globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.
 
28.7.2012 v 21:20
Ceska republika si vzala priklad z Anglie a chysta novy zakon o autoskolach. Tento system tu funguje od roku 2009 a ma dve faze - module 1 a module 2. Jednicka je mimo silnici a dvojka je na silnici s vysilackou a zkousejicim za zady. CR si vzala dobry priklad. Viz. odkaz
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 11:01 | Nahoru | #61

Biker_xx píše: Tak tohle je fakt úlet... Nikdy žádná nehoda nevznikne kvůli nedodržování předpisů. To je přesně ten nejstrašnější blud, kterejma se nás snažej krmit fízlové, aby mohli zavést další represe. Nehoda vždycky vznikne tím, že jsi přecenil nebo neodhadnul schopnosti svoje nebo svýho vehiklu za danejch podmínek, jinými slovy, že jedeš nebezpečně. Ovšem zásady bezpečný jízdy nemaj s předpisama absolutně vůbec nic společnýho. Předpisy v podobě, v jaký jsou, jsou naprosto nesmyslný.

Takže mají všichni jezdit podle toho jak se jim chce, jak se cítí a jak se mu zdá, že je to ještě bezpečné,jo? Taky v rozumné míře porušuju předpisy,ale toto by byla katastrofa. Hromady mrtvých a zraněných na silnicích by se ani nedaly spočítat. Kdyby mohli lidi jezdit podle toho jak se jim zdá,že je to ještě bezpečné, tak chodím kanálama Taky by si mohli lidi koupit zbraně a používat je podle svého uvážení...no a taky s alkoholem za volantem by se nemusely dělat cavyky. Prostě by bylo na každém jak uváží,jestli se cítí dobře a může frčet..atd.
Dělám si prdel,ale lidi prostě potřebují nastavit mantinely. Chápu, že se to někomu nemusí líbit, ale pro všeobecné dobro jsou tyto korekce nutné. Jestli je to na určitých úsecích až tak nutné,to je věc už jiná. Tam kde je v Rakousku 70-ka, u nás je 50. Pravda je ovšem taková,že v rakousku by70-ku 98% řidičů dodrželo a ve Švejkolandu by se jezdilo 90.

(reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 13:30 | Nahoru | #62
stráťa> Neříkám, že to je jednoduché a rozumné řešení mě nenapadá. Jen jsem chtěl poukázat na to, že ani řidičák na zkoušku vše neřeší a pokud bude možné to takto obejít, je to naprosto k ničemu. Otázka taky je, jestli se dotyčnému bude chtít čekat rok..

Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 13:51 | Nahoru | #63
oboje melo bejt uz davno tak jak je to v rakousku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 14:48 | Nahoru | #64
Kov> Já přece nic takovýho netvrdim. Ale když už jsi to nakous, tak to, co píšeš teda moc nechápu. Sám píšeš, že "v rozumné míře porušuješ předpisy", takže vlastně děláš to, co hned potom tak vehementně popíráš a odsuzuješ... Porušuješ předpisy, protože tě serou (ano, v podobě, v jaký jsou, jsou nesmyslný, na tom trvám) a děláš to tak, jak ti to ještě přijde bezpečný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 15:41 | Nahoru | #65

Kov píše: Takže mají všichni jezdit podle toho jak se jim chce, jak se cítí a jak se mu zdá, že je to ještě bezpečné,jo?
.
.
.
Dělám si prdel,ale lidi prostě potřebují nastavit mantinely. Chápu, že se to někomu nemusí líbit, ale pro všeobecné dobro jsou tyto korekce nutné. Jestli je to na určitých úsecích až tak nutné,to je věc už jiná. Tam kde je v Rakousku 70-ka, u nás je 50. Pravda je ovšem taková,že v rakousku by70-ku 98% řidičů dodrželo a ve Švejkolandu by se jezdilo 90.



V Itálii to funguje, mně se tam jezdilo dobře

To pravda není, nevím kde jezdíš, ale drtivá většina lidí co potkám na silnici dodržuje předpisy, spíš mám problém když jezděj pomalejc - autem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 16:22 | Nahoru | #66

Biker_xx píše: Kov> Já přece nic takovýho netvrdim. Ale když už jsi to nakous, tak to, co píšeš teda moc nechápu. Sám píšeš, že "v rozumné míře porušuješ předpisy", takže vlastně děláš to, co hned potom tak vehementně popíráš a odsuzuješ... Porušuješ předpisy, protože tě serou (ano, v podobě, v jaký jsou, jsou nesmyslný, na tom trvám) a děláš to tak, jak ti to ještě přijde bezpečný...

Podívej se,jak se tu jezdí, když existují předpisy,neumím si představit jak by se jezdilo, kdyby nebyly. Je to jak se vším. Jsou lidi, kteří situaci rozumně odhadnou a pak další,co to nevyhodnotí dobře a pak kvůli nim umírají lidi. Bohužel to nejde nijak rozlišit ty můžeš a ty ne,takže se to udělá plošně. Je to ale ve více směrech života. Proč musí psi nosit náhubky? Protože se najdou troubové, kteří absolutně nejsou schopni odhadnout chování svého psa. Je jich míň než těch druhých,ale opět to rozlišit nejde- tvůj pes může a tvůj ne,takže je nařízení plošné. Podobně zbraně, co jsem psal výše,atd,atd.

Když se člověk vrací od někud ze ,,západu", tak když přejede hranice naše nebo Slovenské,tak je to jak pecka do hlavy. Pravda, i příliš pomalí řidiči jsou potencionálním problémem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 16:23 | Nahoru | #67

Stev píše: V Itálii to funguje, mně se tam jezdilo dobře

To pravda není, nevím kde jezdíš, ale drtivá většina lidí co potkám na silnici dodržuje předpisy, spíš mám problém když jezděj pomalejc - autem.

I motorkáři?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 16:31 | Nahoru | #68

Kov píše: I motorkáři?



sportovní motorky jezděj většinou rychle, ale to snad není český specifikum, navíc si nemyslím že by to ovlivnily přísnější/volnější předpisy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 16:59 | Nahoru | #69
Kov> A právě to celý je ten nesmysl. Čemu by měly teoreticky předpisy sloužit? (Když teda pominu, že sloužej už téměř výhradně pro policejní šikanu výběr výpalnýho) K tomu, aby se nestávaly dopravní nehody, ne? O to jde všem. No tak proč teda lidi nejsou přísně trestaný za nehody? To by stačilo. Jenže on by to nebyl takovej business. Dopravní předpisy jsou jednou z velmi mála právních záležitostí, která dovolí fízlům tě trestat, aniž bys komukoliv způsobil tu nejmenší újmu...

Na co jsou ti takový předpisy, jako omezená rychlost (třeba 70km/h) stejná pro 40t náklaďák a lehký sportovní auto, stejná ve dne jako v noci, stejná za deště a sucha, stejná v létě jako v zimě. Úplně na hovno. Jen pro buzeraci a výběr výpalnýho. Nebo zákaz předjíždění. Stejnej zas pro 40t náklaďák se šířkou 2.5m a pro výkonnou lehkou motorku se šířkou 70cm, stejnej ve dne jako v noci, stejnej za sucha a mokra atd. Na hovno. Úplně na hovno. Jen pro buzeraci a výběr výpalnýho. A takhle můžu pokračovat do nekonečna. Jenže protože už je to tu dlouho, tak jsme tím všichni zblblý, že nám to přijde normální. Ale není. A takový ty řeči "podívej, jak se tu jezdí" to je taky báchorka, protože to říkala Lucie Borhyová na Nóvě. Jezdí se tu normálně, tu a tam nějakej magor, ale vyjímečně. Prakticky stejně, jako jinde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 17:05 | Nahoru | #70
V každém případě se v autoškole neučí,že se má jezdit rychle a zběsile či bezohledně,což je nejčastější příčina vážných bouraček. V autoškole problém nevidím.
Mě spíš štve policie, která kontroluje 50-ku na čtyřproudovce,místo toho,aby např. v Buchlákách posbírali řidičáky magorům co tam jezdí závody na čas a předjíždí v zatáčkách protisměrem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 17:13 | Nahoru | #71
Biker_xx> Právě o tom to je. Někteří jedinci nejsou schopni posoudtit co je a co ještě není v daný okamžik únosné,takže se musí nastavit mantinely,aby se neumíralo a nemrzačilo ve velkém. Až se stane bouračka,která ti vezme někoho blízkého, tak ti prd pomůže, že viníka potrestají. A dále.... jak? Finančně? Pro některé by mohlo být zabíjení lidí na silnici sportem? Kriminál? Víš kolik stojí stát ročně jeden vězeň? Není to možná úplně ideální stav,ale je to zatím jediný možný způsob,jak snížit nehodovost. Nic lepšího nikdo zatím nevymyslel a platí to po celém světě. Buďme rádi, že tu nemáme tak nízké rychlosti jako ve Švýcarsku.

(reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 17:17 | Nahoru | #72
Kov> Bohužel nehody se jen v malym procentu stávaj kvůli tomu, že někdo jede rychle nebo "zběsile". To je ta nejohnutější statistika z nejohnutějších. Protože když se stane nehoda a je u ní zjištěná nedovolená rychlost (nikoliv nebezpečná), uvede se jako důvod. Jenže tak to není. Nehody se stávaj předevšim z nepozornosti a nevěnování se dostatečně řízení a okolního provozu, což je opět jen přecenení svejch schopností. Ta statistika se tak ohýbá právě jen kvůli tomu, aby se rychlost co nejvíc omezovala, měřila a kasírovala. Víš třeba o tom, že většina průjezdovejch radarů patří jedný jediný (zákonem stanovený) společnosti, která z nich inkasuje do vlastní kapsy téměř 60% a živí jí to? Dovedeš si vůbec ještě aspoň na chvilku představit, že tu jde o bezpečnost a ne o business za každou cenu? A co "zrušení osoby blízký"? Není to jen právní akt, aby se v každym případě zaplatilo, přestože výchovnej efekt = 0? Jak tu jde o bezpečnost? Neber to všechno ve zlym, nechci se hádat. Taky se bojim kokotin, který občas lidi na silnicích předváděj. Ale to neřeší represe v tom šílenym stavu, v jakym jí máme, ta je jen o businessu. Doporučuju tenhle článek:

http://radekprusa.bl...tickem-zakulisi.html

(reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 17:24 | Nahoru | #73

Kov píše: Buďme rádi, že tu nemáme tak nízké rychlosti jako ve Švýcarsku.



Nedělej si iluze, všechno bude. Šrouby se budou vždycky jen utahovat, nikdy povolovat. Jde o jeden z nejvýnosnějších businessů v zemi, všechny svobody se tomu budou muset podřídit a omezit. Jde jen a jen o prachy a ty jsou až na prvním místě... Nepodceňuj "lidi". Ani magor si nesedá do auta s tím, že se chce zrakvit. Všichni mluvěj, jak se musíme bránit před "těma pirátama", před nima. Oni? Kdo to teda je, když to neni nikdo z nás? V úzkejch serpentinách na okresce, kde se smí jet 90, taky nikdo 90 nejede, protože to nejde a rozbil by si hubu. (občas to někdo asi zkusí, hubu si rozbije a žádný slavný předpisy neporušil).

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 18:51 | Nahoru | #74
- souhlas s řidičákem na zkoužku
- navrhoval bych ještě každý rok přezkoušení i z jízd !!!!!!!!! na silnici jsou debilové to by člověk blil. Bud jede 60, nebo 160. Oba bych už na silnici nepustil

Obzvláště pak Audi, BMW, a stříbrná SUV. Tyto řidiče bych testoval tak dlouho až by z nich už nikdo nejezdil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

2.8.2012 v 20:24 | Nahoru | #75
Kov> Ok, někteří jedinci to nejsou schopní posoudit ale proč teda nejsou ty mantinely nastavený podle počasí, typu vozidla atd.
Jak píše Biker_XX, tady o bezpečnost nejde, jde o prachy.

(reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

3.8.2012 v 09:50 | Nahoru | #76
stráťa> O prachy jde vždy. To víš, že se na tom snaží kdekdo přiživit.
Co takhle protipožární předpisy? Taky blbost,aby se někdo napakoval?
Je to všude a ve všem. Já tvrdím, že musí být nějaké omezení, protože jsou lidi paka a začali by si dělat co chtějí daleko za únosnou mez, vy opačně. Co s tím naděláme? Na všem se shodnout nemusíme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

3.8.2012 v 12:20 | Nahoru | #77

Kov píše: Podívej se,jak se tu jezdí, když existují předpisy,neumím si představit jak by se jezdilo, kdyby nebyly. Je to jak se vším. Jsou lidi, kteří situaci rozumně odhadnou a pak další,co to nevyhodnotí dobře a pak kvůli nim umírají lidi. Bohužel to nejde nijak rozlišit ty můžeš a ty ne,takže se to udělá plošně. Je to ale ve více směrech života. Proč musí psi nosit náhubky? Protože se najdou troubové, kteří absolutně nejsou schopni odhadnout chování svého psa. Je jich míň než těch druhých,ale opět to rozlišit nejde- tvůj pes může a tvůj ne,takže je nařízení plošné. Podobně zbraně, co jsem psal výše,atd,atd.

Když se člověk vrací od někud ze ,,západu", tak když přejede hranice naše nebo Slovenské,tak je to jak pecka do hlavy. Pravda, i příliš pomalí řidiči jsou potencionálním problémem.



promiň ale Biker má v tomto větší pravdu... Předpisy jsou věc jedna, reálný provoz věc druhá.... Ty prosazuješ předpisy a já ti v klídku povím, že jsou na nic. (dokud samozřejmě sou, snažím se je respektovat)

- předpisy nezohledňují pozornost řidiče
- předpisy nezohledňují schopnosti řidiče
- předpisy nezohledňují stav silnice
- předpisy nezohledňují propustnost silnice
- předpisy nezohledňují krizové situace

a to opravdu ne, a věta "přizpůsobení rychlosti ku stavu, povaze vozovky a auta" je jen neobecný pojem snažíc se zaslepit to, co zaslepit prostě nejde.... Předpisy jsou to poslední co zajišťuje bezpečnost provozu! POSLEDNI.

A Ano jsem taktéž přesvědčen, že jejich zrušení by nevedlo k chaosu a záhubě. A mohl bych psát eseje přoč by k tomu nemuselo docházet.

Sám si příkladem toho, že nějaké předpisy nic neřeší, protože tak jako ty, i mnoho jiných, bere jízdu jen do svých rukou a na zbytek sere a sám sebe považuješ za jezdce co nikoho neohrožuje.... Tak si neprotiřeč, protože ano správně, dost možná opravdu jezdíš dobře, ale to s předpisy nesouvisí.... Srážka s blbcem jedoucí 49.9km/h zabíjí stejně tak jako s tím co mě křupne v 65ti kmh....

PS: Pokuty a jiné stejně fungují jen částečně, efekt jen finanční proPČR účetnictví jakožto benchmark jejich výkonosti a úspěšnosti. Řidiče to stejně mnohdy neodradí.

PS2: Pořád se opíráte o zahraničí, přičemž asi se dívám na jiné řidiče, ale nechápu kde berete tu vaši poslušnost a toleranci k předpisům. V zahraničí jezdí spíše ukázkově a plynule než striktně dle limitů... Nemluvě o tom, že u nás jezdí jak totální hovada..... Rakušáci a poláci jedna skupinka... Takže se nad tímto faktem zamýšlej víc, jaktože oni si to u nás dovolují a my u nich ne. Dojdeš k zajímavému zjištění, a jde o politiku a národní povahu všeobecně....

Doplnění: Rád bych tedy jen zmínil, že dle předpisů se řídí stejně jenom nováčci. Myšleno co se povolených rychlostí týče (pochopitelně základní pravidla jsou na místě)... Ti ostřílení mazáci stejně jezdí dle okolních podmínek a idioti zůstanou idioty.... tot celé co sem chtěl říct, je to v lidech.... Trošku OT za co se omlouvám.

Naposledy editováno 03.08.2012 13:11:00

(reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

3.8.2012 v 13:30 | Nahoru | #78
pijanst> az na to ze tech tvojich zabijackych 60 na tachecu je nejakych 50 a beco a proto se jezdi 60 ti co nejsou z nejake prdele a ve meste jsou jednou za sto let na vylete.
Takove dedky co jede 45 miluju.

(reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

3.8.2012 v 16:44 | Nahoru | #79
Kamy> Nebavme se o tom že na některých úsecích by to šlo rychleji a není tam značka, že policie prudí na padesátce,kde by ani být nemusela, místo toho,aby brala magory před školouatd. To jsou podružné detaily na kterých se shodneme. V globálu mi jde o toto co jsi napsal:,,A Ano jsem taktéž přesvědčen, že jejich zrušení by nevedlo k chaosu a záhubě." a taky o to,že autoškola nikdy nemůže udělat z nového řidiče vyježděného člověka.

Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

3.8.2012 v 22:22 | Nahoru | #80
Hned první příspěvek řekl to, co si myslím i já

Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

4.8.2012 v 09:27 | Nahoru | #81
Pepa Sršeň bojuje proti nehodovosti motorkářů a apeluje na autoškoly
http://www.ceskatele...nk-dopravni-policie/

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

4.8.2012 v 15:53 | Nahoru | #82
Ja nevim, kdyby byli lidi k sobe ohleduplni, tak nemusi byt zadne predpisy. Kdyz pojedu po prazdne dalnici 200 km/h tak v tom nevidim problem, kdyz ale budu klickovat ve meste, kde je 50 km/h a nebudu uvazovat, tak to blbe zkonci. Nevadi mi ani ti, co jedou pomalu. Kazdy by mel jezdit podle svych schopnosti, takze kdyz potkam duchodce ve fabii, tak si chvilku pockam a predjedu ho. Zvlast na motorce v tom nevidim problem. Ohledne autoskoly to bylo u me tak, ze jsem chtel ridicak na velkou, odjel jsem si tech svych 13 lekci po 45 minutach, udelal testy a hotovo. Pak jsem se malem 2x prizabil, protoze jsem sice umel pravidla, ale neumel ovladat motorku. To ani za ten kratky cas nejde. Abych mohl sledovat provoz, musel jsem umet ovladat motorku jakoby ze zvyku, abych tomu uz nemusel venovat tolik pozornosti. Takze se ucit v provozu ovladat motorku neni moc dobre. Ja bych jim dal 13 lekci nekde na velikem parkovisti a pak dalsich 13 v provozu. V dobe, kdy jsem delal ridicak na moto jsem uz nejaky ten patek mel ridicak na auto, tak jsem si myslel, ze to bude hracka. Po prvni jizde me bylo jasne, ze kdybych to same jel v aute s komisarem, ridicak bych nemel Hodne vazne uvazuju o motoskole se Srsnem nebo s Markem Lisym

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

4.8.2012 v 18:50 | Nahoru | #83

kastan4175 píše: Ja nevim, kdyby byli lidi k sobe ohleduplni, tak nemusi byt zadne predpisy. Kdyz pojedu po prazdne dalnici 200 km/h tak v tom nevidim problem, kdyz ale budu klickovat ve meste, kde je 50 km/h a nebudu uvazovat, tak to blbe zkonci. Nevadi mi ani ti, co jedou pomalu. Kazdy by mel jezdit podle svych schopnosti, takze kdyz potkam duchodce ve fabii, tak si chvilku pockam a predjedu ho. Zvlast na motorce v tom nevidim problem. Ohledne autoskoly to bylo u me tak, ze jsem chtel ridicak na velkou, odjel jsem si tech svych 13 lekci po 45 minutach, udelal testy a hotovo. Pak jsem se malem 2x prizabil, protoze jsem sice umel pravidla, ale neumel ovladat motorku. To ani za ten kratky cas nejde. Abych mohl sledovat provoz, musel jsem umet ovladat motorku jakoby ze zvyku, abych tomu uz nemusel venovat tolik pozornosti. Takze se ucit v provozu ovladat motorku neni moc dobre. Ja bych jim dal 13 lekci nekde na velikem parkovisti a pak dalsich 13 v provozu. V dobe, kdy jsem delal ridicak na moto jsem uz nejaky ten patek mel ridicak na auto, tak jsem si myslel, ze to bude hracka. Po prvni jizde me bylo jasne, ze kdybych to same jel v aute s komisarem, ridicak bych nemel Hodne vazne uvazuju o motoskole se Srsnem nebo s Markem Lisym



já dělal autoškolu nedávno... Neříkám že ze mne vylezl hotový motorkář, nikdy sem na mašině neseděl, ale to co ze mne udělalo "lepšího" motorkáře byl jeden podstatný fakt- cca 150tisíc km za volantem auta za posledních 5let.... Můžu říct, že díky těmto zkušenostem z provozu sem se právě mohl plně soustředit jen na mašinu..... obrovské plus a neměl sem tedy takové nervy a hned posléze sem si dovolil vyrazit i na 300km cestu.... Jenže právě v porovnání mých 5ti let ku dvou měsícům standartní autoškoly je hned na první pohled jasné, že takto snadno žáka připravit opravdu nejde...... novelizace autoškolství rozhodně nemá snadný úkol

Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

4.8.2012 v 22:30 | Nahoru | #84
Jeste jsem zapomnel napsat, ze v autoskole jsem nesmel motorku tocit, takze veskere jizdy do 5 tis otacek (4 valec, 16v). Pri prvni jizdy na me masine mi pak malem vylezly oci z dulku

(reakce na) Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

4.8.2012 v 22:34 | Nahoru | #85
Kamy> ja uz mel taky neco za sebou, ale po meste se to moc neda Kdyz ale pomyslim na to, ze ten stejny vycvik dela i clovek co teoreticky nikdy nic neridil, tak nevim no

Řidičák na zkoušku a motorkář bez učitele.

6.8.2012 v 22:18 | Nahoru | #86
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist