globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Relátko startéru.
13.12.2012 v 14:26
Nazdárek. Dneska jsem se byl dívat na pěkné GSXR 750 rv 96. Je to od známého, takže jí znám. Dotaz směřuje na relátko startéru, které je uložené pod sedačkou. Je spálené. Ptám se jak finančně je náročná výměna (resp. koupě, vyměním sám) Popř. kdybyste je někdo měl doma, rád odkoupím. Nebo nějaký server s náhradníma dílama... Moc děkuji za jaké koliv info...
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Relátko startéru.

14.12.2012 v 11:53 | Nahoru | #31
Díkec za názory, každopádně, určitě to nechci nějak přemosťovat a podobně. Byl bych z toho nervózní, že je tam něco co tam nepatří. Takže asi zkusím sehnat někde origoš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Relátko startéru.

14.12.2012 v 12:07 | Nahoru | #32
Karp007: Jestli se to dá rozebrat, tak by mohlo stačit převinout cívku - nic jiného tam shořet nemůže. A to se dá udělat i podomácku a výsledek přijde na pár kaček.

Relátko startéru.

14.12.2012 v 14:57 | Nahoru | #33
obvojel pár dílařu a za pětikilo ti nekdo relé pošle

Relátko startéru.

14.12.2012 v 15:10 | Nahoru | #34
ja som kupoval na amazon alebo ebay pozri, je to tam to iste a ušetril som dost

(reakce na) Relátko startéru.

14.12.2012 v 15:23 | Nahoru | #35
1100Virago> Rozebrat to většinou jde, je to jen zapertlovaný. Ale cívka se většinou nespálí,je tam jen ta,co přitahuje kontakty a ty se právé pálí! Dělají se v nich důlky a upalují se celkově až se nepotkaj a pak to jen cvaká a nepřevádí, nebo převádí málo,co neotočí startérem.Jedině se musí zabrousit/zarovnat a povysunout,ale je to dost krátkodobé řešení jak jsem už psal nahoře.

Relátko startéru.

14.12.2012 v 16:15 | Nahoru | #36
Podívej se na ebay tam se dá dost sehnat.Neopravuj to nemá to cenu stejně nakonec koupíš nové.Vlastní zkušenost.Já koupil nové za 12e +2,50e pošta na LS 650.

Relátko startéru.

14.12.2012 v 21:45 | Nahoru | #37
V servisnim manualu pro moji XJ6 pisou:

Starter motor - Power output 0.60 kW
k tomu je potreba pripociatt ucinnost + zvyseny rozbehovy proud.

Starter relay - Amperage 180.0 A - Coil resistance 4.18–4.62Ω

A podle schematu tam zadna pojistka mezi akumulatorem a starterem neni.

Relátko startéru.

14.12.2012 v 22:41 | Nahoru | #38
co by tam taky pojistka jistila?? tam žádná pojistka nikdy nebude mezi starterem a baterkou, pojistka je akorát na jištěni ovládání samotného relátka , aby nezhořela elektro instalace

1 reakcí na tento příspěvek Relátko startéru.

15.12.2012 v 01:50 | Nahoru | #39
Ne zcela s tebou souhlasim. Jak nekdo zminoval, na novejsich autech a moto se to objevuje. Ja osobne jsem to teda nevidel, ale jistit je rozhodne co.
Videl jsem auto (AUDI A6) se zkartem na vedeni ke starteru. Tam je pomerne dlouhe vedeni. Baterka pod zadni sedackou a kabel vedl az k predni masce, kde prechazel z prave strany na levou v kovove chranicce ke starteru. Tam doslo ke zkratu na kostru a nastal "jen" pozar.
Taky jsem videl jak dopadla baterka po zkratu. Pri spatne montazi doslo ke spojeni + polu klicem na kostru. Uznavam, ze to byly baterky v kombajnu, a ze by to mozna motobaterie neudelala. Byl to vybuch. Clovek, kteremu se to zadarilo, byl cely od kyseliny. Nez ho prihlizejici stihli celeho poradne umyt, z vataku co mel na sobe toho moc nezbylo.
Takze pojistka asi neni uplne marna. Ovsem u moto by to bylo asi neco kolem 200A u aut tak 500A a o nakladnich a zemedelskych strojich ani nemluve. Dalsi vec je ze jakakoli pojistka zvysuje ubytek napeti a tedy ztraty energie, ktere neni pri startech nikdy nazbyt.

1 reakcí na tento příspěvek Relátko startéru.

15.12.2012 v 08:56 | Nahoru | #40
Pojistka na přímém napájení starteru je dle mého nesmysl. Používá se jen na jištění ovládacího prvku tzn. u motorky spínací rele. Jinak ten, kdo zapojuje baterku by měl vědět v jakém pořadí se připojujou kabely, aby nedošlo k případnému zkratu s kostrou.

(reakce na) Relátko startéru.

15.12.2012 v 10:29 | Nahoru | #41
Mira-KT> jasny prvně kostru, potom plusko to dá rozum

Relátko startéru.

15.12.2012 v 14:49 | Nahoru | #42
Jištění kabelů startéru a altenátoru je zbytečný, ale může to zabránit požáru. Zde je taková pojistka z Mercedesu, ale kdybych hledal tak bych jich našel více.
Hlavní pojistka mezi baterií a startérem Mercedes Benz S 1999
Hlavní pojistka mezi baterií a startérem Mercedes Benz S

Naposledy editováno 15.12.2012 14:50:44

(reakce na) Relátko startéru.

15.12.2012 v 18:53 | Nahoru | #43

PepanS píše: Ne zcela s tebou souhlasim. Jak nekdo zminoval, na novejsich autech a moto se to objevuje. Ja osobne jsem to teda nevidel, ale jistit je rozhodne co.
Videl jsem auto (AUDI A6) se zkartem na vedeni ke starteru. Tam je pomerne dlouhe vedeni. Baterka pod zadni sedackou a kabel vedl az k predni masce, kde prechazel z prave strany na levou v kovove chranicce ke starteru. Tam doslo ke zkratu na kostru a nastal "jen" pozar.
Taky jsem videl jak dopadla baterka po zkratu. Pri spatne montazi doslo ke spojeni + polu klicem na kostru. Uznavam, ze to byly baterky v kombajnu, a ze by to mozna motobaterie neudelala. Byl to vybuch. Clovek, kteremu se to zadarilo, byl cely od kyseliny. Nez ho prihlizejici stihli celeho poradne umyt, z vataku co mel na sobe toho moc nezbylo.
Takze pojistka asi neni uplne marna. Ovsem u moto by to bylo asi neco kolem 200A u aut tak 500A a o nakladnich a zemedelskych strojich ani nemluve. Dalsi vec je ze jakakoli pojistka zvysuje ubytek napeti a tedy ztraty energie, ktere neni pri startech nikdy nazbyt.



tak to v tom akumulátoru v kombajnu musela bejt kyselina jako měl vetřelec místo krve, ne? A nebo ho opláchli až po několika dnech, kdy už by snad i naředěná sírová tu vatu zdolala

Relátko startéru.

16.12.2012 v 18:41 | Nahoru | #44
to myslel, až po oprání se ten vaták rozpadl.... u tych aut je jen pojistka pro případ nárazu, je to jen takovéj odpojovač + polu.

(reakce na) Relátko startéru.

17.12.2012 v 10:58 | Nahoru | #45
assassin> Tyjo, taková obsáhlá diskuze diskuze k relátku . No, co já vim, tak u nás na prodejně mají relátka třeba i na 50 - 70 ampér (sice mi to přijde vzhledově jako šunt), ale dal jsem to na zahradní traktůrek(nějakej pomlaoběžný jednoválec a má větší baterii než SRAD), kde odešlo origo relé - taky pěknej kšunt a zatím to dva roky drží a nic se nezpeklo. No, ale uznávám, lepší je mít to origo stav a žádnej bastl.

Naposledy editováno 17.12.2012 10:58:59

Relátko startéru.

19.7.2014 v 13:38 | Nahoru | #46
Tak jsem to vyřešil... Po cca 2 letech, kdy už jsem vyměnil snad všechno, jsem zjistil, že problém byl v poškozeném drátku od čidla spojky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist