2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
J.M.K. píše: Tomu voltmetru konkrétně u tohoto typu rozhodně nevěřit, u některých kusů (viz třeba Hipík) je zázrak, že budíky vůbec fungují. Rozhodně změřit napětí na baterce při běžícím motoru a zapnutých světlech a to kvalitním měřákem, ne abfálem za 200,- z kaufu, ale příčina bude spíš v těch vibracích. Kámoš měl čínskou kopii Rebela 125 a furt řešil pro změnu praskání přední žárovky - a jako na potvoru tam byla zrovna Ba20d 35/35W a tu nebylo možně nikde "normálně" sehnat.
Ba20d má kupa starších origo jap. malorážek - běžná žárovka, do 40 Kč - jednou za 5000 km ji měním, je to lepší, než řešit zčernalou baňku a poloviční svítivost u dnešních šmejdů.
K LEDce - záleží na umístění patice, pokud je vzadu kolmo na směr jízdy, tak běžné LEDkovky nemají šanci. Nebudou správně svítit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
xarel> rrss má na mysli to, že zatímco žárovka svítí prakticky "všesměrově", tak LED (běžná) svítí jen relativně úzkým paprskem (vyzařovací úhel okolo 30°). Tím pádem, je-li u zadního světla osa objímky žárovky vertikálně, takže žárovka je baňkou dolů, nebo nahoru, tak diody v tom případě budou svítit do "mrtvé" zóny světla, ale nebudou vůbec svítit dozadu. Totéž, když bude ve světle žárovka osou v "pravolevém" směru na směr jízdy - pak bude LED "žárovka" svítit do strany, ale dozadu opět ne. Musel bys mít světlo, u kterého je osa patice žárovky shodná s osou směru jízdy (podélnou osou motocyklu).
E: Milos1> Do červených sekcí zadních světel u F128 jsem si už kdysi udělal tišťáky (DPS) s rastrem supersvítivých červených LED a pro koncové světlo tam je svítivost sražená pomocným sériovým odporem. V přívodech od "koncovky" a "brzdy" je ještě diodová výhybka, aby se to nehádalo... už jsem to zde dříve popisoval. Rozdíl svítivosti tam byl značný a při koncovkách to mělo 20x a při brzdovkých dokonce 80x menší příkon, než žárovka. Ale byla to holt poctivá domácí stavba, navíc na míru danému světlu. S nefunkčností těch kupovaných náhražek souhlasím, sám jsem je chvíli používal místo 4W obrysovky (Ba9) a 5W osvětlení SPZ (BA15s) a životnost byla pár neděl - nekvalitní LED a navíc poddimenzované odpory.
Naposledy editováno 23.07.2014 22:00:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | Zadry | 6 | 20.3.2016 v 16:50 hrochino |
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 5 | 25.7.2014 v 20:40 J.M.K. |
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 1 | 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy |
Airbox VS. Sportovní sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 6 | 20.4.2014 v 20:20 callowsick |