jen tak aby se neřeklo a jinak poštelovat nešel. Dal jsem tam ten nový: ze začátku motor cukal, protože ten zaplombovaný šroubek běhu naprázdno byl pootočený tak že do válce nešel při volnoběhu skoro žádný benzín (což moc nechápu), to jsem doladil a volnoběh je krásně plynulý a jízda je o něco svižnější. Problém ale nastává se startováním. Se starým karburátorem motor tak kolem 5 kopnutí naskočil. Ale s novým je to horší: na po dvacátý ještě nechytil a svíčka byla úplně suchá. Toto dělá jen po delší době (přes noc), když je teplý tak je to ok. Na 90% si myslím že je to něco neseštelovanýho v karburátoru, protože s tim starým to startuje lépe (ale jede hůř).
Nevíte někdo co bych mohl na tom karburátoru poladit aby to startovalo líp?
Moc děkuju za jakoukoliv dobrou radu.
Jirka
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
pokud to bylo předtím ok tak to bude zřejmě v nastavení karbanátku rozdělej ten starej a porovnej s novým ( velikost trysek,poloha jehly)
Naposledy editováno 16.05.2011 18:22:27
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
Divný mi přišlo že i když jsem kopnul dvacetkrát tak svíčka úplně suchá.
Čemu by vadilo že by byla moc bohatá směs?
Ještě mě napadlo vzduchovej filtr (někde na jiném fóru jsem četl že mu to nechtělo nastartovat kvůli filtru), ale to by zas nevysvětlovalo to že tam nejde benzín.
Kdyby vás něco napadlo co poštelovat napište.
Děkuju Jirka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
Tam je divný že i po několikátym našlápnutí je ve válci sucho. )
Díky
Jirka5999 píše: Luk8sh> šroub bohatosti směsi to je ten zaplombovaný, právě když to bylo nastavený tak jako z výroby tak to nehorázně cukalo a nevydrželo to běžet ani na volnoběh, tak jsem tam ještě asi dvě přidal a bylo to lepší:volnoběh držel, ale při jízdě bylo znát cukání, tak jsem si řek že tam ještě přidám, tak jsem tam ještě jednu nebo dvě otáčky přidal a ok, ale zdá se mi to bejt divný že to chce tolik otáček, měl jsem doma knížku o Simplech a tam u karburátoru psali nastavení šroubku bohatosti: dotáhnout na doraz a o tři otáčky nahoru, přesně tolik co mi řikáš ty. Ale to startování pořád nic. Měl jsem ho jen tak zběžně otevřenej a na první pohled úplně stejnej.
Divný mi přišlo že i když jsem kopnul dvacetkrát tak svíčka úplně suchá.
Čemu by vadilo že by byla moc bohatá směs?
Ještě mě napadlo vzduchovej filtr (někde na jiném fóru jsem četl že mu to nechtělo nastartovat kvůli filtru), ale to by zas nevysvětlovalo to že tam nejde benzín.
Kdyby vás něco napadlo co poštelovat napište.
Děkuju Jirka
hele pokud ti to cukalo(vynechávalo) tak tam šlo málo béňa zvedni jehlu o zařez a uvidíš, svíčka má jakou barvu ? filtr když je zasranej tak ti to směs tak možná obohatí zkus ho vyčistit, když je to moc bohatý tak to víc žere a uchcává se ti to tzv. ještě mě napad lanovod sytiče omrkni ho, nezůstává ti viset jehlovej ventil on když nedovírá tak se ti to uleje
jinak u mojí motorky to chytá tak na podruhý většinou někde sem čet že je to u karbecový motorky normální ale né abys to prošlapával 20 bo dokonce 30
Naposledy editováno 17.05.2011 18:10:50
Jirka5999 píše: S.M-A-RT> startuju se sytičem, ten šroubek s pružinkou ten jsem si přečetl že se šteluje při běhu motoru a dolaďuje se ten volnoběh, ale nevim jestli to má i vliv na startování. Rozhodně to zkusim, za to nic nedám.
Tam je divný že i po několikátym našlápnutí je ve válci sucho. )
Díky
ten šroub na to vliv má když sem to šteloval tak mi to taky hůř chytalo ovlivňuješ ním vlastně poměr benzínu a vzduchu utáhneš málo béňa hodně vzduchu ,povolíš opak hlavně ho nedotahuj nadoraz bo si podpálíš ventily, kolik si tam dal vlastně otáček ?
Naposledy editováno 16.05.2011 19:40:17
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
Jirka5999 píše: Luk8sh> dobrý rady, zítra se na to mrknu a dám vědět jak se mi daří. Jehlu mám na předposledním směrem ke špičce jehly, tudíž skoro úplně zvedlou. Lanovody jsem nedávno měnil za nové, byly popálené od předchozího majitele (chytnul mu benzín).
Díky
hmm omrkni to a když to budeš mít rozebraný tak porovnej i ty trysky ono stačí když nejsou třeba dotahlý a dělá to neplechu taky bych se ještě podíval zda ti to někde nepřisává falešnej vzduch
S.M-A-RT píše: Odkdy má simson ventily? Buď to uchlastáš nebo zadřeš, směs šteluj podle barvy svíčky, zářez na jehle nastav podle manualu
já to beru podle svý motky kdo se má vyznat v simálovi když ho nemám jinak sem tu nic o tom že simsom má ventily nepsal
Naposledy editováno 16.05.2011 19:59:24
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
Kdyby vás napadlo ještě něco dejte vědět.
Moc díky
Jirka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
mira008 píše: Luk8sh> Prej u Simsona podpálí ventily. A když je filtr ucpanej tak je to naopak bohatý. Trošku tady plácáš nesmysly.
máš pravdu no je to bohatý nejde tam tolik vzduchu tudíž se směs obohatí a né ochudí s těma ventilama sem to už psal jak sem to myslel radši kdybys mu poradil čím to může bejt
Naposledy editováno 17.05.2011 15:08:23
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
mira008 píše: Asi špatná funkce sytiče, když to nestartuje studený. Mě to startuje i bez, ale jak se to ohřeje, tak to zas tak nejede. Je to někde zakopaný v karbecu. Sháním jinej. A jaká je svíčka? Ta napoví hodně.
s tou svíčkou pravda on tu psal že u starýho v poho ale zase to tak nejede a s novým to nestartuje tak jak má takže zřejmě něco v karbecu
Naposledy editováno 17.05.2011 15:19:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
Když chci startovat, tak podle získaných rad z jindy to vždy prošlápnu tak dvakrát bez zapalování, a pak ho zapnu. Jak správně startovat? s plynem nebo bez
A co by se nechalo ještě doladit? Slyšel jsem o hladině benzínu v karburátoru, může být špatně nastavený plovák (u nového)?
Moc díky za každá nápad.
Jirka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
Jirka5999 píše: Luk8sh> Koukal jsem na to, nic moc jsem nezjistil. Když jsem to po noci chtěl nastartovat-marná snaha chytlo to až asi na po dvacáté. Ale teď večer jsem to zkusil znovu a zkusil jsem to jen se sitičem (bez plynu). Chytlo to dá se říct bez problémů. (byla to ale jen kratší doba od posledního startování) Já možná taky dělám chybu v tom že při každém startu držim i sitič a plyn (sitič samozřejmě jen za studena)=nejsem si jistý jestli držet plyn či ne. Zkusim to zítra a uvidim. Dnes ale volnoběh běžel hůř (chtělo se mu chcípat), to snad ale doladim tim vzdušníkem a lankem plynu (případně šroubu volnoběžného).
Když chci startovat, tak podle získaných rad z jindy to vždy prošlápnu tak dvakrát bez zapalování, a pak ho zapnu. Jak správně startovat? s plynem nebo bez
A co by se nechalo ještě doladit? Slyšel jsem o hladině benzínu v karburátoru, může být špatně nastavený plovák (u nového)?
Moc díky za každá nápad.
Jirka
startovat se má bez plynu se sytičem když to zkoušíš s plynem můžeš to i ulejt, pokud ti běžel hůř volnoběh skus přidat volnoběžný otáčky, co svíčka koukal si jakou má barvu nemůže bejt taky už po smrti ? některý sou dost náchylný na ulití
Naposledy editováno 17.05.2011 22:02:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
Ale s tim jsem narazil na další problém, v hadičce která vede benzín se neudrží žádný benzín (dřív jo), ale je vidět jak tam trochu teče. Myslel jsem že to kohoutek dostatečně nepropouští ale ten jsem zkusil a protýká dost. Nevim čím to může být, dřív i když jsem měl ten volnoběžnej šroubek takhle nahoře tak to drželo. Napadá mě ten jehlový ventil (tryska na vpouštění benzínu) jestli s ní něco neni.
Nevíte co by se s tím dalo dělat nebo to nemam řešit? Případně jak doladit volnoběh aby byl stabilnější?
Moc děkuju za ochotu a asi se ukázalo že můj problém vězel v mém startování.
Jirka
Jirka5999 píše: Luk8sh> Dnes se mi to povedlo docela dobře nastartovat, udělal jsem to tak že třikrát kopnul bez zapalování a pak se sitičem (bez plynu) to naskočilo. Svíčka je stará asi měsíc. Možná jsem to jen špatně startoval (ale zas jedno vyzkoušení není důkaz, zkusim to i zítra a ...), volnoběh není žádný zázrak, ale šroubek volnoběžných otáček mám vyšroubovaný asi o 6-7 otáček výš než byl z výroby a když ho stáhnu dolu tak to při jízdě cuká a výš už to asi moc nepude.
Ale s tim jsem narazil na další problém, v hadičce která vede benzín se neudrží žádný benzín (dřív jo), ale je vidět jak tam trochu teče. Myslel jsem že to kohoutek dostatečně nepropouští ale ten jsem zkusil a protýká dost. Nevim čím to může být, dřív i když jsem měl ten volnoběžnej šroubek takhle nahoře tak to drželo. Napadá mě ten jehlový ventil (tryska na vpouštění benzínu) jestli s ní něco neni.
Nevíte co by se s tím dalo dělat nebo to nemam řešit? Případně jak doladit volnoběh aby byl stabilnější?
Moc děkuju za ochotu a asi se ukázalo že můj problém vězel v mém startování.
Jirka
když ho stáhneš tak snižuješ otáčky volnoběhu když přidáš tak zvyšuješ, volnoběh se dá dobře seřídit tzv. na ucho to poznáš otáčky nesmějí být ani příliš vysoký ani nízký prostě zlatej střed s tou hadičkou neni to nějaká blbost benzin ty teče z nádrže přes ten kohout do hadičky a z hadičky do karbece ne tak tam musí ten benzín téct jinak by to nejelo podle toho co popisuješ tak máš stáhnutej volnoběh pač když točíš tím šroubem doleva tak slyšíš jak se otáčky volnoběhu snižujou a naopak, na to kolik ti půjde paliva když točíš plynem má z větší části vliv hlavní tryska pokud se nemýlím jinak jak nastavit volnoběh a optimální otáčky sem ti už posílal v odkazu nahoře www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ladime-karburator-krok-za-krokem/ krok 3
Naposledy editováno 18.05.2011 18:09:58
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro | Bluecz98 | 13 | 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_ |
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 | pozdnímíza | 34 | 11.12.2023 v 05:11 mildanek72 |
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro | Endiiis | 8 | 29.11.2023 v 12:57 vit51 |
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro | Endiiis | 9 | 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein |
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro | Bluecz98 | 11 | 24.10.2023 v 20:18 maku100 |