globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: regulátor dobíjení, baterka
sladká nevědomost.. udělal sem chybu a včera po jízdě jsem proměřil baterku, po tom co sem se zhrozil při naměřených 16.5V sem přoměřil aj regulované dobíjecí, další překvapení, 19V.. takže reglér je v háji, o tom žádná, ještě zkouším kontaktovat původního majitele, při prodeji říkal, že je měněný nedávno, tak to možná vyreklamuju, otázka spíš co s baterkou, nevím jaký vliv to má na ni, jestli rovnou radši nekoupit novou? půl roku stará.. a pokud ten reglér nevyreklamuju, tak případně uvítám radu odkud vzít.. díky

edit: zažehnáno, prapodivně fungující měřák, všechno měří dobře, na mašině ne :D


Naposledy editováno 02.04.2011 22:22:09
Předchozí
1 2
Následující

regulátor dobíjení, baterka

29.3.2011 v 22:49 | Nahoru | #31
Ta aku by byla zřejmě dost vysušená na 16V - teda pokud to není gelovka. Klasickou aku by zřejmě stačilo dolít destilkou na uvedenou hladinu, za předpokladu že jsi ji netrápil dlouho.
Použití ručkového měřáku má výhodu v tlumení kmitání ručky a necitlivosti na rušení okolním elmag. polem při integraci v digi měřácích.
Měřil jsi to napětí přímo na svorkách aku, abys vyloučil vliv přechodových odporů? Pro šťouraly - za stavu bez nastartování by se sice přechoďák neuplatnil, ale sichr je sichr.

regulátor dobíjení, baterka

30.3.2011 v 10:21 | Nahoru | #32
Někdy to baterie přežije, otázka jak to poznamená její kapacitu, někdy je nafouklá a vyvařená, můžeš ji vyhodit. Je to sázka do loterie, ale i kdyby přežila nemyslím, že vydrží nějak dlouho. Jinak pro šťouraly... baterka má docela nízký vnitřní odpor v rozsahu vybíjení, při nabíjení na vyšší napětí nad 14,2V se rychle zvyšuje vnitřní R, baterie se víc nenabíjí pokud je nabitá a napětí (naměřené - 14,5V) * proud do baterie = výkon, který se přemění v baterii v teplo. Otázka životnosti baterie je jak dlouho byla přebíjená a jakou měla teplotu, to nikdo neví.

Jinak pro zajímavost: v Elesys vyvíjíme regulátor, který bude mít teplotní čidlo ke vložení k baterii, tím se přizpůsobí nabíjecí charakteristika baterie pro její maximální životnost. Jak to bude aktuální, myslím, že si to zaslouží článek, který spoustu věcí vyjasní.

Co se týká životnosti regulátorů, je to bolest všech značek japonských motorek, při výměně bych jednoznačně volil buď Ignitech nebo Elesys, o nichž je jednoznačné, že výroba je v ČR a životnost jinde.

regulátor dobíjení, baterka

30.3.2011 v 13:14 | Nahoru | #33
i s Vape jsou dobre zkusenosti...

regulátor dobíjení, baterka

30.3.2011 v 15:54 | Nahoru | #34
I s Kawou jsou dobre zkusenosti...

1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení, baterka

30.3.2011 v 16:00 | Nahoru | #35
I s Hondou jsou dobre zkusenosti

regulátor dobíjení, baterka

30.3.2011 v 16:08 | Nahoru | #36
mrtvy suzuci casto nebejvaj mrtvy... jen prechodaky v elektroinstalaci...
uvidime jak se bude tvarit na LiFe aku :)

(reakce na) regulátor dobíjení, baterka

30.3.2011 v 22:02 | Nahoru | #37

Skalda píše: I s Hondou jsou dobre zkusenosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení, baterka

30.3.2011 v 22:15 | Nahoru | #38

Bubrak ZX10R píše: Tak rad je v tomhle foru k tomuto tematu uz asi milion.

(C)Fizzer


At je tech milionu treba nekolik Kdyz zalozi nekdo nove tema (ac je tu podobne) Najde se nekdo kdo mu zkusi znovu poradit a dostane se k odpovedi rychleji.Kdo by to porad prochazel kdyz vetsina z odpovedi je pouzij tlacitko hledat a pak je v prispevcich milion uplne jinych veci mimo tema. Ted jsem nazornym prikladem.
PS: A kdyz poradis,budes jiste za vetsiho borce kteremu bude zakladatel tema vdecny,nez jen ze budes pro nej a ostatni za rejpala
Jinak nic ve zlem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení, baterka

30.3.2011 v 22:22 | Nahoru | #39

LejiCBR600F píše: At je tech milionu treba nekolik Kdyz zalozi nekdo nove tema (ac je tu podobne) Najde se nekdo kdo mu zkusi znovu poradit a dostane se k odpovedi rychleji.Kdo by to porad prochazel kdyz vetsina z odpovedi je pouzij tlacitko hledat a pak je v prispevcich milion uplne jinych veci mimo tema. Ted jsem nazornym prikladem.
PS: A kdyz poradis,budes jiste za vetsiho borce kteremu bude zakladatel tema vdecny,nez jen ze budes pro nej a ostatni za rejpala
Jinak nic ve zlem



Kdyz zaklada milionte prvni stejne tema, tak musi byt zaroven tolerantni k ruznorodym odpovedim. A ja tu navic dal jen obrazek, vy ste to zacli dlouze rozebirat, az sem musel taky poradit nakonec. Jinak v poho taky, sranda preci musi byt ne? I kdyz je jasny, ze to bude cim dal opakovanejsi, ale holt jsou opakovanejsi i ta temata.

1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 09:04 | Nahoru | #40
Taky jsem měla problém s regulátorem a mým mechanikem mi byla podána rada, že Hondy je hold měli trošku nepovedenější, a proto mi dal regulátor z R1. Yamaha je údajně měla nej... A můžu říct, že opravdu bez sebemenšího problému

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 09:06 | Nahoru | #41
RR_Lucy> ty regulátory z yamahy jsou na hondách docela osvědčený

(reakce na) regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 09:12 | Nahoru | #42
Stev> JJ, říkám ... tento kluk co mi to dělal, to je opravdu ten jediný, kterému svěřím do rukou motorku ... a proto na něj dám A vidím, že měl pravdu Jen teda při výměně mi nejdřív ještě přeměřoval, zda-li mi to neodpálilo i cívky na motoru ...

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 09:56 | Nahoru | #43
Stev> Všechny jap. motorky (a nejen ty) mají regulátor vyroben ve stejné fabrice-jak přes kopírák. Až na vyjímky jsou stejné, proto jsou zaměnitelné (mezináma nah.... a pro výrobce je to biznis). Jen se liší konektorem, který si tam přidělá výrobce - tady není co řešit. To, že na nějaké motorce vydrží méně či více je dáno prasetem který na motorce jezdí (u mě je regulátor obalen blátem), konstrukcí, výkonem alternátoru množstvím příslušenství, žárovek... Takže jestli jsem honďák, kawák nebo suzukář či jamahář, katemák či dukatista, vím jedno, že regulátor je povedený . Takže když odejde tak se vymění za jiný, to je realita se kterou nic nenaděláme.

(reakce na) regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 10:05 | Nahoru | #44

zdenekXRV píše: Stev> Všechny jap. motorky (a nejen ty) mají regulátor vyroben ve stejné fabrice-jak přes kopírák. Až na vyjímky jsou stejné, proto jsou zaměnitelné (mezináma nah.... a pro výrobce je to biznis). Jen se liší konektorem, který si tam přidělá výrobce - tady není co řešit. To, že na nějaké motorce vydrží méně či více je dáno prasetem který na motorce jezdí (u mě je regulátor obalen blátem), konstrukcí, výkonem alternátoru množstvím příslušenství, žárovek... Takže jestli jsem honďák, kawák nebo suzukář či jamahář, katemák či dukatista, vím jedno, že regulátor je povedený . Takže když odejde tak se vymění za jiný, to je realita se kterou nic nenaděláme.



tak zamenitelne jsou protoze jsou principielne totozne.. lezou do toho stridavy 3faze a ma z toho jit stejnosmernejch 14V..... to ze by se vsechny delali ve stejne fabrice se mi nezda, zvlast kdyz uz jsou i u jednotlivejch znacek rozdily v provedeni ...

(reakce na) regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 10:08 | Nahoru | #45
zdenekXRV> dneska možná, ale dřív tomu tak určitě nebylo, regulátory na starších hondách nebyly stejný jako na yamaze.

1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 21:28 | Nahoru | #46
tak sem na to dneska v rychlosti koukl, dostal sem aj odpověď od předchozího majitele.. regl je měněný v dubnu 2007, koukal sem na to, origo to není určitě, chladič na tom je celkem bytelný, a má evidentně jinak montážní díry, protože je k rámu chycený stahovačkama :) zatím sem nechtěl sundávat nádrž, takže nevím co je to zač, zítra poberu v práci nějaké jiné měřáky a uvidím co naměřím..

(reakce na) regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 21:37 | Nahoru | #47

Bubrak ZX10R píše: Kdyz zaklada milionte prvni stejne tema, tak musi byt zaroven tolerantni k ruznorodym odpovedim. A ja tu navic dal jen obrazek, vy ste to zacli dlouze rozebirat, az sem musel taky poradit nakonec. Jinak v poho taky, sranda preci musi byt ne? I kdyz je jasny, ze to bude cim dal opakovanejsi, ale holt jsou opakovanejsi i ta temata.



Vzdyt ten obrazek cpes vsude kuva ma byt hezky tak at je veselo

(reakce na) regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 21:38 | Nahoru | #48

zdenekXRV píše: Stev> Všechny jap. motorky (a nejen ty) mají regulátor vyroben ve stejné fabrice-jak přes kopírák. Až na vyjímky jsou stejné, proto jsou zaměnitelné (mezináma nah.... a pro výrobce je to biznis). Jen se liší konektorem, který si tam přidělá výrobce - tady není co řešit. To, že na nějaké motorce vydrží méně či více je dáno prasetem který na motorce jezdí (u mě je regulátor obalen blátem), konstrukcí, výkonem alternátoru množstvím příslušenství, žárovek... Takže jestli jsem honďák, kawák nebo suzukář či jamahář, katemák či dukatista, vím jedno, že regulátor je povedený . Takže když odejde tak se vymění za jiný, to je realita se kterou nic nenaděláme.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení, baterka

31.3.2011 v 23:42 | Nahoru | #49

crosswork píše: protože je k rámu chycený stahovačkama :)


Předpokládám, že kostru má ten regler nějak elektricky spojenou a to spolehlivě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení, baterka

1.4.2011 v 02:02 | Nahoru | #50

zdenekXRV píše: Stev> Všechny jap. motorky (a nejen ty) mají regulátor vyroben ve stejné fabrice-jak přes kopírák. Až na vyjímky jsou stejné, proto jsou zaměnitelné (mezináma nah.... a pro výrobce je to biznis). Jen se liší konektorem, který si tam přidělá výrobce - tady není co řešit. To, že na nějaké motorce vydrží méně či více je dáno prasetem který na motorce jezdí (u mě je regulátor obalen blátem), konstrukcí, výkonem alternátoru množstvím příslušenství, žárovek... Takže jestli jsem honďák, kawák nebo suzukář či jamahář, katemák či dukatista, vím jedno, že regulátor je povedený . Takže když odejde tak se vymění za jiný, to je realita se kterou nic nenaděláme.



Nevim jak dnes, ale 90. leta i zacatek 21. stoleti se regulatory dost vyrazne lisily, a predevsim Honda nemela chladic (zebrovani). Takze mozna vnitrnosti jsou podobne a klidne stejne, ale Honda nema chlazeni a navic blbe umisteni. Proto na Honde vzdy vydrzel rapidne mene nez jinde. Poresili to az u 929RR, kde pro jistotu zavedli odchazeni statoru alternatoru, aby se na regulator radeji ani nedostalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení, baterka

1.4.2011 v 02:09 | Nahoru | #51
Bubrak ZX10R> Tobe to kdysi musela nandat nejaka CBRka, a dodnes si to sebou neses

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení, baterka

1.4.2011 v 17:34 | Nahoru | #52
tak sem dotáhl z práce 2 digitály, doma našel ručičkový, poměřil, na baterce 12.8, dobíjí 14.5.. s tím původním měřákem zase 16.5 a 19, tak sem schválně šel poměřit aj nějaké jiné baterky a něco na zesilovač, všecko měřilo stejně.. a baterka v něm se zdá být taky v pohodě.. měřil sem to stejnýma káblama, vůbec to nechápu, ale tak budu věřit těm třem, čili krize zažehnána, díky za rady..

Radek1981> tak sem poodsunul nádrž a je to ukostřené, takže pohoda ;)

(reakce na) regulátor dobíjení, baterka

2.4.2011 v 13:20 | Nahoru | #53

SkidOV píše: Bubrak ZX10R> Tobe to kdysi musela nandat nejaka CBRka, a dodnes si to sebou neses

regulátor dobíjení, baterka

2.4.2011 v 16:11 | Nahoru | #54
Pokud regler,tak doporučuju Elesys!Super přístup.Kvalitní práce.Co víc chtít.mám ho na mašině ...

(reakce na) regulátor dobíjení, baterka

4.4.2011 v 01:10 | Nahoru | #55
crosswork> takze premerovani faktorem ~1.3 se potvrdilo (neda mi to si tenhle hezkej postreh nepochvalit - tohle by totiz jen tezko byla nahoda , a zadny "hondahorory" se tentokrat nekonaly )
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda hornet 2007 laděný výfuk Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet OndraWR10 1 10.3.2024 v 07:36 RTSbike
cantrální stojan Honda CB 600S Hornet milenka 12 16.8.2023 v 08:48 gugo
Hornet 2001 Rychloměr Honda CB 600S Hornet DanečekPáreček 0 5.6.2023 v 22:08 DanečekPáreček
Teče voda z motoru Honda CB 600S Hornet Kertézs 4 12.11.2022 v 14:38 Kertézs
Tlumič řízení honda hornet 600 2011 Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet Vosalis 13 2.2.2022 v 10:54 mariano


TOPlist