globalmoto_kveten





Téma: Náklady 2 T versus 4T
 
23.5.2007 v 10:24
Předem mého příspěvku- prosím nekamenujte mne, ale chtěl bych/ a možná by to zajímalo i někoho jiného/ porovnat náklady 2T -4T. Při prvním náhledu se jeví 2T jako levnější - GO motoru řádově 10 k 2T oproti 30 k 4T. ALE- provozní náklady jsou zase vyšší u 2T - vyšší spotřeba, olej do benzínu, není tam naopak motorový olej atd atd. Pokud budete mít náladu hodit Vaší spotřebu/ nebo lépe řečeno spotřebu motky/, interval a množství oleje, jedno zda v mh či km, pokusím se zopakovat si matematiku a udělat nějaké závěry. Předem díky
Předchozí
1 2
Následující

Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 10:27 | Nahoru | #1
gilera 125ccm 2T jezdím kolem 6l olej 1:50 za 300 kč/l, jenou za rok olej do převodovky 250 kč, jinak běžná údržba
edit: go od předchozího majitele vyšla na 12 tkč

Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 10:44 | Nahoru | #2
Já svojí odhaduji -
WR360 2T
- spotřeba 12- 15 l/100 km +1:40 98 okt, někdy 95
- převod olej 0,8 l měním po 10 - 15 mh
- motorový olej není
- GO odhaduji po 100 mh+-

Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 11:45 | Nahoru | #3
Já svoji odnaduji
Yamaha YZ250
Spotřeba v terénu 10-12l/100km 95okt.
olej 1:50 plná syntetika 265kč/l
převod.olej 0,75l 20mth
Go jednou za dva roky

Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 11:56 | Nahoru | #4
fichtl cross
spotřeba terén 5-6 litrů 95 oktan
olej mogul TSF 140Kč litr
převoďák-vyjetej olej ze stodvácy
GO když se vysype motor
:D :D

1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 12:01 | Nahoru | #5
Jawa 350/639
spotřeba 4-5l
olej 1:40 plná sintet 230kč za litr
převodový olej 2x ročně hekra pp90 po 30kč
go ještě nedělal

Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 14:39 | Nahoru | #6
HQV te410 - olej MotorexTS 10w40 (260kc/l, napln 1,6) po 500km
zere do 10l/100 v terenu
GO delal predchozi majitel, pred 3000km, podle FAD ca 24t Kc
hqv te410e - olej ten samy, menit budu po 3000, spotreba do 10l /100 v terenu, GO jeste nebyla, jen rozvody a ventily

1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 14:50 | Nahoru | #7
AndrejKv : 4takt a žeře to 10l? To je skoro jak můj 2takt to sem myslel že 4takt si veme mín.

(reakce na) Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 14:55 | Nahoru | #8
Jo a ještě mám Jawu 350/634
Spotřeba 5-6l
Olej :Mogul TS 1:50
Převod.olej: Jedenkrát za rok
GO:dělal předchozí majitel já to mám asi tři roky a zatím v pohodě já už na tom moc nejezdím.

Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 15:10 | Nahoru | #9
Husqvarna TE 410 RRRRR :D
Benal: 6-cca 10l spise k tem 10 .. pac mam spatne zapesti a tak drzim jenom plnej
Olej: Motorex Power synt 10w50 400/l vymena po cca 500km 7 nadrzi a nebo 15mth :)
Castrol R4 440/l 10w50
Fusch silkoline 15w50 320/l Asi se k nemu zase vratim
NApln je 1,5l

GO: tezko rict ale opravy na motoru za sezonu me vysli asi na 5000 (rozvody,vodni pumpa,loziska vacky,gfera ventilu, pistni kruhy)

Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 20:06 | Nahoru | #10
TM EN125
pouzivam shell advance ultra asi 380/L
zere to tak desitku
z toho vychazi,ze provoz ctyrtaktu a dvoutaktu,kdyz budu brat v potaz jenom benzin a olej,vyjdou priblizne nastejno,takze si myslim,ze dvoutakt bude tak o polovinu levnejsi nez ctyrkakt,protoze co se tyce dilu tam je na tom ctyrtakt uz pomerne hur.

1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 20:09 | Nahoru | #11
Hartford VR 125 Z
motor licence Honda CB 4T 125cc - 12,5koně
spotřeba silnice 2,5 - 3, terén kolem 3,5
volej shell, měl by bejt po 6tis cena 1l > 250kč,-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T

23.5.2007 v 21:07 | Nahoru | #12
HartDěda125>to je žrout k pohledání :lol:

Náklady 2 T versus 4T

24.5.2007 v 10:07 | Nahoru | #13
čz 250/513 motor tak rok, pak poopravit cca 5tis.
Spotřeba 7-9l/hodina
Olej Castrol R2 1:33
Převodák PPčko každé 3 hodiny

(reakce na) Náklady 2 T versus 4T

24.5.2007 v 13:26 | Nahoru | #14
hAjPR>>
no nestěžuju si :D

1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T

24.5.2007 v 13:28 | Nahoru | #15
Lidi, nechci vám do toho kecat, ale nemyslel autor vlákna spíš porovnání ostrej 2T cross/ ostrej 4T cross? :D

Náklady 2 T versus 4T

24.5.2007 v 13:44 | Nahoru | #16
Jestli autor myslel rozdíl ostrá 4t a 2t tak podle mě je ostra 2t oproti 4t bezudržbová motorka, když se vysype 2t je to tak kolem 15 - 20 tis a 4t :lol: tam to 60 jistí.
Co se týká spotřeby a provoznich nakladů tak bych řek že to bude tak stejný.

Náklady 2 T versus 4T

24.5.2007 v 16:48 | Nahoru | #17
jojo,myslim ze chtel autor urcite porovnat ostrej 2t a ostrej 4t,jinak to pak ztraci smysl

1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T

24.5.2007 v 21:22 | Nahoru | #18
GasGas EC 300:
spotreba cca 9l/ 100km
olej Castrol Competition 260kc/l riedenie 1:50 prevodovy olej Motorex 900ml vymena po cca 10 nadrziach.
Bude vymena piestnej sady po sezone.cca 4000sk
Husqarna TE 410:
spotreba cca 10 l/100km
olej ARAL 10W40 200kc/l vymena po cca 500-800km
Vymena rozvod retaz.+ nastavenie ventilov,pretesnanie pumpy atd.cca 5000sk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T

24.5.2007 v 23:10 | Nahoru | #19
bodus TE 410> Jak si spokojeny s tim GasGasem ? pokud jsem to dobre pochopil tak sis poridil po ctyrtaktu dvoutakt ? ja totiz prave o necem takovem jako je GasGas EC 300 posledni dobou celkem uvazuju ale nikdo v okoli to nema protoze vsichni se hnali za 450ccm 4T takze to neni kde vyzkouset :( Co jsem tak cetl tak pry ma ta motorka krasne plynuly nastup s tim ze to neni tak "trhane" jako u te 450 4T.

(reakce na) Náklady 2 T versus 4T

25.5.2007 v 08:12 | Nahoru | #20
Carlos_XT600>Ano takto jsem to původně myslel, ale pak jsem do toho již nechtěl vstupovat a děkuji moc za příspěvky a data, přes víkend to sešrotuju a dám vědět výsledky Ivan

(reakce na) Náklady 2 T versus 4T

25.5.2007 v 10:49 | Nahoru | #21
LiX> Tak já jsem ten samej případ-po letech na 4T (poslední 3 mašiny byly Husq.570 02, Husaberg 550 04,Husq.450 05 jsem přesedlal na Gase 300 07. Ze začátku jsem měl trošku obavu o průběh,výkon atd.,ale můžu Ti říct zatím jen samá pozitiva. Ovladatelnost v terénu je lepší,(ta váha i rozložení je znát),jede se mi s tím mnohem líp, motor sice nemá tak rychlou reakci na otevření plnýho plynu,jak na velkým 4T,ale ten průběh je sametovej,nechá se dost podtočit-tam kde 4T už vystřelí a zdechne,tak GAS si jen bučí a stále jede..to oceníš hlavně tam,kde okamžitý protočení kola je na škodu a nechybí tomu ta pověstná 2T špice.Je to motorka supr postavená do lesa-na krosovou vložku je při standartním osazení (marzochi-sachs) trošku měkčí a motor se taky nevytočí jak krosová 250 2T,ale po lese by šplhala po stromech...v terénu si vezme cca. 10 l.-(nádrž 9,5) na 100km.K životnosti zatím nemám co říct-jen měním olej a leju benzín. Známej jel na gasu 300 4 sezóny enduro PČR a superpřebor v top 5 a neměnil ani píst!!!!! To se zdá i mě dost.Já počítám,že po sezoně vyměním preventivně pístní sadu a bude.Pravda je, že ze začátku jsem musel trošku laborovat s tryskama(ulejvalo mi to svíce),ale už jsem to vychytal a jen jezdím..Kámoš na něm jede krosovou koncovku a mašina jde ještě líp za plynem(ale průběh zůstal) *yes* David.

Náklady 2 T versus 4T

25.5.2007 v 20:37 | Nahoru | #22
to LiX: nenapisal by som to presnejsia ako David gas :) Zatial same pozitiva,aj ked sa este len ucim s Gasom jazdit. Nelutujem ten prechod od 4T ku 2T. Chce to len cvik.Nepoznam nikoho kto by lutoval prechod od 4T ku Gasovi. Uz davno neplati,ze GAS je neznamam znacka bez zazemia,servisu atd P.S naozj ide najviac o laborovanie s tryskami :)

1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T

25.5.2007 v 20:40 | Nahoru | #23
bodus TE 410 :Jo stěma tryskama je to pravda kamarád má GasGasa 125EC a s těma tryskama taky laboroval.

(reakce na) Náklady 2 T versus 4T

28.5.2007 v 12:04 | Nahoru | #24
KTM EXC 525
- výměna oleje 10 Mth. Hobby ježdení max. 15 Mth.
- spotřeba 8 litrů (nádrž) natural 98/ cca. 3 Mth (při ostřejší jízdě)
- čištění vzduch. filtru cca. každou třetí vyjížďku (záleží však kde se jezdí)
- 1x za sezonu seřízení ventilů
- 1x za sezonu repas předních vidlic a zadního centrálu (vše cca. 3 tis. Kč)
- 1x za sezonu výměna náplní (olej spojka, brzdová kapalina)

- měl jsem najeto 300 Mth a měnil jsem preventivně ojnici, ložiska, ventily, rozvoďák a píst. Kliku jsem si nechal přelisovat. Myslím že v servisní knížce je toto doporučeno udělat po 150 Mth Jediné co bylo v prdeli tak byl píst, ostatní jsem vyměnil jen preventivně. Celá ta sranda vyšla na 22 tis. + práce 3 tis.

Náklady 2 T versus 4T

4.6.2007 v 08:05 | Nahoru | #25
Tak už jsem prohnal Vaše čísla exelem a vyšly následující hodnoty:
- 2T - 6,11 - 9,16 Kč/km
- 4T - 4,60 - 7,51 Kč/km
- osatatní neostrá endura 1,97 - 2,99 kČ/km
V nákladech je rozpočten benzín, olej do benzínu /2T/, olej do motoru /4T/ , převodový olej a rozpočtená GO na km. U 2T pokud nebylo uvedeno jsem dával GO po 5000 km, 4T o 50% více tj. 7500 km .
Je vidět, že za SVEZENÍ se holt musí zaplatit a naopak běžný provoz je zlomkem nákladů těchto ostrých motorek.
Jinak z tohoto porovnání je vidět/ včetně GO/ že provoz 2T a 4T je řádově srovnatelný, takže ať každý dá přednost tomu co vyhovuje jemu. U 4T jsem neuvažoval s částkou za seřizování ventilů /asi většinou každý dělá sám, stejně tak jako 2T si míchají olej/ a hlavně závisí na intervalech výměn či GO, kdy v manuálech doporučované intervaly jsou pro extrémní zátěž a prodloužení intrvalu snižuje náklady na km.
Mám vše v exelu, ale nevím jak to přiložit jako přílohu.

1 reakcí na tento příspěvek Náklady 2 T versus 4T

4.6.2007 v 08:30 | Nahoru | #26
No vy mátepánové starosti. Teď kterou motorku,že? Tu za 9,16kč,nebo tu za 7,51? :lol:
Náklady jsou jen teoretické. Netřeba excelů,dokud to jezdí,je levnější 4t.Až zarachotí v motoru,je levnější 2t. Hlavně u motocrossů. Já bych moto bral dle toho,co me více vyhovuje a baví. Osobně mám i 2T i 4T.
Je to jako 2válec vs. 4válec. Co je lepší? Pro každého něco jiného...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T

4.6.2007 v 10:51 | Nahoru | #27
Autor> Mne prostě jen zajímalo jak silný argumnet je ... GO na 2T vyjde na třetinu toho co 4T. Takže jsem na základě odhadů a podkladů rozpočetl jak provozní, tak GO náklady do kilometru a výsledek je takový jaký je- a to, že tyto náklady se ŘÁDOVĚ shodují. Souhlas s Tebou, provoz 4T je levnější ale GO je zase dražší. Samozřejmě lze si pohrát s intervaly a dokazovat, že ten či one systém je výhodnější nebo naopak. Ale pokud se chci dopátrat pravdy a nelžu a zadám reálné hodnoty ta je to řádově plichta. No a pak jen volit to co je komu milejší. Já zvolit 2T a SPOKOJENOST.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T

4.6.2007 v 11:02 | Nahoru | #28
Ivanhorse>>
Já zvolil oboje a taky spokojenost. Volil jsem dle toho,co jsem od toho chtěl. Do lesa je to ze 100%t, na trati z cca 60% 2T. Ale časem asi dojde i tam na 4T.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklady 2 T versus 4T

4.6.2007 v 11:50 | Nahoru | #29
to ivanhorse: akorát nevím jak na helmu připevníš zelený štítek a přes dres natáhneš klotové rukávy abys neumazal nádrž od inkoustu ... už jsem v les potkal kdejakého trotlíka ale ekonom mi tam scházel :D

(reakce na) Náklady 2 T versus 4T

5.6.2007 v 03:25 | Nahoru | #30
manteufel>>
Jardovi se take smali. Tedy tim myslim Cimrmana. Neni Jarda jako Jarda ze?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist