globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/634 nebo MZ 251?
Zdravim, chci si koupit k enduru něco silničního 2taktovýho.Ale nevím asi Jawu Konopnici nebo MZ 251. Jel jsem na obou a obě mě bavily.Kterou teda vzít ?
Anketa: Mz nebo Jawa?
Jawa 350/634 Konopnice
67%
52
MZ 251
33%
26
Předchozí
1 2 3
Následující

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 23:24 | Nahoru | #61
c.j=> díky, kouknu na to

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 23:29 | Nahoru | #62
Fakt to stojí za to předělat, oproti původní hrůze to svítí 3x více. A navíc ty klasické mi dost často odcházely, obzvláště když jel s motorkou v terénu, ta halogenová vydržela 2 roky, než jsem pak motorku prodal.. Ideální by bylo koupit kulaté světlo pro H4.. Jinak se musí trochu kutit jak tu halogenovou žárovku upevnit.

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

3.10.2012 v 10:24 | Nahoru | #63
To je právě to co jsem na MZ "miloval". To světlo svítilo jak blázen pak jsem přesedlal na nynější suzu a z toho světla v noci můžu vytéct... na velké oné...

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

3.10.2012 v 15:41 | Nahoru | #64
h4 se dá sehnat i s paticí kterou měly klasicky žárovky a měl sem tak sehnanou i 6v halogen tzn. vydělal sem žárovku a vrazil tam halogen tot vše odkaz dat nemůžu pač sem to kupoval v kamenym obchodě v Tetčicích (u rosic)

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

3.10.2012 v 19:14 | Nahoru | #65

Endurak11 píše: negativně pak sytič.....nevyhody:spojka,, převodovka (odstupňování 3 a 4 je dlouhý - na 3 už nejede a na 4 ještě nejede), klikovku (vibrace, musí se na ně zvyknout, dokážou ale praskat oka zavěšení motoru), sání (přechody v rozdojce nedolícované)a blbe udelana clonka sani pred karbem



Nic ve zlém, ale tohle o 8mičkovym motoru muže napsat jen člověk, kterej jezdí na volnoběh, nebo ten motor si neměl šanci osahat. Osmičková spojka vydrží mnohem více než 4řková a když se vyběhá ten gumovej O kroužek, co tam z výroby na rychlo nacpali, tak tam dáš pružnou lamelu a je to. Investice 200Kč a 45 minut práce. Kecy na citlivost oleje je pouze fáma, sám jezdím na nejlevnější PP80 a o spojce sem za celou sezónu nevěděl.

Proč prosimtě bereš sytič u karbce jako mínus? Nemáš šanci ten motor za studena uchlastat oproti přeplavování. Karburátor je nastaven tak, že stačí aby motor byl vlažnej, chytí na normální směs a už nemusíš laborovat s přeplavováním => musel bys bejt totální kopyto, aby si to uchlastal... Případně je možnost předělání sytiče na plynulé vypínání / zapínání - opět práce na 10 minut.

Co se týče převodovky a vibrací, pokud si někdy jel na J640 a držel si se v pásmu economic, tak bych pochopil tvuj názor na tuhle věc, protože to byla ta největší hovadina, jakou si u tohohle motoru mohl udělat - zde motor nejvíc vibruje, je zde propad krouťáku a největší spotřeba. To je jediná věc, kterou bych u tohoto motoru bral jako mínus oproti 4rkovému, je točivější - ideální provoz je mezi 4-5ti tisíci otáček při normální jízdě mimo města.

edit: To práskání uchycení motoru si pleteš s verzí, která měla vepředu silenblok a vzadu motor napevno uchycen v rámu, což už logicky nemuže dělat dobrotu, natož nějakým způsobem fungovat.

Naposledy editováno 03.10.2012 19:16:26

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 nebo MZ 251?

