Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?
P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.
Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
mám takovej jeden oblíbenej nájezd do zatáčky kdy to pravidelně dělá v polovině náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
memphis.unv píše: budete se divit ale mně se aji při tom vrknutí blokuje zadní kolo a to aji s dvoutaktem jawácké komprese
mám takovej jeden oblíbenej nájezd do zatáčky kdy to pravidelně dělá v polovině náklonu
to je neco spatne, ja kdyz nestojim na zadni brzde a cilene se nesnazim spatne podradit tak nezablokuju ani tele....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
oioi01 píše: jak by to tam mohlo líp padnout, když je v podstatě furt zařazený nějaký kvalt? když přeřazuješ tak přece žádný neutrál nedáváš... kvalty se vymění hned... z jednouho ozubení přeskočí hned na druhé.. takže co tam chcete vyrovnávat plynem??? je to tak ne???
pravda, teď jsem za hňupa zase prozměnu já takhle to funguje u plechovky, kde při meziplynu dávám neutrál.
ale ona i rozpojená spojka na motorce přenáší nějakou tu sílu mezi kolem a motorem, když správně vrkneš, tak v ideálním případě dojde k situaci, že ozubení v převodovce co do sebe zapadá přenáší právě nulovou sílu a usnadní to vysunutí ze zkosenejch bočních zubů.
Naposledy editováno 26.05.2011 17:18:51
já vím dělám machra, je to tim že ani to roztočení motoru nestihne pobrat takový podřazení a motor s takovouhle klikou má taky nějakou svou setrvačnost takže se najednou tak roztočit odmítá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
assassin píše: to je neco spatne, ja kdyz nestojim na zadni brzde a cilene se nesnazim spatne podradit tak nezablokuju ani tele....
To by me taky zajimalo, jak se flokuje stara triapule Me se Beta na vyssi kvalty nekousne vubec, ze 2 na 1 vicemene vzdycky a jinak jedine kdyz jdu naraz o 2 kvalty ci vic a hned pustim spojku, ale to delam cilene1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
FiZzeR píše: pravda, teď jsem za hňupa zase prozměnu já takhle to funguje u plechovky, kde při meziplynu dávám neutrál.
ale ona i rozpojená spojka na motorce přenáší nějakou tu sílu mezi kolem a motorem, když správně vrkneš, tak v ideálním případě dojde k situaci, že ozubení v převodovce co do sebe zapadá přenáší právě nulovou sílu a usnadní to vysunutí ze zkosenejch bočních zubů.
no nevím ,nooo... nejsem konstruktér převodovek...
ale podle mě se to vždycky vyrovná tím že to proklouzne ve spojce... proto mi pořád nejde do hlavy že je vůbec možné podřadit bez spojky.... přece ten neodpojený motor to nemůže pustit...
takže meziplyn má podle mě význam jen aby se ti nebloklo kolo....
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
oioi01 píše: no nevím ,nooo... nejsem konstruktér převodovek...
ale podle mě se to vždycky vyrovná tím že to proklouzne ve spojce... proto mi pořád nejde do hlavy že je vůbec možné podřadit bez spojky.... přece ten neodpojený motor to nemůže pustit...
takže meziplyn má podle mě význam jen aby se ti nebloklo kolo....
ty celni zuby z tech kol radickou vytahnes ikdyz je motor pripojenej... to jde pomerne snadno... zasunout to celni ozubeni do nizsiho kvaltu bude horsi.. bude zalezet v jak velkejch tockach by ses pokousel takhle podradit, kdyz na ten kvalt zpomalis az na volnobezne otacky a pak podradis bez spojky tak se to jakz takz da... parkrat uz sem takhle dojizdel s utrzenym lankem spojky....
oioi01 píše: jak by to tam mohlo líp padnout, když je v podstatě furt zařazený nějaký kvalt? když přeřazuješ tak přece žádný neutrál nedáváš... kvalty se vymění hned... z jednouho ozubení přeskočí hned na druhé.. takže co tam chcete vyrovnávat plynem??? je to tak ne???
protože mačkáš spojku srovnáváš otáčky motoru a těch koleček a otáčky motoru padnou zmáčknutím spojky
Naposledy editováno 26.05.2011 17:37:22
FiZzeR píše: OMG. tady jak to řešíte, to vypadá že mezi přeřazením stihnou vystoupit nový kontinenty z oceánu
vrká se
zaprvý - kvůli srovnání otáček kol v převodovce, neb nejsou opatřena synchrony
zadruhý - kvůli plynulejšímu přenosu sil ze zadního kola na motor (pro debily: aby nezačla tancovat prdel)
JENŽE je potřeba to dělat tak rychle, že pro OBA účely postačí JEDINÉ vrknutí.
nic proti, ale navážíš se do firecrackera zbytečně a jsi teď za hňupa
Ad zaprvé- sis už odpověděl sám
relevantnost přenášených sil rozpojené mokre spojky se blíží k nule
ad druhé- je to, co tu stále tvrdím
když to teda shrneme, tak podřazení je natolik rychlé, že stačí pouze padající otáčky ( ti zpomalení je tam pouze chvíli podrží po vymáčknutí) a do toho se kvaltuje a pouští, tak že je jakekoliv krkani zbytečne K
assassin píše: ty celni zuby z tech kol radickou vytahnes ikdyz je motor pripojenej... to jde pomerne snadno... zasunout to celni ozubeni do nizsiho kvaltu bude horsi.. bude zalezet v jak velkejch tockach by ses pokousel takhle podradit, kdyz na ten kvalt zpomalis az na volnobezne otacky a pak podradis bez spojky tak se to jakz takz da... parkrat uz sem takhle dojizdel s utrzenym lankem spojky....
jak zpomalíš? ty přece musíš podřadit hned... nemůžeš dát neutrál a čekat až zpomalíš aby si mohl dát nižší kvalt.... u auta umím podřadit bez spojky, protože tam můžeš dát neutrál, meziplynem zvýšit otáčky, jemně tlačit na radičku, a až budou stejné otáčky motoru a převodovky tak samo to tam krásně zapadne... ale to u motorky prostě nejde.... proto to nechápu... přeco ty hrany zubu musí naráz rostočit motor o několik otáček a to je dost velký odpor, takže se ty zuby podle mě kurvý...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
podřadit s vrknutím kdy otáčky vyletí a bez vrknutí kdy padají dolu. rozdíl bude velmi znatelnej.
nevim jestli je spojka unášená nebo jak moc ale s vrknutím je to řazení dokonalý, kvalt tam padne sametově, bez vrknutí pokud by zadní kolo chtělo ten motor roztočit převodem rychle aale on se vůči tomu točí pomalu tak tam pujde řadící pákou tíž zacvaknout, z převodovky půjde velkej ráz a ve zvuku bude taky slyšet mírný škrtnutí.
ne a opravdu to neni sugesce a pokud se to někomu nezdá, klidně mu pujčím svou mašinu která nemá převodovku tak dokonalou a blbuvzdornou takže se jeho idiocie tady projevit musí když mu to ta jeho nedělá. to že je něco vymakanější a určitý věci jsou tam potlačený aby se neprojevovaly tolik neznamená že ten princip to nezpůsobuje
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
Taky si myslím, že na synchronizaci to nebude mít moc vliv...s vymačklou spojkou a dráhou mezi kolečky cca. nekolik milimetrů(dejme tomu že i přes deset)kdy to cvaknutí je mžik. Ať už by spojka přenášela nějakej moment i vystavená - srovná se to během toho cvaknutí ...tak počítejte, kolik na to má ta hřídel času ...3, 2, 1 "CVAK" ...
Rovnáš si otáčky motoru k otáčkám zadního kola, na příslušný přev. stupeň ...
no ono to asi neni pri kazdem podrazeni a v jakekoliv rychlosti..ale kdyz nekde valis na nejakej kvalt 3..4. a vejs a na pul plynu a vic a potrebujes tam hodit kvalt dolu pri brzdeni tak jako zmacknout spojku a loupnout ho tam a pustit spojku sem udelal jednou a docela se mi sevreli pulky
tak od te doby vrkam a vrkam a je klid
dva_hrnce píše: Fleur> pokud podřazuješ tak, že necháš otáčky spadnout dolů, tak to až tak potřeba není.
Ale u roztočeného motoru dochází k velkému rozdílu rychlosti otáček převodovky a motoru (pokud nedáš meziplyn, otáčky spadnou až na volnoběžné)
A teď si představ, že se motor točí nějakých volnoběžných 1100 ot./min a tím že pustíš spojku, zadní kolo v momentu ten motor roztočí např. na 10tis. ot./min. (kolo je pevně spojeno s převodovkou)
To je docela rozdíl, může dojít k zablokování zad. kola, o nějaké plynulosti také nemůže být řeč.
Navíc převodovka u auta má synchrony, které vyrovnávají právě ten rozdíl otáček, motorky toto nemají, takže čí menší rozdíl mezi otáčkami motoru a otáčkami převodovky, tím lépe zuby zapadnou do sebe a tím šetrnější to je.
Přesně tak. Moje Kawa a podřazení v otáčkách bez meziplynu je rachot jako prase. A většinou to tam ani nejde, to nemluvím o falešném neutrálu.
když rozjedeš moto na dvojku a vyřadíš v 70km/h na neutrál, pustíš spojku, znovu jí zmačkneš a budeš tam chtít tu dvojku vrátit, tak to moc dobře nepůjde, možná jí tam ani nedostaneš a když, bude to hrozná rána.
když uděláš to samé, ale před opětovným řazením přidáš plyn abys roztočila motor a pak teprve zmáčneš spojku a zařadíš, tak to půjde snadno a bez rány.
Přesněji - jedeš na dvojku 70km/h, motor točí 7000ot./min, musíš ho roztočit co nejblíž k těm 7000 aby bylo zařazení co nejhledší (protože s puštěnou spojkou roztáčíš s motorem i převodovku - i když je tam neutrál)
Doufám že aspoň trochu chápeš
ed: písmenka
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
assassin píše: ty celni zuby z tech kol radickou vytahnes ikdyz je motor pripojenej... to jde pomerne snadno... zasunout to celni ozubeni do nizsiho kvaltu bude horsi.. bude zalezet v jak velkejch tockach by ses pokousel takhle podradit, kdyz na ten kvalt zpomalis az na volnobezne otacky a pak podradis bez spojky tak se to jakz takz da... parkrat uz sem takhle dojizdel s utrzenym lankem spojky....
uz sem to psal, podrazoval sem bez spojky na ZX9R na dromu, takze hodne vysoko
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
t_freedom píše: Tyhle diskuse tu už byly...a já jsme byl vždycky za debila...neb sem tvrdil následující:
Taky si myslím, že na synchronizaci to nebude mít moc vliv...s vymačklou spojkou a dráhou mezi kolečky cca. nekolik milimetrů(dejme tomu že i přes deset)kdy to cvaknutí je mžik. Ať už by spojka přenášela nějakej moment i vystavená - srovná se to během toho cvaknutí ...tak počítejte, kolik na to má ta hřídel času ...3, 2, 1 "CVAK" ...
Rovnáš si otáčky motoru k otáčkám zadního kola, na příslušný přev. stupeň ...
Ty máš ještě sílu to někomu vysvětlovat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
(nevím jak u teplejch mokrejch spojek, ale suchá i při vystavení přenáší docela dost - když tam je kvalt a hledám neutrál, nedaří se mi a chci s tím je pohnout, tlačení při vystavený spojce se docela nechá - ale já mám 7lamel co se o sebe třou na mokrý jsou většinou dvě)