globalmoto_kveten





Téma: Co vybrat - pro hobíka amatéra.
 
9.10.2011 v 20:58
Čau, vím, že podobných témat je tu hodně, ale věřím, že mi i tak dobře poradíte :).

Druhým rokem mám DRZ. Je to novější Éčko, má obyč. podtlakový karburátor, hmotnost vč. plné nádrže 142kg, moje první "lehká".

Já mám 93kg bez výstroje. Občas si dám nějaké cross country, Rumunsko, kamenolom, kratší enduro výlet. Nejezdím rychle, rád si s motorkou hraju, baví mě technický věci (stromy, členitý terén, potoky, výjezdy apod). Taky na tom jsem časově docela špatně, jezdím jen občas.

Chci enduro s papírama, se startérem, peníze cca 100-150tis. Výkon na DRZ mi tak nějak "stačí", neutahá, ale vadí mi váha, podvozek a celkově "charakter" motorky. Ono se na tom prostě jezdí líp v sedě a jsem pak dost pasivní a víc se flákám :).

Zalíbila se mi 250 ve 4T (buď WR-F nebo EXC-F 250), ale v Rumunsku mě od toho všichni odrazovali. Jak jsou na tom v sérii třeba s rychlostí při přesunech? Dá se na tom jet cca 80-90 bez výraznějšího trápení motoru? Co spodek? Keihin na 250 by snad mohl být dravější než podtlakový mikuni na DRZ? Nebo zkusit nějaké 2T?

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.12.2011 v 14:45 | Nahoru | #211
Sice se asi ta diskuze vyvíjí trošku jiným směrem, než měla, ale když tu řešíte finance - letos jsem se konečně dokopal k tomu,vést si statistiku,na kolik tak ta sezóna vyjde (vyjížďky po lese už jsem skoro zavrhnul, takže se jedná především o závody a tréninky). Takže - motorka byla na jaře nová, (RMZ 450), jezdím na ní závody CC a tréninky především na MX trati, startovný mám naštěstí hrazený od jinud. Jelikož jsem měl problémy s rukou,najezdil jsem jen necelých 60 hod. Hodně mile překvapila již zmiňovaná spotřeba, vychází mi to asi 4 litry /MTH, k tomu výměny oleje po 8mi hodinách, spotřebák jako řetězovky, gumy, desky atd. Suma sumárum roční provoz asi 18000,-, takže nějakejch 300/ MTH. Myslím, že s dvoutaktem bych byl na tom + - podobně, ale je fakt,že spotřeba by s tím zahejbala. Jede se mi na ní lépe než na 2T (dříve byl GG 300), ale popravdě hlavně kvůli podvozku,kterej je tady někde úplně jinde. Motoricky má dvoutakt navrch hlavně při opravdu nízkých otáčkách, kdy si podtočenej motor nechá víc líbit, a samozřejmě se lépe startuje (i když stříkačka chytá pěkně, přece jen to vyčerpá trošku víc). Od středu nahoru už je to na 4T trošku "jiná dimenze", hlavně se ten výkon daleko lépe přenáší na povrch. Moc pěkně se mi jede i na 250 4T (myslím teda krosovou, endurový jsou bohužel v sériové podobě kromě TM hrozný zdechliny ), ale nemám rád to věčné vytáčení motoru a řazení, bez kterého se 450 obejde. takže za mě asi taky 4T, i když dříve jsem na dvoutakt nedal dopustit....u 4T je pořád riziko, že i při odpovídající údržbě v něm může zle zarachotit, a ty opravy jsou pak oproti 2T šílený. Ale svezení 1A

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.12.2011 v 19:05 | Nahoru | #212

Joraell píše: asi jsem nechapajici ale napsal jsai presne to stejne co jack


Ano,proto jsem psal,že s ním na 90% souhlasím. Co na tom nechápeš? Těch 10% je to,co psal ohledně erzbergu a 2T,ono totiž srovnávat "výjezdnost" na erzbergu a v naších lesích je stejně mimo,jako si kupovat auto podle výsledků rallye.

