bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motul 3000 a Ducati?
30.12.2011 v 23:49
Zdravím.
Chystám se na výměnu oleje a rozhoduju se jakej olej. Předtim tam byl Motul 5100 15W50, teď je tam Castrol Power 1 Racing 10W50. S Castrolem je motor výrazně hlučnější a proto bych chtěl dát 20W50, v zimě stejně nejezdim. Koukal jsem po olejích a narazil jsem na Motul 3000 20W50 kterej je doporučenej do HD motorů. Můžu to nalejt bez problémů do Ducati nebo by jste radši volili něco jinýho? Na výběr mám Castrol, Motul a Motorex a cenově bych chtěl něco do cca 300 Kč/litr. Dík za odpovědi.
Anketa: Nalili by jste Motul 3000 do své Ducati?
Ano
26%
6
Ne
17%
4
Jedině Shell
13%
3
Jiný olej
43%
10

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 13:36 | Nahoru | #31
Ozzy_> pro tyhle ducatí motůrky je předepsanej M7100...

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 13:42 | Nahoru | #32

Nějaký levný ne? Navíc 10W40 neni moc vhodná do vzducháče


Levnej je, proto ho tam leju. Jestli chceš něco udělat pro motor, tak kupuj tento a zkrať výměnu. Motoru to daleko více prospěje, než předražený oleje měněné na hranici km náběhu. A jak už tady psali ostatní, tak výrobce doporučuje právě 10W40, tak není důvod vymýšlet něco jiného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 14:55 | Nahoru | #33

mike.46 píše: Sojky> No já teda taky leju to co je předepsané, tzn. v mém případě 10W40. Proč laborovat s něčím jiným, když sám výrobce něco doporučuje? Teda pokud se bavíme o standardním využití motorky na silnici a ne nějakém okruhovém speciálu apod.



Předepsaný je 10W40 ale vzhledem k teplotám kterých ten motor dosahuje je lepší použít xxW50. Sleeper> Běžně se pohybuju kolem 120°C na oleji.
Ozzy> Nejde mi ani tak o tu plnou syntetiku, prostě k Motulu 5100 nějak nemám důvěru, připomíná mi přebalený M6AD
Hornis> Kde čteš Motul 7100? Já tam mám předepsanej Shell Advance Ultra 4
Anděl> To neni blbej nápad, měnit ho v polovině intervalu ale pořád je to 10W40 a já bych radši 10-20W50.

Naposledy editováno 31.12.2011 14:56:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:03 | Nahoru | #34
Sojky> f manuálu foe kde jsi přišel na tu teplotu na oleji? máme doma 3 vzducháče do dvou leju M5100 nebo castrol gp1 nikdác se mi nepřehřál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:12 | Nahoru | #35

HornisGSX píše: Sojky> f manuálu foe kde jsi přišel na tu teplotu na oleji? máme doma 3 vzducháče do dvou leju M5100 nebo castrol gp1 nikdác se mi nepřehřál...


Asi máš nějakej jinej manuál než já, já tam mám poze Shell Advence Ultra 4 a nic jinýho. No a jinak máme doma 11 vzducháčů plus ten muj a do všech leje tatík SAE50 a já bych chtěl taky 50ku. Přehřátí nehozí ale olej s SAE40 při těhle teplotách rychle strácí vlastnosti, navíc Ducati má docela dlouhej interval výměny oproti rejžím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:16 | Nahoru | #36
Sojky> měníme olej po 6OOOkm???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:22 | Nahoru | #37

HornisGSX píše: Sojky> měníme olej po 6OOOkm???


Ducati po 10000 km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:26 | Nahoru | #38
Sojky> v ducati měníme po šesti... obě motorky naráz

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:35 | Nahoru | #39

HornisGSX píše: Sojky> v ducati měníme po šesti... obě motorky naráz


No já měnim po roce, mám za sebou teprve sezónu a ne moc úspěšnou takže olej má teprve 5000 km, letos je to v pohodě ale příští rok to bude s nájezdem horší, to bude muset proběhnout výměna už v průběhu sezóny.

