Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Každopádně, z mého pohledu snad ani není tak důležité, jakou má daný stroj obecně pověst, jako spíš to jak o něj bylo postaráno a jak ho uživatel dobře zná. Jinými slovy, když bych měl jet takovou cestu, sáhnu osobně snad raději po své stařičké (relativně poruchové) Jawě 20, kterou znám jako svoje boty, vím co od ní mohu čekat a tuším jak co opravit, než po supermoderním cesťáku, na kterém jsem nikdy předtím neseděl, netuším jak funguje a na co si dát pozor. Prostě jak se říká: "Kdo je připravený, není překvapený"
Díky vymontovaným vidlím byl pak kapánek lepší přístup při kontrole ventilové vůle. Ale stejnak to byl děsný porod. Jako pokaždé jsme si spolu s tátou pěkně od plic zanadávali při odšroubovávání a vyklánění motoru do strany (kvůli přístupu k výfukovému ventilu) . Na obou ventilech jsme stáhli vůli asi o 0,04 mm.
Došlo i na nátěr svodu, protože byl oťukaný od kamínků. Pak čištění vzduchového filtru a výměna ložisek v zadním kole.
Uhádne někdo, který pár ložisek je starý (s vůlí bezmála 0,5mm) a který nový?
Naposledy editováno 30.12.2014 22:25:09
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak - mám můj obdiv, že jsi se do toho pustil. Raději bych to nechal Špůrovi
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Zpět k problému. Jeden nejmenovaný jarin udělal hapala a zničil čidlo stojánku. Jinak se nic nestalo, motor běží dál, ale jen nedá se jezdit Po zařazení a pokusu se rozjet, motor chcípne Musíme to nějak vybastlit. Mezi námi vostrými motorkáři, o funkčnost čidla mi fakt nejde Spíše o to, aby motorka zase jezdila
Jinak, video nemá chybu . Je to skvělý oživení, pobavilo . Smekám před vašim řidičským umem, jak krásně to umíte vodit a držet rovnováhu ....až na ten konec teda
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ale ta barva je na mě trochu odvážná...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak, jeden člověk v diskuzi o 250 DS pro zajímavost vypsal loňské prodeje některých populárních maloobjemů (viz ZDE ). Zkusil jsem do těch statistik také zabrousit, jestli se tam vyskytuje i Blata. Po sečtení čísel hovoří zdroj takto:
Naposledy editováno 28.01.2015 19:09:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak diskuzi taky sleduji Překvapilo mě číslo 15 kusů AJP Tohle číslo bych rád viděl ještě mnohem vyšší (2x-3x)
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak, doufám že s tím máš trochu zkušenosti nebo někoho šikovného k ruce + nějaký ten potřebný vercajk . Osobně si na to bez pomoci otce netroufám. Sací ventil se dá zkontrolovat relativně v pohodě, ale s výfukovým je to jeba*ka jak hrom (viz fotky o pár příspěvků výše). Já už několikrát přemýšlel, že vyříznu do plastové schránky pod baterkou díru, abych se k tomu víčku na hlavě dostal a nemusel šachovat s celým motorem v rámu. Předem hlavně doporučuji vše důkladně očistit. Především na hlavě kolem těch víček se drží sajrajt, tak bacha ať se ti nějaký písek nenasype k vačce. Ideální omýt a vyfoukat kompresorem. No, snad ti na to budou ty prázdniny stačit a dej vědět
Naposledy editováno 29.01.2015 17:15:17
Myslím že rok 2014 byl pro prodeje AJP v ČR rozjezdový a už navnadil hodně budoucích majitelů. Věřím, že letos bude nových registrací podstatně více
Jinak, už jste viděli foto nové Jawy 1000 ? Pro mě to je teda hodně velké sci-fi
Naposledy editováno 29.01.2015 17:37:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak asi jste si všichni všimli, co naši soudruzi z Týnce nad Sázavou vymysleli za zvláštnost na dvou kolech. Mýty opředená Jawa 1000 ccm 4T... Jasně, čekal jsem trochu stroj s prvky retra, které budou odkazovat na slavné panelky, péráky, pětistovky a tak. Ale tohle jsem tedy fakt nečekal. Můj soukromý odhad byl něco ve stylu Guzzi V7 . Nemyslím tím motor do V a pod. ale obyčejnou motorku na ježdění s retroprvky, které budou současně funkční. Jinými slovy něco ve stylu, když se řekne motorka, každý si představí něco jako onu Guzzinu. Prostě motorka Semtam prvek typický pro Jawu (oblé kartery, klasické třeba kytarové sedlo...) Jawácká červená, jednoduchá vidlice.... Prostě motorku.
Píšu zde tyto řádky, protože jsme taky majiteli českých strojů, které jsou již taky mýty a legendami opředené Myslíte, že máš český motocyklový průmysl ještě šanci? Poslední dobou jsou tu samá negativa viz. projekt FGR Midalu V6, Blata obecně, nebo Jawácká 1000 ccm... Bohužel téměř všechna negativa mají velice silné důvody a jsou založeny na reálných základech. V čem myslíte, že je zakopán pes, proč všechny tyto projekty končí a nebo běží, ale s velkými výrobními chybami?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Co se týče šance českého motoprůmyslu do budoucna, nevidím to nijak růžově i když bych se rád pletl . Těch faktorů je mnoho, ale osobně zde spatřuji problém hlavně v přehnané snaze o originalitu a v jakési provozní slepotě. Ve snaze o netradiční řešení výrobci ve finále oslovují stejně jen naprostou hrstku lidí. Projekty jsou pak už od začátku jasně nerentabilní. Přehlíží se zásadní věci a problémy. Zbytečně se vymýšlí už vymyšlené a osvědčené řešení. Vše tvá příliš dlouho. Investuje se do vývoje, který stejně nakonec končí slepou uličkou a následují nucené kompromisy atd. Přitom by možná stačilo jen více naslouchat přáním veřejnosti, reagovat na poznatky zákazníků a více přemýšlet. A pokud se například v případě Jawy už v diskuzích o 660 a 1000ccm objeví 99% negativních reakcí, protože se lidem už jen díky vzhledu stroje naprosto nezamlouvají, hovoří to za vše .
Naposledy editováno 29.01.2015 23:38:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Když se koukneme na Yamahu WR 125 nebo na Suzuki 125 SM, je zde krásně vidět, že nejsnazší cesta je většinou ta správná Nač znovu a složitě objevovat kolo Viz Blata a její přední světlo či výfuková soustava Komplikovaný a nákladný vývoj, výsledek je velice rozporuplný.... Byť svítivost je u Blaty dobrá, světlo se zanáší bordelem, při jízdě po špinavé cestě je hned brutálně špinavé a pak moc nesvítí...
Jawa si myslím jde na kulatý problém hranatým způsobem. Měli by udělat motocykl na normální ježdění do práce, po výletech, určený hlavně pro věk 50+ (ti, co vyrostli na Jawách a kteří na nich dlouhá léta jezdili). Tím pádem žádný sportovec, žádný terénní stroj. Prostě motorka na ježdění, menší cestování. Design - pár retro prvků (částečně chromovaná nádrž, barva, oblé bloky motoru... netuším co dál). Jednoduchý rám, jednoduchá vidlice... Hlavně vše kvalitně, hledět na spolehlivost.
Jenže zase jsme u toho - složitý rám (drahý vývoj, vyrobení, špatné servisní úkony), zbytečná snaha o originální řešení... Pak trčí výfuk z motorky...
Chlapci, to chce myslet!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Počítalo se s vlastním motorem. Nevím tedy do jaké fáze vývoje se skutečně dostal (na fotkách může být maketa), ale jsou články, kde se psáno něco ve smyslu, že byly problémy při životnostních zkouškách. Takže motor byl zřejmě komplet připravený, ale neosvědčil se . Následovalo zřejmě složité shánění náhrady v podobě licenčního agregátu. A to samozřejmě neobnášelo pouhé předělání držáků motoru. Údajně se snad měnilo i umístění airboxu, který měl být prapůvodně nad motorem v místě, kde je dnes akumulátor. Jistě tedy i elektrika vyžádala hodně změn (nebo minimálně později při přechodu na Vapeto). Takže spoustu práce a nákladů díky takovýmto změnám a nejen to. Při porovnání 3. fotky se mi jeví původní řešení jako mnohem kompaktnější a kolem agregátu je dostatek prostoru. Kdežto u sériového provedení není nejen místo pro seřizování ventilů, ale motor ani pořádně nejde vyjmout z rámu bez demontáže kyvky a i přístup k tlumiči výfuku, airboxu a baterce je žalostný. Podle mě tedy takový "vývoj" přinesl i zbytečně hodně kompromisů. Takže postupům typu "pokus-omyl" by se měli čeští výrobci vyvarovat. Protože výsledkem je pak jen hromada (ne)funkčních prototypů, ale žádná opravdová sériová výroba, která by dokázala vývoj zhodnotit .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Tohle by ti naši malí výrobci měli pochopit. Jawa, Blata a další se chtějí na trhu prosadit se vším vlastním hlavně motorem. Sakra, výrobců motorů je mnoho. Přejímání motorů a převodovek není špatné, do toho si kolem postaví rám a nová motorka je na světě. Zbytek je o naladění motoru. Viz AJP PR5 a Gas Gas Cami. Stejný motor, jeden má karbec, druhému upravili hlavu na vstřikování. Možná si pohráli se zpřevodováním. Výsledek? 2 jiné charakteristiky motoru. K tomu postavili rám a máme 2 rozdílné motorky. Gas, který je více pohodový a ne tolik do terénu a dravější AJP. A proč ne?
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Tak jsem se minulý pátek stal taky blaťákem. (modré endurko, myslím že ten inzerá tady i někdo dával)
Tak jsem se včera poprvé svezl po ulici před našim barákem, no a co se nestalo....
v jednom místě byl na cestě a jelikož už byla tma, tak jsem ho nějak přehlídl a podjelo mi přední kol o....naštěstí to odnesla jen páčka spojky.
Tak jsem dneska volal do Blaty a málem jsem se vyvrátil....páčka s poštovným mě výjde na 700,-
Takže se chci zeptat jestli někdo nevíte o nějaké levnější alternativě (do budoucna) a ještě nějaké dobré blástry, které tam pásnou, aniž bych to musel upravovat
díky
Jo a nevíte jak je to s tou volnoběžkou? jěště se to kazí?
To jsi tedy pořídil zajímavý kousek . Můžeš nám objasnit, jaký má vlastně původ? Je to zbarvení a polepy dílem továrny nebo je to práce nějakého tatínka, který chtěl udělat potomkovi radost ?
Na první jízdu tedy asi rozhodně nezapomeneš . Zlomená spojková páčka naštve. Já už ji taky asi 2x zlomil, ale nakonec vozím stále původní, ve které mám zavrtaný a epoxidem zalepený kus hřebíku. Kupodivu to drží pohromadě . Ale kdyby s motorkou nejezdili i ségry, nechal bych páčku zlomenou a pouze ji zapiloval konec. Má to totiž i své výhody . Novou mám ale také koupenou v zásobě. Poslali jí ale komplet i s objímkou včetně spínače, proto asi taky ta cena . Jsem přesvědčen, že někde by šla sehnat levněji samostatně. Jestli vzpomenu, zítra zkusím na internetu pohledat.
Radu ohledně blástrů nechám na Markovi. Já mám totiž blástry z 80% vlastní výroby . Každopádně je to snad nejlepší investice do motorky (viz zlomená páčka), takže jednoznačně schvaluji . Hlavně nějaké pevné s dobrou montážní sadou a hliníkovými výztuhami.
S volnoběžkou těžko říct. Zřejmě máš jeden z nejnovějších kusů, tak by tam mohli být snad alespoň nejodolnější komponenty. Ale opravdu nevím, jestli to v Blansku už nějak zdárně vychytali. Dobře se zatím jeví úpravy na obou blatovkách u Marka, které mu udělal jeden fachman z Hořic. Sice ho to stálo nějakou investici, ale s volnoběžkou už by neměl mít problém.
Jinak, Matěj Šnykl sestříhal jedno fajnový video z léta. Doporučuji podívat . Jen ty chuligány nezkoušejte napodobovat ....
Naposledy editováno 05.02.2015 22:48:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |