětí na baterce při běžícím motoru a zapnutých světlech a to kvalitním měřákem, ne abfálem za 200,- z kaufu, ale příčina bude spíš v těch vibracích. Kámoš měl čínskou kopii Rebela 125 a furt řešil pro změnu praskání přední žárovky - a jako na potvoru tam byla zrovna Ba20d 35/35W a tu nebylo možně nikde "normálně" sehnat.



Ba20d má kupa starších origo jap. malorážek - běžná žárovka, do 40 Kč - jednou za 5000 km ji měním, je to lepší, než řešit zčernalou baňku a poloviční svítivost u dnešních šmejdů.

K LEDce - záleží na umístění patice, pokud je vzadu kolmo na směr jízdy, tak běžné LEDkovky nemají šanci. Nebudou správně svítit.

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 20:49 | Nahoru | #20
rrss> to mi tak uplně palice nebere, proč by neměla správně svítit?

1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 21:46 | Nahoru | #21
Na "dvouvláknové" LEDky pozor. Všude inzerují jako ekvivalent 5/21W - koncové - brzdové.
Pominu-li homologaci (tu nemají), tak za dost podstatný považuji minimální rozdíl svítivosti v obou rozsazích. Jinak: koncové nějak svítí a při brždění se na svítivosti takřka nic nezmění. Těch žárovek jsem koupil několik od různých výrobců. Vždy jsem s úspěchem vyreklamoval peníze zpět se sdělením, že je to sice hloupá vlastnost, ale je jim bytostně daná. Na motorce "světýlka" příliš neřeším, ale absence brzdového světla mi přijde poněkud nebezpečná. Pokud někdo zná opravdu funkční ekvivalent 5/21, prosím poradit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 21:51 | Nahoru | #22
rrss> Je to už několik let zpátky, ale tenkrát to problém byl... u nás v celém okolí tu žárovku neměli nikde, ani v autodílech, natož na pumpách. V okolí Hradce dokázal žárovku sehnat jen u origo dealera v Olešné (ta kousek za PE).

xarel> rrss má na mysli to, že zatímco žárovka svítí prakticky "všesměrově", tak LED (běžná) svítí jen relativně úzkým paprskem (vyzařovací úhel okolo 30°). Tím pádem, je-li u zadního světla osa objímky žárovky vertikálně, takže žárovka je baňkou dolů, nebo nahoru, tak diody v tom případě budou svítit do "mrtvé" zóny světla, ale nebudou vůbec svítit dozadu. Totéž, když bude ve světle žárovka osou v "pravolevém" směru na směr jízdy - pak bude LED "žárovka" svítit do strany, ale dozadu opět ne. Musel bys mít světlo, u kterého je osa patice žárovky shodná s osou směru jízdy (podélnou osou motocyklu).

E: Milos1> Do červených sekcí zadních světel u F128 jsem si už kdysi udělal tišťáky (DPS) s rastrem supersvítivých červených LED a pro koncové světlo tam je svítivost sražená pomocným sériovým odporem. V přívodech od "koncovky" a "brzdy" je ještě diodová výhybka, aby se to nehádalo... už jsem to zde dříve popisoval. Rozdíl svítivosti tam byl značný a při koncovkách to mělo 20x a při brzdovkých dokonce 80x menší příkon, než žárovka. Ale byla to holt poctivá domácí stavba, navíc na míru danému světlu. S nefunkčností těch kupovaných náhražek souhlasím, sám jsem je chvíli používal místo 4W obrysovky (Ba9) a 5W osvětlení SPZ (BA15s) a životnost byla pár neděl - nekvalitní LED a navíc poddimenzované odpory.

Naposledy editováno 23.07.2014 22:00:48

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

23.7.2014 v 23:42 | Nahoru | #23
J.M.K.> Tak to pak jo, díky za vysvětlení

1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

24.7.2014 v 17:32 | Nahoru | #24
Mně se na Hondě XR pálí osvětlení na SPZ. Asi 1x-2x do měsíce vyměňuji. Vždycky je zevnitř černá, asi vypálená. Takže buď šitovej výrobce, nebo je tam přepětí.
Dal jsem tam 24V a zatím jede, tak uvidíme, třeba je vyřešeno.

Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

24.7.2014 v 22:32 | Nahoru | #25
U mě na XR zatím ani jedna žárovka. :D

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

24.7.2014 v 22:43 | Nahoru | #26
Stifmajstr> Tak změř napětí přímo na paticích (kontaktech) těch žárovek a budeš vědět, na čem jsi. Ale žárovka zčerná spíš dlouhodobým provozem, než přetížením vlákna - to spíš rychle praskne. Navíc při přepětí by logicky odcházely i ostatní žárovky a pokud bys měl v síti nad 14.5V, tak by se i vyvářela baterka. Takže spíš budou nekvalitní žárovky - předpokládám, že na SPZ máš Ba15s 12V/5W a ty jinde na motorce nejsou (takže nemáš ani možnost vyzkoušet je v jiném světle).

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

25.7.2014 v 06:49 | Nahoru | #27

Milos1 píše: Na "dvouvláknové" LEDky pozor. Všude inzerují jako ekvivalent 5/21W - koncové - brzdové.
Pominu-li homologaci (tu nemají), tak za dost podstatný považuji minimální rozdíl svítivosti v obou rozsazích. Jinak: koncové nějak svítí a při brždění se na svítivosti takřka nic nezmění. Těch žárovek jsem koupil několik od různých výrobců. Vždy jsem s úspěchem vyreklamoval peníze zpět se sdělením, že je to sice hloupá vlastnost, ale je jim bytostně daná. Na motorce "světýlka" příliš neřeším, ale absence brzdového světla mi přijde poněkud nebezpečná. Pokud někdo zná opravdu funkční ekvivalent 5/21, prosím poradit.



ahoj, koupil jsem v B-C LEDku s double funkcí a nemůžu si v nejmenším stěžovat. rozdíl ve svítivosti je markantní.
možná je to i vhodnou montáží - směr diod je přímo dozadu za motorku.

1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

25.7.2014 v 07:07 | Nahoru | #28
Zčernalá žárovka - to černý by měl být odpařený wolfram který zkondenzoval na skle žárovky. Nevím čím to jde urychlit, zkusil bych dražší žárovku.

Naposledy editováno 25.07.2014 07:07:37

(reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w

25.7.2014 v 08:39 | Nahoru | #29
dave-lister> Ano, černání baňky způsobují molekuly wolframu, odpařující se z vlákna a usazující se na skle. U halogenek právě halogenový cyklus tomuto jevu zamezuje, ale je k němu potřeba i určitá teplota baňky (proto křemičité sklo a nesmí se zamastit). Proto třeba u H3, nebo H7 spínaných jen občas na chvilku (třeba dálkové světlo) se baňka nemá šanci nahřát a cyklus tak vůbec nefunguje, takže tam je použití halogenek sporné.
"Urychlit" by černání to šlo třeba právě tím, že se vlákno bude přehřívat, což se při chybné konstrukci může dít i při správném napětí. Takže máš recht - vyzkoušet jinou značku, nebo typ žárovky.

Také se někdy stane, že před spálením vlákna se baňka zevnitř pokryje mléčným povlakem. Ten způsobí zavzdušnění baňky a jedná se jednoznačně o zmetek hodný reklamace.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 18 20.11.2017 v 12:59 297772714
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING Zadry 6 20.3.2016 v 16:50 hrochino
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 5 25.7.2014 v 20:40 J.M.K.
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 1 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy
Airbox VS. Sportovní sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 6 20.4.2014 v 20:20 callowsick


TOPlist