globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alternátor po zahřátí nedává co má
5.5.2011 v 22:15
Když je motor studený tak to normálně dobíjí na volnoběh jde z altíku 11.5 V ze všech fází a normálně to dobíjí na baterce je 14.1 po zahřátí motoru to přestane dobíjet a z altíku jde 1.5 V ze všech fází.Regulátor je nový a je to měřeno před ním tak by na to neměl žádný vliv....máte někdo nápad proč alternátor po ohřátí přestne dávat elektriku?

Alternátor po zahřátí nedává co má

5.5.2011 v 22:22 | Nahoru | #1
skus ten regulátor odpojit a pak změřit čistě jen napětí z vinutí. Mě je totiž hodně divný, že bys měl 1,5 na všech fázích...

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor po zahřátí nedává co má

5.5.2011 v 22:29 | Nahoru | #2
Nejdřív jsem myslel že je to regulátor tak jsem koupil nový a je to stále stejný tak jsme začal hledat dál a zjistil jsme že to dělá to samý s novým i starým regulátorem

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 07:38 | Nahoru | #3
Bohužel musím zase konstatovat špatné Italské zpracování...Skoro každý ital co jsem tu měl, měl nějaký problémy s elektrikou
Nicméně, proměř odpory mezi kostrou a všemi třemi vinutími a to jak studený (nekonečnej odpor), tak zahřátý(to uvidíš). Pokud se tam nějaký měřitelný objeví, máš špatnej stator.

Naposledy editováno 06.05.2011 07:42:50

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 08:09 | Nahoru | #4

Dřík píše: Bohužel musím zase konstatovat špatné Italské zpracování...Skoro každý ital co jsem tu měl, měl nějaký problémy s elektrikou
Nicméně, proměř odpory mezi kostrou a všemi třemi vinutími a to jak studený (nekonečnej odpor), tak zahřátý(to uvidíš). Pokud se tam nějaký měřitelný objeví, máš špatnej stator.


Italy z toho vynech, já mám v Ducati altík Kokusan Japan a je spálenej.

Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 09:17 | Nahoru | #5
Kokusan je Tchaiwanec...sám jsem s nima jeden čas jednal... Dodávají altíky atd. i do Yuky a spol. Nic moc spolupráve...takže kvalita taky ne
Ale OK. to byl jen poznámka

2 reakcí na tento příspěvek Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 09:44 | Nahoru | #6
Ahoj, to co píšeš, jsou divné hodnoty, které jsi evidentně špatně změřil.

Pokud odpojíš svorky regulátoru vedoucí přímo z alternátoru, tak bys
měl na těchto svorkách naměřit napětí cca. 20-40V na volnoběh
a při "bodle" na plynu ti alternátor dá 100-120V (střídavých) !!!

Podmínka je odpojený regulátor napětí !!!

Nevím jak měříš napětí ve všech fázích (Italy sice moc neznám), ale
to napětí je většinou na jednom vodiči oproti kostře (cívky jsou spojené do jednoho
vývodu). Hodnoty ti budou na měřáku hrozně přeskakovat, neboť průběh napětí
a proudu je strašně deformovaný vlivem konstrukce alternátoru
(regulátor dělá tu špinavou práci, aby z těchto hodnot a šíleného průběhu
udělal napětí 12,5 až 14,5V stejnosměrných )
Tyto hodnoty potom stačí měřit přímo na svorkách baterie.

Už se mi několikrát stalo, že jsem koupil nový regulátor dobíjení, který byl vadný !!!
Vždy to byl regulátor pro šetřílka, co chtěl ušetřit 300,- Kč oproti Ignitechu, nebo Vape !!!

Ostatní levné neznačkové regulátory, co koupíš na fórech, jsou převážně šmejdy a já už je
po špatných zkušenostech zásadně do motorky nikomu nedávám !!!
Akorát s tím jsou potom potíže !!!

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 10:08 | Nahoru | #7
Aaronek> s těma náhradama taky souhlasím...

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 10:43 | Nahoru | #8
Aaronek> Naprostý souhlas, pokud měříš napětí na alternátoru, musí se měřit při odpojeném regulátoru dobíjení, jakmile reguluje, průběh je na měření osciloskopem a ne voltmetrem, aby jsi z toho něco poznal.

Jestli po zahřátí dobíjí málo, hledal bych příčinu někde v kabeláži - přechodový odpor. Je lépe to nechat proměřit odborníka.

Když kvalitní regulátor tak Elesys nebo Ignitech a snad i Vape je český výrobek.

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 10:58 | Nahoru | #9
Marek Sz> Kolik naměříš na baterce na 1500ot/min, 2500ot, 3500ot bez světel / se světltlama? Změř úbytek napětí mezi kabelem regulátoru (červeným a + baterie), (zeleným a - baterie). To zjistíš, jestli se Ti neztrácí napětí po cestě k baterii. Prověř konektory na žlutých vodičích od alternátoru, tam tečou velké proudy a často se jeden vodič přeruší nebo má přechodový odpor na kontaktu konektoru - pak to dobíjí málo.

Možností je dost, kde může být problém, regulátory podle toho co píšeš jsou oba v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 19:33 | Nahoru | #10
Me se podle tech hodnot totiz zda ze meris porad stejnosmernej... Jinak odpojit regulator a zmerit vsechny faze oproti kostre - nekonecnej odpor a potom vsechny faze mezi sebou - odpor do jednoho ohmu. Zkusil bych to zmerit za studena a pak i za tepla

Naposledy editováno 06.05.2011 19:37:36

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 19:36 | Nahoru | #11
...

Naposledy editováno 06.05.2011 19:38:02

Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 21:32 | Nahoru | #12
Tak jsem stím ted zase laboroval odpojil jsem altik a měřil na volnoběh dává 25 V při 4000 tis. 70 V a stále at je teplej nebo studenej odpor proti kostře je taky OK ....přechodový odpor nikde není měřeno podle návodu na motoride.sk....přesto motorku nastartuju tak dobíjí až se ohřeje po chvíly chodu přestane....je možný že by se regulátor ohřál a přestal regulovat a po vypnutí klíčku třeba na 2 minuty zase naskočil samořejmě dobíjí opět jen chvilku....ale dělaj mi to dva regulátory jeden originál a druhý Elesys.Prošel všechny konektory prostříkal je nikde nic opálenýho není.Když je to studený tak to dává na vonoběh 14.2 při 4 000 tis to dává 14 V ohřeje se to a jde tam jen baterka 11.9-11.8

Alternátor po zahřátí nedává co má

7.5.2011 v 22:15 | Nahoru | #13
Tak je to regulátor dneska jsme měl k dispozici originál z jiné motorky a dobíjí to normálně a ten muj v jiné motorce dobíjí jen do té doby než se ohřeje.. a dělaj to dva originál i týden starý Elesys...když se ohřejou tak nedobíjí...na tom originálu z jiné motorky se dalo vařit a dobíjel stále a tyto dva se ohřejí že na tom normálně udržím ruku a přestanou dobíjet

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor po zahřátí nedává co má

8.5.2011 v 20:05 | Nahoru | #14
Jsem dneska zkoušel měřit diody v těch regulátorech multimetrem a v tom Elesysu mi přijde jedna slabší dvě měření jsou okolo 450 a jedno 400...muže to dělat to že při zahřátí přestane dobíjet?Ten Elesys je týden starý a dělá to od prvního připojení je to na reklamaci?
Meřil jsem podle tohoto návodu
"Usmernovac promeris multimetrem nastavenym na funkci mereni diod. Z kazde faze musis namerit diodu do plusoveho vyvodu, v opacnem smeru to musi byt nevodive. Z minusoveho vyvodu musis namerit diodu do kazde faze. Opet to v opacnem smeru musi byt nevodive. Pokud nekterou diodu nenameris, je odpalena. Pokud nameris vodivost mezi plusem nebo zemi a nekterou fazi, je usmernovac proslehnutej a celej v ...."

Naposledy editováno 08.05.2011 20:07:06

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

8.5.2011 v 20:25 | Nahoru | #15
Marek Sz> Zkus připojit červené dráty regulátoru přímo na + baterie a zelené přímo na - baterie. Vlož ampérmetr do obvodu a změř proud v době kdy to dobíjí a v době, kdy to nedobíjí. Z toho co popisuješ se to chová dost divně.

Alternátor po zahřátí nedává co má

8.5.2011 v 20:44 | Nahoru | #16
Divný to je ale protě po ohřátí to nedobíjí a to to potřebuju dát do víkendu do kupy mám jet na sraz který mám naplánovaný už od unora....dá se tohle měření co píšeš udělat kleštovým ampermetrem? muj multimetr je obyč tak nezvládá tolik amper ale kamarád má klešták a ten by mohl to měření zvládnout

Alternátor po zahřátí nedává co má

9.5.2011 v 21:12 | Nahoru | #17
Klešták nefungoval byl jen na střídavý proud..ale když tam nejde napětí nepujde tam ani proud..dneska žádná změna po ohřátí nedobíjí...co je vlastně v tom regulátoru diody a nějakej výkovej tranzistor co se má chladit o ten velkej chladič?

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor po zahřátí nedává co má

10.5.2011 v 22:44 | Nahoru | #18
Dneska jsme ten regulátor nacpal do Viraga 535 a opět to samý jako v Caponordu ohřeje se nedobíjí už vím jistě že je to regulátor..nevím proč to dělá ale dělá to

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

30.5.2011 v 22:44 | Nahoru | #19
Ahoj, ten samej problém pozoruju u me na ducati ST2.... Jak zacnu tocit motor rozsviti se mi kontrolka dobijeni a prestane to dobijet... Necham chvilku na volnoběh a kontrolka zhasne a začne znovu dobíjet.

Alternátor po zahřátí nedává co má

21.7.2011 v 09:44 | Nahoru | #20
Ahoj, letos jsem si taky pořídil Cápa a poučen ze všech fór jsem si pro jistotu dal na palubku indikátor dobíjenní, všechno vždycky fungovalo až do doby, kdy se moto za 5 minut ohřála a pak se indikátor uchýlil až k minimalistickým hodnotám. Takže jsem pro jistotu měřil všechno přímo na baterce a a mezitím než jsem sundal sedlo atd tak regler zase vychladl a pak ukazoval správně,ale po nějakým čase na volnoběhu bylo krásně vidět jak s přibývající teplotou klesá dobíjecí napětí z 14,3 až na 11,9 což už byla jenom chudák baterka, takže jsem si objednal nový R90 od Vape a při mém štěstí hned vadný kousek:( přebíjel po zahřátí až na 20V, reklamace ze strany firmy byla velice rychlá a bez jakýhkoli problémů, jako bonus mi poslali nový regulátor s již nalisovaními konektory tak, aby pasovali jak do hnědého konektoru(7mm) tak i zdvojení do bílého dobíjecího konektoru, jen jsem původní kabely vypíchl a hotovo! Navíc oproti ostatním regulátorům má Vape ceny +- o 700Kč menší a je nejsilněji dimenzovaný, díry sedí na původní připravené na moto a po objednání trvalo dodání 1 den! Jediné minus jsou o chloupek kratší kabely, takže s tím je potřeba trochu zaimprovizovat,ale to je brnkačka!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell


TOPlist