. Mám sice doma 150 skútr, ale nějak to není ono a stejně mi ho pořád krade žena :D zatím nemám jasno co chci a jestli novou nebo jetou. Požadavky jsou nad 600, vzhledově motorka (mám 90kilo), úsporný provoz. Nikam se nehoním. Ve výběru mám zatím Versys 650, možná starou f650, hodně mě zaujala honda nc700. Napadá někoho něco dalšího?
1 reakcí na tento příspěvek Úsporná univerzální nad 600
1 reakcí na tento příspěvek Úsporná univerzální nad 600
mysan píše: Nechci zázraky, jenom trochu, představu mám dlouhodobý průměr 4-4,5l na 100 při klidné jízdě v poměru 60% město 40% okreska, bez využívání dálnic. Myslím, že to ta Honda musí dát, vždyť na to byla navržená no ne?
Ano, dá to s velkou rezervou. Kluci se za těchto podmínek pohybujou s NC zpravidla zhruba o litr míň (kolem 3.5 l na sto). A při trošce sebekázně se dá s NC jezdit i pod 3 litry (vlastní zkušenost).
Naposledy editováno 22.09.2015 17:45:07
NC nebrat, nejede to a dle meho nazoru cena/vykon (nemyslim jen kW) je nekde jinde.
Dejfe, Versyse znáš (kterého - ten první skoro 10 let starý model, druhý nebo současný třetí?) nebo možná i máš(?) a proto ho doporučuješ - to je samozřejmě v pořádku.
Ale říct, že Versys "docela jede" a NC "nejede", to mi nepřijde moc spravedlivé - no flame, pls. Oba stroje mají zhruba stejné zrychlení (ani jeden není žádný trhač asfaltu, ale v běžném provozu a mimo dálnici to natřou prakticky každému autu), NCčko má větší krouťák a záběr už hodně odspodu, naproti tomu Versys se s nižšíma otáčkama moc nekamarádí a na můj vkus (a na dvouválec obecně) celkově hodně vibruje. Ovšem maximálně vytočený Versys má zase úplně nahoře větší výkon (srovnávám s NC 750) a jeho maximálka (pokud vůbec je pro někoho u této kategorie motocyklů podstatných těch 185, 190 nebo 200 km/h) bude možná o 10-15 km/h vyšší. NC-čko s větším rozvorem je takové víc usedlejší (stabilnější), Versys s menším rozvorem a točivějším motorem je hravější a "motardovitější".
K tomu poměru "cena/výkon" respektive "cena / užitná hodnota":
Souhrn vlastností a jejich přínos pro sebe si musí každý zhodnotit sám, ale cenově vychází v současné době Versys 650 na 210 tisíc Kč, "enduro" NC 750X na 175 tisíc Kč a naháč NC 750S i s origo topkejsem, držákem a plotnou na 160 tisíc Kč - všechno funglovky s ABS.
Na NC sem nejel a muj nazor na tu motorku je pouze teoretickej a souhlasim s tebou, ze ani jedna dlazebni kostky nevyrve. Nicmene z toho co sem videl si opravdu troufnu rict, ze motorove je versys nekde jinde. NC ma sice nevyssi kroutak dostupnej o dva tisice otacek niz, ale versys nema problem s nizsima otackama a mesto ti klidne projedu na sestku (mysleno pri 50km/h) a pak si zrychlim. Vibrace nijak vzlast necejtim a NC sem nejel, nemuzu srovnat.
Maximalku neresim, idelani cestovni rychlost je stejne hluboko pod ni.
Hlavni prednost shledavam v tom, ze versys zastane obe funkce, jak cestovatelskou, tak ma i ten fun factor na okreskach a tady si myslim, ze NC pokulhava.
Versyse sezenes i pod 200 noveho a ten cenovy rozdil neni tak velky, aby to nestalo za uvahu, ale to vse je na posouzeni kazdeho z nas.
Stejne nejlepe udelas, kdyz se svezes na obou a nazor si udelas sam
Dejf_cz píše: Hlavni prednost shledavam v tom, ze Versys zastane obe funkce, jak cestovatelskou, tak ma i ten fun factor na okreskach a tady si myslim, ze NC pokulhava.
Právě že i na to cestování (delší a dlouhé) si troufnu říct, že je to NCčko minimálně stejně vhodné - je docela velké, robustní a s nadprůměrně velkou nosností, má dlouhé servisní intervaly (12 tisíc km), jednoduché seřízení ventilových vůlí a fakt velmi úsporný provoz. Ale používám ho speciálně na ty okresky (dálnice pokud možno vynechávám úplně) - sice jsou to u mne spíš pohodové kochací jízdy (jsem už vybouřenej), ale třeba mladší slovenský kolega s ním dává Šturec (vyhlášená zatáčkovitá trať na Slovensku) tím způsobem, že za sebou nechává supersporty...
Dejf_cz píše: Stejne nejlepe udelas, kdyz se svezes na obou a nazor si udelas sam
Souhlas, i když to je asi pro zakladatele vlákna.
Já už porovnával - v užším (japonském) výběru zůstal malý (650ccm) V-Strom, malý (650ccm) Versys, 700ccm Yamaha MT-07, 700ccm NC700 a 750ccm NC750, a chybu bych myslím neudělal s jakoukoliv z těchto motorek. Z nejužšího výběru (MT-07 a NC750) jsem nakonec letos na jaře koupil NC750S s manuální převodovkou - jako svou už 10. a zatím poslední vetší mašinu v dospělém věku. Plná spokojenost, ale to je velmi subjektivní, co komu nejlíp sedne.
A jak říkáš, je potřeba vzájemného porovnání. Čili za mne neuspěchat to, osahat a sednout si na to, svézt se, zjistit zkušenosti majitelů, podumat a ujasnit si, k čemu asi tak člověk sám nejvíc tíhne a co by mu mohlo nejlíp vyhovovat.
1 reakcí na tento příspěvek Úsporná univerzální nad 600
jo to bylo pro zakladatele vlakna a je to presne tak. Svezt se, zjistit potrebne informace a koupit, co vyhovuje. I kdyz za me bych NC z toho vyberu vynechal, ale to je jen muj nazor
Dejf_cz píše: Jako je mozny, ze si tvuj kolega uziva jak rikas, ale to na tech supersportech museji sedet fakt nejaky nymandi, jinak to neni mozny
Jenom můj názor, jak to vidím ze svého pohledu, nic konfrontačního... Ten kolega má na tom svém NC najeto přes 50 tkm (EDIT: aktuálně téměř 60 tisíc km), má ho už za tu dobu pěkně v ruce a jezdí na něm hodně svižně. Na tom Šturci jsem sice u toho osobně nikdy nebyl, ale není žádný chlubílek a věřím mu - přesto na těch supersportech vůbec nemuseli sedět neumětelové. Samozřejmě mnohokrát po sobě projížděný uzavřený čitelný okruh s kvalitním povrchem a s možností využívat celou jízdní dráhu, a navíc s kačírkama všude okolo si to "relativně bezpečně" riskovat až na hranici pádu, to je něco jinýho než pak v běžném provozu na otevřené trati se záludnějším povrchem dát extrémně zatáčkovitou trať s výrazným výškovým profilem (kde chybí delší okruhové rovinky ideálně navazující na ty ideální okruhové zatáčky). V těch utažených vracákách, kde je nucen úzce specializovaný překoňovaný vysokoobrátkový supersport (postavený pro jiné účely a pro velkorysejší tratě) seskákat až na jedničku a někdy si i vypomáhat spojkováním (ss je dole mrtvola a pak se zvedne a vystřelí), se ukazuje, že univerzálnější civilní stroj nemusí být nutně v nevýhodě, protože mu mj. líp sedne zpřevodování, zátah a větší použitelný rozsah otáček motoru na výjezdu. Pochopitelně ale když je prostor (rovinka nebo rychlejší zatáčky) a vhodné podmínky (kvalitní povrch a menší provoz), tak se na ss nikdo nechytá.
Jinak tady je pro odlehčení zase druhý kolega, který si to užívá s NCčkem tentokrát na okruhu...
postimg.org/image/y6xtucdiv/][img]http://s15.postimg.org/y6xtucdiv/DSC_8631.jpg[/img
(zvětšení prokliknutím)
Prosím jen, aby to snad někdo nechápal jako že by ty naše univerzální civilní šesti nebo sedmistovky (Versys, Strom, NC atd. atd.) měly být předurčeny k nějakému vážně míněnému poměřování sil nebo k závodění apod. To fakt není jejich doména.
Naposledy editováno 27.09.2015 06:45:54
Srovnání se Stromem nemám, ale po zkušenosti s Versysem mě absolutně neláká. Na cestování bude určitě vhodnější, ale zase méně obratný. A NCčko mě neláká už vůbec, ale se spotřebou na tom bude nejlíp z výše uvedených.
Já nakonec šel do versyse a i když mnohem víc vibruje, tak co se týče zážitku z jízdy, tak je to mnohem lepší.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 5 | 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf |
BMW F650 nestartuje BMW F 650 | Wendaar | 19 | 11.5.2024 v 09:00 Slávek-TDM |
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 | Kuba1369 | 9 | 27.4.2024 v 09:12 Woodpec |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |