globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vrkáte při podřazování plynem?
 
25.5.2011 v 17:39
Ahoj, mám jednu otázku. Na videích z okruhu je často vidět, jak jezdec na konci rovinky brzdí, řadí dolu a při tom pokaždé vrkne plynem. Tady je video, kde je to vidět (čas 0:35).



Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?

P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.


Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
Anketa: Vrkáte při podřazování plynem?
Jasně.
88%
315
Občas, když jedu kudlu.
3%
10
Nedělám - jen pomalu pouštím spojku.
4%
14
Nedělám - je to vůbec potřeba?
3%
12
Mám antihop tak to tam sázím naostro...
2%
6

2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:13 | Nahoru | #91
jak by to tam mohlo líp padnout, když je v podstatě furt zařazený nějaký kvalt? když přeřazuješ tak přece žádný neutrál nedáváš... kvalty se vymění hned... z jednouho ozubení přeskočí hned na druhé.. takže co tam chcete vyrovnávat plynem??? je to tak ne???

1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:13 | Nahoru | #92
budete se divit ale mně se aji při tom vrknutí blokuje zadní kolo a to aji s dvoutaktem jawácké komprese
mám takovej jeden oblíbenej nájezd do zatáčky kdy to pravidelně dělá v polovině náklonu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:15 | Nahoru | #93

memphis.unv píše: budete se divit ale mně se aji při tom vrknutí blokuje zadní kolo a to aji s dvoutaktem jawácké komprese
mám takovej jeden oblíbenej nájezd do zatáčky kdy to pravidelně dělá v polovině náklonu


to je neco spatne, ja kdyz nestojim na zadni brzde a cilene se nesnazim spatne podradit tak nezablokuju ani tele....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:18 | Nahoru | #94

oioi01 píše: jak by to tam mohlo líp padnout, když je v podstatě furt zařazený nějaký kvalt? když přeřazuješ tak přece žádný neutrál nedáváš... kvalty se vymění hned... z jednouho ozubení přeskočí hned na druhé.. takže co tam chcete vyrovnávat plynem??? je to tak ne???



pravda, teď jsem za hňupa zase prozměnu já takhle to funguje u plechovky, kde při meziplynu dávám neutrál.

ale ona i rozpojená spojka na motorce přenáší nějakou tu sílu mezi kolem a motorem, když správně vrkneš, tak v ideálním případě dojde k situaci, že ozubení v převodovce co do sebe zapadá přenáší právě nulovou sílu a usnadní to vysunutí ze zkosenejch bočních zubů.

Naposledy editováno 26.05.2011 17:18:51

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:26 | Nahoru | #95
assassin> je to z kopečka, doprava se to láme ještě dolu a po rovince jdu ze čtverky na dvojku do skoro pravýho úhlu, jde to samo aji když na zadní nešahám, tam je to fakt pokaždý
já vím dělám machra, je to tim že ani to roztočení motoru nestihne pobrat takový podřazení a motor s takovouhle klikou má taky nějakou svou setrvačnost takže se najednou tak roztočit odmítá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:26 | Nahoru | #96

assassin píše: to je neco spatne, ja kdyz nestojim na zadni brzde a cilene se nesnazim spatne podradit tak nezablokuju ani tele....

To by me taky zajimalo, jak se flokuje stara triapule Me se Beta na vyssi kvalty nekousne vubec, ze 2 na 1 vicemene vzdycky a jinak jedine kdyz jdu naraz o 2 kvalty ci vic a hned pustim spojku, ale to delam cilene

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:29 | Nahoru | #97

FiZzeR píše: pravda, teď jsem za hňupa zase prozměnu já takhle to funguje u plechovky, kde při meziplynu dávám neutrál.

ale ona i rozpojená spojka na motorce přenáší nějakou tu sílu mezi kolem a motorem, když správně vrkneš, tak v ideálním případě dojde k situaci, že ozubení v převodovce co do sebe zapadá přenáší právě nulovou sílu a usnadní to vysunutí ze zkosenejch bočních zubů.



no nevím ,nooo... nejsem konstruktér převodovek...
ale podle mě se to vždycky vyrovná tím že to proklouzne ve spojce... proto mi pořád nejde do hlavy že je vůbec možné podřadit bez spojky.... přece ten neodpojený motor to nemůže pustit...

takže meziplyn má podle mě význam jen aby se ti nebloklo kolo....

Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:31 | Nahoru | #98
memphis: dobrej stabilak... me nikdy na CZ spojka tak ostre nekousala... teda utrhnout kolo podrazenim sem nezkousel, ale vyspojkovat na zadni neslo.. musel sem spojcit radickou, pak se to podarilo:) ale tak samo mas asi tu 350 v jinym stavu nez ja kdysi 175.. u ty kdybych mel rozjetou 4ku a brzdil do pravouhly zatacky tak uz tak pul kilomtru predem jak mi to prima brzdilo:) taky sem si na tom zvykl brzdit obema brzdama a to mam doted...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:35 | Nahoru | #99

oioi01 píše: no nevím ,nooo... nejsem konstruktér převodovek...
ale podle mě se to vždycky vyrovná tím že to proklouzne ve spojce... proto mi pořád nejde do hlavy že je vůbec možné podřadit bez spojky.... přece ten neodpojený motor to nemůže pustit...

takže meziplyn má podle mě význam jen aby se ti nebloklo kolo....



ty celni zuby z tech kol radickou vytahnes ikdyz je motor pripojenej... to jde pomerne snadno... zasunout to celni ozubeni do nizsiho kvaltu bude horsi.. bude zalezet v jak velkejch tockach by ses pokousel takhle podradit, kdyz na ten kvalt zpomalis az na volnobezne otacky a pak podradis bez spojky tak se to jakz takz da... parkrat uz sem takhle dojizdel s utrzenym lankem spojky....

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:36 | Nahoru | #100

oioi01 píše: jak by to tam mohlo líp padnout, když je v podstatě furt zařazený nějaký kvalt? když přeřazuješ tak přece žádný neutrál nedáváš... kvalty se vymění hned... z jednouho ozubení přeskočí hned na druhé.. takže co tam chcete vyrovnávat plynem??? je to tak ne???



protože mačkáš spojku srovnáváš otáčky motoru a těch koleček a otáčky motoru padnou zmáčknutím spojky

Naposledy editováno 26.05.2011 17:37:22

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:36 | Nahoru | #101
Uvalak> jak se ten motor má při podřazení dostat víc než na 3 tisíce tak cuká, naž 4 se blokuje kolo, ta klika je fakt těžká a roztočit se odmítá, to pak už ani to "vrknutí" nestačí na roztočení

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:37 | Nahoru | #102

FiZzeR píše: OMG. tady jak to řešíte, to vypadá že mezi přeřazením stihnou vystoupit nový kontinenty z oceánu

vrká se
zaprvý - kvůli srovnání otáček kol v převodovce, neb nejsou opatřena synchrony
zadruhý - kvůli plynulejšímu přenosu sil ze zadního kola na motor (pro debily: aby nezačla tancovat prdel)

JENŽE je potřeba to dělat tak rychle, že pro OBA účely postačí JEDINÉ vrknutí.

nic proti, ale navážíš se do firecrackera zbytečně a jsi teď za hňupa



Ad zaprvé- sis už odpověděl sám
relevantnost přenášených sil rozpojené mokre spojky se blíží k nule

ad druhé- je to, co tu stále tvrdím

když to teda shrneme, tak podřazení je natolik rychlé, že stačí pouze padající otáčky ( ti zpomalení je tam pouze chvíli podrží po vymáčknutí) a do toho se kvaltuje a pouští, tak že je jakekoliv krkani zbytečne K

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 17:49 | Nahoru | #103

assassin píše: ty celni zuby z tech kol radickou vytahnes ikdyz je motor pripojenej... to jde pomerne snadno... zasunout to celni ozubeni do nizsiho kvaltu bude horsi.. bude zalezet v jak velkejch tockach by ses pokousel takhle podradit, kdyz na ten kvalt zpomalis az na volnobezne otacky a pak podradis bez spojky tak se to jakz takz da... parkrat uz sem takhle dojizdel s utrzenym lankem spojky....



jak zpomalíš? ty přece musíš podřadit hned... nemůžeš dát neutrál a čekat až zpomalíš aby si mohl dát nižší kvalt.... u auta umím podřadit bez spojky, protože tam můžeš dát neutrál, meziplynem zvýšit otáčky, jemně tlačit na radičku, a až budou stejné otáčky motoru a převodovky tak samo to tam krásně zapadne... ale to u motorky prostě nejde.... proto to nechápu... přeco ty hrany zubu musí naráz rostočit motor o několik otáček a to je dost velký odpor, takže se ty zuby podle mě kurvý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 18:04 | Nahoru | #104
assassin> jo už chápu, sem tě blbě pochopil... to joo.... ale ve vyších otáčkách to prostě musí kurvyt ty zuby....

Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 18:50 | Nahoru | #105
Firecracker> díky za radu

Naposledy editováno 26.05.2011 18:54:45

Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 19:11 | Nahoru | #106
chytráci co tvrdí že na řazení samotný to nemá vliv by se měli někdy projet a zkusit oba způsoby. rozjet se a bez brždění podřadit, pro lepší ukázku jen dat nižší kvalt ale nepouštět spojku aby nerušilo cuknutí.
podřadit s vrknutím kdy otáčky vyletí a bez vrknutí kdy padají dolu. rozdíl bude velmi znatelnej.
nevim jestli je spojka unášená nebo jak moc ale s vrknutím je to řazení dokonalý, kvalt tam padne sametově, bez vrknutí pokud by zadní kolo chtělo ten motor roztočit převodem rychle aale on se vůči tomu točí pomalu tak tam pujde řadící pákou tíž zacvaknout, z převodovky půjde velkej ráz a ve zvuku bude taky slyšet mírný škrtnutí.
ne a opravdu to neni sugesce a pokud se to někomu nezdá, klidně mu pujčím svou mašinu která nemá převodovku tak dokonalou a blbuvzdornou takže se jeho idiocie tady projevit musí když mu to ta jeho nedělá. to že je něco vymakanější a určitý věci jsou tam potlačený aby se neprojevovaly tolik neznamená že ten princip to nezpůsobuje

1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 19:12 | Nahoru | #107
Tyhle diskuse tu už byly...a já jsme byl vždycky za debila...neb sem tvrdil následující:

Taky si myslím, že na synchronizaci to nebude mít moc vliv...s vymačklou spojkou a dráhou mezi kolečky cca. nekolik milimetrů(dejme tomu že i přes deset)kdy to cvaknutí je mžik. Ať už by spojka přenášela nějakej moment i vystavená - srovná se to během toho cvaknutí ...tak počítejte, kolik na to má ta hřídel času ...3, 2, 1 "CVAK" ...
Rovnáš si otáčky motoru k otáčkám zadního kola, na příslušný přev. stupeň ...

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 19:21 | Nahoru | #108
[SVSkritek]Ty jo to jsem nevedel ze ER-5 je takova mrcha co blokuje kolo pri kazdym podrazeni
no ono to asi neni pri kazdem podrazeni a v jakekoliv rychlosti..ale kdyz nekde valis na nejakej kvalt 3..4. a vejs a na pul plynu a vic a potrebujes tam hodit kvalt dolu pri brzdeni tak jako zmacknout spojku a loupnout ho tam a pustit spojku sem udelal jednou a docela se mi sevreli pulky
tak od te doby vrkam a vrkam a je klid

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 20:07 | Nahoru | #109

dva_hrnce píše: Fleur> pokud podřazuješ tak, že necháš otáčky spadnout dolů, tak to až tak potřeba není.
Ale u roztočeného motoru dochází k velkému rozdílu rychlosti otáček převodovky a motoru (pokud nedáš meziplyn, otáčky spadnou až na volnoběžné)

A teď si představ, že se motor točí nějakých volnoběžných 1100 ot./min a tím že pustíš spojku, zadní kolo v momentu ten motor roztočí např. na 10tis. ot./min. (kolo je pevně spojeno s převodovkou)
To je docela rozdíl, může dojít k zablokování zad. kola, o nějaké plynulosti také nemůže být řeč.

Navíc převodovka u auta má synchrony, které vyrovnávají právě ten rozdíl otáček, motorky toto nemají, takže čí menší rozdíl mezi otáčkami motoru a otáčkami převodovky, tím lépe zuby zapadnou do sebe a tím šetrnější to je.

Přesně tak. Moje Kawa a podřazení v otáčkách bez meziplynu je rachot jako prase. A většinou to tam ani nejde, to nemluvím o falešném neutrálu.
když rozjedeš moto na dvojku a vyřadíš v 70km/h na neutrál, pustíš spojku, znovu jí zmačkneš a budeš tam chtít tu dvojku vrátit, tak to moc dobře nepůjde, možná jí tam ani nedostaneš a když, bude to hrozná rána.

když uděláš to samé, ale před opětovným řazením přidáš plyn abys roztočila motor a pak teprve zmáčneš spojku a zařadíš, tak to půjde snadno a bez rány.
Přesněji - jedeš na dvojku 70km/h, motor točí 7000ot./min, musíš ho roztočit co nejblíž k těm 7000 aby bylo zařazení co nejhledší (protože s puštěnou spojkou roztáčíš s motorem i převodovku - i když je tam neutrál)

Doufám že aspoň trochu chápeš

ed: písmenka

1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 20:21 | Nahoru | #110
A co rozjet ještě debatu o řazení bez spojky ?

Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 20:48 | Nahoru | #111
Ze 6 na 5 nevrkám,z 5 na 4 taky ne.Na ostatní q směrem dolů ano.Když nevrknu tak hlavně z trojky na dvojku to docela hlasitě udělá CVAK S tímto jakobymeziplynem to tam padne jak fík.To jest můj důkaz místo slibů že vrkání je gůt

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 21:08 | Nahoru | #112
mayhem> já si to jako jeden z mála můžu dovolit

Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 21:10 | Nahoru | #113
Já tak rád vrkám, vrkám, ty tak rád vrkáš, vrkáš, on tak rád vrká, vrká, my chceme VRKAT!!

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 21:40 | Nahoru | #114

rich.puzzle píše: samozřejmě, pro efekt a pro pocit, že motor nedostává takové kopance, ale zabírá do vyrovnaných otáček, ale nevim, co na to říká spojka



Co se ti líp mění? Spojka nebo převodovka?

1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 21:56 | Nahoru | #115
assassin: me ustrelilo zadni kolo po prerazeni na Jawe 350 taky, na panelce, co porad mam. to mi bylo 17, machroval sem u gymplu a pak nas napadlo ze mi budou merit stopkama za jak dlouho objedu blok s gymplem, no a v zatacce byly kostky, ja tam lupnul dolu ze 3 na 2 a zadek mi ulit ze sem si menil pak trenky ve skole mozna na asfaltu by to neudelalo to nevim

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 21:57 | Nahoru | #116
cccp> protože na fichtlu jsi tam jedňoura nedostal(za jízdy)a ve dvou do kopečka to někdy jinak nešlo.

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 22:01 | Nahoru | #117

assassin píše: ty celni zuby z tech kol radickou vytahnes ikdyz je motor pripojenej... to jde pomerne snadno... zasunout to celni ozubeni do nizsiho kvaltu bude horsi.. bude zalezet v jak velkejch tockach by ses pokousel takhle podradit, kdyz na ten kvalt zpomalis az na volnobezne otacky a pak podradis bez spojky tak se to jakz takz da... parkrat uz sem takhle dojizdel s utrzenym lankem spojky....



uz sem to psal, podrazoval sem bez spojky na ZX9R na dromu, takze hodne vysoko

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

26.5.2011 v 22:40 | Nahoru | #118

t_freedom píše: Tyhle diskuse tu už byly...a já jsme byl vždycky za debila...neb sem tvrdil následující:

Taky si myslím, že na synchronizaci to nebude mít moc vliv...s vymačklou spojkou a dráhou mezi kolečky cca. nekolik milimetrů(dejme tomu že i přes deset)kdy to cvaknutí je mžik. Ať už by spojka přenášela nějakej moment i vystavená - srovná se to během toho cvaknutí ...tak počítejte, kolik na to má ta hřídel času ...3, 2, 1 "CVAK" ...
Rovnáš si otáčky motoru k otáčkám zadního kola, na příslušný přev. stupeň ...


Ty máš ještě sílu to někomu vysvětlovat?

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 06:45 | Nahoru | #119

Hummer píše: Ty máš ještě sílu to někomu vysvětlovat?



Je to svatý muž. K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 06:47 | Nahoru | #120
Hummer> mám nehynoucí elán měnit svět k lepšímu ...ale tady jsem si napsal svý a už toho asi nechám ...nechám to na synchronizačních odbornících...

(nevím jak u teplejch mokrejch spojek, ale suchá i při vystavení přenáší docela dost - když tam je kvalt a hledám neutrál, nedaří se mi a chci s tím je pohnout, tlačení při vystavený spojce se docela nechá - ale já mám 7lamel co se o sebe třou na mokrý jsou většinou dvě)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist