bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úsporná univerzální nad 600
20.9.2015 v 09:34
Ahoj všem, po dvouleté pauze z důvodu problémů po nehodě jsem se opět rozhodl něco osedlat. Začínal jsem na jawach, následovaly nějaké 500, bandit, svcko, gsr600, z1000, xjr1300, zkoušel jsem i několik silničních litru... Momentálně zvažuji o něčem uspornem hlavně do města, ale i na cesty
. Mám sice doma 150 skútr, ale nějak to není ono a stejně mi ho pořád krade žena :D zatím nemám jasno co chci a jestli novou nebo jetou. Požadavky jsou nad 600, vzhledově motorka (mám 90kilo), úsporný provoz. Nikam se nehoním. Ve výběru mám zatím Versys 650, možná starou f650, hodně mě zaujala honda nc700. Napadá někoho něco dalšího?
Předchozí
1 2
Následující

Úsporná univerzální nad 600

20.9.2015 v 09:52 | Nahoru | #1
Ap. Pegaso Strada/ Trail 660. Je to vlastně motor z XT. Jezdím za 4.1 - 4.3 l. Servis.inter. po 10tis.km.

Úsporná univerzální nad 600

20.9.2015 v 14:08 | Nahoru | #2
Ja by som tie uklepane vibratorove jednovalce zavrhol. Jasan, f650gs / cs jazdi pohodovo medzi 3,5a 4l, ale klepe to ako o zivot (niekto povie ze to ma charakter).

Úsporná univerzální nad 600

20.9.2015 v 14:24 | Nahoru | #3
Z toho co pises asi ta Honda.

Úsporná univerzální nad 600

20.9.2015 v 18:20 | Nahoru | #4
700 se klepe jak sumec, 750 je lepší,ale zase má problémy s krytím proti větru, podívej se na novýho v- stroma.

Úsporná univerzální nad 600

20.9.2015 v 19:36 | Nahoru | #5
Versys pohodová jízda kolem 4L a když tomu dáváš opravdu čočku tak max 5,5L .... Bmw jsem si projel a dle mého názoru to vůbec nejede.Hondu soudit nebudu....nejel jsem

Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 06:38 | Nahoru | #6
a co V-Strom 650?

Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 08:10 | Nahoru | #7
Asi jo, az bude čas záměrům se na stroma, versys a tu Hondu. Designem me nejvíc bere ten versys, je tak skeredej az je hezkej :D a sympatizuji se značkou. Ale ta honda mi přijde zase jako něco jiného co ještě neznám. No uvidíme, naposled co jsem sháněl 6tku jsem domu dovezl litr, doufám, že se to nebude opakovat :D

Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 14:20 | Nahoru | #8
Honza: 4L mimo mesta alebo v meste? S MK3 sa v meste pod 5 nedostanem.

Naposledy editováno 21.09.2015 14:21:09

Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 18:03 | Nahoru | #9
Já jsem řešil stejnou otázku a nakonec jsem osedlal Hondu VFR 800 ještě s motorem s kolovými rozvody.Super pojezd jak po městě tam mimo a na nádrž nakroutím v průměru 290 až 340 km a minimální údržba,jen hlídám olej a řetěz a pneu

1 reakcí na tento příspěvek Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 20:12 | Nahoru | #10
Nechci zázraky, jenom trochu, představu mám dlouhodobý průměr 4-4,5l na 100 při klidné jízdě v poměru 60% město 40% okreska, bez využívání dálnic. Myslím, že to ta Honda musí dát, vždyť na to byla navržená no ne?

Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 21:21 | Nahoru | #11
A co nějaký BMW F 800?

Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 21:27 | Nahoru | #12
Přišlo by mi škoda ho využívat jako skútr do města a motodovolene.... Jsem časové neschopný :\

1 reakcí na tento příspěvek Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 21:55 | Nahoru | #13
Úsporná nebude žádná motorka...

(reakce na) Úsporná univerzální nad 600

21.9.2015 v 22:59 | Nahoru | #14

mysan píše: Nechci zázraky, jenom trochu, představu mám dlouhodobý průměr 4-4,5l na 100 při klidné jízdě v poměru 60% město 40% okreska, bez využívání dálnic. Myslím, že to ta Honda musí dát, vždyť na to byla navržená no ne?


Ano, dá to s velkou rezervou. Kluci se za těchto podmínek pohybujou s NC zpravidla zhruba o litr míň (kolem 3.5 l na sto). A při trošce sebekázně se dá s NC jezdit i pod 3 litry (vlastní zkušenost).

(reakce na) Úsporná univerzální nad 600

22.9.2015 v 02:43 | Nahoru | #15

yebat píše: Úsporná nebude žádná motorka...

Nemyslím si to, pokud jsem s litrem ve městě jezdil na 9l + a s nc se budu pohybovat kolem 4ll, tak mi to úsporné přijde. Ale jinak díky napodnětný příspěvek

Úsporná univerzální nad 600

22.9.2015 v 11:11 | Nahoru | #16
Fábie 1,1

Úsporná univerzální nad 600

22.9.2015 v 11:18 | Nahoru | #17

Úsporná univerzální nad 600

22.9.2015 v 11:48 | Nahoru | #18
Já jezdím za 3,5 l.

Úsporná univerzální nad 600

22.9.2015 v 11:57 | Nahoru | #19
Děkuji , ještě omrknu tu 750xx, ale jinak se mi ta honda zamlouval asi nejvíc

Úsporná univerzální nad 600

22.9.2015 v 16:48 | Nahoru | #20
Pujč si jí u prodejce, třeba na Jarově nebo v Letech, složíš kauci a jedeš.

Úsporná univerzální nad 600

22.9.2015 v 17:00 | Nahoru | #21
Honda Deauville 700 4L/100km , kardan, integrované kufry, které nebrání předjíždění v kolonách, nefouká na ní , 20l nádrž a tím daný dojezd a není problém sedět 500km a více v tahu, protože sedíš pohodlně

Úsporná univerzální nad 600

22.9.2015 v 17:42 | Nahoru | #22
DL 650 - spotřeba do 4,5l. Velká je taky dost. A seženeš na ní všechno za hubičku. http://vstromklub.c.../vstromklub.cz/forum

Naposledy editováno 22.09.2015 17:45:07

Úsporná univerzální nad 600

24.9.2015 v 09:00 | Nahoru | #23
Za me Versys, alespon z toho vyberu a taky proto, ze s nim mam zkusenost :). Docela jede, je pohodlnej a dost hravej. Vyradis se na okreskach a stejne tak pohodlne odcestujes kam je treba. Pripadne V-stroma.

NC nebrat, nejede to a dle meho nazoru cena/vykon (nemyslim jen kW) je nekde jinde.

Úsporná univerzální nad 600

24.9.2015 v 11:31 | Nahoru | #24
 
Dejfe, Versyse znáš (kterého - ten první skoro 10 let starý model, druhý nebo současný třetí?) nebo možná i máš(?) a proto ho doporučuješ - to je samozřejmě v pořádku.

Ale říct, že Versys "docela jede" a NC "nejede", to mi nepřijde moc spravedlivé - no flame, pls. Oba stroje mají zhruba stejné zrychlení (ani jeden není žádný trhač asfaltu, ale v běžném provozu a mimo dálnici to natřou prakticky každému autu), NCčko má větší krouťák a záběr už hodně odspodu, naproti tomu Versys se s nižšíma otáčkama moc nekamarádí a na můj vkus (a na dvouválec obecně) celkově hodně vibruje. Ovšem maximálně vytočený Versys má zase úplně nahoře větší výkon (srovnávám s NC 750) a jeho maximálka (pokud vůbec je pro někoho u této kategorie motocyklů podstatných těch 185, 190 nebo 200 km/h) bude možná o 10-15 km/h vyšší. NC-čko s větším rozvorem je takové víc usedlejší (stabilnější), Versys s menším rozvorem a točivějším motorem je hravější a "motardovitější".

K tomu poměru "cena/výkon" respektive "cena / užitná hodnota":
Souhrn vlastností a jejich přínos pro sebe si musí každý zhodnotit sám, ale cenově vychází v současné době Versys 650 na 210 tisíc Kč, "enduro" NC 750X na 175 tisíc Kč a naháč NC 750S i s origo topkejsem, držákem a plotnou na 160 tisíc Kč - všechno funglovky s ABS.
 

Úsporná univerzální nad 600

24.9.2015 v 13:36 | Nahoru | #25
Dovi, Versyse mam z roku 2008, takze lehky pofacelift pred faceliftem a na posouzeni kvality motorky to staci, kdyz opomenu posledni generaci. Ono se toho zase tolik nezmenilo a proto ho muzu s cistym svedomim doporucit dle pozadavaku zakladatele.

Na NC sem nejel a muj nazor na tu motorku je pouze teoretickej a souhlasim s tebou, ze ani jedna dlazebni kostky nevyrve. Nicmene z toho co sem videl si opravdu troufnu rict, ze motorove je versys nekde jinde. NC ma sice nevyssi kroutak dostupnej o dva tisice otacek niz, ale versys nema problem s nizsima otackama a mesto ti klidne projedu na sestku (mysleno pri 50km/h) a pak si zrychlim. Vibrace nijak vzlast necejtim a NC sem nejel, nemuzu srovnat.
Maximalku neresim, idelani cestovni rychlost je stejne hluboko pod ni.
Hlavni prednost shledavam v tom, ze versys zastane obe funkce, jak cestovatelskou, tak ma i ten fun factor na okreskach a tady si myslim, ze NC pokulhava.

Versyse sezenes i pod 200 noveho a ten cenovy rozdil neni tak velky, aby to nestalo za uvahu, ale to vse je na posouzeni kazdeho z nas.

Stejne nejlepe udelas, kdyz se svezes na obou a nazor si udelas sam

Úsporná univerzální nad 600

24.9.2015 v 14:53 | Nahoru | #26
 

Dejf_cz píše: Hlavni prednost shledavam v tom, ze Versys zastane obe funkce, jak cestovatelskou, tak ma i ten fun factor na okreskach a tady si myslim, ze NC pokulhava.


Právě že i na to cestování (delší a dlouhé) si troufnu říct, že je to NCčko minimálně stejně vhodné - je docela velké, robustní a s nadprůměrně velkou nosností, má dlouhé servisní intervaly (12 tisíc km), jednoduché seřízení ventilových vůlí a fakt velmi úsporný provoz. Ale používám ho speciálně na ty okresky (dálnice pokud možno vynechávám úplně) - sice jsou to u mne spíš pohodové kochací jízdy (jsem už vybouřenej), ale třeba mladší slovenský kolega s ním dává Šturec (vyhlášená zatáčkovitá trať na Slovensku) tím způsobem, že za sebou nechává supersporty...

 

Dejf_cz píše: Stejne nejlepe udelas, kdyz se svezes na obou a nazor si udelas sam


Souhlas, i když to je asi pro zakladatele vlákna.
Já už porovnával - v užším (japonském) výběru zůstal malý (650ccm) V-Strom, malý (650ccm) Versys, 700ccm Yamaha MT-07, 700ccm NC700 a 750ccm NC750, a chybu bych myslím neudělal s jakoukoliv z těchto motorek. Z nejužšího výběru (MT-07 a NC750) jsem nakonec letos na jaře koupil NC750S s manuální převodovkou - jako svou už 10. a zatím poslední vetší mašinu v dospělém věku. Plná spokojenost, ale to je velmi subjektivní, co komu nejlíp sedne.

A jak říkáš, je potřeba vzájemného porovnání. Čili za mne neuspěchat to, osahat a sednout si na to, svézt se, zjistit zkušenosti majitelů, podumat a ujasnit si, k čemu asi tak člověk sám nejvíc tíhne a co by mu mohlo nejlíp vyhovovat.
  

1 reakcí na tento příspěvek Úsporná univerzální nad 600

24.9.2015 v 18:51 | Nahoru | #27
S tim cestovanim s tebou souhlasim, na to bude stacit. Tim rozdilem sem myslel prave fun factor, kde bude mit versys dle meho nazoru navrh. Jako je mozny, ze si tvuj kolega uziva jak rikas, ale to na tech supersportech museji sedet fakt nejaky nymandi, jinak to neni mozny

jo to bylo pro zakladatele vlakna a je to presne tak. Svezt se, zjistit potrebne informace a koupit, co vyhovuje. I kdyz za me bych NC z toho vyberu vynechal, ale to je jen muj nazor

(reakce na) Úsporná univerzální nad 600

26.9.2015 v 09:28 | Nahoru | #28

Dejf_cz píše: Jako je mozny, ze si tvuj kolega uziva jak rikas, ale to na tech supersportech museji sedet fakt nejaky nymandi, jinak to neni mozny


Jenom můj názor, jak to vidím ze svého pohledu, nic konfrontačního... Ten kolega má na tom svém NC najeto přes 50 tkm (EDIT: aktuálně téměř 60 tisíc km), má ho už za tu dobu pěkně v ruce a jezdí na něm hodně svižně. Na tom Šturci jsem sice u toho osobně nikdy nebyl, ale není žádný chlubílek a věřím mu - přesto na těch supersportech vůbec nemuseli sedět neumětelové. Samozřejmě mnohokrát po sobě projížděný uzavřený čitelný okruh s kvalitním povrchem a s možností využívat celou jízdní dráhu, a navíc s kačírkama všude okolo si to "relativně bezpečně" riskovat až na hranici pádu, to je něco jinýho než pak v běžném provozu na otevřené trati se záludnějším povrchem dát extrémně zatáčkovitou trať s výrazným výškovým profilem (kde chybí delší okruhové rovinky ideálně navazující na ty ideální okruhové zatáčky). V těch utažených vracákách, kde je nucen úzce specializovaný překoňovaný vysokoobrátkový supersport (postavený pro jiné účely a pro velkorysejší tratě) seskákat až na jedničku a někdy si i vypomáhat spojkováním (ss je dole mrtvola a pak se zvedne a vystřelí), se ukazuje, že univerzálnější civilní stroj nemusí být nutně v nevýhodě, protože mu mj. líp sedne zpřevodování, zátah a větší použitelný rozsah otáček motoru na výjezdu. Pochopitelně ale když je prostor (rovinka nebo rychlejší zatáčky) a vhodné podmínky (kvalitní povrch a menší provoz), tak se na ss nikdo nechytá.


Jinak tady je pro odlehčení zase druhý kolega, který si to užívá s NCčkem tentokrát na okruhu...

postimg.org/image/y6xtucdiv/][img]http://s15.postimg.org/y6xtucdiv/DSC_8631.jpg[/img
(zvětšení prokliknutím)


Prosím jen, aby to snad někdo nechápal jako že by ty naše univerzální civilní šesti nebo sedmistovky (Versys, Strom, NC atd. atd.) měly být předurčeny k nějakému vážně míněnému poměřování sil nebo k závodění apod. To fakt není jejich doména.

Naposledy editováno 27.09.2015 06:45:54

Úsporná univerzální nad 600

26.9.2015 v 10:16 | Nahoru | #29
Na Versysu mám za poslední něco přes dva roky 60+tkm a je to opravdový univerzál. Nic neumí nejlépe, ale ta kombinace je pro mě perfektně vyvážená. Cestování ve stylu na lehko pár tisíc km za týden bez problémů, ve městě se neztratí, okresky jsou neskutečně zábavné, na trénink na malém okruhu je to super, ale už jsem narazil na jeho limity, GP8 na gymkhaně mám za 32,7s. Průměrná spotřeba za celou dobu, co ho mám, je 4.8l, hodně cestovatelsky se dostanu pod 4l, max. byla na okruhu odhadem kolem 7l.

Srovnání se Stromem nemám, ale po zkušenosti s Versysem mě absolutně neláká. Na cestování bude určitě vhodnější, ale zase méně obratný. A NCčko mě neláká už vůbec, ale se spotřebou na tom bude nejlíp z výše uvedených.

Úsporná univerzální nad 600

30.9.2015 v 14:46 | Nahoru | #30
Za mě ten Versys. Rozhodoval jsem se mezi Honda NC 750x a versysem 650. Podle mě ten versys jede líp. Honda je super a asi je i pohodlnější, ale nejede tak dobře a navíc ten omezovač je tam fakt hned. Jakmile začneš předjíždět, tak tam musíš pekelně rychle házet kvalty. A to tankování pod sedlem spolujezdce není moc praktický. Zase ten úložnej prostor místo nádrže je super.
Já nakonec šel do versyse a i když mnohem víc vibruje, tak co se týče zážitku z jízdy, tak je to mnohem lepší.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist