globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Zdravím tímto veškeré bikery se slabostí skvosty typu CB 750c, GS 650 GT stará XJ apod), především ty z vás, kteří měli to štěstí sedlat tyto unikáty a tudíž starat se o jejich provoz.
Já momentálně vlastním kawasaki zephyr 550, což je trošku jiný případ, protože ta si na youngtime veterána v podstatě pouze hraje, jelikož je mladší, konkrétně ta moje je rok 99.
Po 3 společných letech už však začínám pociťovat nutkání na změnu ještě umocněné nedávno nabitými notami opravňující mě k řízení strojoven dle libosti a nikoliv kilowat.
Velmi mě lákají stroje podobného rázu jako výše uvedené, avšak trošku se bojím jak je to s náhradními díly a poruchovostí především modelu GS 650 GT (vím totiž že se vyráběl jen velmi krátkou dobu a poměrně dávno již tomu).
Nejsem člověk vyžívající se v úpravách natož opravách, spolehlivost je pro mě jedním ze základních argumentů pro výběr. O spolehlivosti CB 750 netřeba pochybovat, avšak jak je to u starých XJ, případně GS 650 GT. Můžete též doporučovat další návrhy, mé představy +- 50 kW, 4válec, centrální stojan (zephyr ho nemá, tak vím své), chromované budíky (né panel).
Díky za ohlasy!
PS: foto je pouze ilustrační


Naposledy editováno 17.11.2011 14:26:37
Anketa: Používal bych stroje z 80 let pro běžný provoz? (cca 7000 km za s
Ano, bez obav, jsou to držáky
85%
51
Ne, dostupnost dílů a technologie mě odrazují
12%
7
Bál bych se na to sednout.
3%
2

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.11.2011 v 21:12 | Nahoru | #1

měl jsem jí 7 let a nebyl s ní sebemenší problém.Najeto měla 180 tisíc,já sám jsem na ní najel asi něco kolem 40 t.Suzuki GS 1000 r.v.81

Naposledy editováno 16.11.2011 21:13:40

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.11.2011 v 22:36 | Nahoru | #2
Za me bych bral, pokud by to melo byt z 80.let radu XJ. XJ650 se mi nad miru osvedcilo, kupoval jsem ho s vic jak 160000km a ted mam skoro 200000km, dovezlo me loni na Nordkapp s minimalnima zasahama. Velice pohodlna motorka, dobra servisovatelnost, potrebny dily bud u ofic. zastoupeni, nebo na Ebay, vynikajici kardan a vyhoda nezprofanovanosti jako je to ted uz u CB - stary jednovacky totalne, novejsi dvouvacky zase tezi ze slavy Bol´d´Ora. Zkratka ani minutu jsem nezavahal, ze bych se ji chtel zbavit ted, kdyz jsem poridil dalsi moto do staje!


Naposledy editováno 19.11.2011 22:41:16

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2011 v 11:12 | Nahoru | #3

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2011 v 21:31 | Nahoru | #4
Jestli to myslis opravdu vážně shanej GPZ 750 TURBO

Známý prodává CB 900Boldor,viz foto,stav je velice dobrý,výfuky jsou nové,motorku má 10 let skoro na ní nejezdí.Motor je tam z CB 1100 (proto černá barva) jinak jsou doklady v pořádku Cena kolem 35 000,- Kč [URL= [/URL]

Naposledy editováno 22.11.2011 21:38:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.11.2011 v 18:08 | Nahoru | #5
borek.cefyr> dovolím si ještě trochu všeobecné omáčky, neb s výše uvedenými modely nemám osobní zkušenost. IMHO je youngtimer pro denní resp. běžný provoz trochu nelogická kombinace.

Pokud se ti líbí moto z přelomu 70.-80-tých a tato má být v dobrém a spolehlivém stavu, je potřeba počítat s poměrně vysokou cenou při koupi nebo si v opačném případě připravit balík na renovaci. V obou případech je pak provozování takové moto v běžném a každodenním provozu tak trochu barbarství, vzhledem k určité historické hodnotě takového stroje.

Stran spolehlivosti je 99% úspěchu otázkou dobrého (resp. šťastného) výběru při koupi, ale i tak je ve většině případů potřeba počítat minimálně s repasí karburátorů (plovákové ventily, pryžové díly jako o-ringy - membrány šoupat, u vyšších nájezdů i jehly/emluzní trubice), palivového kohoutu, dále s výmenou pryžových přírub mezi hlavu/karburátory resp. karburátory/airbox, pokud má být na moto aspoň základní spoleh. V případě, že to člověk s tou spolehlivostí myslí opravdu vážně, je vhodné provést zároveň kontrolu hlavy - automaticky nová gufera a dle potřeby ideálně strojní servis ventilů/sedel. Dají se taky čekat problémy elektrické výzbroje, mj. např. vadné vinutí statoru alternátoru, nebo vadný regulátor napětí, další problémy vyžadující řešení často souvisí se spotřebou oleje. Obecně jsou motorky z této doby při pravidelné údržbě a dobrém zacházení spolehlivé a bezproblémové až neuvěřitelně, ale vzhledem k jejich době vzniku, bude tato podmínka splněna jen ve velice malém procentu případů.

S náhradními díly do motoru (ložiska, gufera, těsnění, písty, kroužky, vodící lišty atd.) a částečně i karburátorů obecně nebývá problém kromě Kawasaki, která ND na starší ročníky (nevím teď do kterého roku přesně) oficiálně nenabízí. S díly na exteriér moto už to bývá o poznání horší, ale spousta použitých věcí se různě po světě většinou sehnat dá, záleží na konkrétním modelu a jeho rozšířenosti v dané části světa. Na některé modely jako např. XS 650 extistuje i rozsáhlá druhovýrobní nabídka ND.

Podle všeho máš nejblíže ke stylu "custom", tak proč nezvážit i modely jako GS (GSX) 750L, Z 750LTD , XS 650SE nebo první ročníky XV700, možná i taková TR1 by mohla být zajímavá. Kardan u těchto starších moto většinou znamená významnou položku v kolonce "hmotnost" a IMO svým projevem trochu ubírá uživateli na jízdním komfortu, což samozřejmě narozdíl od řetězu neplatí o jeho údržbě. Osobně bych se nebál ani 1000cc kategorie, výkony v těch dobách nebyly nijak oslnivé (tedy v porovnání se současností) a u hodně typů byl mezi 750cc a 1000cc verzí co do hmotnosti jen zanedbatelný rozdíl.

Kdybych vybíral youngtimera pro každý den, pak z toho praktického pohledu by to jednoznačně vyhrála GSX 750 ES, což byla ve své době lehká, moderní, svou elegancí nadčasová a všestranná motorka, ovšem už to není pravý classic bike.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 7 16.5.2024 v 21:24 Ina32
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan


TOPlist