Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Počítalo se s vlastním motorem. Nevím tedy do jaké fáze vývoje se skutečně dostal (na fotkách může být maketa), ale jsou články, kde se psáno něco ve smyslu, že byly problémy při životnostních zkouškách. Takže motor byl zřejmě komplet připravený, ale neosvědčil se . Následovalo zřejmě složité shánění náhrady v podobě licenčního agregátu. A to samozřejmě neobnášelo pouhé předělání držáků motoru. Údajně se snad měnilo i umístění airboxu, který měl být prapůvodně nad motorem v místě, kde je dnes akumulátor. Jistě tedy i elektrika vyžádala hodně změn (nebo minimálně později při přechodu na Vapeto). Takže spoustu práce a nákladů díky takovýmto změnám a nejen to. Při porovnání 3. fotky se mi jeví původní řešení jako mnohem kompaktnější a kolem agregátu je dostatek prostoru. Kdežto u sériového provedení není nejen místo pro seřizování ventilů, ale motor ani pořádně nejde vyjmout z rámu bez demontáže kyvky a i přístup k tlumiči výfuku, airboxu a baterce je žalostný. Podle mě tedy takový "vývoj" přinesl i zbytečně hodně kompromisů. Takže postupům typu "pokus-omyl" by se měli čeští výrobci vyvarovat. Protože výsledkem je pak jen hromada (ne)funkčních prototypů, ale žádná opravdová sériová výroba, která by dokázala vývoj zhodnotit .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Tohle by ti naši malí výrobci měli pochopit. Jawa, Blata a další se chtějí na trhu prosadit se vším vlastním hlavně motorem. Sakra, výrobců motorů je mnoho. Přejímání motorů a převodovek není špatné, do toho si kolem postaví rám a nová motorka je na světě. Zbytek je o naladění motoru. Viz AJP PR5 a Gas Gas Cami. Stejný motor, jeden má karbec, druhému upravili hlavu na vstřikování. Možná si pohráli se zpřevodováním. Výsledek? 2 jiné charakteristiky motoru. K tomu postavili rám a máme 2 rozdílné motorky. Gas, který je více pohodový a ne tolik do terénu a dravější AJP. A proč ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |