globalmoto_kveten





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.2.2015 v 00:04 | Nahoru | #1
125Marek> Tak tak. Toho "zbytečného" vývoje je asi zrovna Blata 125 celkem dobrým příkladem. A nejedná se jen o prvky spojené s netradičním designem a konstrukcí, které vyžadují výrobu spousty různých forem a přípravků, jako je třeba to osvětlení nebo výfuková soustava. Když se zamyslím, co změn muselo proběhnout mezi prototypem a finálním provedením, představím si obrovskou hromadu peněz a investovaného úsilí. Sice na fotkách je to podobné, ale...















Počítalo se s vlastním motorem. Nevím tedy do jaké fáze vývoje se skutečně dostal (na fotkách může být maketa), ale jsou články, kde se psáno něco ve smyslu, že byly problémy při životnostních zkouškách. Takže motor byl zřejmě komplet připravený, ale neosvědčil se . Následovalo zřejmě složité shánění náhrady v podobě licenčního agregátu. A to samozřejmě neobnášelo pouhé předělání držáků motoru. Údajně se snad měnilo i umístění airboxu, který měl být prapůvodně nad motorem v místě, kde je dnes akumulátor. Jistě tedy i elektrika vyžádala hodně změn (nebo minimálně později při přechodu na Vapeto). Takže spoustu práce a nákladů díky takovýmto změnám a nejen to. Při porovnání 3. fotky se mi jeví původní řešení jako mnohem kompaktnější a kolem agregátu je dostatek prostoru. Kdežto u sériového provedení není nejen místo pro seřizování ventilů, ale motor ani pořádně nejde vyjmout z rámu bez demontáže kyvky a i přístup k tlumiči výfuku, airboxu a baterce je žalostný. Podle mě tedy takový "vývoj" přinesl i zbytečně hodně kompromisů. Takže postupům typu "pokus-omyl" by se měli čeští výrobci vyvarovat. Protože výsledkem je pak jen hromada (ne)funkčních prototypů, ale žádná opravdová sériová výroba, která by dokázala vývoj zhodnotit .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.2.2015 v 10:50 | Nahoru | #2
Martic> Máš pravdu. Kámen úrazu byl motor. Na ten bylo investováno veliké úsilí a výsledek byl ten tam Ať si vememe Škodovku nebo jiné automobilky nebo dneska i motocyklové fabriky, prostě koncerny obecně. Přejímají platformy, motory, převodovky a přesto dokáží vyrobit svébytné auto, které se od svého bratra velice liší. Viz. např. Škoda Octavia a Golf. Motor, platforma, převodovka jsou stejné. Přesto se obě auto hodně liší. Nebo spíše si vezmeme Golf a Yeti... Yeti je Golf s vysokým podvozkem. Tedy jak málo stačí změnit a vytvoříte nové auto, které je totálně odlišné.
Tohle by ti naši malí výrobci měli pochopit. Jawa, Blata a další se chtějí na trhu prosadit se vším vlastním hlavně motorem. Sakra, výrobců motorů je mnoho. Přejímání motorů a převodovek není špatné, do toho si kolem postaví rám a nová motorka je na světě. Zbytek je o naladění motoru. Viz AJP PR5 a Gas Gas Cami. Stejný motor, jeden má karbec, druhému upravili hlavu na vstřikování. Možná si pohráli se zpřevodováním. Výsledek? 2 jiné charakteristiky motoru. K tomu postavili rám a máme 2 rozdílné motorky. Gas, který je více pohodový a ne tolik do terénu a dravější AJP. A proč ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist