globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hydraulická spojka
Ahoj, začalo se mi stávat, že mi občas (velmi zřídka) proklouzne spojka na motce. Pružiny na spojce jsou nové a lamely jsou také OK. Tuto závadu přisuzuji tomu, že v hadici s kapalinou která spojku ovládá je stále nějaký nežádoucí tlak, a tak pístek tlačí nepatrně proti pružinám na spojce, čili tato občas proklouzne. Prokluz pozoruji především, když s motorkou zastavím a po chvíli se rozjedu. Myslím si, že se v systému s hydr. kapalinou ohřevem něco roztáhne a po rozjetí a schlazení je vše zas v pořádku a spojka funguje jak má. Když před rozjetím povolím odvzdušnovací ventil, vždy vyteče pár kapek kapaliny a rozjezd je pak OK. Mohlo by být něco špatně v pístku na řidítkách u spojkové páčky a ten "tlakuje" systém, nebo jsem jen HLOUPEJ a nedovedu správně odvzdušnit hydr. ovl. spojky? Podotýkám, že spojka vystavuje dobře. Děkuji za odpověď.

Hydraulická spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2012 v 16:34 | Nahoru | #1
Kamošovi to dělala 750 veverka. Bylo to zavzdušněný.Musíš si s tím pohrát. Zkus ji natlakovat oproti něčemu pevnému (třeba těleso sevři s citem do svěráku) aby tlačil proti pevné překážce, napumpuj, odvzdušni. Potom co odstraníš viditelné bubliny, napumpuj páčku a zajisti. Takhle to nech přes noc a ráno povol. Předpoklad je ten, že odvzdušňovák bude v nějvyšším místě...

Hydraulická spojka

22.8.2012 v 07:21 | Nahoru | #2
Mas v motce olej ktery tam ma byt? Nedal jsi tam s jinou viskozitou?

Hydraulická spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 22.8.2012 v 10:14 | Nahoru | #3
než zavzdušněný bych to viděl na ucpaný zpětný otvor v pumpě který "tlak odpustí" po puštění páčky do nádobky, nebo malá vůle mezí páčkou a pístkem pumpy, tím se ten otvor taky neotevře a nebo taky KO hadici k válečku, může být věkem uvnitř částečně rozpadlá a nepustí tlak tak rychle zpět po uvolnění páčky a za tepla se to ještě zhorší, je to podobný jako tu před časem někdo psal o brzdě, jak je studená tak ok ale po zahřátí začne sama přibržďovat...

Hydraulická spojka

22.8.2012 v 10:32 | Nahoru | #4
Ahoj kluci, díky za všechny tipy, znova jsem to dnes rozebral a zkusím s tím něco udělat. Bohužel dostat odvzdušňovák do nejvyšší pozice nelze, protože mezi blokem a rámem je téměř nulová mezera. Olej používám leta stejný a to Repsol Moto Sint. 4T 10W40. Jen letos to přišlo v jinak barevném obalu-oranžový kanystr. Osobně sázím na ucpaný nějaký ten zpětný ventil, přeci tlak při nezmačklé páčce na řidítku by měl uniknout zpět do nádobky, pletu se? Vůle mezi pískem a páčkou je dostatečná. Ještě někoho něco napadá? Díky.

Naposledy editováno 22.08.2012 10:43:03

1 reakcí na tento příspěvek Hydraulická spojka

22.8.2012 v 10:40 | Nahoru | #5
ještě mě napadá moc kapaliny v baňce a když se to trochu ohřeje tak nabyde a tlačí na spoj. pístek, bo nemá kam jinam ten tlak jít, ideál je mezi rysky...

(reakce na) Hydraulická spojka

22.8.2012 v 10:47 | Nahoru | #6
dewwil> Bohužel nikoli, hladina je správná, dle rysky, bublinka je na rysce a stejně velká jako na nádobce pro ruční brzdu....

1 reakcí na tento příspěvek Hydraulická spojka

22.8.2012 v 14:48 | Nahoru | #7
hele průchodnost toho otvoru lze taky vidět, pokud nádobku otevřeš a odsaješ kapalinu aby tam bylo jen kousek nad otvory, stiskneš páčku (kapaliny musí být tolik aby se ti při zmáčknutí páčky nenasál vzduch) a prudce páčku postíš měla by kapalina zpětným otvorem letět zpět a to dost velký špric, bacha na oči a postříkání laku na moto.

(reakce na) Hydraulická spojka

22.8.2012 v 15:54 | Nahoru | #8
Fugo> Ok , díky, hned zítra vyzkouším, myslím že nad tím otvorem je ještě nejaký plíšek, asi právě z toho důvodu, aby odklonil do stran kapalinu která se vrací, aby nelítala ven. Jsem rozhodlej rozebrat i ten pístek, dám vědět, jak to dopadlo.

Hydraulická spojka

24.8.2012 v 10:31 | Nahoru | #9
Tak sem to tedy znova celé vypustil a rozebral.. Spojka nyní funguje tak jak má a závada byla v pístku a nádobce na řidítku. Šnekový závit byl celý zanesený a jeden ze dvou otvorů v exp. nádobce (ten co se do něj na průměr nevleze ani jehla, pouze tenký drátek z kartáče) byl zespoda ucpán něčím co tam vykrystalizovalo-to samé i na šneku pístku. Kapalinu jsem tam natlačil zespoda velkou stříkačkou abych se ujistil že v trubce nebude žádný vzduch a pro ujištění pak i cca. dva objemy exp. nádobky odpumpoval páčkou dolů. Díky všem za rady. A ještě jeden dotaz-nevíte někdo přesně proč jsou v expanzce ty díry dvě? Aby nevznikal v syst. podtlak a netahalo to pístek dole zpět?

Naposledy editováno 24.08.2012 10:34:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist