Značky na kyvce jsou ve stejné vzdálenosti (+-0,25mm) od osy kyvky, což tedy OK.
Když jsem zadní kolo nastavil do symetrického zákrytu s předním kolem, rozdíl mezi levým a pravým ukazatelem napínáku je 3,75 mm (osa zadního kola je na jedné straně dle značek o cca 3/4 dílku jinde), což už se mi jeví jako celkem výrazná odchylka.
Fakt je, že máňa lehlá je, aspoň to předchozí majitel připustil. Ale jak moc, to se neví, bo je to dovozenina.
Konec jedné strany kyvky je trochu pochroumaný, takže nějaká ranka tam byla. Na té stejné straně je promáčklá trubka rámu (stěna je promáčklá dovnitř trubky - odpoledne přidám foto) v místě kde je výrobní štítek a uchycení padáku. Známý povídal, že to může být tak z výroby, ale nějak tomu nevěřím Když jsem měl motku svlečenou, tak jsem žádné nestandardní svary nebo praskliny neobjevil. Přední vidle jsem ještě rozhozené neměl.
Nedaleko mého bydliště jedna firma měří a rovná motocyklové rámy (SKZ moto), tak to někdy nechám změřit, ale prachy na rovnání teď stejně nemám.
Takže otázky jsou následující:
a) Mám to shodit ze skály?
b) Vypořádá se řetěz s "nesouosostí" pastorku a rozety bez nadměrného opotřebení?
c) kolo je vlastně v kyvce nakřivo... může to nějak vadit uložení (Náboj kola, ložiska, osa,...) nebo zadní brzdě (desky, pístky, kotouč,...) ?
d) Bylo by lepší se vykašlat na souosost kol a nechat zadní kolo vzhledem ke kyvce rovně (podle značek)?
EDIT: e) Nebyly by nějaké reference na SKZ moto?
Dík za každý příspěvek
Naposledy editováno 20.04.2012 10:14:53
1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz
Co se týče toho plíšku, mám u matky osy podložku, která při utažení matky rukou vůle vymezí a plech s ukazatelem nikam necestuje (na druhé straně osy trochu jo, ale ne o víc jak 1mm).
Sundal jsem z ozubených koleček řetěz a snažil jsem se zjitit, kdy jsou kolečka v jedné rovině. Moc dobře to nešlo změřit (na nějaké profily tam není prostor, takže zase provázky) ale zhruba nejlépe to sedělo, když bylo kolo nastavené dle značek.
Tak jsem zadní kolo nastavil podle značek, jak radil motomiro. Řetěz "běhal" celkem rovně (motka na centrálu a zařazená dvojka), ale to nepovažuju za relevantní (bylo by třeba to omrknout při vysokých otáčkách, navíc vodítko může zkreslovat)
Řeším stejnou věc. V ovlivnění kultem a velkou motorkou se zdá, že jsem koupil křivou moto. Moto táhne doprava, zadní kolo je evidentně natočené doprava v horizontální ose, vypadá to, že kyvka je tedy hnutá doleva, docela se ojela guma (ale přijde mi, že rovnoměrně). Když srovnám zadní kolo v horizontáolní ose, tak zase nabíhá od pastorku řetez na rozetu evidentně mimo osu. Oslovil jsem firmu na rovnání rámu, čekám na odpověď. Našel jsem zde článek, že v roce 2012 stávalo měření kolem 3tis. Kč.
Jak radíte, srovnám to zase tak, ať jde řetěz rovně, ať to odnáší "jen" guma. Jinak co jsem zkoušel třeba krizově brzdit (moto bez ABS), tak to netáhne ke straně (nebo to už spontánně vyvažuju.....)
Máte někdo info, co jak stojí dneska a co všechno se u vás povedlo , co se jak ojebávalo atd.?
Díkes
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | m.z. | 65 | 9.6.2023 v 18:23 Čouda112 |