E: ještě dodám, že stejný odpor jsem naměřil se zapnutým i vypnutým zapalováním.
Naposledy editováno 07.07.2012 10:31:38
Ale řešit to nemusíš, jelikož odpor 32kOhm není pro baterku skoro žádná zátěž, při 12V vytvoří proud cca 0.4mA a to by baterku s kapacitou 12Ah vybilo za zhruba 3.5 roku.
Po zapnutí zapalování by se měl odpor snížit, ale záleží na kontrukci řídicí jednotky, kde aktivní prvky bez potřebného napájecího napětí mohou být nevodivé a měření ohmmetrem, který používá pro měření jen nepatrné napětí, je tak zcela zcestné. Pokud cheš zjistit nějaký příkon, připoj baterku a do jednoho z jejích přívodů zařaď ampérmetr.
A ještě takový dotaz: když tam dám dočasně starou baterku, které po dvou dnech kleslo napětí na 11.82V z asi 12.2V, pojedu s ní asi 15 minut, a asi po 5 (případně 3) hodinách bych ji chtěl nastartovat, půjde to? Nechce se mi to moc roztláčet, mám s tím neblahé zkušeosti.
Mohl byste mi někdo poradit?
Dá se nějak popsat, co v obvodu dělá součástka Interlock diode unit? Je napájená po zapnutí klíčku BR, dále je k ní připojen:
- vodič od spínače u stojánku (druhý jde do CDI, takže to bude nejspíš - pól) BL/R
- Vodič od spínače a také kontrolky neutrálu (spíná - pól) LG
- Vodič od spínače a také kontrolky přehřátí chladící kapaliny W/G
- Vodič od Starter lockout spínače, který na moto není namontovaný (opět spíná - pól) G/R
1 reakcí na tento příspěvek Odpor elektroinstalace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odpor elektroinstalace
Všechno, co je ovládaný/spínaný mínus pólem, jde přes IDU vč. kontrolky neutrálu a klaksonu. Ale próóóč .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odpor elektroinstalace
kozel.ka> Nevím, co přesně má Janek s elektrikou v úmyslu, ale odpojit všechna čidla, vyndat výhybku a vyřadit tak veškeré kontrolní obvody není zrovna dobrý nápad. Výrobce to tam nemontuje pro srandu králíkům.
A ještě takový dotaz: když tam dám dočasně starou baterku, které po dvou dnech kleslo napětí na 11.82V z asi 12.2V, pojedu s ní asi 15 minut, a asi po 5 (případně 3) hodinách bych ji chtěl nastartovat, půjde to? Nechce se mi to moc roztláčet, mám s tím neblahé zkušeosti.
Na tohle se nedá jenoznačně odpovědět a už vůbec ne dle toho, jak rychle ztrácí napětí. V tomhle je baterka naprosto nevyzpytatelná, takže to radši nezkoušej. Kdybys měl zátěžový voltmetr, měl bys ji s ním změřit po těch pěti hodinách, natož dvou dnech a jistě by ses nestačil divit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odpor elektroinstalace
J.M.K. píše: Janek> Je to diodová výhybka, zajišťující funkci obvodů dle určité pravdivostní tabulky. Bez ní by se jednotlivá čidla "hádala".
kozel.ka> Nevím, co přesně má Janek s elektrikou v úmyslu, ale odpojit všechna čidla, vyndat výhybku a vyřadit tak veškeré kontrolní obvody není zrovna dobrý nápad. Výrobce to tam nemontuje pro srandu králíkům.
Díky pánové
V úmyslu mám zbavit se této hrůzy
Když potřebuju odpojit zadní svazek, je to cca 45 drátů v x svorkovnicích .
Motorku používám výhradně v terénu hlavně podzim až jaro, občas se s ní vykoupu při brodění, ..., takže spoustu těch sereptiček nepotřebuju.
Spínač stojánku jsem odpojil hned, spínač kontrolky přehřátí chladící kapaliny je taky odpojený, Starter lockout spínač taky nemám. Používám jediný okruh, který je zapojený do té výhybky, a to kontrolka neutrálu. Ta může být vedena samostatně. Včera jsem ten diode unit odpojil a vše funguje, jako s když je zapojený
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bere to víc oleje, než by mělo Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 28 | 21.5.2013 v 17:06 kozel.ka |
Špunt na trysce v karburátoru Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 21 | 17.3.2013 v 13:50 kozel.ka |
Až skončí sezóna... Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 13 | 6.10.2012 v 23:31 Johnny23 |
Nabíjení akumulátoru Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 11 | 2.7.2012 v 11:07 SOUSEDRH9 |
Zádrhel v elektrice Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 20 | 1.7.2012 v 23:55 J.M.K. |