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

18.12.2011 v 13:56 | Nahoru | #213
já byhc byl rad za cokoliv

2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

18.12.2011 v 17:59 | Nahoru | #214
Tak me by to taky zajimalo co pro hobika 2metry, 100 kg a nezhubnu. Doted bylo v lese ttr a nebyli to jen prejezdy cestama... Zatim jsem se shlednul v 2t 250-300 exc nebo gg, pripadne 400/450 exc. Bude to stary krumpl nekde mezi 50-65 tis. ktm prednostne vybrano kvuli dostupnosti a cenam nd, ale porizovacka mi prijde trosku ulet. Podminka jsou papiry a spz. Styl jizdy, asi cokoliv od nudnych prejezdu lesnackama po blbnuti na zajimavych mistech, roklich a kopcich - tohle radeji technickym az trial stylem, sem tam nejaka mx trat, plus rad bych nejaky cc svezeni... 2t se mi libi kvuli vaze, jednoduchosti [myslim ze v tomhle stari bude nutno dost servisovat], nelibi se mi spotreba a mixovani... 4t se mi libi kroutakem a spotrebou...

Kdyz tu vidim jak rozmlouvate 2t, ale kdyz jsem se na 2t 250exc svezl moc se mi to libilo a prace se spojkou, vaha atd. me celkem bavilo...Je mi jasny, ze 300 je asi trosku jinde, ale myslim ze pri dobrem serizeni by mohla byt takova sikovna na vse...? Dalsi alternativa je prave 4t 400/450 - tam si dokazu predstavit jak se chova, ale prijde mi to zbytecne tezky a ne uplne hravy...

edit: jeste jsem mel asi napsat - zkusil jsem 2t exc 250, gg 300, 4t exc 520, 525, hq 450. 4t mi prisli takovy porad dost neohrabany, bavili me oba 2t (300 bylo az az, ale prislo mi to pekne davkovatelny), hq a 520 mi prisli tezky a zbytecne vykonny odspod, 525 taky ale aspon mi prosla vahove prijemnejsi...

Naposledy editováno 18.12.2011 19:10:09

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

18.12.2011 v 18:32 | Nahoru | #215
Honzaxrv>
Asi nejlíp, když si to někde v partě zkusíš...

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

19.12.2011 v 13:38 | Nahoru | #216

prackarr píše: jack91> na 90% s teboáu souhlasím. To je právě ono,že hodně riderů zdejších si myslí,že když na 2T zajede erz profík,že oni budou díky 2T stejně dobří. Nejhorší na tom je to,že si to většina z nich i po tom,co si to koupí,myslí. Jak už jsem psal dříve,krom jednoho,dvou borců,co osobně znám,šli všichni ostatní koupí 2T "dolů". Bud pak přešli zpět do 4T,nebo začali jezdit něco jiného,aby svůj argument "udrželi". Nejčastějším argumentem je hmotnost stroje a pak cena údržby. Já teda nevím,ale stroj si volím prvně podle toho,co mi sedí a pak podle toho ostatního. kdo volí stroj podle spotřeby,nebo podle ceny údržby,tak nevím,co chce na tom dělat?
Pro hobíka amatéra,co jezdí les a sem tam nějakej srandacup je prostě 4T lepší,jak 2T,at si říká kdo chce co chce.



Souhlasim se vsim proste na 2T musis hodneeeeeee trenovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

19.12.2011 v 16:07 | Nahoru | #217
Honzaxrv> V tomhle ti asi nikdo neporadí - máš dost zkoušek za sebou ale máš i tak široký požadavky že ideál nebude nic. Jeezdil si TTr - předpokládám že budeš jezdit podobný věci dál...přejezdy...zkoušet trial... - 4T výběr rozhodně nezkazíš je universálnější.
Je mi jasný že seš velkej kluk a jezdit na malým objemu není in...
Zkoušel si převážně velký objemy ty jsou pocitově (a pri jízdě) těžší na předek (váhově to tak není)- zkus 450. U starších HQ (ještě karbce tuším 06?? a pod. )jsem měl smíšené pocity jestli jedu na velkým nebo malým enduru , KTM je velmi dobrá, nejlehčí, nejen pocitově je ale HsB Pak ještě exotika Honda, Kawa .... taky i to majitelé chválí.
Cenový úlet v pořízení? tomu nerozumím. Motorka je celá úlet a za 20 by to byl soubor opotřebených ND - vycházej z ceny práce na našem i evropským trhu - čínu asi nechceš ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

19.12.2011 v 18:40 | Nahoru | #218
MikiberG> Tak to chapu ze to za me nikdo nevybere Nevim jak jsi prisel na to ze musim mit velky obsahy, naopak pisu ze se mi to svezeni zas tak nelibilo... Myslim ze to u me neni o tom co je in, ale zase mam neco malo najeto a nerad bych jezdil behem chvilky na hranici moznosti motorky... Naopak klidne pujdu do mensiho obsahu, ale pri normalnim jezdeni me fakt 125 ani 4t 250 po chvilce moc nebavili. 2t exc 250 [se zelenejma pruzinama] se mi libilo moc [hlavne v tech. pasazi], jen by mi stoprocentne chybel vykon v rychlejch prejezdech. Takze favoritem se zatim stava 2t 300 serizene taky "do sily" nebo 4oo exc [coz se shani hur nez 450]...
S tou cenou to myslim, ze je ulet ktm v porovnani napr s gasem, hq atp., ale to je asi cena prave za dostupnost nd a ostatni pozitiva... vim ze pozadavky jsou tak siroky ze je nesmysl aby to jedna motorka zvladla [nejvic bych asi bral exc350,ale to proste je mimo moje moznosti]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

19.12.2011 v 19:59 | Nahoru | #219
Honzaxrv> A co moje DRZ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

19.12.2011 v 20:28 | Nahoru | #220
Honzaxrv> Jen rejpnutí ... a odvodil jsem to z tvý moto a repertoáru zkoušenejch objemů .
Jestli chceš universál zkus nějaký 450 4T. 2T bude dost trpět na přejezdech.
Strach že se dostaneš na hranici 450 fakt mít nemusíš. Obava vyplývá spíš z toho, že právě zase tak moc najeto nemáš - a to neber ve zlým.
Ono rovně po prašný cestě umí tahat každej pitomec ale o tom enduro není. Pokud pojedu jako bezmozek věřím že dostanu na hranici i 950SER - ale to bych se dřív pos.ral strachy. Ani si moc situací nevybavuju, že bych někdy dostal motorku na hranice. To spíš sebe a nebo mi bránil ten strach. Ono valit 120 - 140km/h byť v tom nejlehčím a přehledným terénu je riziko jako prase. A jakmile to zjistíš na vlastní kůži, tak tě to buď vyřadí na čas nebo definitivně. Pak výrazně zvolníš a začneš si hledat zábavu v těžším terénu - je to bezpečnější.
Pokud jsem se někdy vymlel nebo něco neprojel, motorkou to nikdy nebylo. Občas se něco dá svíst na gumu ale to jen do tý doby, než přijede nějakej boreček na ještě olítanější šlupce a dá to rychlejc nebo vejš .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

20.12.2011 v 00:50 | Nahoru | #221

.:MireCzech:. píše: Honzaxrv> A co moje DRZ?

A nebo moje DRZ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

20.12.2011 v 08:49 | Nahoru | #222
RadoTP> Ke mně to má blíž

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

20.12.2011 v 08:58 | Nahoru | #223
.:MireCzech:.> Kluci dik, ale ja nechci 4t nakopavacku, mam bolavy kolena a byl to jeden duvod proc slo ttr z domu. Jinak principem se mi docela libi, jen je to tezky...

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

20.12.2011 v 09:24 | Nahoru | #224
MikiberG> Prave ze v tomhle mam jasno a rozhodne se dvema detma doma nejsem zadnej strelec...
Svezu se tedy jeste na nejaky 400-450 a uvidim... O vykon se fakt nebojim, vykonove me bohate stacilo ttr, mit o 40 kg min tak si je necham...Spis me jde prave o tu vahu pri blbnuti a o radost z jizdy...Mit o 20 kg min, sel bych mozna do te 4t 250...

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.1.2012 v 22:16 | Nahoru | #225
Tak je vyreseno, gg 300 R zatim mame spolecnych par metru ale myslim ze se szijeme rychle...
Diky vsem za dobre minene rady, ale 2t je proste zabava, i kdyz jak se to rozmota, jde z nej docela strach, zvlast s popraskem snehu a gumama bez hrotu...

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

20.1.2012 v 18:38 | Nahoru | #226
Tak jsem to celý pročet a musim se taky přidat.Po ježdění na wr400 a 450 jsem pokorně přešel na wr250f a jsem max.spokojenej.Taky jsem řešil jestli to pojede nebo ne.Naštěstí to neni sériová zadušenina,takže to jede jak zběsilý a nikdy jsem málo výkonu nepocítil.Neni to taková divočina jako 450,ale zase si s ní víc dovolim.Na CC jsem byl rád,že nemám 450.Ta by mě tam utahala.Dost lidí tady píše,že 250 4T je drahej na údržbu.Z mýho pohledu "hobíka" s tim nemůžu souhlasit.V březnu budu mít motorku druhym rokem.Jezdim jednou tejdně(někdy ani to ne),občas CC,v létě každej víkend na tratích.Minulej rok jaro a podzim Rumunsko.Moto má najeto 150mth,2x do roka kontrola ventil vůlí,který jsou pořád stejný.Po prvním roce jezdění jsem měnil komplet spojku(3tis.) a nechal komplet předělat podvozek aby se dalo i skákat.(origo stojí za nic).Za další rok(což je teď) výměna dvou ložisek v přepákování.Ostatní věci jako řetěz,destičky,atd.jsou stejný jak u jiný moto.S yz250f mám podobný zkušenosti.U mě vede Yamaha,ale přesto si řikám,že by nebylo špatný vyzkoušet jinou 250 ve 4T.Nevim co jinýho koupit aby byla stejná spolehlivost a lepší jízdní vlastnosti.

3 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 11:39 | Nahoru | #227
Tak mohu potvrdit, že 300 ve 2T pro hobíka "mého typu" fakt ne!

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 16:53 | Nahoru | #228
RadoTP> takže si skusil jeto peklo znam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 19:12 | Nahoru | #229
RadoTP> Cau, muzu se zeptat co jsi zkousel a co se ti na tom nelibilo?
Tak asi mel Prackar pravdu, ze resenim je pro tebe 4T.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 19:22 | Nahoru | #230

RadoTP píše: Tak mohu potvrdit, že 300 ve 2T pro hobíka "mého typu" fakt ne!


Já to říkal.

Aspon si to přiznáš a to je dobře.
Znám regimenty borců,co na tom vlají,jak posranej papír,nic s tím nezajedou,ale do krve by se hádali,že to je to pravé ořechové pro ně,bo na tom přeci jezdí elita world cup.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 20:05 | Nahoru | #231
prackarr> cau, no proste musim reagovat, sem velkej hobik (myslim ze podobnej jako Rado) a davám toho více nez na 4T a myslim ze na to ani moc nevlaju (ale jak uz jsem nekdy psal jako mladej jsem zacinal na 125 2T)

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 20:11 | Nahoru | #232
Neberu ti to. Ale ze všech lidí,co se mnou kdy jeli enduro bych napočítal na prstech jedné ruky ty,co na tom opravdu uměli. Ostatní si to jen mysleli.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 23:33 | Nahoru | #233

Horejs píše: RadoTP> Cau, muzu se zeptat co jsi zkousel a co se ti na tom nelibilo?
Tak asi mel Prackar pravdu, ze resenim je pro tebe 4T.



GasGas, tuším že rok 2007, ale ruku do ohně bych za to nedal.. A co se mi nelíbilo? Jak bych to jen řekl... hmm... Prostě bylo to silný jako sviňa. Husaberg 550 je proti tomu hodná motorka. Nevěřím, že bych na 300 2T kdy využil horní spektrum otáček (pokud bych s tím nejel po dálnici). No takže asi tak .

Prackarr> Věřím, že by se na 2T dalo pěkně jezdit. Ta 300 má skutečně dobrej spodek a je dost lehoučká, i když pocitově mi přišla +/- podobná jako 250 (KTM, Husqvarna), které jsem zkoušel ten samý den. Všechny tyhle názory jsou dost subjektivní, každopádně na moto (DRZ 400) jsem naposledy seděl 9. října v Rumunsku. Sednul jsem na KTM a Husku a všechno šlo perfektně. Malý skoky, na zadní, přejíždění hromad na citovku (jednička + spojka). Všechno šlo hladce jako bych na moto byl minulý týden. Pak sednu na 300 2T a jezdil jsem jen rovinky, protože všude jinde to se mnou neskutečně cvičilo...

A navíc, což je ještě víc subjektivní, nemám rád ten sekačkovej zvuk a asi by mě po čase začlo sr.. to neustálé míchání oleje s benzínem .

Naposledy editováno 06.02.2012 23:49:17

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 23:41 | Nahoru | #234
jenže je jedna věc kterou nikdo nebere v potaz, poladit 300 do hodna...bohužel to skoro nikdo nemá, protože na to si ji nikdo nekupuje, ale ta motorka to umí...asi na tom nezajedeš to co na 250 4T ale je to protě jiný, nic není dokonalý...a všechno má svý...u 2T je krásná ta ovladatelnost...

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 23:44 | Nahoru | #235
LubinWR> Tomu věřím, že by se s tím daly dělat divy. Ale byl jsem moc rád za to, že jsem měl možnost vyzkoušet vůbec to, co bylo. Stejně je mi jasné, že mi moto dýl jak 2-3 sezóny nevydrží. Teď mi 300 2T nesedla, za 2 roky ji třeba budu mít doma. Vespa se ke 125 taky vrátil až po čase

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 23:52 | Nahoru | #236
Radku ty spekulante

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

6.2.2012 v 23:57 | Nahoru | #237
xfany> Je zima, jezdit se nedá. Tak ať je aspoň nějaká sranda na fóru .

Naposledy editováno 06.02.2012 23:59:42

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

7.2.2012 v 00:09 | Nahoru | #238
Ja mozna muzu prozradit nazor....kdyz sme te pozorovali... TE250...s tou si si hral nejdele a s usmevem...to rekl Ota ....skoda ze si neokusil 310 i kdyz poladenou na pilota s velkym P

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

7.2.2012 v 00:22 | Nahoru | #239
já myslím že malý 4T sedne každýmu, teda skoro každýmu, hobíkovi, ale kdo si chce hrát, měl by sáhnout na 2T...tam se podle mě dá růst....na 4T si člověk zvykne a hraje si taky, já jsem spokojenej, ale stejně mi 2T nedá spát...ale 4T je holt 4T

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

7.2.2012 v 00:26 | Nahoru | #240
prej Husaberg 550 proti GG EC 300 hodná motorka :D Tos toho berga asi porádně neprohnal, ten jede sakra víc oproti Gájovi....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist