Kov> Bohužel nehody se jen v malym procentu stávaj kvůli tomu, že někdo jede rychle nebo "zběsile". To je ta nejohnutější statistika z nejohnutějších. Protože když se stane nehoda a je u ní zjištěná nedovolená rychlost (nikoliv nebezpečná), uvede se jako důvod. Jenže tak to není. Nehody se stávaj předevšim z nepozornosti a nevěnování se dostatečně řízení a okolního provozu, což je opět jen přecenení svejch schopností. Ta statistika se tak ohýbá právě jen kvůli tomu, aby se rychlost co nejvíc omezovala, měřila a kasírovala. Víš třeba o tom, že většina průjezdovejch radarů patří jedný jediný (zákonem stanovený) společnosti, která z nich inkasuje do vlastní kapsy téměř 60% a živí jí to? Dovedeš si vůbec ještě aspoň na chvilku představit, že tu jde o bezpečnost a ne o business za každou cenu? A co "zrušení osoby blízký"? Není to jen právní akt, aby se v každym případě zaplatilo, přestože výchovnej efekt = 0? Jak tu jde o bezpečnost? Neber to všechno ve zlym, nechci se hádat. Taky se bojim kokotin, který občas lidi na silnicích předváděj. Ale to neřeší represe v tom šílenym stavu, v jakym jí máme, ta je jen o businessu. Doporučuju tenhle článek:
http://radekprusa.bl...tickem-zakulisi.html