bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Zdravím tímto veškeré bikery se slabostí skvosty typu CB 750c, GS 650 GT stará XJ apod), především ty z vás, kteří měli to štěstí sedlat tyto unikáty a tudíž starat se o jejich provoz.
Já momentálně vlastním kawasaki zephyr 550, což je trošku jiný případ, protože ta si na youngtime veterána v podstatě pouze hraje, jelikož je mladší, konkrétně ta moje je rok 99.
Po 3 společných letech už však začínám pociťovat nutkání na změnu ještě umocněné nedávno nabitými notami opravňující mě k řízení strojoven dle libosti a nikoliv kilowat.
Velmi mě lákají stroje podobného rázu jako výše uvedené, avšak trošku se bojím jak je to s náhradními díly a poruchovostí především modelu GS 650 GT (vím totiž že se vyráběl jen velmi krátkou dobu a poměrně dávno již tomu).
Nejsem člověk vyžívající se v úpravách natož opravách, spolehlivost je pro mě jedním ze základních argumentů pro výběr. O spolehlivosti CB 750 netřeba pochybovat, avšak jak je to u starých XJ, případně GS 650 GT. Můžete též doporučovat další návrhy, mé představy +- 50 kW, 4válec, centrální stojan (zephyr ho nemá, tak vím své), chromované budíky (né panel).
Díky za ohlasy!
PS: foto je pouze ilustrační


Naposledy editováno 17.11.2011 14:26:37
Anketa: Používal bych stroje z 80 let pro běžný provoz? (cca 7000 km za s
Ano, bez obav, jsou to držáky
85%
51
Ne, dostupnost dílů a technologie mě odrazují
12%
7
Bál bych se na to sednout.
3%
2

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

17.11.2011 v 22:19 | Nahoru | #61
VF motor měl problém,že za nedlouho sežral sám sebe.
neustále vydírání vaček a zvihátek
sám mám zkušenost.


Jinak sam mám CBečko,ale na denní ježdění to nemám,poku ti jde jen o pohodu tak ano,ale pořádně se na tom nesvezeš,teda tak pořádně jak chci já
Ale je to taková nostalgie,alespon víš na čem jezdili před 30lety a co jsme jim mohli jen závidět.Nejhorší je,že to na dnešní poměry skoro nebzrdí a na tu váhu,ale jinak se zvyknout dá,ale denně bych za tom nejezdil,to už pak není ten pocit,když to vytáhneš jednou za měsíc.

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

18.11.2011 v 06:55 | Nahoru | #62
Za mě osobně, když další motorku, tak jen vzducháč, s karburátory do roku 1990. Krásné jednoduché motory, radost na tom pracovat, jediná nemoc, domací kutil :-/

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

18.11.2011 v 11:05 | Nahoru | #63
Kovi> Tak to raději řadu VF vyřadím z hledáčku . Máš asi pravdu že to nebude na denní ježdění. Už jenom s toho důvodu že tě to omrzí a po čase už to neni ten "vážený veterán",ale zas jen stroj co vytáhneš když se chceš svézt nebo se potřebuješ někam odvézt.
Vidím to na své Jawce.Letos jsem na ní najel cca 50 km,ale když na ní jedu tak si to vážně užívám,kdežto na XTZ už tak nevnímám na čem jedu,ale už jen jak a kam.Prostě to chce kačky na víc a mít víc strojů.Proto do teď žádný youngtime nemam .

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

18.11.2011 v 11:43 | Nahoru | #64

mm-art-airbrush píše: V naší desetitisícové vesnici jsou VFR 4ks .... z toho jedna 12tka, dvě 800 a jedna stará 750...a to jenom,co vim.


Měl jsem na mysli samozřejmě mojí lednici, podlitry neberu v potaz

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

18.11.2011 v 13:49 | Nahoru | #65
Tie staré motorky boli naozaj konštruované s rozumom, jeden príklad za všetky:

Na FJ chcem dať dole nádrž - povolím dva šróby, odpojím hadice a hotovo.
súčasná CBF600S - treba rozobrať časť prednej kapotáže!!, potom uvoľniť nádrž a pokiaľ človek nechce dať dole celú polokapotáž, tak ju musí ešte aj násilne ohýbať...
Prístup k sviečkam na SV650 je tiež unikát.

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

18.11.2011 v 13:58 | Nahoru | #66

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

18.11.2011 v 15:19 | Nahoru | #67

jean192 píše:
Prístup k sviečkam na SV650 je tiež unikát.


?? predni svicka 2 minuty
zadni valec asi 15 minut z toho 90% casu zabralo sundani sedla a odklopeni nadrze.
jak jinak by jsi to taky na podelnem Vtwinu chtel vyresit..