3.10.2012 v 19:48 | Nahoru | #66
Když tam nacpete H4, pouvažujte o možnosti zapojit to přes relátka.
Přece enom ten výkon žárovky je podstatně vyšší.
Třebas na Zetoru mám ještě obyč žárovku, ale pokud bych tam H4ku dával, tak ty relátka tam nacpu.
Ona ta motorka taky dost vibruje a sem tam, už teď, přepínač tlumené/dálkové spolehlivě nepřepne...
Jo, nejlepší Emzeta je stopadesátka .

Naposledy editováno 03.10.2012 19:48:54

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

3.10.2012 v 21:26 | Nahoru | #67
Jezdil a vlastnil jsem obě a jednu ještě i mám a nehanil bych ani jednu Javka no fajn dvojvál občas nastavení ale jinak takovej cesťaček pro začátek a MZtka hezký pokud je motoricky OK tak na blbnutí paráda vykonější ale nesmí se začít srát pak je to někdy o nervy .Hodně kilometrů ať už na čemkoli čauky

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

3.10.2012 v 22:07 | Nahoru | #68

Zdenalbenal píše: Když tam nacpete H4, pouvažujte o možnosti zapojit to přes relátka.
Přece enom ten výkon žárovky je podstatně vyšší.



není vyšší, dělají se jen 35W, takže naprosto stejně jako původní žárovka..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 nebo MZ 251?

3.10.2012 v 23:12 | Nahoru | #69
Pokial si chceš užit vela skutočnych zažitkov tak, jednoznačne MZ, jawa kedysi mala dobru motorku, myslim staru klasicku 634 čo začiatkom 80-tych bol sen každeho chlapca, nastupom 638 sa všetko pekne skurv.lo, hlavne po motorickej stranke. Podla vedenia jawy ani neplanovali vyrabat verziu 638 tak, jej vyvoj nedotiahli do zdarneho konca nakolko ako predpokladali že sa ani nedostane do vyroby, vtedy to podla slov vedenia jawy bolo celkom bežne, ale čo čert nechcel tak, ako naschval prišla požiadavka od najvačšieho odberatela ZSSR na novy modernejši motocykel. Kedže motocykel nebol uplne dokonca dotiahnuty, ved aj načo ..... tak, šlo do vyroby to čo bolo narychlo v šufliku. Predaval som kedysi po revolucii jawky, ale čo som sa ujebal z ich motormi, hlavne ich slavne klukovky a stredove uloženie (638,639 a 640) to neprajem nikomu. Chlapci čo mali MZ-ky sa chodili nam iba vysmievat, hold už vtedy bola MZ-ka o dva generacie pred jawkou v každom smere. Takže za mna jednoznačne MZ,MZ,MZ,MZ,MZ,MZ

Naposledy editováno 03.10.2012 23:18:46

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

4.10.2012 v 00:29 | Nahoru | #70
JRM-66>V každém směru? To tedy nesouhlasím, MZ je přerostlej simson a z mého (tedy cestovatelsko-výletnického) pohledu je Jawa o dvě třídy výše.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 nebo MZ 251?

4.10.2012 v 10:05 | Nahoru | #71
na ježdění určitě MZ já jezdím v autoškole na 640 (nedomrdané) a katastrofa tvrdá spojka, hrozně hlučný , blbý jízdní vlastnosti , pod 3000 nejede na 4500 taky ne a nehorázně vibruje
ale chválim přední brzdu

MZ sportovnější, modernější desing ( neříkám hezčí nebo tak to je věc názoru) pružnější motor,a svižnější motor ,lehčí, vibrace oproti Jawě zanedbatelný, celková konstrukčnost jednoduší občas problémi s elektrikou, ale to je věc stáří, uklepe se čas odčasu drátek

mám porovnání s oběma strojema jak skoro zničenýma tak jako novýma

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 nebo MZ 251?

4.10.2012 v 18:43 | Nahoru | #72
Jedině jawa, právě jsem koupil tenhle úžasný plakát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

4.10.2012 v 19:50 | Nahoru | #73

Mad_Rockstar píše: na ježdění určitě MZ já jezdím v autoškole na 640 (nedomrdané) a katastrofa tvrdá spojka, hrozně hlučný , blbý jízdní vlastnosti , pod 3000 nejede na 4500 taky ne a nehorázně vibruje
ale chválim přední brzdu

MZ sportovnější, modernější desing ( neříkám hezčí nebo tak to je věc názoru) pružnější motor,a svižnější motor ,lehčí, vibrace oproti Jawě zanedbatelný, celková konstrukčnost jednoduší občas problémi s elektrikou, ale to je věc stáří, uklepe se čas odčasu drátek

mám porovnání s oběma strojema jak skoro zničenýma tak jako novýma



Tak ono stačí to lanko sem tam namazat.Hlučný-jestli měla najeto kdoví klik KM mohly hučet ložiska.Na MZ jsem jel.Motor se sice dal pěkně točit,ale ten posez-katastrofa.

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

4.10.2012 v 19:52 | Nahoru | #74

c.j. píše: Jedině jawa, právě jsem koupil tenhle úžasný plakát

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

4.10.2012 v 22:07 | Nahoru | #75
Plakát je čupr

Taky budu muset něco sehnat s ČZtou.

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

5.10.2012 v 09:04 | Nahoru | #76
Hlasoval jsem pro JAWU-JE TO SRDEČNÍ ZÁLEŽITOST,každá má něco +-.Tak jestli si pořídíš JAWU tak se za tebou určitě ohlédnu .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 nebo MZ 251?

5.10.2012 v 12:06 | Nahoru | #77
ZdenaBenal, 35W halogen s H4 paticou, označuje sa to ako HS1. Ale málokde to predávajú, ja som to kupoval cez net priamo od distribútora Narva. Ale už som to našiel aj v jednom kamennom obchode.

A aby som nebol totál offt.. tak ja by som odporučil 634, ale úplne prvú verziu, to je krááááása.


Naposledy editováno 05.10.2012 12:10:20

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

5.10.2012 v 16:26 | Nahoru | #78
tak tak konkrétně tahle je přepychová jediny co bych bral kdybi měla 2 budíky a světlo a kotouč jako 638/639 na druhou stranu upravovat to bych bral jako svatokrádež možná bych to upravil a nechal si možnost vrácení do origo stavu

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

5.10.2012 v 22:14 | Nahoru | #79
dostal94> lanko dobrý ale oproti MZ je tvrdší a o dost v autoškole jsem jezdil 2h a potom si sedl na svoji MZ a myslel jsem že ruplo lanko :D jak to šlo lehce ale oproti starý 250 MZ jde pořád hůř

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

5.10.2012 v 22:25 | Nahoru | #80

pesastor píše: Prajsak> ze tu 'poradnou masinu' nemas ani v profilu! Vsadil bych se, ze gumy budou sjety do plosky - > ono jsou frajeri, ktery umej jezdit akorat rovne, vid zvl.kdyz te jezdit na motorce zase az tak nebavi!
Je mi k bliti, co se v posledni dobe na 'motorkarich' projevuje za tzv. motorkare!



souhlas

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

5.10.2012 v 22:26 | Nahoru | #81

jean192 píše: ZdenaBenal, 35W halogen s H4 paticou, označuje sa to ako HS1. Ale málokde to predávajú, ja som to kupoval cez net priamo od distribútora Narva. Ale už som to našiel aj v jednom kamennom obchode.

A aby som nebol totál offt.. tak ja by som odporučil 634, ale úplne prvú verziu, to je krááááása.



nádherná

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

7.10.2012 v 00:02 | Nahoru | #82
Souhlasím je nadherná a nic proti MZ(sám jsem o ni uvažoval),ale na 634 nemá to je klasika 80let

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

7.10.2012 v 20:18 | Nahoru | #83
Jen pro pořádek - H4 má tuším 55/60W. Když to má menší výkon, není to H4.
No a taky by se měla použít "parabola", která má na sobě označení H4 a je symetrická, tj. není z auta.

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

8.10.2012 v 18:12 | Nahoru | #84
Zdenabenal, šak som ti to v príspevku 77 písal, že sa to označuje HS1.
Inak H4 je tvar žiarovky, robia sa bežne aj 90/100W a pod.

Naposledy editováno 08.10.2012 18:13:19
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist