globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Těžká volba :) GPZ 900 : GPX 750 : GPZ 1100
Ahoj,
chtěl bych se poradit ohledně výběru z modelů v hlavičce. Chtěl bych kopit pěkný oldtimer buď GPZ 750 - ale těch je málo, nebo 900, či GPX 750, GPZ Lawson replica 1100 mám spíš jako "nouzovku".

1) Jaké máte zkušenosti s gpz 900? Vím, že to je starý model - mám v merku rok 85, ale byl bych rád, kyby tu byl někdo, kdo by mi dokázal poradit:
1.1 na co se zaměřit při koupi, jaké jsou hlavní "mouchy" nebo
1.2 na co ta motorka trpí.

2) Je mi jasné, že budu asi muset investovat i do oprav, takže by mě taky zajímala
2.1 dostupnost dílů/cena,
2.2 příp. odkud kupujete (samozřejmě kromě oficiálního dealera a partsdepot).

No a nakonec:
3) jel někdo na obou motorkách -> srovnání?
Chtěl bych na ní totiž i něco ve dvou pocestovat, takže:
3.1 která je podle vás lepší na "blbnutí", která na "cestování",
3.2 která má lepší průchodnost terénem (na východě je občas potřeba jet i po polňačce, ale NECHCI enduro).

Naposledy editováno 16.01.2012 11:55:24
Anketa: Na cestování ve 2 po silnici a horší silnici bych bral:
GPZ 900 - je větší
74%
14
GPX 750 - má "lepší" motor
21%
4
obě jsou na tom zhruba stejně
5%
1

2 reakcí na tento příspěvek Těžká volba :) GPZ 900 : GPX 750 : GPZ 1100

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2012 v 12:44 | Nahoru | #1
Ahoj, na GPX jsem nejel, tak nemuzu radit.
GPZ 900R mam, tak to zkusim sepsat:
Zacnu od zadu - pruchodnost terenem samozrejme nic moc, ale uz jsem s ni jel i par velmi osklivejch lesnich cesticek a da se, jenom si musis dat pozor na klin pod motorem. Ale na pomaly jezdeni to moc neni, ta motorka potrebuje pohyb, aby se v lete uchladila.

Ovladatelnost je proti novym motorkam nic moc, ale aspon ma clovek pocit, ze na necem jede:)

Zakladni dily se daji sehnat jeste celkem bezrpoblemu a nejlepsi vyber je na gpz900r.co.uk a ceny nejsou tak hrozny. Dily typu kapoty a vyfuky jsou ovsem prakticky nesehnatelne.

Hlavni mouchy/na co si dat pozor.
Antidive jednotky - vyzaduji pravidelnou udrzbu, kterou vetsinou nedostavaji, neb jim nikdo moc nerozumi a v cechach se spatne schani dily. Lze vyzkouset, jestli se pod brzdenim ztvrdi vidlice.
Membrany v karburatorech - po 25 letech provozu uz to maji casto za sebou.
Chladici okruh - je pomerne slozity a casto se v nem vyskytuji problemy, nejcasteji za to muze rele spusteni vetraku. Staci vymenit za auto rele.
Motor - problemem byva hlava - ventily maji tendenci se zaklepat a vacky jsou nachylne na dulkovou korozi. Nevim jak moc velky problem to je - moje vacky korozi na par mistech maj, ale jede to vesele dal...
Membrana v palivovem kohoutu - pokud nebyla menena, je vhodny ji preventivne vymenit - neni prijemny, kdyz tece benzin po noze...

(reakce na) Těžká volba :) GPZ 900 : GPX 750 : GPZ 1100

16.1.2012 v 12:49 | Nahoru | #2
Sinfected> specielne odolnost tech vacek na korozi jestli to velkou merou nespusobuje pouzivani oleje castrol gps (GP) ktery v testech neprosel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžká volba :) GPZ 900 : GPX 750 : GPZ 1100

16.1.2012 v 13:28 | Nahoru | #3
Sinfected> tak to vypadá dobře. teoreticky pokud by byl špatný antidive, šlo by ho myslím přinejhorším vyřadit a dát silnější pružinu, od 90r. ho myslim stejně zrušili.
KDyby přišlo na věc, tak by se asi podobně daly pořešit i brzdy, ale asi by to byla docela investice..
Můžu se ještě zeptat, jaký máš servisní interval oleje? Někde jsem četl 3000km, což se mi teda zdá sakra málo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kam na servis s GPZ 900 R [1, 2] Kawasaki GPZ 900 RED-MAN 33 16.1.2022 v 19:14 RED-MAN
Kde mi obnoví honování bez výbrusu Kawasaki GPZ 900 Klasik 6 5.10.2020 v 16:26 docent
Kde mi obnoví honování bez výbrusu [1, 2] Kawasaki GPZ 900 Klasik 51 29.9.2020 v 17:52 Kafoholik
Prosím o pomoc, repase tlumičů Kawasaki GPZ 900 Georgezz 8 3.5.2020 v 08:28 Georgezz
Prosim pomoc už nevím co s tím [1, 2] Kawasaki GPX 750 Zuzča 60 25.7.2019 v 22:03 MrZman


TOPlist