1 reakcí na tento příspěvek Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:44 | Nahoru | #40
10w40 bylo předepsáno u starších modelů. Současné Duc mají v manuálu 15w50. I autorizovaný servis píše, že používá 15w50.
Někdo mi to kdysi vysvětloval tak, že u Duc dlouho trvá než se po nastartování dostane olej k hlavám a že 15w50 by měla mít údajně tlustší film, který do příštého startu nesteče. Co je na tom pravdy nevím.
Jinak u M620 jsem měl max teplotu oleje 145°.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:49 | Nahoru | #41

Sojky píše: Já vim že je předepsanej 10W40 ale upřímně, kdo ho tam leje?



proč si všichni lidi myslí že jsou chytřejší než výrobce?

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:50 | Nahoru | #42

pokor píše: 10w40 bylo předepsáno u starších modelů. Současné Duc mají v manuálu 15w50. I autorizovaný servis píše, že používá 15w50.
Někdo mi to kdysi vysvětloval tak, že u Duc dlouho trvá než se po nastartování dostane olej k hlavám a že 15w50 by měla mít údajně tlustší film, který do příštého startu nesteče. Co je na tom pravdy nevím.
Jinak u M620 jsem měl max teplotu oleje 145°.


A přesně pro to chci 15W50 nebo 20W50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 15:52 | Nahoru | #43

memphis.unv píše: proč si všichni lidi myslí že jsou chytřejší než výrobce?


Protože sám výrobce přešel na jiný typ?

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 16:38 | Nahoru | #44
Sojky> dalo by se o tom polemizovat kdyby udělal aktualizovaný vydání manuálu toho samýho typu, taková nová edice, netuším jestli se to stalo.
pokud se to stalo, můžeš tam nalit buď olej z prvního nebo z druhýho doporučení, těžko by ve druhé verzi olej z první verze zakázali
jinak další věc jsou aji výrobní postupy, když to vztáhnu vůči jawě aby to bylo názorný (pouze kvůli délce výroby toho samýho), dělali stejný motory před třiceti letama a dělají je aji neska, ovšem díky jinejm výrobním technologiím, tolerancím, jinem vůlím atd může mít ten samé motor z jinýho roku výroby jiný nároky.

ne, já si nehraju na chytrýho a aji tohle jsou jenom dohady, já pouze říkám že neni jedinej důvod nelit tam co doporučuje výrobce, ať už je to cokoliv, tim se přinejmenším nic nepokazí
jinak já to mám se svou italkou jednoduchý, do twin sparku nepřipadá v úvahu nic jinýho než selenia 20k

2 reakcí na tento příspěvek Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 17:06 | Nahoru | #45
pokor> Někdo Ti to vysvětlil správně. Při použití oleje 15W-50 nebo 20W-50, konkrétně u Ducati, zůstavá na stěnách válce olej (nestekl) a nedochází tak ihned po startu k běhu na sucho.

memphis.unv> Chybami se člověk učí a i když mají továrny odborníky, tak se někdy spletou. Když trochu odbočím. Koncern VW, když vymysleli ten "nesmysl" s LongLife oleji, taky začali používat do nových vozů oleje 0W-30, ale protože motory tento olej žraly, potichu od toho upustili a nyní používají oleje 5W-30. Ale lidi a dokonce i některé servisy, jak jsem se před svátky dozvěděl, vesele dál používají olej 0W-30 a pár týdnů po výměně oleje v servisu za mnou přišel člověk pro olej 0W-30, že potřebuje už ve své Octavii dolít.

Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 17:09 | Nahoru | #46
agip 20W-50 plnou........nic lepsiho v evrope neni.

1 reakcí na tento příspěvek Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 17:10 | Nahoru | #47
Zhruba do roku 2000 předepisovala Ducati Agip 20w50,Agip byl zároven partnerem závodního týmu,potom se stal partnerem Shell,ten 20w50 nevyráběl,tak Ducati předepsala Shell 10w40.Jinak v te době Shell mezi motorkáři nikdo moc neznal.Já jezdím jedině Agip 20w50.na závody 10w60 oba jsou totiž za stejnou cenu

Naposledy editováno 31.12.2011 17:11:07

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 17:14 | Nahoru | #48
Sojky> Můžu Ti doporučit olej eni i-Ride moto 20w-50, který má ve specifikaci přímo doporučení pro Ducati. Jedná se vlastně o olej Agip 4T RACING 20W-50, jen z důvodu přejmenování firmy, přejmenovali i olej.
Pokud bys chtěl, můžu Ti ho dodat za nejlepší možnou cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 18:09 | Nahoru | #49

Zdeny88 píše: pokor> Někdo Ti to vysvětlil správně. Při použití oleje 15W-50 nebo 20W-50, konkrétně u Ducati, zůstavá na stěnách válce olej (nestekl) a nedochází tak ihned po startu k běhu na sucho.

memphis.unv> Chybami se člověk učí a i když mají továrny odborníky, tak se někdy spletou. Když trochu odbočím. Koncern VW, když vymysleli ten "nesmysl" s LongLife oleji, taky začali používat do nových vozů oleje 0W-30, ale protože motory tento olej žraly, potichu od toho upustili a nyní používají oleje 5W-30. Ale lidi a dokonce i některé servisy, jak jsem se před svátky dozvěděl, vesele dál používají olej 0W-30 a pár týdnů po výměně oleje v servisu za mnou přišel člověk pro olej 0W-30, že potřebuje už ve své Octavii dolít.



Olej stejně steče, jen mu to trvá déle. Tohle určitě není důvod proč dávat vyšší teplotní index. Hlavní důvod je, že pokuď dosáhneš limitní teploty oleje, tak olejový film přestává mít soudržnost a začíná jít "kov na kov".

Ohledně toho 5w30 a 0w30. Nechápu jakou souvislost má viskozita s kilometrovým náběhem. Nízkoviskózní olej se používá pro zmenšení třecích ztrát a tedy zvýšení účinnosti motoru. Takže ekologie. Japonci to dovedli tak daleko že už používají 0W20.

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 18:19 | Nahoru | #50

imoladu píše: Zhruba do roku 2000 předepisovala Ducati Agip 20w50,Agip byl zároven partnerem závodního týmu,potom se stal partnerem Shell,ten 20w50 nevyráběl,tak Ducati předepsala Shell 10w40.Jinak v te době Shell mezi motorkáři nikdo moc neznal.Já jezdím jedině Agip 20w50.na závody 10w60 oba jsou totiž za stejnou cenu


By mě zajímalo proč přešli na 10W40 když se dělá Advance Ultra 4 i 15W50.

Zdeny> CO je nejlepší možná cena?

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 18:37 | Nahoru | #51
Zdeny88> říkám, pokud pak výrobce vyloženě neuvede že "tohle už ne" protože zjistí že to byla blbost, ale to se stává málokdy

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 18:39 | Nahoru | #52
AndělČK> řidší olej "proteče"?

1 reakcí na tento příspěvek Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 19:19 | Nahoru | #53
AndělČK> Nevím jak by si chtěl reálně dosáhnout v našich podmínkách limitní teplotu zimní třídy oleje, o to víc v motorce. Zimní třídu v motorce využiješ víceméně jen při startu. Samozřejmě, že olej po delší době může stéct, nepředpokládal jsem, že tu budeme slovíčkařit, tak jsem to nepsal, ale v dnešní době esterových olejů jde i stékání dá se říct zabránit.

Olej 0W-30 LF II a nyní nový 5W-30 LF III jsou lehkoběžné (nízkovizkózní) neboli "řídké" oleje a jsou tedy přispůsobené k používání prodloužených LongLife intervalů. Zkráceně jde o to, že pokud má auto výbavu pro použití prodloužených intervalů výměn oleje (mělo by se jednat jen o vyhodnocovací čidlo na vaně motoru) je možno tento interval využívat. Čidlo hlídá kvalitu oleje (olej stářím houstne) a spolu s počítačem ve voze, který počítá počet studených startů atd. vyhodnocuje, kdy má dojít k výměně oleje. Takže na předepsané pravidlo co koncern má a to 30 000 najetých km nebo 2 roky vůbec dojít nemusí a auto si o výměnu oleje řekne třeba už ve 20tkm.
V počátcích se jednalo jen o tah, jak vytáhnout z kapsy zákazníka co nejvíc peněz (vzhledem k cenám LF olejů kdysi). Dnes ať se rozhodne každý podle sebe a podle toho, jaký má roční nájezd.

Jinak promiň za OT Sojky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 20:03 | Nahoru | #54
Zdeny88> Jasně že jsem myslel letní číslo- tedy teploty nad 100°C. Ani jsem nemyslel, že by někoho mohlo napadnout řešit toto při nízkých teplotách, kdy tento problém nedostatečného olejového filmu ani nemůže nastat. (myslím motorku V ČR a né auto na severním pólu při -50°C)

A ohledně toho 5W30 a 0W30. Já ti napíšu, že nechápu souvislost viskozity s kilometrovým náběhem tohoto oleje. A ty mi napíšeš, že longlife je longlife. Tak nevím jestli nemluvím do zdi.

Znamená to snad, že např. 5W30 je automaticky longlife?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 20:41 | Nahoru | #55
AndělČK> Tu zimní třídu ale tady právě Sojky, když se podíváš, řeší. Chce místo oleje 10W-50 dát 15W-50 nebo 20W-50. Ikdyby to mělo jen minimální účinek, tak pro ten Ducati motor to bude mít přínos.

Souvislost vizkozity olejů 0W-30 nebo 5W-30 s kilometrovým nájezdem je taková, že to jsou "řídké" oleje, stářím houstnou a čidlo kontroly kvality oleje na autě je nastaveno tak, aby tuto hodnotu hlídalo a počítač potom spolu s ostatními získanými informacemi vyhodnotí, kdy má dojít k výměně. Máš to napsané i v mém předchozím příspěvku, stačí si to pořádně přečíst.
Ještě jinak řečeno, pokud máš na autě nastavený servis na prodloužené intervaly a naliješ tam NELongLife olej třeba 5W-50, tak počítač může vyhodnotit, že je čas na výměnu oleje, i když je tam nový olej. Auta jsou prostě na tu vizkozitu nastavená a když to řeknu blbě (nechytej mě za slovo), když 5W-30 stářím zhoustne na hodnotu 5W-50, rozsvítí se kontrolka, že je čas na výměnu.

A NE vizkozita 5W-30 automaticky neznamená, že jde o LongLife olej, to určují normy a specifikace toho konkrétní oleje.

(reakce na) Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 21:14 | Nahoru | #56
Zdeny88> Sojky to řešil, protože se mu motor po aplikaci 15W50 zdál tišší a protože teplota oleje u jeho moto je vyšší než by si přál. Zimní třídu neřešil. Píše to hned na začátku.

S Castrolem je motor výrazně hlučnější a proto bych chtěl dát 20W50, v zimě stejně nejezdim



Každý olej stárne a každý houstne.Je jedno jestli je long a nebo ne. Stále nechápu souvislot viskozity s kilometrovým nájezdem. To že mi tu vysvětluješ, jak fungují některé motory s prodlouženou výměnou oleje je pěkné, ale není to k tématu.

Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 21:42 | Nahoru | #57
Nakonec jsem objednal Fuchs Silkolene 20W50 tak uvidíme

Motul 3000 a Ducati?

31.12.2011 v 22:02 | Nahoru | #58
Obecně je samozřejmě pro vzducháče lepší olej s vyšším tzv. druhým indexem,olej s těmito parametry se lépe chová při vyšších teplotách.Taky jsem tam lil "padesátku" a bylo mi to doporučováno....

Motul 3000 a Ducati?

1.1.2012 v 09:50 | Nahoru | #59
10W40 se dává až do motoru testastretta, jinak a zvlášť vzducháč musí mít 15W50 pokud ale chceš 20W50(tím nic nezkazíš) tak doporučuji Agip 4T racing 20W50 vyzkoušeno na M900

Naposledy editováno 01.01.2012 09:54:01

1 reakcí na tento příspěvek Motul 3000 a Ducati?

1.1.2012 v 11:06 | Nahoru | #60
Já ve svém STčku mám Motul 5100 (od předešlého majitele)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati 620 25KW - vykon Ducati Monster 620, Ducati Multistrada 620, Ducati 6... SombreroMickey 2 13.8.2014 v 22:31 SombreroMickey
Ducati 620 první motorka Ducati 600 SS, Ducati 620 Sport SombreroMickey 3 13.5.2014 v 18:13 Fidži_CZ
Půjde to slepit? [1, 2] Ducati 620 Sport RomanSS 44 30.7.2013 v 14:32 FiZzeR
Jak sundat hrb z nádrže? Ducati 900 SS, Ducati 750 SS, Ducati 600 SS, Ducati ... honzabiker 14 1.3.2013 v 20:18 Delta
Karbonovej klín Carmot nebo zakázko... Ducati Monster 620, Ducati Monster 900, Ducati Monst... Sojky 16 13.1.2012 v 22:46 saly.pce


TOPlist