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

18.11.2011 v 15:22 | Nahoru | #68
CB900 Custom ten falešný 10kvalt je na Aukru,ale chce za něj přes 70..

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

18.11.2011 v 23:00 | Nahoru | #69
Kovi: Technická připomínka - SV je motor napříč (jestli je to twin nevím)
A vyřešit se to dá svíčkami do strany, jako u spousty jiných véček.

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

19.11.2011 v 08:38 | Nahoru | #70
Pokud je to dle pozice klikovky tak ano napříč.
A tohle je co asi
[URL=

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

19.11.2011 v 12:07 | Nahoru | #71
mm-art-airbrush> Jak tak čtu ty Tvoje příspěvky, tak u Tebe v garáži (dílně?) to musí vypadat jako v ráji

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

19.11.2011 v 22:12 | Nahoru | #72
Já mám Hondu DAX z roku 1974, je to sice padesátka, ale nájezd mám ca. 10.000km/rok (letos) a můžu ti říct, že když se o ní staráš, měníš olej, nepožaduješ od motorky něco, co v ní není, tak vydrží všechno. Byl jsem na ní ve Slovinsku nebo na ní jezdím jenom tak do školy nebo na piknik a pořád jede.
Vůbec bych se nebál náhradních dílů. Co jsem koukal, tak můj DAX by se dal koupit po dílech celý a CBčko taky - OEM (NOS) díly. Většinou ani nemusíš dlouho čekat, protože je všechno skladem v Evropě. Navíc se to poslední dobou hodně rozmáhá a jdou sice nahoru ceny, ale taky se už objevují solidní druhovýrobky. Honda umí bejt někdy dost drahá.

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.11.2011 v 22:36 | Nahoru | #73
Za me bych bral, pokud by to melo byt z 80.let radu XJ. XJ650 se mi nad miru osvedcilo, kupoval jsem ho s vic jak 160000km a ted mam skoro 200000km, dovezlo me loni na Nordkapp s minimalnima zasahama. Velice pohodlna motorka, dobra servisovatelnost, potrebny dily bud u ofic. zastoupeni, nebo na Ebay, vynikajici kardan a vyhoda nezprofanovanosti jako je to ted uz u CB - stary jednovacky totalne, novejsi dvouvacky zase tezi ze slavy Bol´d´Ora. Zkratka ani minutu jsem nezavahal, ze bych se ji chtel zbavit ted, kdyz jsem poridil dalsi moto do staje!


Naposledy editováno 19.11.2011 22:41:16

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

19.11.2011 v 22:53 | Nahoru | #74

mm-art-airbrush píše: kuba350> Ještě jsme na něm nejel, ale na pohled je krásnej. Hlavně v originále s patinou.

Ja uz na OHC mel tu cest, na zrenovovanym a je to tak jak rikali pametnici plave to jako svine ......ale motor....ten motor......si asi nekdy koupim a do kejvacky zabuduju, abych ho moh poslouchat za jizdy, ale to se asi nesplni, protoze 50tis za motor pred GO opravdu nedam a i kdyz u nas ve meste jsou asi 4x OHC a znamej ma krom motorky celej volnej motor 02 a jeste torzo sneka, neni ta 02ka k mani :-/

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

20.11.2011 v 10:47 | Nahoru | #75
500 ohc je u nas zprofanovana predzrazena mrdka na ktere se ani nikam dal neda jet,vecne z toho tece olej a nedobiji to,vibruje to,jen cesi to maj jako modlu chteji za to ctvrt milionu,jo zvuk ma peknej to jo,ale to je vse
volil bych spis norton commando

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

20.11.2011 v 11:05 | Nahoru | #76
odhalasovano :ano bez obav........stači jen dat motce to co potřebuje a neni problem
souhalasim s nazorem tady uvedenym že každy zasah radoby nechanika dokaže dojebat vše
Mam FJ letos přetočen a jede super

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.11.2011 v 11:12 | Nahoru | #77

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

22.11.2011 v 15:39 | Nahoru | #78
Bikeři,
prvořadě díky za vaše příspěvky, které mě posunuly značně dál ve výběru .
Současně se mi jeví jako dobří kandidáti XJ 650, GS 650 gt a gs 850 G (v jejich prospěch hovoří kardany) dále zase vzhled užasná kawa z650 a také stále nevyřazena CB 750 c.
Pojďme prodiskutovat tyto modely z hlediska potřeb pro cestování, pohodlí, výkonu, ovladatelnosti, brzd a výkonu.
Předem díkes za ohlasy..
Mějte se a využívejte hojně závěru sezony (pokud jste extrémisti jako já a ještě vám sezona neskončila )

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

22.11.2011 v 15:47 | Nahoru | #79
Hele, brzdy budou u všech + - stejné, při zachování vzhledu vyřešíš až cca 50% účinku černejma pancířema (pozor na instalaci bez sebemenšího překroucení) a s tim se už nechá hezky jet

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2011 v 21:31 | Nahoru | #80
Jestli to myslis opravdu vážně shanej GPZ 750 TURBO

Známý prodává CB 900Boldor,viz foto,stav je velice dobrý,výfuky jsou nové,motorku má 10 let skoro na ní nejezdí.Motor je tam z CB 1100 (proto černá barva) jinak jsou doklady v pořádku Cena kolem 35 000,- Kč [URL= [/URL]

Naposledy editováno 22.11.2011 21:38:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

24.11.2011 v 12:21 | Nahoru | #81
Kovi> Díkes za nabídku, ale do 1100 kubatury se moc nehrnu, ta 750 mi připadá optimální.
Ale i nebojt tý kubatury, zrovna Boldor se mi vzhledově až tolik nelíbí, v mých očích fakt nemá např. na krásku na úvodní fotce tohodle vlákna, i když je na něm asi lepší svezení..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.11.2011 v 18:08 | Nahoru | #82
borek.cefyr> dovolím si ještě trochu všeobecné omáčky, neb s výše uvedenými modely nemám osobní zkušenost. IMHO je youngtimer pro denní resp. běžný provoz trochu nelogická kombinace.

Pokud se ti líbí moto z přelomu 70.-80-tých a tato má být v dobrém a spolehlivém stavu, je potřeba počítat s poměrně vysokou cenou při koupi nebo si v opačném případě připravit balík na renovaci. V obou případech je pak provozování takové moto v běžném a každodenním provozu tak trochu barbarství, vzhledem k určité historické hodnotě takového stroje.

Stran spolehlivosti je 99% úspěchu otázkou dobrého (resp. šťastného) výběru při koupi, ale i tak je ve většině případů potřeba počítat minimálně s repasí karburátorů (plovákové ventily, pryžové díly jako o-ringy - membrány šoupat, u vyšších nájezdů i jehly/emluzní trubice), palivového kohoutu, dále s výmenou pryžových přírub mezi hlavu/karburátory resp. karburátory/airbox, pokud má být na moto aspoň základní spoleh. V případě, že to člověk s tou spolehlivostí myslí opravdu vážně, je vhodné provést zároveň kontrolu hlavy - automaticky nová gufera a dle potřeby ideálně strojní servis ventilů/sedel. Dají se taky čekat problémy elektrické výzbroje, mj. např. vadné vinutí statoru alternátoru, nebo vadný regulátor napětí, další problémy vyžadující řešení často souvisí se spotřebou oleje. Obecně jsou motorky z této doby při pravidelné údržbě a dobrém zacházení spolehlivé a bezproblémové až neuvěřitelně, ale vzhledem k jejich době vzniku, bude tato podmínka splněna jen ve velice malém procentu případů.

S náhradními díly do motoru (ložiska, gufera, těsnění, písty, kroužky, vodící lišty atd.) a částečně i karburátorů obecně nebývá problém kromě Kawasaki, která ND na starší ročníky (nevím teď do kterého roku přesně) oficiálně nenabízí. S díly na exteriér moto už to bývá o poznání horší, ale spousta použitých věcí se různě po světě většinou sehnat dá, záleží na konkrétním modelu a jeho rozšířenosti v dané části světa. Na některé modely jako např. XS 650 extistuje i rozsáhlá druhovýrobní nabídka ND.

Podle všeho máš nejblíže ke stylu "custom", tak proč nezvážit i modely jako GS (GSX) 750L, Z 750LTD , XS 650SE nebo první ročníky XV700, možná i taková TR1 by mohla být zajímavá. Kardan u těchto starších moto většinou znamená významnou položku v kolonce "hmotnost" a IMO svým projevem trochu ubírá uživateli na jízdním komfortu, což samozřejmě narozdíl od řetězu neplatí o jeho údržbě. Osobně bych se nebál ani 1000cc kategorie, výkony v těch dobách nebyly nijak oslnivé (tedy v porovnání se současností) a u hodně typů byl mezi 750cc a 1000cc verzí co do hmotnosti jen zanedbatelný rozdíl.

Kdybych vybíral youngtimera pro každý den, pak z toho praktického pohledu by to jednoznačně vyhrála GSX 750 ES, což byla ve své době lehká, moderní, svou elegancí nadčasová a všestranná motorka, ovšem už to není pravý classic bike.

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

27.11.2011 v 20:21 | Nahoru | #83

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

27.11.2011 v 20:43 | Nahoru | #84
Kovi>
hmm amerika ,bál bych se té legalizace
přes zkoušky na dekře to asi nebude
vidím to na papíry z "jiné" motky

1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?

28.11.2011 v 08:10 | Nahoru | #85
Zaleží zda to má evropskou homologaci což asi ne,jinak by přihlašení být problém nemělo,ale prodávající o dokladech nic nepíše,třeba má motorka české SPZ-čož by za ty peníze mít mohla.

edit: dle prodejce je moto prihlasena v NL tzn uz ma EU homologaci tzn prihlaseni cca 3600,-

Naposledy editováno 28.11.2011 11:56:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

28.11.2011 v 18:21 | Nahoru | #86
bos1127> Dovolim si vyznamne nesouhlasit ...kardan rozhodne na jizdnim pohodli neubira, vsechny motorky z ty doby maji torzni tlumic zaberu a chovaj se jak s retezem, spis snad jeste lip. Hmotnost tam nejaka je, ted mam vyndanou kyvku na XJ a clovek se docela pronese, ale ze by to na jizde bylo znat, to fakt ne. A za dalsi bych zase pokupni GO nepovazoval uplne za standartni krok a pri inteligentnim vyberu rozhodne ne jako nezbytny. A plati stara pravda, ze do fungujiciho motoru se nesaha, pokud to neni opravdu nutny A pokud nechce mit A1+++ stav, ale spis jezdit, tak nejakej ten sram je fuk. Kdyz je clovek rozumnej a o motorku se stara, myslim, ze normalni provoz neni zadna ujma, viz. treba Pabol, kterej ma najeto za 4 roky 100tis.km na motorce z roku 84. Navic kdyz dneska prumerny najezd ceskeho motorkare je do 5tis.km

Naposledy editováno 28.11.2011 18:24:12

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

28.11.2011 v 19:02 | Nahoru | #87

Kovi píše: Zaleží zda to má evropskou homologaci což asi ne,jinak by přihlašení být problém nemělo,ale prodávající o dokladech nic nepíše,třeba má motorka české SPZ-čož by za ty peníze mít mohla.

edit: dle prodejce je moto prihlasena v NL tzn uz ma EU homologaci tzn prihlaseni cca 3600,-


no právě Nizozemí a jejich doklady
vojáci U.S army toho tam navezli a ....
tam to jezdit může,ale vysvětlovat úředníkům že NL je země jako každá jiná v EU už rozhodně nebudu
od těchdle motorek ,byť to má "doklady" už dávám ruce pryč,leda by to šlo přes zmíněnou DEKRU,ale testaci zaplatí prodejce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

28.11.2011 v 20:41 | Nahoru | #88
Jindra650> Samozřejmě dovolovat si můžete jak libo jest, pane kolego Z úcty k vašim letitým zkušenostem se zdržím zbytečného spamování, rozporovat jednotlivosti ani váš názor jako celek nebudu, protože jste, jak se zdá, plně nepochopil text na který reagujete.
Ovšem svěle fungující XS a parádní Daytona zaslouží gratulaci, co do výběru strojů máte rozhodně dobrý vkus!

(reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?

3.12.2011 v 21:34 | Nahoru | #89
bos1127> Pri druhem pohledu na prvni prispevek asi ano, trochu nepochopil ....nejspis me vydesilo to straseni tim co by nezbytne mel po koupi udelat a nazor na kardan ....ktery bych na XJ nevymenil za nic na svete a je naopak jizdne velice prijemny

Youngtime veteráni pro běžný provoz?

6.12.2011 v 12:08 | Nahoru | #90
Takže vážení kolegové,
začíná se mi po vašem lobbingu výrazně zahnízďovat v hlavě myšlenka na XJ 650.
Jednoznačnými argumenty pro mně jsou: kardan, protivzdušný reflektor , pěkný vzhled (chromované budíky, kulatý reflektor, z mého pohledu hezká zadnice), dle dosavadních referencí výborný motor se slušným výkonem i jeho průběhem, dobrá dostupnost dílů (rozšířenost modelu).
Proti snad hovoří jen ta absence 5ky..Nicméně pojďme tento model ještě více prodiskutovat, pokud máte někdo něco proti němu, napište to teď, nebo mlčte navěky (nebo hlavně mlčte až to koupím )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan
ECU jednotka Honda CB 750 slejir 9 11.12.2023 v 17:55 slejir


TOPlist