Chystám se na výměnu oleje a rozhoduju se jakej olej. Předtim tam byl Motul 5100 15W50, teď je tam Castrol Power 1 Racing 10W50. S Castrolem je motor výrazně hlučnější a proto bych chtěl dát 20W50, v zimě stejně nejezdim. Koukal jsem po olejích a narazil jsem na Motul 3000 20W50 kterej je doporučenej do HD motorů. Můžu to nalejt bez problémů do Ducati nebo by jste radši volili něco jinýho? Na výběr mám Castrol, Motul a Motorex a cenově bych chtěl něco do cca 300 Kč/litr. Dík za odpovědi.
2 reakcí na tento příspěvek Motul 3000 a Ducati?
memphis.unv> Chybami se člověk učí a i když mají továrny odborníky, tak se někdy spletou. Když trochu odbočím. Koncern VW, když vymysleli ten "nesmysl" s LongLife oleji, taky začali používat do nových vozů oleje 0W-30, ale protože motory tento olej žraly, potichu od toho upustili a nyní používají oleje 5W-30. Ale lidi a dokonce i některé servisy, jak jsem se před svátky dozvěděl, vesele dál používají olej 0W-30 a pár týdnů po výměně oleje v servisu za mnou přišel člověk pro olej 0W-30, že potřebuje už ve své Octavii dolít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 3000 a Ducati?
Zdeny88 píše: pokor> Někdo Ti to vysvětlil správně. Při použití oleje 15W-50 nebo 20W-50, konkrétně u Ducati, zůstavá na stěnách válce olej (nestekl) a nedochází tak ihned po startu k běhu na sucho.
memphis.unv> Chybami se člověk učí a i když mají továrny odborníky, tak se někdy spletou. Když trochu odbočím. Koncern VW, když vymysleli ten "nesmysl" s LongLife oleji, taky začali používat do nových vozů oleje 0W-30, ale protože motory tento olej žraly, potichu od toho upustili a nyní používají oleje 5W-30. Ale lidi a dokonce i některé servisy, jak jsem se před svátky dozvěděl, vesele dál používají olej 0W-30 a pár týdnů po výměně oleje v servisu za mnou přišel člověk pro olej 0W-30, že potřebuje už ve své Octavii dolít.
Olej stejně steče, jen mu to trvá déle. Tohle určitě není důvod proč dávat vyšší teplotní index. Hlavní důvod je, že pokuď dosáhneš limitní teploty oleje, tak olejový film přestává mít soudržnost a začíná jít "kov na kov".
Ohledně toho 5w30 a 0w30. Nechápu jakou souvislost má viskozita s kilometrovým náběhem. Nízkoviskózní olej se používá pro zmenšení třecích ztrát a tedy zvýšení účinnosti motoru. Takže ekologie. Japonci to dovedli tak daleko že už používají 0W20.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati 620 25KW - vykon Ducati Monster 620, Ducati Multistrada 620, Ducati 6... | SombreroMickey | 2 | 13.8.2014 v 22:31 SombreroMickey |
Ducati 620 první motorka Ducati 600 SS, Ducati 620 Sport | SombreroMickey | 3 | 13.5.2014 v 18:13 Fidži_CZ |
Půjde to slepit? [1, 2] Ducati 620 Sport | RomanSS | 44 | 30.7.2013 v 14:32 FiZzeR |
Jak sundat hrb z nádrže? Ducati 900 SS, Ducati 750 SS, Ducati 600 SS, Ducati ... | honzabiker | 14 | 1.3.2013 v 20:18 Delta |
Karbonovej klín Carmot nebo zakázko... Ducati Monster 620, Ducati Monster 900, Ducati Monst... | Sojky | 16 | 13.1.2012 v 22:46 saly.pce |