paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Naladění karburátoru
16.5.2011 v 17:52
Dobrý den, potřeboval bych poradit s karburátorem u Simsona (typ 16N3-4). Nedávno jsem koupil nový karburátor 16N3-4. Protože ten starý dosluhoval (vorvaný všechny trysky, štelovací šroubek běhu naprázdno se nedal otočit,...) tak jsem tedy koupil nový. S tim starým to jelo
jen tak aby se neřeklo a jinak poštelovat nešel. Dal jsem tam ten nový: ze začátku motor cukal, protože ten zaplombovaný šroubek běhu naprázdno byl pootočený tak že do válce nešel při volnoběhu skoro žádný benzín (což moc nechápu), to jsem doladil a volnoběh je krásně plynulý a jízda je o něco svižnější. Problém ale nastává se startováním. Se starým karburátorem motor tak kolem 5 kopnutí naskočil. Ale s novým je to horší: na po dvacátý ještě nechytil a svíčka byla úplně suchá. Toto dělá jen po delší době (přes noc), když je teplý tak je to ok. Na 90% si myslím že je to něco neseštelovanýho v karburátoru, protože s tim starým to startuje lépe (ale jede hůř).
Nevíte někdo co bych mohl na tom karburátoru poladit aby to startovalo líp?
Moc děkuju za jakoukoliv dobrou radu.
Jirka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru

18.5.2011 v 15:53 | Nahoru | #1
Luk8sh> Dnes se mi to povedlo docela dobře nastartovat, udělal jsem to tak že třikrát kopnul bez zapalování a pak se sitičem (bez plynu) to naskočilo. Svíčka je stará asi měsíc. Možná jsem to jen špatně startoval (ale zas jedno vyzkoušení není důkaz, zkusim to i zítra a ...), volnoběh není žádný zázrak, ale šroubek volnoběžných otáček mám vyšroubovaný asi o 6-7 otáček výš než byl z výroby a když ho stáhnu dolu tak to při jízdě cuká a výš už to asi moc nepude.
Ale s tim jsem narazil na další problém, v hadičce která vede benzín se neudrží žádný benzín (dřív jo), ale je vidět jak tam trochu teče. Myslel jsem že to kohoutek dostatečně nepropouští ale ten jsem zkusil a protýká dost. Nevim čím to může být, dřív i když jsem měl ten volnoběžnej šroubek takhle nahoře tak to drželo. Napadá mě ten jehlový ventil (tryska na vpouštění benzínu) jestli s ní něco neni.
Nevíte co by se s tím dalo dělat nebo to nemam řešit? Případně jak doladit volnoběh aby byl stabilnější?
Moc děkuju za ochotu a asi se ukázalo že můj problém vězel v mém startování.
Jirka

(reakce na) Naladění karburátoru

18.5.2011 v 17:56 | Nahoru | #2

Jirka5999 píše: Luk8sh> Dnes se mi to povedlo docela dobře nastartovat, udělal jsem to tak že třikrát kopnul bez zapalování a pak se sitičem (bez plynu) to naskočilo. Svíčka je stará asi měsíc. Možná jsem to jen špatně startoval (ale zas jedno vyzkoušení není důkaz, zkusim to i zítra a ...), volnoběh není žádný zázrak, ale šroubek volnoběžných otáček mám vyšroubovaný asi o 6-7 otáček výš než byl z výroby a když ho stáhnu dolu tak to při jízdě cuká a výš už to asi moc nepude.
Ale s tim jsem narazil na další problém, v hadičce která vede benzín se neudrží žádný benzín (dřív jo), ale je vidět jak tam trochu teče. Myslel jsem že to kohoutek dostatečně nepropouští ale ten jsem zkusil a protýká dost. Nevim čím to může být, dřív i když jsem měl ten volnoběžnej šroubek takhle nahoře tak to drželo. Napadá mě ten jehlový ventil (tryska na vpouštění benzínu) jestli s ní něco neni.
Nevíte co by se s tím dalo dělat nebo to nemam řešit? Případně jak doladit volnoběh aby byl stabilnější?
Moc děkuju za ochotu a asi se ukázalo že můj problém vězel v mém startování.
Jirka


když ho stáhneš tak snižuješ otáčky volnoběhu když přidáš tak zvyšuješ, volnoběh se dá dobře seřídit tzv. na ucho to poznáš otáčky nesmějí být ani příliš vysoký ani nízký prostě zlatej střed s tou hadičkou neni to nějaká blbost benzin ty teče z nádrže přes ten kohout do hadičky a z hadičky do karbece ne tak tam musí ten benzín téct jinak by to nejelo podle toho co popisuješ tak máš stáhnutej volnoběh pač když točíš tím šroubem doleva tak slyšíš jak se otáčky volnoběhu snižujou a naopak, na to kolik ti půjde paliva když točíš plynem má z větší části vliv hlavní tryska pokud se nemýlím jinak jak nastavit volnoběh a optimální otáčky sem ti už posílal v odkazu nahoře www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ladime-karburator-krok-za-krokem/ krok 3

Naposledy editováno 18.05.2011 18:09:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist